[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 08:36

nokere staat ook maar op 1 dag maar dat zal mss wel nog veranderen. leuk dat er eens nieuwe bij zijn maar wel jammer dat sommige weg zijn. Wel mooi verdeeld om de 2 weken cross :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:19

Nu die van de LRV nog voor najaar 2019 en de planning kan beginnen.

Had me voorgenomen om Black friday te negeren maar toch daarnet een bucas power turnout besteld. Zat €60 korting op terwijl die dekens zelden in sale komen normaal gezien. Kan zijn huidige als reserve dienen voor de tinker. Icaro loopt met zijn billen bloot ivm eruit gegroeid :')

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:01

Ik vind de kalender er leuk uitzien, veel meer gespreid lijkt mij.
En ik ben blij dat het BK 4 jarigen dichtbij huis is!

Daaph: Is dat voor Jomo ook jouw doel dit jaar?
Was jij trouwens mee met S.arah vorig jaar bij de 4jarigen? Want dat was dan toch een ander concept dan de gewone wedstrijden, geen echte dressuurproef enzo?

W.ortegem P.etegem zal bij W.Na.essens zijn zeker?? Heel leuk om weer een nieuwe op kalender te zien!
Jammer van Tongeren, was toch echt een heel compleet weekendje met camping en feestje erbij...

Ik ga naar Mechelen als de hengstenproeven zijn, weet de dag niet van buiten.

Met Ny vlot het helemaal niet. Ik had ze na Merksplas kleine 4 weken rust gegeven, maar in het rijden vlot het nu helemaal niet meer. Ik krijg ze maar niet ontspannen, of tis in een sukkeltempo. Van zodra ik normaal tempo maak, kan ik ze niet meer nageeflijk rijden. Bloed getrokken en osteo geweest, geen problemen, dus is volgens mij toch echt werk onttrekken dat ze doet. Ik kruip er nu een tijdje niet meer op, ik longeer ze aan de stalband, maar wel met (korte) bijzetteugels eraan, zodat ik niet in de mond zit, maar ze moet echt 'in het frame' lopen. Vorige week heeft ze zich 3x laten vallen maar de laatste dagen begint ze er zich precies bij neer te leggen. Wil nu nog een weekje zo verder doen en dan hopelijk nadien terug eens erop proberen. Ik maak dus nog maar geen plannen voor haar, eerst weer op de rit krijgen.
Voor Pl.ay heb ik in dec nog 2 jumpings gepland en dat is het voor dit jaar. In de kerstvakantie hoop ik ergens te gaan rijden tussen dressuurhekjes, als iemand een ring weet staan in mijn buurt?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:00

Ik vine het dan Weer jammer dat het BK zo ver is :')
Klopt ik ben vorig jaar meegeweest. Het is in de springpiste een beetje dressuurrijden. Stap draf galop en dan direct springen.
Volgens het LEWB mag je met een 4jarige enkel de 4jarige proeven starten en geen B. Maar daar kijken ze niet zo naar.

Jammer dat Ny niet goed loopt. Hopelijk krijg je haar snel weer voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:29

Moet ik eens kijken wat er op llyda te doen is Antonius? Niet de meest wow-locatie maar je kan als niet-LRV wel inschrijven op die wedstrijden. Kan je een B of L1/L2 meerijden voor de ervaring. Er mogen altijd 10% niet-lrv inschrijven in de winterwerking. Jonge paarden via sbs (denk ik) wordt ook verreden als dat interessanter is.

Voor de rest is het op Fonck in december ook weer dit jaar. En dat is't geloof ik.

De afspraak voor vrijdag wordt verzet. Er is op de kliniek iets tussengekomen dus moet nu kijken of ik mijn verlof naar maandag kan verzetten voor de controle.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 21:10

Is niet bij W.Na*essens. Maar op d*omein D*e Ghe*llinck. ;)

Phoe klinkt lastig van Ny!

Hier oefendressuur gehad gisteren, I3 en N1.1. I3 nette proef maar te braafjes. Mag wat flitsender. Maar heb nu een dingetje met Luxor dat hij ineen krimpt precies als ik de ring in rij. Hij is dan niet goed voor mijn been. Dus mag wat strenger zijn tijdens de proef. :) N1.1 moet ik nog wat bevestigen. En moet ik nog wat beter vanbuiten leren. := :')

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:50

antonius: is bocage ver van u? ik zie datze daar regelmatig wedstrijden en oefenwedstrijden organiseren.
Raar van Ny dat ze nu zo moeilijk doet. Ze heeft de afgelopen tijden ( voor het moeilijk ging op cross) toch altijd wel goed gelopen?

