[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:33

Leuke foto, MissM!
Oeste is sinds vandaag ook kaal Lachen

Morgen gaan we sinds jaaaaren weer eens springen. Ik zag dat er gewerkt wordt dmv opgeven bij ringmeester. Dan kan ik toch gewoon gaan zadelen na het parcours lopen? Of moet je dan ook al opgeven?

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 02:43

Je moet je startnummer op een bord (laten) schrijven als het goed is. Dit kun je het beste doen voor het parcourslopen, dan heb je nog een beetje keus in de plek. Of je moet het niet erg vinden om als laatste te starten uiteraard. Tot morgen!

Leuke foto MissM!

Floortje, ik ben ook niet zo'n held en ik hoop ook eigenlijk dat hij gelijk snapt dat je er ook doorheen kunt springen... Junior heeft wel genoeg vermogen maar hij wil nogal wel eens zo'n wapper maken dat ik hem amper kan uitzitten en bijna gelanceerd word, maar we gaan er maar vanuit dat ik blijf zitten. Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:20

Allemaal veel success met springen.

Ik ben niet zo'n fan van dat aanmelden ter plekke. Heb liever een startlijst.
Trouwens, ik denk er net aan dat ik ook nog een springcoupon voor Bitwise moet inleveren. In december wil hij ook nog eens ergens gaan springen met Oro.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:34

canter: die verhalen ken ik Haha!

Ik moet zeggen dat het vele oefenen toch werkt. Ik blijf nu tenminste zitten als hercu weer eens over een hindernis vliegt Clown

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:04

Ik heb net heerlijk gesprongen! Ik had zowaar controle (toch wel handig, die kleine binnenbakjes Haha! ). We waren dan ook foutloos! Dat smaakt naar meer Hyper!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:17

Leuk dat jullie het springen zo goed oppakken. Smaakt ook weer naar SGW???

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:52

Zeker! Maar dressuur blijft natuurlijk het leukst Knipoog

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:58

Tuurlijk Knipoog

Maar dan moet er nog wel een springparcours en een cross achteraan!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:35

Heel fijn MM! Dat is weer een goed begin in de springsport!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:47

Ik heb net naar de laatste aflevering van Boer zoekt vrouw gekeken. Had van de vorige afleveringen bijna niks gezien. Zat wel een heel leuk koppel tussen.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:42

En ik was ook mee naar het springen, maar tijdens het losrijden voelde Jim totaal niet fijn aan dus ik heb me afgemeld. Mijn vriendin heeft hem afgelopen vrijdag meegenomen naar het strand dus ik denk dat hij daar nog wat stijf van was, althans dat hoop ik. Morgen maar even wandelen en dinsdag in de wei, hopelijk is hij woensdag dan weer in orde.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:45

MissM ik ben ook besmet met het Lusitano virus Haha!

Afbeelding

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:58

Vief, ik heb al je foto's gezien, ziet er leuk uit!

Canter, wat balen.. hopen dat hij morgen weer oke is...

Ik heb een vraagje aan jullie, zet hem hier omdat ik anders waarschijnlijk aanvallende reakties krijg...

Valdi is nu 4,5 jaar en een aantal maanden onder het zadel.
Uiteraard nog een aardige zwabberaar en we rijden zo'n 3/4 keer per week 20 a 30 min.
Veel dressuur en buitenritten.
Afgelopen donderdag voor het eerst echt wat gesprongen in de les en dat deed ze boven verwachting.
Ik wil rustig met haar opbouwen, maar wat is jullie advies kwa springen?
Uiteraard ligt de basis bij de dressuur en die moet goed zijn voordat ze echt aan het springwerk kan, daar ben ik me van bewust. Maar wat kennis maken met lage sprongetjes lijkt me geen probleem, maar hoe vaak?
Wisecrack laat ik hier helemaal buiten, die is een jaar jonger en ik vind dat die nog helemaal niet toe is aan het springwerk, die moet eerst komende maanden leren te luisteren... Knipoog

