[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:01

Oke perfect :P. Kga wss nr daar eens gaan ipv heu.sden. Ook al is dat veeeel,dichter. Heb daar nu al twee keer gereden dus ze heeft het wel al gezien, en de laatste keer tich slecht gevaren qua organisatie.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 14:02

Ik vind Baarle echt wel een aanrader, je hebt er echt alles. Je kan jezelf uitdagen En mooi georganiseerd.

+Moest het niet lukken kan je gewoon opnieuw en opnieuw en opnieuw aanrijden, maar je moet wel letten dat je de andere niet stoort. ook staan op de terreinen een paar jury's die als ze zien dat je je paard niet onder controle het/te gevaarlijk rijdt, wordt je er uit gehaald.

Ik ga er ook sowieso heen met beide paarden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:05

Deftige springpiste, groot! Was da 85 dan dit parcours? Dit filmpje kan ik wel zien.

Springen mag je ook zoveel proberen als je wil :P?

Het weer was vorig jaar wel zalig he! Ik ben die dag nr Heusden gegaan en twas echt waaaaaarm!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:13

Flinke Koko! Proficiat! :D

Ik ga dit jaar gewoon alle dichte occ's doen, zoals Gavere, Heusden, Merendree, Waregem (als die doorgaat), Deurle,... Sowieso Deurle wil ik doen! :j Vond daar leuk op eventingstage. Want we hebben nog niet veel gezien, dusja voor volgend jaar ga ik nog niet te ver gaan denk ik.

Met Shuddy alles ok :) Vandaag nog naar apotheker achter verband. 'k Ga vandaag voor het eerst zien hoe ze zijn hoef hebben uitgesneden in de kliniek want 'k ga verversen. 'k Ben wel benieuwd!
Vandaag ga ik ook voor het eerst weer longeren, 'k ben benieuwd. :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:14

Ik zou alleen ver gaan, als ik met iemand kan mee rijden. :+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:20

Je hebt geluk Hanne dat er hier veel in de buurt zijn :D

Khebbet filmpje gezien, khad al eens gezien, dat was die kopstoot, Hoho :=.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:21

De inschrijvingen zijn beperkt zeker? Kga dan nie te kang wachten met inschrijven

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 14:29

Haha ja dat was met die kopstoot.
De jumping moet je gewoon rond rijden( maar zelfs als het niet van de eerste keer lukt mag je blijven proberen, had ik met blits aan de hand op de dubbel sprong. )

En in de cross mag je gewoon alles springen, als jij alle sprongen 3x wilt springen dan doe je dat maar, niemand die er naar kijkt :D

Ik weet niet of er een beperking opzit.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:10

Ja idd ik ben blij daarmee Helene! :D
Hopelijk gaat die occ van Waregem door. 't Is niet dat het groot is dat veld maar goed, om er weer in te komen is dat ideaal voor Shuddy. :) Met dat hij het daar kent.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:52

Tis een beperking van 250 inschrijvingen. heb me al ingeschreven :Y).

Antonius, waar gaat de cross van heusden door dit jaar?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:24

Bedankt voor de felicitaties!

Heusden is normaal gezien op terreinen aan de Wellingstraat, organisatie van B.ob L.apin.
Nog niets officieel gehoord, maar het is hun beurt normaal gezien. Natte grond dus...

Baarle-Nassau is me te ver om op 1 dag te doen. Eventueel rij ik nog iets van de LRV, maar ik denk dat ik gewoon meteen begin in Minderhout, dan ga ik daar enkele weken ervoor eens gaan trainen, dat moet voor beide paarden normaal gezien wel volstaan.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 11:48

Ik heb me ookal ingeschreven.
Hoop als net zo mooi weer als vorig jaar!

Wij gaan in de keestvakantie eens met de paarden naar zee, ben eens benieuwd

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:20

Ook een behoorlijk tripje voor jullie :)

Iemand al op zaterdag op jumping geweest naar De R.anch in A.alter? Komend weekend is er jumping, maar inschrijvingen zijn ter plaatse dus moeilijk in te schatten hoe laat de reeksen beginnen...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 12:35

Jaa :p Maar misschien gaan we met overnachting doen, we weten het nog niet.
Nog nooit geweest dus kan je niet helpen

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:49

ik ben vorig jaar naar de ranch geweest in Aalter. Heb die organisatie toen een mailtje gestuurd om te vragen hoeveel inschrijvingen ze ongeveer hadden in de reeksen en daarop gebaseerd. Met de examens gaat het misschien wel wat minder zijn...
Wel een leuke wedstrijd, vond het juist vrij duur. 10 euro daglicentie en dan nog eens 10 euro voor proef te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:02

Maar als je winst rijdt of bij top 5 heb je wel nog aardig bedragje hoor. Vriendin van me gaat ook, ik ga naar de amicale in 't overdijk dit weekend. Dan is het geen ramp als paardlief eens weigert, eerst daar wat ervaring opdoen zeg maar. Anders is het nogal sneu als je op hindernis 1 al uitgebeld wordt.

