[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:38

Wat ik zo waardeer in jou Lau, is dat je zelf goed in de gaten hebt hoe eea werkt in de wereld en dat je niet voor de gemakkelijke weg van "pap ik heb zoveel nodig" kiest. Daar heb ik echt respect voor!

Noor, ik zou met Sim starten in Gorssel.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:38

Mmmm, ja die klerenkast.. Ik ga binnenkort maar eens uitmesten. Veel is nog erg knap, maar draag ik toch niet meer, dus dat moet maar eens weg...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:59

Sim: Ik stel het nu natuurlijk erg to the point. En ondanks dat ik echt verwend ben weet ik wel wat keihard werken is. Ik heb ook dagen gehad dat ik meer dan 10 paarden reed, en nee die waren niet altijd even leuk.
En er zijn zelden dagen dat ik niet vroeg begin en laat klaar ben. En dat is maar goed ook.
Wat dat betreft laat mijn moeder mij rustig zweten :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:05

Dat vind ik wel meevallen PB. Je bent je bewust van het feit dat je verwend wordt/bent en neemt dat niet als vanzelfsprekend. Dat blijkt ook wel uit het feit dat je zelf een baantje zoekt om wat te verdienen en niet uit gemakzucht je hand ophoudt bij Pa. Je HOEFT nl niet te werken, maar doet het wel.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:35

:wave: Avond!
@Sussie: Wat een leuke foto van jou en Weltsieger en fijn dat hij zo lekker aanpakt!
@Vief: Wat een mooie foto van Woll! Wel balen dat ze zich weer zo misdragen heeft.... ik ken het helaas ook van Jipje in de springring, bij mij heeft het heel erg geholpen om hem extreem scherp aan mijn hulpen te hebben voor ik de ring in ga en mag ik bij een ander alvast in de ring rij ik in draf binnen en rij hem dressuurmatig dan in de rondte met zijn aandacht bij mij. Hierdoor is het toen steeds beter gegaan en doet hij het nu eigenlijk niet meer }> (klopt heel snel af ;) ) En een leuk projectje heb je er nog bij!
@PB: Het feit dat je alleen al toegeeft dat je 'verwend' bent zegt al veel over jezelf! Ik ben je nog nooit persoonlijk tegengekomen, maar de indruk die ik van jou krijg is dat je ook heel goed weet wat werken is en je echt niet alles zomaar cadeau krijgt! Ik snap wel goed dat je graag een bijbaantje zou willen hebben om toch echt je eigen geld te verdienen ;)
@Noor: Zo druk dagje heb je weer gehad zo te lezen! Maar je nieuwe opleiding bevalt tot noch toe wel?? Fijn dat Nudine ook weer wat beter looopt!
@Kim: Zo jou wekker gaat ook flink vroeg! Kan me goed voorstellen dat je er vanavond op tijd in ligt!
@Sann: Dat is wel erg leuk een keer bij Johan Hamminga lessen! Ben benieuwd wat voor tips en commentaar hij heeft!
@TG: Balen van je punten! Maar dat gevoel wat jij hebt over het M2 dat heb ik ook zeker! Ik heb het idee dat de juryleden die de M2 jureren niet bepaald op 1 lijn liggen en de ruiters hierdoor ook niet echt een duidelijk beeld kunnen krijgen van hetgeen wat er nu daadwerkelijk gevraagd wordt. Ik ben blij dat ik er 10 heb gehaald :P

