[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:32

Lousje22 schreef:
Ik moet Chaam af gaan zeggen helaas. Vorige week zondag ben ik gevallen met mijn paard en blij dati k nog leef .Paard is bovenop mij gevallen blijkbaar en heb 4 hersenbloedingen gehad en epileptische aanvallen. Voorlopig ben ik dus even uit de running. Paard heet niks verder maar ik kwam maandag bij in het ziekenhuis en ben vrijdag naar huis gegaan. Al met al gaat alles vrij snel goed, maar ik moet nog revalideren en heb nog steeds geen volledig zicht. Het gaat dus niet mijn jaar worden :(

Jeetje heel veel sterkte met je revalidatie! ik hoop dat je snel weer de oude bent! het klinkt ernstig, heel veel sterkte! en top dat je met al je klachten toch nog het forum volgt!!! _/-\o_ blijf de leuke dingen zien en blijf positief, dan gaan de minder leuke dingen snel weg en zal je herstel goed verlopen! :(:)

Rosa_

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:56

Jeetje, Lousje, wat heftig! Heel erg veel sterkte.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:24

Jeetje Loesje bizar! Heel veel sterkte!!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:25

Bonny_CT schreef:
Ik heb inderdaad naar die mail gemaild Noor! daar heb ik ook de mail van gehad

Dus jij hebt je al ingeschreven terwijl er op de site duidelijk staat
15-04????

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:27

en in hun mail staat dat het vanaf 1 maart is maximiliano, dat is het vreemde.

Sterkte Lousje, hoop dat je snel weer de oude bent

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:28

eachte meneer/mevrouw,

Namens het Clusius College Alkmaar bieden wij u deze E-mail aan in verband met het Clusius Event. Wij willen deelnemers van andere jaren als eerste op de hoogte stellen. Ook in 2013 word dit evenement weer georganiseerd.

De indeling is onder voorbehoud:

Vrijdag 17 mei: Oefencross.

Zaterdag 18 mei: M paarden, M pony’s en L paarden.

Zondag 19 mei: L pony’s, B paarden en B pony’s.

Kosten van de wedstrijden zijn als volgt:

Pony’s klasse B en L: €20,00

Pony’s klasse M: €25,00

Paarden klasse B en L: €25,00

Paarden klasse M: €30,00

Vanaf 1 maart 2013 kan er ingeschreven worden via www.startlijsten.nl en het door ons bijgevoegde formulier.

Wij hopen u op deze manier genoeg te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

3e klas paardenhouderij Clusius College Alkmaar.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:28

Dit kreeg ik van ze, dus ik heb terug gemaild, bij deze mijn inschrijving, wel vreemd dat er op startlijsten nog niks staat vermeld

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:29

Beterschap lousje!! Heftig zeg!

Die mail had ik ook van OK.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:56

Ohhhh ik dacht Maarsbergen.... Sorry!! Oudkarspel kan ik helaas niet! Zit ik in Turkije :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 07:53

Jeetje Lousje wat heftig... heel veel sterkte voor jou!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:18

Bijzonder Bonny. Ik heb in ieder geval gemaild, zal wel goed komen :)
Lousje, heel veel sterkte! :(:)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:23

Heftig Lousje, heel veel sterkte in elk geval! :(:)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:50

Jeetje wat erg! door alle plezier vergeet je nog wel eens dat je eigenlijk altijd dankbaar moet zijn als jij en paard nog heel na de training zijn... Echt heel veel sterkte Lousje!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:39

Wat een naar ongeluk Lousje! Heel veel sterkte met het herstel.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:05

Lousje wat schrikken zeg.. Heel veel beterschap toegewenst!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:07

Hoe gaat het nu met je Lousje?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:39

Valyra zat ff je profiel te bekijken! Leuk paard!!! Geweldige afsluitingsfoto ook :)

Hopelijk gaat het een beetje met je Loesje!!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:40

Ha Valyra,

Zat ook je profiel te bekijken, gezien deze post van Maximiliano. En als aanstaand SGW-debutant schrik ik er dan toch van dat je niet altijd hoge stijlpunten hebt gekregen. Weet iemand waar er in de cross op gelet wordt? Is dat hetzelfde protocol als B-springen? Bij mij lopen de stijlpunten in het springen ook flink uiteen (van 58 tot 73), en is het nogal wisselend wat jury's willen zien (de één wil hunten zien, de ander kan het niet hard genoeg gaan en de volgende wil juist weer zien dat ze tussen de sprongen terugkomen) en hoe het protocol geïnterpreteerd moet worden.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:46

