[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vincy

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:24

Veel plezier allemaal in Renswoude! :D Wij moeten nog even een weekje geduld hebben voor we weer mogen (Norg). Ook veel zin in!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:20

Iedereen veel plezier in renswoude morgen en ook degene die naar echt gaan veel plezier en succes

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 00:49

Leuk Myca een Indoctro! Wij hebben ook een Indoctro :) Maar die loopt voorlopig alleen dressuur, eerst maar eens tussen de witte hekjes gedragen...

Ik hoop dat het terrein morgen goed te doen is in Renswoude, na genoeg blessureleed ga ik geen risico's meer nemen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 09:29

Mijn Indoctro is beter over de hekjes dan tussen de hekjes.
Op vreemd terrein krijgt hij extra adrenaline, met dressuur krijg ik elke keer "loperig, gehaast" op mijn protocol. Erg demotiverend, want dat komt op veel onderdelen terug.

Over twee weken hebben we nog een oefencross in Ursem, daarna moeten we de dressuur-draad maar weer oppikken.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:51

Nou mijn dag loopt alweer anders dan gepland. Op weg naar stal maakte de auto ineens een raar geluid. Waarschijnlijk de wiellagers. -.- Dus konden we niet naar cross met de trailer.

Met de andere auto naar Renswoude gegaan en gevraagd of ik aan het einde van de dag mag starten en dit kan gelukkig! (we kunnen een auto van iemand lenen voor de trailer)

Dus cross gelopen en de bus naar een garage gebracht, want volgende week Texel!
Dus helaas geen foto's kunnen maken :(
Nu thuis en vanmiddag poging twee naar de oefencross.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:13

Balen idd, vroeg al waar jullie winkeltje was en hoorde toen dat jullie pech hadden. Balen, hopen dat hij vlot gemaakt kan worden. Wel fijn kunnen rijden?

Ik vond het best pittig, had nog nooit een hele cross gereden en dan is 2,5 kilometer inclusief hindernissen best intensief. Kon ook niet goeg sturen het eerste stuk en verloor ook nog een beugel :+ maar na de dakjes (hindernis 9 en 10) had ik wel een stuur en een goede rem. Lijntje op de achterste wei ging echt heel fijn! Er volgt nog een filmpje als het goed is.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:53

Vond het heel mooi gebouwd. Helaas zat er in het begin bij ons het gas er niet op dus wel aardig wat weigeringen. Ook miste ik een stuur :-) Uiteindelijk heb ik 20 onderdelen gesprongen sommigen met wat hulp van voorbijgangers haha

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:08

Ik heb heerlijk gereden, we handen al 2 maanden geen cross hindernis gezien maar hij pakte gelijk vanaf 1 al fijn aan. Mooie afstanden gereden en ongeveer alle hoge moeilijke opties gekozen(enkeling niet om daar het simpele een mooie oefening was voor de Gelderse:)) op 2 miscommunicaties (bij 11 de opsprong had ik even met beide benen geen contact meer) en 1 stopje bij mij (met die regen gleed mijn ene voet door de beugel net voor de laatste afsprongen) dus die even rustig vanuit stap gedaan. Maar trots! Veelzijdige rakker! Na gister 2 zware M2 proeven door de blub.

Susan had ik nog even aangesproken na de cross maar volgens mij herkende je me niet;)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:11

Leuk al die goede verslagen uit renswoude

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:23

Klinkt goed allemaal!! Over twee weekjes mag ik ook weer! :) super zin in, helemaal na jullie verhalen! !

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:20

M_Vainqueur schreef:
Susan had ik nog even aangesproken na de cross maar volgens mij herkende je me niet;)

Zag het pas later, heb je rondje wel gezien, zag er prima uit toch? Zeker voor iemand die al 2 maanden niet gecrosst heeft :j

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:33

Wat balen van de auto.
Allemaal fijn gereden iig. Beat it begon echt ruig. Kreeg alleen een stop op 23. Was echt stijler dan ik dacht en reed ook echt niet genoeg. Verder fijn kunnen rijden vond het trouwens wel pittig voor een bb/b combinatie. Heb zelf wel fijn bijna alles hoog kunnen doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:35

Ellentje er reden ook mensen mee die met hun paard M starten (of hoger) voor hen was dit ook een oefenrondje. Vandaar de verschillende opties. Het was niet alleen BB/B niveau.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:43

Oh ik voel me heel naar dat ik zomaar inbreek. Maar weten jullie hoe de fotografe heette in het veld? :))

(Ik was er vandaag met de kleine vos bonte.)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:47

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:02

Top!!.:D Dank je wel

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:12

Iedereen fijn gecrosst dus!!

Wij hebben ook een goede training gehad in Lelystad. Fijn terrein daar.
OP naar Gorssel!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:34

Ik heb ook heerlijk gecrosst! Na sinds november (:o) niet meer gecrosst te hebben vandaag gewoon een heerlijk foutloos rondje gereden! Niet overal het hoge genomen, ook al zou ze het wel gekund hebben, maar ging vooral voor het vertrouwen.

Volgens mij heb ik sommigen van hier wel gezien, maar was een beetje geconcentreerd ;)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:42

Fijn dat je blessureleed over is!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:13

Ik ben ook heel blij, crossen is zoveel leuker dan dressuur rijden!

Hoe was de wedstrijd in Echt, voor diegenen die daarnaartoe zijn geweest?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:05

Dubbel.
De organisatie heeft heel goed haar best gedaan om er iets leuks van te maken. De bodem viel alles mee, dressuurringen waren netjes en het springen was top.
De cross had wat rare lijnen in het L (soort van kleine voltes, 3x) maar was verder leuk opgezet en redelijk simpel denk ik. Er was een groot veld waar je drie keer overheen reed, dus ook leuk voor de toeschouwers!

Ik ben me alleen lam geschrokken bij de waterbak. Ik heb filmpjes gemaakt en ben gaan klagen bij de organisatie (met twee anderen). Het was levensgevaarlijk, er zaten 3 enorme kuilen in waar je dus een halve meter naar beneden zakte. Organisatie schrok van mijn beelden en zijn in actie gekomen, maar de federatievertegenwoordiger vond het B te ver gevorderd om de waterbak er nog uit te schrappen.... Nog komende deelnemers werd geadviseerd om het alternatief te nemen (wat overigens ook niet geweldig was) en meer konden ze niet. Voor het L werd de waterbak eruit gehaald. Het is voor mij een wonder dat er geen doden zijn gevallen :o

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:25

Oei Splash! Dat klinkt helemaal niet goed :o!! Gelukkig is het allemaal 'goed gekomen' maar toch, dat hoort niet!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:31

O jee, dat klinkt niet best! Maar hebben ze dat niet gecontroleerd met het goedkeuren van de cross dan? Best bijzonder eigenlijk...

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:40

Bij aanvang van de cross (zaterdag BB-paarden) was dit nog wel goed. Dit is echt gaandeweg het crossen gebeurd. Wel heel naar dan als je dat zo treft met rijden.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:42

Nou... ik denk het niet... In het voorbesprekings topic werd zaterdag al gesproken over een slechte waterbak. Ik snap echt niet dat de hindernisjury's niet aan de bel hebben getrokken. (Ik heb een aantal combinaties gemaakt en filmpjes van 2 combinaties gemaakt; 1 in stap die zie je 2x bijna onderuit zakken en 1 van iemand die n galop ging (iedereen langs de kant riep hooo hoooo) en die vol onderuit klapte met paard en al)