[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:53

Nee die zijn ff weg...
En ja, wat zouden ze er aan moeten doen, zeg wel vaker dat ie me slaat en schopt... maar dat zit ie van dat doe ik helemaal niet, en je overdrijft enzo...
En dan worden mn ouders een keer boos en dan is het klaar.
maar de volgende keer doet ie het zo nog weer keer...

Het is blijkbaar stoer om,als er vrienden zijn, je zusje eens even te slaan en te schoppen... :=

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:57

Wat een vreemd gedrag zeg. Dat zijn vrienden er niks van zeggen verbaast me eigenlijk ook. Het lijkt me niet dat ze allemaal hun zusjes slaan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:58

Lekker broertje Melanie.

Vief: Wens Wol maar veel beterschap.

Zag dat een hoop mensen bezig zijn met zadels.
Ik zweer bij Passier.
Lotte: Ik weet dat passier erg goed is voor mensen met lange benen. Daarnaast zijn het geweldige zadels om op te zitten en passen ze op bijna ieder paard.

Over vervelen in A'dam. Zat in het huis van vriendje en zat te studeren en hij was gewoon aan het werk.
Heb vandaag wel een heerlijk luierdagje gehad en mn vriendje is nu aan het koken. :d

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:04

Rosalie123 schreef:
Wat een vreemd gedrag zeg. Dat zijn vrienden er niks van zeggen verbaast me eigenlijk ook. Het lijkt me niet dat ze allemaal hun zusjes slaan.

Vond zelf ook beetje raar idd, de vorige keer zat die vriend die er nu ook was zelfs me aant versieren, en nu gaat ie gewoon zitten toekijken hoe mn broer beetje mij loopt te slaan :+ leuk :+

Maargoed

Simmie, hoe ging je oefencross?

Rowo, bruin springzadel :):) welke en welke kleur bruin?

Vief, wat naar van Wol! :(:)
Maloesje: Barnsby zit echt heerlijk!

Bon is weer geschoren :))

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:31

:wave: goeiemiddag

Heb vanmiddag ook de oefencross gereden met Loempia. Hij had meteen door wat er ging gebeuren en was helemaal hyper :=. Kon er vrij weinig mee met losrijden. Of het was in uitgestrekte draf door de bak op galloperen. Het springen zelf deed hij wel heel goed :).
Toen het eerste rondje gedaan, meneer vond het toch wel weer een beetje spannend en heeft zich een paar keer opgedraaid op het openveld. Hij had er wel zin in en had ook wel tempo. Maar kan dan super snel zijn in het omdraaien :=. Paar hindernissen dat hij even naar keek. Maar hij sprong wel door :). Het heuveltje met de op en afsprongetjes heb ik even wat vaker genomen. Zo stom... Met Emiel vond ik af-sprongen veel fijner dan er bij op. Hij sprong er heel groot bij op (vanaf heel ver al). Dat vond ik nooit zo fijn. Dus ik nam automatisch vanmiddag de af-sprong (piano) naar beneden. Nou Loempia keek echt van: }:0
Dus eerst maar even omgedraaid en erbij op gesprongen. Dat ging goed. Daarna een andere afsprong van de heuvel gedaan. Dat duurde even maar hij deed het wel. Maar ik vond het niet fijn :=. Hij neemt een mega sprong eraf. Hij snapt niet dat hij zich kan laten zakken. Dus zei mijn vader dat ik de teugel los moest laten omdat Loempia door de teugel spring naar beneden en daardoor nog grotere sprong maakt. Maar dat vond ik een beetje eng :=. Uiteindelijk wel een paar keer gedaan, maar moeten we nog wel op oefenen want hij blijft springen ipv laten zakken.
Het tweede rondje ging heel fijn :). Het ritem kwam er al wat fijner in. En ik kreeg hem nu ook over het slootje (met water). Duurde wel even, maargoed ik heb het wel gewonnen. Andere hindernissen nam hij zonder twijfelen.
Dus toch wel lekker gereden uiteindelijk :)).

Zonet thuis Sofie even gereden. Die ging ook heel lekker :). Even een paar sprongetjes gemaakt. Ging even wat schuinspringen met haar en dat vond ze wel leuk. Ze springt het of het de normaalste zaak van de wereld is. Is toch wel fijn :).