MissBay: Op het protocol van de SGW staat het volgende:
Wijze van rijden in het terrein: Tempo en ritme. Ondersteuning van paard/pony. Rijden van wendingen en lijnen. Rekening houden met bodemgesteldheid. (Dus, gewoon netjes je lijn rijden, niet teveel slingeren en je paard ondersteunen)
Wijze springen v.d. hindernissen: Aanrijtempo en aanrijlijn. Passend bij de hindernis rijden. Ondersteuning en niet hinderen. Wijze van rijden na de sprong. (Vergelijkbaar met hierboven)
Balans en zit ruiter: Balans voor, boven en na de sprong en in het terrein. Niet achter of voor de beweging zijn. Stijgbeugels op maat. (Beugels kort!! Op dit onderdeel zijn altijd veel onvoldoendes door te lange beugels)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:47

MissBay: ja ik zit daar ook mee. Als ik zie hoe mooi mijn zus (Valyra) de cross doorgaat en soms alsnog op onvoldoende uitkomt vrees ik voor mijn punten. Mijn paard maakt zich voor sommige sprongen ontzettend heet en trekt zn kop dan de lucht in en trekt flink aan naar de sprong. Maar kan dat er gewoon niet uitkrijgen en echt mooi ziet dat er ook niet uit..

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:56

Als ik zo naar de foto's in het profiel van Valyra kijk, denk ik dat het probleem voornamelijk zit in de lange beugels. Bijv de foto's over dat tafeltje (foto 1), over de trakhener en die daarna ook vind ik je beugels veel te lang. Op die manier kan je je paard ook minder ondersteuning bieden. Dan verlies je dus al punten op: stijgbeugels op maat, balans voor boven en na de sprong (want beugels zijn te lang), ondersteuning en niet hinderen (want beugels zijn te lang).

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:30

beugels is inderdaad een zeer groot punt voor onvoldoendes. En wat ik niet doe (maar ik haal mijn voldoendes wel maar krijg daar opmerkingen over) ik rijd mijn paard niet tussen de sprongen naar voren en vang mijn paard voor de sprong wat op. Mijn paard loopt fijner in een hoog arbeidstempo waaruit ze wel kan springen, maar ik heb me voorgenomen ook het schakelen wat meer te gaan doen want dat zal in de L sowieso wel nodig worden

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:38

Zo, voor het eerst dit jaar meld ik mij hier ook.
En ik kom er vandaag pas aan toe om me te verdiepen in inschrijvingen.
Chaam doe ik niet aan mee, ik denk dat Castenray de eerste wordt. Alleen is daar (voor zover ik kan vinden) alleen een vraagprogramma voor 2012 van te vinden, dus ik heb geen idee of M paarden op de zondag of de zaterdag valt, maar de inschrijving gaat er vandaag uit. Dan hoop ik ook nog op tijd te zijn voor opgave voor Vlietlanden en verder ga ik nu eens verdiepen in andere wedstrijden en opening van inschrijvingen...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:44

Ehm.... waar vinden jullie de wedstrijd gegevens? Op startlijsten.nl staat Castenray in de vraagprogramma lijst nog wel, maar Maarsbergen, Vlietlanden en vast ook anderen staan daar niet in.
Zoeken jullie via de KNHS?

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:46

nou, ik ben de kuiten aan het trainen hoor. en vanaf morgen gaan de beugels aan mijn springzadel twee gaten korter. heb foto's van mijn training dit weekend gezien en die van mij zijn ook te lang, waardoor ik niet altijd genoeg meekom boven de sprong.

maar goed, wat willen ze dan het liefst zien bij "aanrijdtempo"? die van mij trekt onwijs op hindernissen aan. ene springjury vindt dat geweldig, anderen zien liever dat hij wat meer "wacht" en ik hem dus wat meer opvang voor de sprong.

en inderdaad, ook na de sprong niet slingeren en met de blik vooruit naar je volgende punt rijden, dat is ook een goeie, zeker als er een lastig lijntje staat. ik ben het allemaal nog aan het leren, want ik spring pas iets meer dan een jaar. en die hindernissen zijn het punt niet, het is vooral hoe je erheen en ertussen in rijdt.