W*ortegem zal denk ik inderdaad een groot deel op willy zijn terreinen zijn samen met domein de hellinck. Wel leuk voor ons. We kunnen bij wijze van spreken er te voet naar toe :p is geen 5 km van ons denk ik.

Bij ons gaat alles rustig. Ik stap en draaf en wandelen nog altijd verder en vozzie blijf in zijn gewoon werk met regelmatig een jumping er tussen :)
Verder loop ik nog wat wedstrijden in december maar niks speciaals :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:11

Ny loopt al een hele tijd niet fijn in dressuur, al van in het voorjaar en ging steeds meer bergaf. Kon het nog wel wat 'fiksen' in de proef, maar het voelde niet goed. Osteo er dan bijgehaald, zat met een hele forse blokkade, wellicht in de wei een val gemaakt, want ze zat zowel in de rug als in bekken vast op een manier die volgens osteo niet door slecht rijden kan veroorzaakt worden. Ze is dan 2x behandeld en 2 maand terug hadden we nog controle waarbij alles 'ok' was, maar wel nog wat scheef bespierd, door die eerdere blokkade, dus hij raadde gewoon rijden aan. Maar ze blijft onaangenaam aanvoelen, dus nu toch nog maar eens controleren.
Wat mij qua bespiering opvalt is dat ze op haar poep aan de broekspier, net naast de staartwortel links een plattere poep heeft terwijl dit rechts zo mooi 'bol' staat. En rechtsom loopt ze aan de longe ook veel losser door haar lijf dan links.

Bocage is niet zo ver, zeker te doen, net als Llyda, maar ik zou echt graag eens gewoon rijden in een ring met Play, geen (oefen)wedstrijd. Gelijk afgelopen WE in bocage was het oefendressuur, maar das nog steeds binnenkomen en proef rijden. Ik zou hem liever eerst eens kwartiertje in die ring laten lopen, zodat hij écht op zijn gemak is en daar vertrouwen in heeft. Dus ja, zou ergens moeten kunnen gaan waar een ring staat en je gewoon pistegeld betaalt en kan gaan.

Hanne: stuurfoutje gemaakt in je N1.1 :P ?

Varekaj: hopelijk komt er iets uit de bus in de kliniek wat de symptomen kunnen verklaren! Moesten die beesten nu eens kunnen klappen, dat zou toch veel schelen zenne!

Daaphh: ja voor jou is Deurle idd wel ver. Wil je hier ook naartoe werken met Jomo of nog geen concrete plannen? Hoe is het eigenlijk nog met Blits??

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:47

mss eens kijken wanneer het een volgende keer een dressuur wedstrijd is en vragen of je de dag voordien als de ring staat niet mag gaan rijden? Doen ze vaak in de g*averranch heb ik al gezien.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:15

Ik ben vooral benieuwd nr de 'jumpcross' kalander. Hopelijk D.eurle terug een gewone OOC :).

Hmm idd wel vreemd Antonius, er zal toch iets niet lekker zitten. Mss keer andere opinie (ander osteo?) Ik was heel tevreden van e.line t.ack :), die crosst ook.

Hier in w.aregem staat er bijna altijd wel ergens dressuur ring, maar helaas niet vrij toehankelijk indien je geen lid bent.

Ik ben intussen verhuist, W.inston heeft 1.5 week verlof gehad, gisteren terug gereden en hij was zeer aangenaam en blij :D. Hoplijk na nieuwjaar terug wat springen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:00

ja ben ook benieuwd wat ze nog zullen aanbieden in de "regionale" kalender :)

pp: en lukt het om alleen te wonen? Of woon je samen met je vriend? maar toch altijd anders en fijner dan met de ouders erbij :) was van mij toch zo :)

Antonius: wij gaan op 27/12 donderdag avond naar mechelen. Die dag zijn het de hengsten die springen 6-7 jarige en sire of the world dacht ik. Zal wss ook die dag zijn dat je gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:01

Antonius: Normaal staat er bij llyda wel een soort van "piste" met witte hekjes in de binnenpiste, de dressuurwedstrijden gaan steeds over 2 dagen (zaterdag en zondag). Anders eens vragen of je 's avonds of zondag na de proeven in die piste mag oefenen? Op zaterdag is er altijd een hele dag wedstrijd, op zondag vaak alleen de voormiddag.
Bij F*onck staan er geen witte hekjes en daar kan je als externe de piste ook niet meer huren.