Vanavond lekker vroeg op bed. Ben echt kapot na een week praktijk lopen, feestjes, verjaardagen etc.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:36

MelanieB schreef:
Simmie, hoe ging je oefencross?

+:)+ Helemaal goed! Zo makkelijk als Sims rondliep daar! Echt fijn, dus ik ga met vertrouwen naar Chaam.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:00

Lekker hoor Simmie, gaat vast goed komen in Chaam ;) , gezien de foto's van je training :j .

@PB: Jah, Duitse merken zijn ideaal voor mensen met lange stelten, Passier zat ook erg lekker, lag alleen niet goed op Wolin :n .. Ze heeft een vrij hoge schoft, waarna haar rug schuin omhoog loopt, beetje zo'n volbloed bouw.. Dus het zadel zakte al vrij snel naar voren. Best lastig.. Hoge en lange schoft, rug die schuin-oploopt, onder haar schoft is het weer smal met een schuine brede schouder.

Op springzadels heb ik ook wel moeite met mijn benen, minder als met dressuurzadels, maar een springzadel mag absoluut niet te klein zijn voor mij. Anders wordt het echt vouwen geblazen :roll: ..

@Melanie:
Hahahaha wat een apengedrag, dat doen mijn broertjes ook hoor, ik heb er één van 12 en één van bijna 18 jaar en dat apengedrag zit er bij hun ook in _O- . Mijn broertje van bijna 18 is 2.05 cm. en die traint 3 dagen in de week, dus die kan je ook nog eens goed onder handen nemen.. Nu weet hij ook wel dat ik niet gisteren ben.. :o Dus hij doet het niet zo snel meer :p .

Pfffff ik ben aardig aan de gare kant, lag net ook al wel weer voor pampus op de bank :z

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:03

Ja oke, maar mijn broer is 3 jaar ouder als mij, niet de dunste en bovendien zeeeer lomp :=
Niet dat ik niet sterk ben, kan goed hard slaan, maar ik lag half te slapen toen hij begon met kl*ten dus ja, dan moet ik even op gang komen :Y)

Super simmie!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:05

Hahah Mel strikes back! 8-)

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:12

@ Mel; Haha ken dat gedrag, mijn broertje wilt ook altijd "stoer doen",
maar als ik er dan op reageer dan wordt ie aggressief!
Maar by jou is het wel wat erger als hier! :)

Ga nu afwassen bij personeelsfeest, van school, 10 euro per uur. ;)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:50

Ik meld me ook weer even.. Wel alles bij gelezen niet alles onthouden..

Amber gefeliciteerd met je toelating, veel succes bij de politie..
Anthea, fijn dat het goed gaat, hoop dat het zo blijft gaan..

Nu lekker weekend en morgen ook vrij... Over 2 weken al weer 1e cross... ben benieuwd..

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:57

Melanie: jemig, dat is niet echt leuk van je broer
Kim en Simmie: fijn dat jullie oefencross lekker ging :)

Ik ben gisteren bij mijn paard geweest. 's Morgens was de da nog geweest en die vond haar linksom goed verbeterd en rechtsom zeer veel verbeterd. Nu was ze rechtsom ook slechter dan links, dus dan is dit wel mooi om te horen. Vorige week toen drukte hij op haar kont, en dan hoort een paard z'n kont helemaal in te trekken, maar zij gaf totaal geen reactie en nu geeft ze heel veel reactie.

Achteraf zijn er best wel veel dingen van haar te verklaren hierdoor. Want ik vond haar met voltes altijd wel moeite hebben, vooral kleine voltes. En ook met de galop had ze heel veel moeite. Maar door de beknelling in haar rug had ze geen goede coördinatie over haar achterbenen en vooral haar rechterachterbeen zette ze niet netjes onder haar lichaam, maar iets ernaast. Dus dat verklaart wel waarom ze zoveel moeite had met galop en voltes, ze kon gewoon haar achterpootje er niet goed onder zetten. Gisteren zette ze haar achterbeentjes al veel beter neer. De da adviseerde om haar daar nog 2 weken te laten staan. Deze week gaan ze verder met de behandelingen en dan wordt er ook met haar aan de hand getraind, op die manier kunnen ze heel goed paarden recht richten. Volgende week vrijdag ga ik er weer heen en dan gaat die vrouw mij ook leren haar aan de hand te trainen.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:32

@ Melanie ... ik vind het eigenlijk niet helemaal normaal hoor van je broer, beetje stoeien ok .. maar tot bloedens toe, structureel ...