Ik heb ook een druk weekend gehad. Zaterdag bij het NK geweest, was weer mooi voor elkaar en gezellig :D Zondag gewerkt en de paarden even gereden en vandaag onverwacht een dagje wezen windsurfen :o vrees dat ik morgen flinke spierpijn heb en weer behoorlijk wat blauwe plekken rijker, maar heb het wel super naar mijn zin gehad! Morgen maar weer braaf naar school :o
Vrijdagavond heeft Jipje trouwens nog lekker meegefeest met het mega piraten festijn, resultaat was dan zijn voorijzer zo ongeveer dwars onder zijn hoef zat en de lippen dus in zijn pootje zaten... uiteindelijk met veel moeite het ijzer eronder weg getrokken, want meneer liep natuurlijk op 3 benen daardoor. Gelukkig was de smid nog niet op vakantie en heeft die het er 's avonds weer onder geslagen :D Nu ga ik net voeren en heeft hij weer op zijn hoefbal getrapt.... geloof dat meneer harder aan het werk gezet moet worden om zijn energie kwijt te kunnen }>

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:58

@Sussie: Wat een leuke foto ;) , ziet er fijn uit!
@Vief: Ook een leuke foto van een leuk paard!! :D Guitig beestje zeg!!
@Simmie: Echt balen van je voet :(:) ..
@PB: Nou, toen ik je tegen kwam met je moeder vond ik je allerminst verwend overkomen ;) .. Jij en je moeder werken ook erg goed samen vind ik :) . (Doet me een beetje denken aan mijn moeder en ik :o ...)
@Kim: Op tijd naar bed gaan is inderdaad wel lekker ;) .
@Noor: Lekker druk gehad ;) .. Nu ook lekker op tijd naar bed?
@Benthe: Wat leuk zeg windsurfen!! Lijkt me echt leuk om te doen! Je had vandaag wel een goed windje er voor! ;) Paardjes zijn dus in goede conditie :P .

Hier lekker rustig dagje achter de rug... Om half 12 Wootje buiten gezet, in de hoop dat ze relaxter zou zijn.. ze leek ogenschijnlijk kalm, maar van binnen was er het een en ander aan het borrelen :o . Ik zei nog zo: "Easy...Ea..." En weg was ze... Ze stond achter in de wei te springen en te bokken als een dartelend veulen.. Echt zo schattig!! :D Vanavond haalde ik haar weer binnen, kwam ze in volle galop aan kop aan. Aan de ene kant; ben ik erg blij dat ze weer zo graag uit haar panty wil gaan, want dat is gewoon Wolin. Aan de andere kant; het moet wel rust krijgen!! Dus ik hoop maar dat het verder vandaag de rust heeft gekregen. Morgenochtend gaat ze maar gewoon met de meute mee en haal ik haar eerder binnen, want dat later op het land gaan heeft geen zin :n .. Moet tot woensdag de Metacam geven, morgenochtend maar even overleggen met de DA...

Beer heeft overigens vanacht het een en ander voor ons opgeruimd :P .. De Nachocheese, Japanse mix en ook mijn doos met Red Cadillacs zijn grondig verwerkt door Opruimingsbedrijf Beer B.V. 8-) Tevens heeft de internetkabel van mijn broertje het niet overleefd :') .

Ik zit hier overigens met een heel fijn kleimasker op m'n gezicht dat al lekker hard is geworden en Beer zit me al voor 10 minuten aan te staren, die vind het maar een vreemde bedoening. Af en toe begint ie te 'ouwehoeren', 'Auwwaaawoewaaaahh' en dan kijkt ie even weg en kijkt ie me weer aan, met een gaap er achteraan. Hij snapt er helemaal niks van _O- .

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:22

Goedenavond.

Simmie: Hopelijk kan je wel gewoon Gorssel starten, je moet toch nog een puntje voor het nk halen?
Kim: Zo sterkte met opstaan de hele week :(:) ik zou zo'n tijd echt niet aankunnnen een week lang.
Noor: Druk dagje, bevalt het wel goed?
PB: Dat je verwend word en dat zelf goed beseft en ook een bijbaan wil geeft al aan dat je niet verwend bent, vind ik knap want er zijn niet veel mensen die dat lukt +:)+ .
Ben stiekem ook wel jaloers ;) , mijn oeders betalen vrijwel alles voor Bandido, maar daartegenover staat dat ik de meeste dingen voor mezelf, en het nieuwe zadel bijv. zelf moet betalen
Jn: Zo te lezen probeert hij genoeg manieren vinden om niet te hoeven werken :Y) .
Wl: Fijn dat Wolin weer zo lekekr in haar vel zit, ik zou maar opassen met die eetgewoonten van beer, voor je het weet mag je alles weer van de bank af schrapen :+ .