Hoelang is het geleden dat de osteo haar behandeld heeft en dat hij nadien dan weer groen licht gaf? Als daar een aantal maanden overheen zijn gegaan tot nu en ze was OK verklaard, dan zou dat verschil in bespiering toch al bijgetrokken moeten zijn? Of denk ik nu krom?

Moesten ze kunnen praten, ik denk dat er nogal wat uit die van mij uit zou komen :+ Gisteren is de smid geweest. Van zowel hem als de stagiair die erbij was complimenten gehad dat hij er echt goed uitziet, mooi in de spieren, stevige ronde kont. Ook hij vindt dat hij is uitgezet (net zoals de osteo al had aangegeven toen ze kwam). Op dat punt zijn we blijkbaar toch goed bezig. Maar bij het werken aan de achtervoeten was hij toch tegendraads: niet direct willen stilhouden en proberen optrekken/lostrekken. Niet van zijn normale doen.
De afspraak in Merelbeke is verzet naar maandag, er is ginds iets tussen gekomen.
Ze staan hier sinds gisteren weer op winterpension. De tinker als companie voor icaro en ga die ook weer wat in het werk zetten. Icaro omdat hij aangaf dat het voor hem genoeg was geweest met 24/7 buiten. Die fleurde helemaal op in de stal en voor zover ik gehoord heb van een stalgenoot was het deze ochtend 1 grote pretkop.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:03

Ja hoor, wel nog geen TV en internet :P. De internetman komt op sinterklaas :D. Mijn vriend gaat nog niet full time bij mij komen wonen. Hij is van Ron.se en zijn werk is in Brak.el, dusja van Ware.gem is het wel in eens heel wat verder nu.

Wi.nston was blij van mij terug te zien, hij was leuk te rijden maandag :).

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:35

haha ik heb al 5 jaar geen internet en tv in huis :p
moh hij woont aan onze kant van de schelde haha :p ja ik doe elke dag zo een baan naar mijn werk is idd wel ffkes rijden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:49

Hij kan zich een leven zonder TV niet voorstellen :P, maar ik heb dat niet nodig eigenlijk, ben niet zo een tv kijker :P. Ik was maandag mijn telefoon vergeten op het werk, en thuis geen internet via de iPad, dus kon niemand wat laten weten, gelukkig mijn collega heeft mijn vriend dan verwittigd en hij mijn ouders. Ik vond dat niet zo erg. Ik ben gaan rijden en dan in de zetel boekje lezen :P.

Hij rijdt er 45 minuten over nr zijn werk. En normaal 8 minuten, dusja scheelt id veel. Is een ambetante baan. Ik woon nu aan de leie :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:14

haha wij kijken ook niet veel tv. wij kijken primitief via casette naar tv :p

Ja kan ik best geloven. Ik woon in Kluisbergen(niet ver van ronse :) ) en werk in Bissegem en doe er 30-35 minuten over. Ik begin wel vroeg. Ik vertrek om 06u45 naar mijn werk om om 7u30 te beginnen. Als ik 30 min later vertrek als ik me eens overslaap dan ben ik bijna een uur onderweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:23

Ja PP goed gekozen met zo een afstand haha. Ben blij dat ik daar vanaf ben! Werk nu op 7km van mijn deur, en werk altijd tussen 9u en 17u, in shiften. De ene keer is het in theorie 8u30 - 13u30 (incl. reistijd) en de week nadien 12u30 - 17u30. Vaak ga ik vanuit werk echter rechtstreeks naar stal, ook goeie 30 tot 45min rijden telkens. Hangt vooral af van het verkeer.

Ben blij dat ik niet de enige ben die zo weinig tv kijkt! Ik zit eerder op internet dingen op te zoeken, te lezen en anders inderdaad boekje erbij. Wie daar aanraders van heeft, altijd welkom :P Mijn boekenkast heeft altijd nog een plekje vrij voor een nieuwe aanvulling. Het enige wat ik niet lees zijn van die zoetsappige romantische dingen.

