[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:43

Hoe is het nu met Ed?

Shetan heeft gisteren een kastje in elkaar getrapt, hij houdt niet van vliegenspray :o Gelukkig alleen een oppervlakkig wondje boven zijn hoef.

Vandaag is de veearts geweest voor de entingen van Shetan en Just for you. Heb ook meteen bloed laten trekken van mijn Welshje. Die wil maar niet dikker worden en hij heeft nog steeds hier en daar winterhaar. Hoop dat er niets geks uitkomt.

[naam] heeft vandaag een topic aangemaakt van Just for you [ITP] nieuwe aanwinst! 5-jarige hengst

Hij is echt braaf.

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:21

Ed z'n been is wel dunner maar zit nog steeds vocht in. Zondag proberen te draven.
Haha die Shetan!
Spannend. Klinkt een beetje als cushing... :(
Just ziet er goed uit! Leuk! Zit wel enorm veel spanning in vind ik. Misschien heeft ie iets langer te tijd nodig om te wennen voor jullie met hem aan het werk gaan?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:48

Nou csi gaat niet door, mama moet ineens werken. Baal wel, leek me erg leuk zo'n groot concour..

Nu met sjaak rijden en oefenen met stiften draaien.. Geen idee hoe t moet en heb zondag concour haha.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:22

Wat jammer Mette. Niets aan te doen helaas.

Gelukkig is zijn been wat dunner Madelein. Dat er nog wat vocht in zit is niet fijn maar het lijkt wel de goede kant op te gaan.

Dierenarts was ook al bang voor Cushing alhoewel hij er eigenlijk veel te jong voor is. Hoop maar van niet.

Spanning bij Just viel wel mee maar hij is door een springruiter gereden die nooit echt dressuurmatig traint en deze keer had hij voor het eerst in zijn leven een dressuurzadel op zijn rug. Geeft wat andere druk en [naam] en de jongen van waar hij komt zijn totaal verschillend qua bouw. Hij vond het wel wat spannend en was zoekende naar de juiste houding maar verder was hij super relaxed, kwam meteen naar de ontspanning toe.
Ik gooi graag in het diepe want dat moeten ze straks ook op een wedstrijdterrein. Het is een heel vriendelijk paard. Hij maakt zich trouwens eerder wat te weinig druk want hij is bepaald niet snel onder de indruk :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:24

Leuk paard Percy

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:42

Oké, misschien dat het door de foto's zo lijkt dan, dat blijven moment opnames. Maar vind het niet een heel fijn beeld, zeker niet vergeleken met de eerdere foto's die je van just had geplaatst.
Op bepaalde foto's vind ik hem zijn rug namelijk flink wegdrukken, zowel met iemand erop als de longeer foto. Het lijkt of hij veel meer moet kantelen in zijn bekken, en moet gaan zakken vanuit de schoft. Longeer je wel eens met een Pessoa? Ideaal naar mijn mening bij dit soort paarden.
Het in het diepe gooien snap ik persoonlijk niet, maar meningen verschillen ;). Als hij zo makkelijk is zal hij op concours ook braaf zijn. Dan is wat meer de tijd geven en meer naar ontspanning rijden nu daar niet van invloed op toch? Zeker als hij zoals je zegt niet gewend is om dressuur matig gereden te worden. Dan zou ik er persoonlijk juist voor kiezen om hem eerst eens aan het zadel te laten wennen door hem 1a 2 keer hiermee te longeren en dan pas een keer proberen erop te stappen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:51

Madelein: Fijn dat het been al wat dunner is. Hopelijk trekt het gauw helemaal weg. :)

Percy: Leuk paard! Lekker de tijd geven en dan komt het helemaal goed. Tis wel een knappert!

Ik heb vandaag de halve primark leeggekocht in Essen, weg studiefinanciering :D Achja, voor 1 keer mag ik het best houden nu ik het niet maar aan school hoef te betalen :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 08:29

Rianne ik gaf stufi zelden uit aan school :') . Termijn lesgeld ging er de volgende dag weer af, en verder kocht ik er benzine van om op school te komen. De rest gaat op aan de paarden :')

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 08:49

Haha! Ik moet mijn school zelf betalen en ben sinds dit schooljaar al 80euro gekort dus moet eerder wat bijleggen om het te kunnen betalen dan dat ik er wat aan over houd helaas. Nu dus maar even extra van profiteren haha. Bij mij gaat 70% van mn geld altijd op aan kleren denk ik :P

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:14

Zou vandaag rijden op csi twente maar ging niet meer door omdat mn moeder ineens moest werken en ik niemand anders meer kon vinden. :(
Morgen concour met mn paard, maar snap niet zo goed hoe je de stiften er nou goed indraait... Heb gisteren geoefend maar die gaten kreeg ik al niet eens helemaal schoon..