Wilde vandaag een lekker buitenritje maken nu het nog mooi weer was, ben met Bam over de weg naar het bos gestapt, door een stromende rivier heen, over ronde bruggetjes, over het spoor, door een fietstunnel onder de a12 door, over het fietspad en ben uiteindelijk in een onwijs gaaf bos uitgekomen waar ik nog nooit geweest was. Dit is een van de weinige parken met echte heuvels met slingerige en rechte zandpaden tussen de bomen, fijn een rustige intervaltraining gedaan hebben lekker gegallopeerd "door de bergen van het westerpark" ;) . Het enige wat jammer was dat ik zo'n uur onderweg ben geweest om er te komen, een half uur daar gereden heb en weer een uur terug moest, misschien volgende keer maar mams lief aankijken en met de trailer.

Bandido heeft zijn ogen uitgekeken en vond het machtig mooi allemaal :D , mag ook wel want het was al maanden geleden dat we voor het laatst naar het bos geweest zijn :o .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:01

Goede morgen!
Wat een weer zeg!!!

Simmie ja ga dan op bed meestal nog tv kijken :) soms ga ik wel gelijk slapen.
Pb je bent je er van bewust dus vind het alleen maar knap om er dan nog wat bij te gaan doen!
Benthe leuk dat windsurven, lekker spierpijn ;) balen van zijn ijzer!
WL haha beer bv ;) fijn dat wollin goed in der vel zit :D
evie waar sta jij dan?

Ik ben ook wel wat verwend, heb een scooter, auto (zelf betalen) paard moet ik ook helemaal zelf bekostigen.
me pa betaalt me abo en ziektekoste :) dus ben ook redelijk verwend :o

Zo ik ga naar werk, vanmiddag om 5 uur ben ik lekker vrij dus weekend! hoop alleen dat het weer beter word -O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 08:24

Evie, Jij slaat de spijker op de kop, althans, Ik ben dezelfde mening toebedeeld :D
Citaat:
PB: Dat je verwend word en dat zelf goed beseft en ook een bijbaan wil geeft al aan dat je niet verwend bent, vind ik knap want er zijn niet veel mensen die dat lukt +:)+

JN, Is Jip zo'n druktemaker dan? Gelukkig zit het ijzer er al weer onder!
Corien, Ik ben jaloers! Jij hebt gewoon na vandaag weer weekend :))
Noor, Beter een beetje je hoofd er bij moeten houden dan je zitten te vervelen tijdens de studie toch? Ik heb mij zowel op de middelbare als op de HTS als op de TU 'dood'verveeld. Gelukkig had ik een bijbaan, paard en zat ik in het bestuur van de studievereniging!

Ik ben ook verwend hoor! Ik krijg elke maand een X bedrag van mijn vader wat een deel van de stalling betaald. Anders zou ik niet op deze manier mijn hobby kunnen uitoefenen (dure pensionstal, veel privéles, elk weekend op wedstrijd, nieuwe trailer icm een eigen huis!). Ik zou het wel allemaal zelf kunnen betalen, maar dan mag er echt niets meer mis gaan :o

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:34

Goeiemorgen!
@Corien: Wat lekker dat je na vandaag alweer weekend hebt!
@Evie: Lekker buiten gereden dus met Bandido!
@Lotte: Fijn dat Wolin weer een stuk beter in haar vel zit! Hopelijk houdt ze zich vandaag wat rustiger zodat haar pootje wat rust krijgt! En Beer is volgens mij echt een super hond met al zijn fratsen :P
@Mootje: Jip die heeft perioden dat die echt helemaal debiel en hyper is, ik denk dan altijd maar weer; hij zit in ieder geval goed in zijn vel ;) Maar zoals vandaag met die harde wind hier, dan heb behoorlijk moeite om hem fatsoenlijk in de wei te kunnen rijden thuis :o