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:09

verschild wel per paard vind ik sjaan, maar als hij het leuk vind en goed aanpakt. kun je denk ik best 1x per week wat met het springen doen. gewoon laag en veel afwisselen... en dat bouw je dan een beetje op naar af en toe ook eens iets hoger.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:17

Valdi is naar mijn idee nog een slungelkont, maar niet meer een grote puber. Ze komt op mij aardig zeker over en ze laat tijdens het rijden zien dat ze plezier heeft.
Wisecrack is heel anders, die probeert met rijden iedere keer weer hetzelfde uit, is een grote puber en luistert voor geen meter. Als ik haar nu op een hindernis af stuur ziet ze van alles, schrikt, bokt, wil niet voorwaarts en vervolgens springt ze wel maar uit een muizentempo omdat ze gewoon niet oplet. Die moet echt eerst voorwaarts worden. Valdi heeft dat helemaal niet, die let op, kijkt waar ze heen gaat, echt heel anders dus.

Naar mijn idee moet ik met Valdi heel erg oppassen dat ik niet te snel ga. Vandaar mijn vraag. Omdat ze zo goed mee werkt heb ik namelijk snel het idee dat ik te veel met haar doe.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 01:37

Leuk, Vief. Hoe heet ie?

Sjaan, ik vind dat erg lastig. Ik denk ook dat je moet oppassen met overvragen van Valdi. Zoek vooral afwisseling in verschillende manieren van balkjes lopen enzo.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:20

Kaatje is 4 jaar en 5 maanden. Mijn dressuurinstructrice zei van de week nog dat je een 4 jarige het beste elke dag kunt rijden maar niet te lang (half uurtje ofzo).

Wat springen betreft is ze een stuk verder dan dressuur. Ze kan wel een B parcours springen, maar zeker geen B dressuurproef lopen.

Dus ik zou Valdi dan wel wat vaker rijden dan 3x in de week. En ook 1x per week longeren. Volgens mij kan het helemaal geen kwaad om 1x week wat springwerk te doen hoor.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:32

Volgens mij ook niet...
Misschien is afwisseling met springen net beter voor haar balans!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:40

Sjaan: Ik heb als richtlijn geleerd, 3 jaar 3x per week werk, 4 jaar 4x per week, 5jaar 5x per week. Hier houd ik me aan en werkt prima. 1 x per week een springles aangepast aan wat het beestje aankan en laat zien moet ook kunnen. Wij kijken altijd heel erg scherp naar wat het paard laat zien, ik wil een jong paard graag fris op stal hebben staan, als ze erg rustig/moe overkomen doe ik paar dagen een pasje terug. Ze mogen best wel een x moe worden van het rijden maar moeten er wel weer snel van herstellen.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:48

Oh dan doe ik het goed volgens jouw richtlijn jolly
Ik rij hem 3 á 4 keer per week das dus gem. 3,5 keer en hij is 3,5 Go jij! Go jij!
En ik maak ook af en toe eens een sprongetje, als er hindernissen staan en hij voelt goed aan stuur ik hem er gewoon een paar keer overheen...
Hij is niet heel stoer van zichzelf en op die manier went hij een beetje aan de balken Ja
Ik zou het gewoon per paard bekijken hoor!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:44

missmuts schreef:
Leuk, Vief. Hoe heet ie?

ik doe stiekem wel even antwoord geven voor vief... ze heeft nervosa en is van mn moeder! en heeft verborgen talenten bleek dit weekend Knipoog

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:19

Vertel?!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:26

ik had haar donderdag een spoedcursus springen gegeven en vief ging het zaterdag eens thuisproberen. een okser van 80 cm ging al erg goed! zondag een parcoursje van 50 foutloos en de barrage een balk. (foto's en filmpjes in het andere topic) de dressuur ging ook goed, op wat beginners dingetjes na... het publiek is ook zó eng haha! dus nu maar een leuke ponymeisje ervoor zoeken die er mee op wedstrijd wil!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:11

Leuk!!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:13

Jiska: Ik had de filmpjes aan mijn vader laten zien en die vond het een Leuke pony die maar gauw op wedstrijden moest *LOL*