Telefoon is hier wel heilig. Niet dat ik er constant op kijk, maar ik moet hem wel binnen bereik hebben. Heeft vooral te maken met mijn partner, meeste communicatie gaat via whatsapp of smsjes als hij weg is voor werk. Dat wil niet zeggen dat ik hem niet in de auto laat liggen tijdens het rijden, of dat hij ergens in huis rondslingert :+

Icaro staat op rust. Gisteren les voorzien voor wat basiswerk maar het gaat gewoon niet. Stap was heel vlot, lekker los door het lijf. Vanaf het ogenblik dat hij mag draven, zelfs aan lage teugel is hij gewoon stijf vanachter en bij wendingen ofwel tegen het bit duwen ofwel hoofd omhoog brengen. Ben na 10 minuten afgestapt en afgezadeld.
Mocht er maandag niks uitkomen in de kliniek, dan gaan we een tijdje zonder zadel rijden en/of uitsluitend met springzadel. Als hij daar alsnog veel beter onder functioneert mag de zadelmaker het eens uitleggen, want bij de laatste controle (toen het protest er al was) was het absoluut zeker dat mijn zadel goed lag en goed past.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:18

Amai jullie gaan hard!
Ik lees morgen bij. Zag al iets passeren van geen tv, amai ik zou dat niet kunnen. Ik kijk niet zo veel maar ik wil sommige programma's die ik niet wil missen.

Nog even ego-post, iskander sprong terug 0 dit weekend in de 1m. Hij was wel zo wat vooruit en verschietachtig richting sprong 1, daarna was het gedaan. Wil dat onstuimige er eerst uitkrijgen alvorens we hoger gaan :) wel fijn dat iskander en ferro beide 0 springen. Begint al mijn tijd en energie toch eindelijl wat op te brengen _/-\o_

Ze krijgen nu allemaal verlof, ik ga ook op verlof. *\o/*

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:50

proficiat florence :) leuk dat ze zo goed gaan :) veel plezier tijdens het verlof :)

wij hebben ook goed nieuws onze stallen komen morgen binnen bij de leverancier. Die zullen volgende week bij ons geleverd worden :) hoera!!! eindelijk geen gesleur meer met water en hooi en stro :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:05

Ga jij alweer op verlof Florence :P Of lijkt het alleen maar zo? Ben altijd jaloers op de prachtige foto's van jouw reizen haha.

Fijn dat ze beide 0 lopen! Zijn er plannen/doelen voor volgend jaar?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:11

Ik ga best veel op vakantie ja :o . Mijn vriend en ik zijn 2 jaar samen en het is de 7de keer dat we naar het buitenland gaan (weekendje disneyland erbij gerekend :P )

Momenteel staan mijn paarden bij mijn ouders, hebben we geen huis/huur te betalen of kinderen dus willen we er nog van profiteren. Eenmaal die zaken er zijn is het niet meer zo evident om nog te reizen.

En wat betreft plannen: met iskander tegen het voorjaar 1m05 springen zodat ik outdoor 2 paarden kan meenemen in opeenvolgende proeven (ferro dan 1.15). En misschien in de zomer dan 1.10 met iskander en 1.20 met ferro. We zien wel :) Colorado moeten de wissels in Z1 nog wat beter en misschien terug wat lage jumpings voor de fun en afwisseling, maar niet meer hoger gaan.

Antonius: kan je geen dressuurles nemen bij iemand? Lijkt mij iets dat rijtechnisch op te lossen is. Ze zal misschien ook wat aan het puberen zijn. Iskander heeft dat vorig jaar gehad. Nu dressuurmatig loopt hij ook nog zeker niet top hoor, in galop zijn neusje er nog wat uit en het tempo mag wat hoger maar ik maak er mij niet zo druk in. Zolang ze tonen dat ze meewerken.

Mila: wij willen een foto als de stallen klaar zijn he.

Pp: proficiat met je nieuwe huisje. Ik wist niet dat je een vriend had, iemand in de paarden?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:56

Ik ben ook benieuwd naar de stallen MF! Aftellen nu :D.