Ik sta compleet stijf van de spierpijn, ben vanmorgen alweer onder de warme douche gesprongen, heeft wel wat geholpen gelukkig. Nu even de paardjes rijden, vanmiddag naar school en vanavond nog werken.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:50

Goedesmorgens!
Jullie zijn nog even hard gegaan zeg! Wat een rotweer... hopelijk wordt het eind van de dag een beetje droog en overleeft de bak al het water.
Ik heb al wel vanaf mijn 16e een bijbaan, maar mijn ouders betalen een groot deel van de paardenzooi hoor. Anders zou het ook echt niet kunnen!!

@ Lotte: En heeft Beer nog geen buikpijn?! Fijn dat Wolin zich weer beter voelt!
@ Benthe: druk dagje zo te lezen. Succes!
@ Evie: klinkt als een fijne buitenrit!!
@ Mootje: maar in ruil voor dat alles mocht je vader laatst een ritje maken op Corion toch?? :P
@ Laura: volgens mij heb jij het inderdaad druk genoeg zònder bijbaan, maar kan me goed voorstellen dat je wat geld voor jezelf wil. Wanneer ga je naar Florida?!

Mensen: over precies 1 maand vertrek ik naar Thailand tenzij thuis de boel volledig uit de hand loopt, maar daar ga ik niet vanuit.!!!!!!!! :D

Mijn vader gaat trouwens donderdag door de MRI. Maandag krijgen we dan uitslag m.b.t. de vraag of het is uitgezaaid en wordt een plan de campagne gemaakt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:53

Evie, ik moet idd nog 1 punt halen voor deelname aan het NK. Dat zou dan in Gorssel moeten gebeuren. Heb wel mijn deelname met STief in Neede om kunnen zetten naar het L met Sim. Dus is de druk in Gorssel niet groot. Loopt ze Gorssel goed, dan kan ik Neede eventueel laten schieten.

Lotte, ik had het al op je hyves gelezen van Beer. Familie van de husky? Voor huskys is ook alles wat eetbaar is niet veilig.

Corien, tv kijken in bed kan ik echt niet. Val ik met 5 min in slaap.

JN, dan hebben we samen spierpijn. :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:55

Spannend Noor, maandag... Ik duim voor jullie, hopelijk goed nieuws!! En Thailand is gaaaf!! :D Ik wil daar zo graag weer naartoe, prachtig land, lieve mensen ;) .
Nope, Beer heeft nergens last van :P . Zelfs geen diarree... :D

Simmie, haha nee zit retriever in :P .. Bekende uitspraak: "The will to please you (geld niet helemaal voor Beer :o ) and the will to eat you (helemaal Beer :D )".

Hier heeft het ook heel de nacht door geregend.. Het is nu even droog. Heb maar even gesmst dat Wolin binnenblijft.. misschien dat ze rustig is, maar ze gaan zo snel lopen klooien met dit soort weer..
Zo weer autorijden :) .
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 07-09-10 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:55

Neede telt niet meer mee voor het NK, volgens mij

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:57

Lielle schreef:
Neede telt niet meer mee voor het NK, volgens mij

Oh sjips! Daar had ik niet bij nagedacht. Is idd het resultaat behaald 12 dagen voor aanvang van het NK toch?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:58

ja, tot en met het weekend voor het weekend voor het NK

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:00

Nou ja, pech dan.
Lukt het niet om in Gorssel mijn kwalificatie te halen dan mag ik toch niet starten in Ysselsteyn. Kan ik mooi in plaats daarvan Neede rijden.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:01