@ Vief ... Gut, arme Wolles. Denk je haar te helpen door haar wat extra te helpen met de DA :(:) Hoe heb je dat met haar deken dan, die zit er nog overheen?
@ WL ... jammer dat je niet meer als groom mee kunt naar Chaam! Spannend met je zadeluitzoekerij/passerij ;)
@ Kim ... hihi, Loempia had d'r zin in :P Heb je ook nog foto's of filmpje laten maken?
@ Simmie ... ook weer helemaal lekker op dreef met Sims :D
@ Anthea ... wat ontzettend mooi dat je paard toch zo gebaat is bij deze therapie *D Wie zijn dit ook alweer?
@ Marieke ... verdient lekker ;)
@ PB ... hihi, je hebt het mooi voor elkar met je vriendje :Y)

Vandaag weer es met de Band op springwedstrijd geweest, was ook alweer 3 maanden geleden :o
Fijn buiten inrijden in de regen .. vind ik altijd zo leuk als brillendrager :+ Anywho ... hij was een beetje vrolijk, kop tussen de voorbenen _O- 1e pc BB, kwam een beetje te snel, had hem nog niet aan de hulpen dus hij was met van alles bezig behalve mij. Dus dat ging weer wat met de handrem erop, 1 balkje omdat ik hem in een weigering er toch overheen drukte ;)
2e pc, B parcourtje, ging super :D Heb tussen beide parcoursen zitten prutsen om hem weer voorwaarts over de hindernissen te krijgen (wat juist de laatste tijd zo goed ging) en ureka, het knopje uiteindelijk weer gevonden *\o/* Parc. ging goed, eentje kwam die echt niet uit maar sprong toch ... dus bovenop de laatste van deze oxer. 1 hindernis (oxer) ontzettend schuin gesprongen .. was ff vergeten dat ik goed de hoek moest doorrijden :o 'k dacht van 'ach, zet hem ervoor en kijken wat ie doet' ... maar dat ging goed dus, weten we dat voor de L (barrages) :P

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:46

Hallo lieve mensen van het SGW topic :wave:

Aangezien ik nu ook iets fanatieker wil crossen, heb ik maar besloten hier ook maar mee te gaan kletsen :)
Ik ben dus "het meisje met de haflinger" zoals sommigen vanuit Putten me noemden := Ofterwijl: Elise :)
Ik ben 15, bijna 16 (yay! :) ) en ik rij voornamelijk op mijn Haflinger van 1.33 van 16 jaar :)
Vanochtend heb ik Putten met haar gereden, en 4 april ga ik voor Markelo!

Anymore questions, please ask :)
Ik heb een deel bijgelezen, maar sorry guys, jullie krijgen me niet zover om het hele topic te lezen ;)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:14

LL: fijn dat het uiteindelijk wel goed ging. Je moet toch altijd weer even in het ritme komen als je een tijdje niet hebt gesprongen.
Mijn paard is nu bij health4horses :) (http://www.health4horses.nl)

Lieziej: Welkom :D

oeps, ik liet net onze kleine hamster op de grond vallen :o Nouja eigenlijk deed ie het zelf, maar ik lette niet zo goed op :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:31

@Anthea: Super zeg dat ze zo goed op de behandelingen reageert!!! Helemaal top! Hahah hamster nog heel? :=
@LL: Goed dat hij het tweede rondje het zo netjes deed, eerste rondje-inkom rondje :P