Goed bezig Florence! Ik dacht ook even amaai idd weer op reis :P maar je hebt gelijk! Voor ik het huis kocht heb ik nog een reis naar Nieuw Zeeland gemaakt voor 4 weken, omdat het kon en het de moment was :P. Nu ik een huis heb af te betalen, kan zo een dure reis er niet meer vanaf helaas :P. Dit weekend wordt het een weekendje Ardennen :D. Mijn vriend heeft niets met paarden te maken, maar hij is nu wel begonnen met leren rijden :D.

Waar ga je heen deze keer?

Varekaj, ja ik heb het huis alleen gekocht en al meer dan een jaar geleden toen ik hem nog niet kende. Dus heb ik alleen rekening gehouden met mijn eisen en dat was dat ik nog met de trein naar het werk moest kunnen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:35

@ Florence: Groot gelijk, wij doen dat ook. Geen kinderen, mijn vriend verdient (ruim) genoeg dankzij zijn job en voor de paarden en mijn 2 katten heb ik intussen een paar betrouwbare oplossingen als ik op vakantie wil.

Wat ik me wel afvroeg, ik geloof dat het op Mauritius was... jullie zijn toen een berg opgegaan. Er stond daar een foto van "gevaarlijke beklimming" etc. op een bord. Was dat een gewone hike of echt eerder met touwen en dergelijke? Echt klimmen ga ik niet meer doen (lang leve valvrees) maar zo een hikes, dat vind ik heerlijk :P En in dat geval zet ik die bestemming er nog bij op mijn wishlist :))

De duurste reis die wij ooit gaan maken, en dat is 100% zeker dat die er gaat komen, dat is naar een cruise naar Antarctica. Pinguïns pesten. De vraag is alleen nog wanneer...

Plannen om ze telkens in opeenvolgende proeven te kunnen starten, dat noem ik pas tactisch plannen :D Heerlijk praktische doelstelling.

@ PP: ja zoiets kan je niet kiezen natuurlijk. Fijn dat hij ook leert rijden! Pas maar op dat je Winston straks niet moet delen.

@ MF: foto's van de stallen zouden heel fijn zijn :P Beetje nieuwsgierig maar O:)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 14:32

Ik ook niet echt een tv-kijker. Soms wel voor programma's zoals boer zoekt vrouw en expeditie robinson enzo. :P Maar zeker niet elke dag. Meeste kan je toch herbekijken op de sites van de zenders. :)

Zonder telefoon zou ik het niet makkelijk hebben, als er dan iets gebeurd ofzo. := Stel dat ik op stal ben en een paard is gewond of ziek maar kan niemand bereiken, 'k zou zot komen.

Florence leuk van de flinke paarden! Zag dat je prijs had in Moorsele. :) En leuke plannen ook!

Hier geen (parcours)springen meer maar dressuur. Heb wat functieverlies in m'n pols en heb schrik dat ik niet voldoende kan gebruiken bij het springen als Luxor wat moeilijker zou doen. En dat hij er dan gans van gaat profiteren. Dressuur is hij niet te moeilijk dus doe ik dat maar. :) En mss als ik het springen weer oppak dat hij zijn kuren wat vergeten is... Binnenkort mss wel een sprongetje of 2 in de piste thuis, daar is hij wel braaf. Gewoon als afwisseling. :)
Na de oefendressuur vorige zondag, ga ik deze zondag I1 en I3 rijden en denken aan de tips van de jury van de oefendressuur. Deze waren zeker nuttig en ook wel fijn. Dat ik quasi ganse proef correct reed maar gewoon te braaf en niet vooruit genoeg. Zondag eens goed gedurfd rijden en benieuwd wat er dan uit de bus komt qua punten. :) Maar een brave Luxor blijft belangrijker hehe. :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:42

Varekaj: je kon Le Morne hiken tot een bepaald punt waar het uitzicht al heel erg mooi was. Het laatste stuk naar de top is normaal met een touw en handen en voeten naar boven (maar weet niet of ze dan nog beveiliging gebruiken, denk het niet). Maar wel echt heel erg stijl! Het touw was bij ons weggehaald of kapot waardoor wij gewoon naar boven gegaan zijn. Gaf echt een kick, ik had af en toe trillende benen :+ in principe kan je het perfect doen zonder touw maar tis wel pittig maar echt een ervaring. Ik stuur je anders foto's via messenger.

Hanne: goed idee, gewoon ballen aan je lijf krijgen en gaan. Niet te braaf zijn }>