Bedankt voor de complimenten over Weltsieger! Ik vind dikke paarden zo lelijk, dus meneer wordt streng in de gaten gehouden op te veel vetjes. Daarnaast mag hij om de dag flink aan de bak. Hij heeft nu gelukkig (even afkloppen) al een tijdje geen last meer van stijfheid en spierpijnen. Hij krijgt nu pavo sportsfit muesli en daar doet hij het erg goed op. Hij gaat goed vooruit maar ik kan hem af en toe nog steeds wel achter het behang plakken hoor. Hard werken vind hij niet altijd nodig.

JN: leuk windsurfen (om naar te kijken, niet om zelf te doen)! Balen van de spierpijn, maar met zo'n druk dagje vast weer snel over.
Corien: werkse nog vandaag!
Evie: flinke rit gemaakt met Bandido.
Lotte: Beer BV heeft zich weer misdragen. Fijn dat Wol weer goed in haar vel zit.
PB: ben het ook helemaal eens met Evie: 'Dat je verwend word en dat zelf goed beseft en ook een bijbaan wil geeft al aan dat je niet verwend bent, vind ik knap want er zijn niet veel mensen die dat lukt'

Ik ben ook verwend hoor en geef dat ook toe. Ik woon nog thuis en bijna alles wordt voor me betaald. Ook mijn hele studie. Verder hebben we hier drie paarden en een pony lopen waar alles voor betaald wordt. Nu rijden we thuis ook met zijn vieren dus echt een eigen paard heb ik ook niet. Ik moet alleen alles voor mezelf betalen wat betreft kleding e.d. Verder betaal ik ook voor het gebruik van de auto. Ik mag wel zeggen dat ik het luxe heb!

Edit: Simmie: dat zou wel balen zijn. Hopelijk haal je je puntje gewoon!
Noor: oeh Thailand komt nu wel dichtbij. Hopelijk valt maandag de uitslag mee.
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 07-09-10 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:02

Zwaait even :wave:

Na een weekend vol gefeest ben ik weer boven water :+ K zal straks ff bijlezen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:02

Ik ga niet naar Neede. Ik had me met Ojee ingeschreven, waterbak oefening, maar ik kom de dag ervoor terug uit Amerika, en dat lijkt me geen goede combi.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:03

Dat had ik idd in het voorbesprekingstopic van Neede gelezen. Inderdaad geen strak plan om een dag na terugkomst te crossen. :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:06

Goeiemorgen!
Ik heb wel globaal bijgelezen, maar er is niet veel blijven hangen :o
Gisteren naar de openingsborrel op de studentenvereniging geweest. Was leuk, maar ik heb nu dus helemaal geen stem meer. Ik was al heel schor, maar nu kan ik alleen nog maar fluisteren. Vorstin is gisteren weer gemasseerd. Ze heeft nog behoorlijk gespannen spieren. De HA masseuse denkt dat het met de voeding te maken heeft, dus dat gaan we veranderen. Staleigenaresse had haar zonder dat ik het wist weer op 3 kg gezet, terwijl ze de hele dag op stal staat en alleen 30 minuten in de stapmolen komt en ik haar 30 minuten rijd. Ze krijgt ook aardig wat hooi, dus bij elkaar is ze zowiezo erg dik. Moet de DA nog bellen voor een afspraak volgende week, dus dan vraag ik ook gelijk wat hij denkt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:06

Nee. Bovendien is het de westkust (= 9 uur tijdsverschil, en 10 uur vliegen :Z :z) Dus dan maar niet, zondagje vrij. Het is dus nu Gorssel, en daarna Ysselsteyn.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:07

Jemig! 3 kg is wel erg veel! Dat krijgt de mijne nog niet eens en die staat vol in training!

Oja, het tijdsverschil, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:08

Dat is idd wel heel erg veel :oo Dat krijgen ze bij ons ook niet.