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:02

Heb je zelf tappende stiften mette? Zo ja dan maakt het niet uit dat er nog wat vuil in zit, dat gaat door de sleuf in de schroefdraad er vanzelf uit.
Zit er geen groef in de schroefdraad dan heb je kalkoenen die je moet voortappen. Hier heb je dus nog een tap voor nodig ( een soort schroefdraad op een metalen stukje) die je erin moet draaien voor je je kalkoenen erin draait.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:04

Nee ik heb gewoon zo'n standaard koffertje gekocht waar zo'n borsteltje inzit met aan de andere kant een pinnetje om volgens mij het vuil eruit te halen? En volgens mij zit die tap ook in t koffertje.. Dus die draai je er in, dan er uit en dan gewoon kalkoen erin draaien met de hand? Ik las ergens als je het te strak doet dat je ijzer dan breekt? :oo

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:46

Ja goed schoon borstelen, dan de tap erin draaien, die eruit, evt nog een keer borstelen en dan je kalkoen erin. Ik heb nog nooit een gebroken ijzer gehad en draai ze altijd wel strak. Maar vast is vast, daar zou ik me een beetje op richten.
Zit er trouwens ook een sleutel in je setje?

Als je nog eens geld over hebt zou ik zelftappende kalkoenen kopen, scheelt een hoop gedoe ;)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:54

Heb dit setje net 2 dagen hihi! Volgens mij geen sleutel...

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:16

O haha das wel handig om te hebben. Ff aan je pa vragen of hij de goede maat heeft.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:53

Ik raad tappen juist af, je schroefdraad slijt er heel hard van. Zeker omdat je ze voor het eerst er in gaat doen is het imo nog niet nodig. Als je er een keer een prop scheef in hebt gedraaid is even tappen wel handig. In de tap zitten aan de uiteinden vierkante gaatjes, die kan je gebruiken als draaier. Mijn vader heeft op een dop van je juiste maat een ijzeren stokje gelast zodat ik een heel handig draaiertje heb, kan je meer kracht mee zetten.
De gaten mogen nog wel een beetje vies zijn, maar wat je ook kunt doen is vanavond nog even schoonmaken, eventueel met een straaltje water, en dan er propjes watten doordrenkt met slaolie in doen, dat maakt en houdt het schoon, en door het vet draai je de proppen er supermakkelijk in. Dan hoef je op concours alleen de watjes eruit te halen met je prikkertje en de proppen er in te doen en aan te draaien :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:33

Oke.. Moet je ze gewoon goed strak vast draaien?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:43

Zo strak als kan, op een gegeven moment kun je niet verder. :) Vraag anders even iemand bij je op stal of ze het voor kunnen doen. 't is echt niet moeilijk hoor, maar je moet gewoon even weten hoe het moet. Ik maak voor concour ook altijd de gaten schoon, dan heb je ze er zo inzitten.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:16

Okee ! Zal t wel meemaken :P

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 07:27

Hier even druk en gaotisch geweest, heb wel een beetje mee gekeken maar geen computer gehad om even rustig te reageren :Y)

Mirthe Welkom *\o/* , Jij ging vrijdag ook naar ermelo toch?, had je in vinkega ook al gezien maar een van ons zat telkens op het paard O:)

Percy: gefeliciteerd met jullie aankoop *\o/* *\o/*
Lekker jong beestje, ziet er erg braaf uit voor een hengst :j

Madelein, balen dat ze nu aan haar andere been last heeft, hoop dat het allemaal snel geneest :(:)

Hier lekker doorgetraind, vn. op de dressuur en gisteren eens een dressuurwedstrijd gereden in het dorp. Ging niet geweldig (erg onrustig vond ik) maar de jury vond het goed :D. 188 en 198 en een 3e en 2e prijs.
Dus toch maar wat dressuurwedstrijden mee pakken denk ik :D

Ik had nog een foto van me puntje, belooft, ik kan hem op 2 manieren gebruiken. dit is de manier zoals ik hem vorige keer heb geoefend. aangezien ze dat redelijk eng vond op wedstrijd. Ik kan hem ook nog horizontaal neerzetten, moet ik van de week eens doen :o

Afbeelding

Vrijdag gaan we weer Crossen, op naar Ermelo *\o/*

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:24

Leuke hindernis Appeltje! Goed gereden gisteren :) Ja klopt ik ben vrijdag ook in Ermelo, moet alleen nog even iemand regelen die mee wil.