Ging met Wo een beetje freeweelen 8-) , was leuk!! Ik keihard rennen door de bak, Wolin achter me aan.. bokken, steigeren, springen, hink-stap-sprong, dubbele flik-flak. Sta ik stil, Wo ook stil staan, ik gek doen en wegrennen, Wo hup er achteraan, oren erop, helemaal heet werd ze ervan; stond ik weer stil, uit stilstand bokken en steigeren en met stil staan even een pootje uitslaan en weer aan de kletter achter mij aan. Die voelt zich weer opperbest, ze glimt als een spiegel!! En zit al bijna volledig in haar zomervacht! Staat nu onder zomerdek :) . Morgen even erop, maandag-ochtend osteopaat, dinsdag vrij en woensdag zadels passen (hopelijk gedraagt ze zich!! zie het al voor me :P "En? Hoe zit het zadel?"..... bok-bok-steiger-ervandoor-... "Nou.. ik ben blij dat ik er een onder me kont heb!!" _O- ) Vind het wel een nadeel dat het 8 weken :oo duurt voor mijn zadel klaar is, wil 'm namelijk in het bruin met lange singelstoten, ben weer veeleisend ofso :o ....

Ik ga naar bed, morgen weer werken :wave: .

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:38

@Anthea, Thanks :) Oeps! Het leeft toch nog wel, hoop ik? :oo

@Lotte, Dat is zoooo leuk! Met paarden spelen in de bak! Hoop dat je een fijn zadel kan vinden :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:41

Welkom in het topic lieziej!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:44

Haha, Thanks Mel :) (Ik ken je natuurlijk door en door, want ik ben een trouwe stalker }> )

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:03

@ Elise ... welkom :wave:

WolinLotte schreef:
[...] Morgen even erop, maandag-ochtend osteopaat, dinsdag vrij en woensdag zadels passen (hopelijk gedraagt ze zich!! zie het al voor me :P "En? Hoe zit het zadel?"..... bok-bok-steiger-ervandoor-... "Nou.. ik ben blij dat ik er een onder me kont heb!!" _O- ) [...]

:')

Iemand hier trouwens ervaring met dit:
Ik was vandaag vrolijk m'n 2e parcourtje aan het rijden toen ik ineens een losse riem van m'n martingaal+borsttuig voor Bandit z'n hals langs zag vliegen, dacht eerst dat het 1 of 2 van de vorken waren. Maar toen ik het parcours uit kwam bleek het het gedeelte te zijn wat naar de buik toe gaat. Ik heb zo'n eentje met een knip(musketon) en die knip ik dan aan m'n buikflapsingel vast.
Iemand een idee of het mogelijk is dat een paard hem zelf los 'slaat'? (aangezien Bandit de buikflap niet voor niets draagt) :=

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 01:03

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 01:04

lieziej schreef:
Haha, Thanks Mel :) (Ik ken je natuurlijk door en door, want ik ben een trouwe stalker }> )

:))

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 02:40

@ Lieziej; welkom! Leuk beestje heb je! ;)
@ Mel; Gave foto's, jammer dat ze zo donker zijn!
@ Anthea; Fijn dat het beter gaat met haar! :D

Zo weer 50 euro verdient, ga maar slapen morgen om 8.15 weer vertrekken om op springwedstrijd te gaan helpen ! :evaw:

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:02

Morgen :wave:

Sim & Kim: Fijn dat jullie lekker gecrosst hebben :)
Lotte: Haha succes met je zadels ;)
Melanie: Leuk he broertjes... Ik heb er ook 1!
Marieke: Lekker hard gewerkt dus :D Veel succes vandaag :)
Anthea: Fijn dat er zoveel verbetering in zit!!
LL: Geen idee, maar 't zou natuurlijk wel kunnen. Niet tegen je hoofd gekregen?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:13

Mogguh!

Anthea; dat klinkt wel heel goed zeg :)
Lieziej; welkom
Melanie; ook ik heb er geen woorden voor wat betreft je broertje :\
LL; geen idee hoe het kan eigenlijk, zelf nog nooit meegemaakt :n
Kim en Simmie; fijn dat de cross zo'n goed gevoel gaf.

Ik heb vanmiddag de tripalon in Gorssel, iig al erg veel zin en hoop ook dat Fari lekker aanpakt. 'k heb niet gewassen want hij wordt toch weer supervies :o Straks nog wel ff mooi vlechtjes maken :j