Is het geen optie om de dag zelf even te bellen? Of staat er niks op de site van "proef X begint ten vroegste om dat uur en proef Y om dat uur?" Wij zijn in november geweest dacht ik, en toen was het er ook niet zo erg druk. Denk steeds ergens tussen de 15 en 30 deelnemers/proef, en de organisatie was gewoon prima. Ruime parking, vlotte doorgang tussen de 2 pistes, alles is binnen en je kan vanuit de kantine zowel de inrijpiste als de wedstrijdring zien.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:07

Ik ben er vroeger geregeld op jumping gegaan toen paard nog in drongen stond, maar dat was op zondag en dan was het wel vrij druk. Daarmee dat ik op zaterdag wil gaan, dan moet ik niet te lang wachten. Is idd vrij duur, maar het zijn wel 'gangbare' tarieven. Overdijk is in vergelijking echt goedkoop, maar onze regio wel een uitzondering voor dit soort goede wedstrijden. Heb al eens gemaild maar voorlopig nog geen antwoord gekregen. Misschien later deze week eens bellen. Dag zelf is wat moeilijker te regelen, moet altijd zien dat ik opvang heb voor de dochter en het is ook een 3 kwartier rijden en wil graag 2 paarden meenemen dus dan moet ik wel beetje georganiseerd zijn :)

Moorsele reed ik ook graag, maar nog een stuk duurder en voor mij te lang wachten als ik 2 proeven wil rijden, dan ben ik een ganse dag kwijt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:31

Goh tot nu toe nog geen klachten gehoord op zaterdag of zondag hoor van de kennissen die gaan, die zijn altijd aardig tevreden over de vlotheid en de wachttijden. Scheelt misschien dat het vaak in hetzelfde weekend de amicale is en dat daar ook een hoop volk naartoe gaat. Wie op de amicale zit geeft jou een extra kansje in Aalter :)

Tarieven zijn idd gangbaar. Voor mijn oefenwedstrijdjes dressuur betaal ik ook €10/proefje. Daartegen staat wel dat je bij winst toch iets leuks mee naar huis krijgt in je envelopje. Niet dat dat de hoofdreden moet zijn om deel te nemen, maar het is wel een leuke extra natuurlijk. Met winst in 1 proefje heb je je inschrijving van 2 proeven gelijk terug.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 12:03

Inschrijving Baarle loopt goed zeg!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:22

Dat wachten in moorsel.e is idd te ontzien! En vindt moorsele ook wel duur geworden... Nuja vroeger was het 5 euro daglicentie dusja komt min of meer op tzelfste neer.

Op dat andere terrein in heusden ben ik nog niet geweest. Mr natte grond beloofd niet veel goeds :P. Al wete ik niet mee hoe Baarle is, denk eerder droog en zanderig? Ben er wel al geweest mr dat was hoog zomer.

Tloop idd goed! al 25% inschrijvingen. Al veel heel veel belgen die gaan.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:00

Heb je nog op terrein van L.athouwer gecrosst? Is vergelijkbare grond. Geen zandgrond, dus het moet een droge/koude winter zijn om daar een acceptabele crossbodem te hebben. Ook grote stukken over akkers dus dat wordt al zeker snel zwaar.

Heb je een linkje naar de cross in Baarle? Wil uit nieuwsgierigheid wel eens zien wie er al ingeschreven is :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:18

Moorsele zou ik ook geen 2 verschillende proeven willen rijden. Dat loopt soms ook zo superveel uit heb ik gehoord!

Wat zijn nog verdere ongemakkelijkheden bij natte grond? Behalve dat het ploeteren is. Want als ik er mis mee kan doen met mijn paard voor op zo'n grond te rijden, zal ik het ook niet doen.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:53

Natte grond is vooral slecht voor de pezen omdat paarden daar te diep inzakken. En door het ploeteren zijn ze ook veel sneller moe.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:41

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:42

Idd Hanne zoals aldislamp zegt, zware grond is slecht vr de pezen en heel vermoeiend. Harde bodem is dan weer extra slecht vr gewrichten (en ook wel pezen)