Ik ben gisteren op springwedstrijd geweest, kon twee keer voor punten rijden. Leuk concours, weinig deelname. Chall liep alles foutloos in het M en twee keer eerste :) filmpje voor de liefhebber: https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 8938033834

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:05

Ha leuk, er gaan er meerdere naar Ermelo :) [naam] gaat ook maar zij rijdt met Jan mee. Ik denk dat ik wel kom kijken. Gisteren naar Vlietlanden geweest. Ze hebben een dressuurdipje gehad maar het gaat gelukkig weer beter. Ze had 193 punten in de dressuur, foutloze ronde springen en foutloze cross dus weer twee winstpunten er bij.

Just liep gisteren al tien keer beter, het is voor hem allemaal wennen maar hij leert echt snel. Ik vind het verbazingwekkend hoe relaxed hij is. Hij is echt nog wel zoekende. Voor hem komen de beenhulpen ook opeens op een andere plaats. Shetan is door dezelfde jongen zadelmak gemaakt en dat gaf in het begin ook wat misverstanden. Hij wordt trouwens maar kort gereden steeds.

Gaaf dat puntje Appeltje.

[naam] haalt ook altijd de schroefgaten leeg met die tap. Helaas was die vorige keer afgebroken omdat Daimler zijn been opeens uit haar handen trok. Gisteren maar een nieuwe gekocht want ze kreeg de kalkoenen er niet in.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:23

Appeltje: Wat een leuke hindernis! Goed gedaan, gefeliciteerd met je prijzen! +:)+

Mirthe wat een fijn dier zeg, lekker fanatiek!

Percy: Goed gedaan dus gisteren! En fijn dat just zo snel leert :)

Nou ik heb vandaag ook fijn gereden. Aankomende week wordt die door een stalgenootje gereden als ik op vakantie ben.
Ik ga vanavond weg, we vliegen om 5 uur vannacht geloof ik, dus ik ben een weekje niet op bokt! {:}

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:30

Gefeliciteerd mistid! Lijkt me heerlijk om eens 2 foutloze rondes te rijden! Geduld hebben maar. Af en toe vergeet ik weer even dat ed pas net 5 is en we een hoop pech hebben gehad. Komend weekend ga ik weer springen, even er vanuit gaande dat zijn been goed blijft. Wordt onze 3e springwedstrijd.

@percy: fijn dat hij vandaag alweer wat beter liep. Mocht hij zich zo weg blijven drukken zou je misschien een osteopaat kunnen laten kijken? Dat kan bij de jonge paarden nog al eens een oorzaak zijn daarvan.
Goed dat caressa zo goed heeft gereden! Super!

@rianne:fijne vakantie!! Had nog een vraag aan je, start jij in ede/putten ook in de B? Ik zie je daar namelijk niet tussen de deelnemers staan. Of kijk ik over je heen? :)

@hier: vandaag voor het eerst weer 10 min flink gedraafd en af en toe een klein galopje gepakt. Moest 2 uur na het rijden kijken of de pees dik zou zijn. Is niet het geval gelukkig! Dus wij gaan lekker springen komend weekend :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:49

Percy daarom gebruik ik de tap niet meer, al hebben ze nu van die ronde 'bollen' zodat ze niet meer kunnen knappen als ze er op gaan staan.
Veel plezier op vakantie Rianne!!
Madelein foutloze rondjes komen vanzelf. Ik had vorige week het ene rondje een paal en het tweede rondje 3 :+ . Toen was hij ook strontvervelend, gister was 'ie een stuk beter te rijden. Gelukkig is het been goed! :D

Hier thuis staat voetbal op -O- stap zo denk ik op paard. Rijd op zondag eigenlijk nooit, enige dag dat vriendje er ook overdag is.