[SGW] Setjes ruiter en paard in de sgw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Setjes ruiter en paard in de sgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:17

heeft Canter iets voor je?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:30

Ik heb gewoon bij Canter besteld.

Henny, mooie set, ik heb mijn wedstrijdjasje, wedstrijdbroek en wedstrijddekje ook van Robby's, ook met paars maar niet met blauw. Dekje valt qua kwaliteit heel erg tegen, de (hele dikke) vulling hoopt op naast de kussens van je zadel zegmaar. Broek en jasje zijn daarintegen super!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:39

Volgens mij heeft die van rodney powell wel de goede kleur :) ik ga daar eens even goed naar kijken!

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:09

mistid schreef:
Ik heb gewoon bij Canter besteld.

Henny, mooie set, ik heb mijn wedstrijdjasje, wedstrijdbroek en wedstrijddekje ook van Robby's, ook met paars maar niet met blauw. Dekje valt qua kwaliteit heel erg tegen, de (hele dikke) vulling hoopt op naast de kussens van je zadel zegmaar. Broek en jasje zijn daarintegen super!

Heb ik ook wel eens gehad met een rekje van een ander merk.
Het probleem was toen dat er te weinig stiksels in zaten dus te grote ruimtes waar het op kan hopen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:19

Hier is hij alleen bij de streep die over het midden loopt gestikt, dus dat klopt, maar er zit ook gewoon te veel vulling in. Buitenstof pluist ontzettend snel.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:00

Mijn Robbys dekje van na het wassen de vulling van dubbelgevouwen binnen in het dekje. Kon er niets meer mee, behalve loshalen en ben bang dat dan het dekje bij het oud vuil kan...
Knorretje: bij sgw markelo staat een kraampje van ??? die volgens mij de goeie kleur is. Ik cross in een iets donkerdere kleur blauw en ik ga de kleur morgen ff vergelijken :j

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:26

Roxxiejj schreef:
Mijn Robbys dekje van na het wassen de vulling van dubbelgevouwen binnen in het dekje. Kon er niets meer mee, behalve loshalen en ben bang dat dan het dekje bij het oud vuil kan...
Knorretje: bij sgw markelo staat een kraampje van ??? die volgens mij de goeie kleur is. Ik cross in een iets donkerdere kleur blauw en ik ga de kleur morgen ff vergelijken :j

mijn moeder heeft toen het dekje wel helemaal los gehaald, vulling was echt troep, deze heeft ze vervangen door een molton vulling.
en er veel meer stiksels doorheen gemaakt. was opzich nog best netjes, alleen dekje werd er wel slapper van en iets zwaarder (en dunner natuurtlijk), maar op het paard weinig van te zien

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:13

Vandaag mn eerste (oefen)cross gehad dus nu kan ik jullie mn set showen. :+

Het ging nog niet helemaal vlekkenloos, maar we gaan dit jaar gewoon lekker kilometers maken in oefencrossen.

In ieder geval nog opzoek naar (rode) springschoenen om de boel compleet te maken.
niet de meest charmante foto, wel een duidelijke :')

Afbeelding

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:58

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:25

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:17

@ Mistid en Rox thanx voor de tips! Ga m'n moeder maar meteen extra stiksels laten maken aan de binnenkant!
@ Saar super dat knalrood op je zwarte paardje!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:34

Ik vond trouwens voor de mensen die last hebben van paarden die ijzers aftrappen dit:

http://www.shoesecure.nl/

Weet niet of het zou werken, en of je in die gaten ook bv kalkoenen kan doen ipv die schroefjes om dat ding vast te draaien.. Maar het zou een oplossing zijn!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:55

hetismij schreef:
Ik vond trouwens voor de mensen die last hebben van paarden die ijzers aftrappen dit:

http://www.shoesecure.nl/

Weet niet of het zou werken, en of je in die gaten ook bv kalkoenen kan doen ipv die schroefjes om dat ding vast te draaien.. Maar het zou een oplossing zijn!

Die dingen schijnen wel te helpen! Wij hebben ze ook in de winkel waar ik werk. Persoonlijk denk ik dat je beter een betere smid kan nemen als je paard vaak zijn ijzer aftrapt. :=

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:03

Ja denk ik indd ook Eef!
Al zien ze er wel mooi uit hetismij!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:59

Dat denk ik ook hoor Eef, heb er zelf ook niet zo'n last van, maar het kan een oplossing zijn voor mensen die wel het probleem hebben en geen andere smid kunnen/willen nemen ;)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:43

Dit is mijn complete set:
Afbeelding
Heb nu alleen m'n zweep ook lichtblauw gemaakt met tape.
Ik heb:
Lichtblauw/donkerblauwe caphoes
Donkerblauwe rijbroek
Lichtblauwe trui
Donkerblauwe bodyprotector
Lichblauw oornetje met donkerblauwe bies
Donkerblauw dekje met lichtblauwe rand
Lichtblauwe zweep
:)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:51

Heel gaaf Rosa_!! :D Ben sowieso een blauw fan maar je hebt echt een mooie set verzameld :j

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:56

Capriootje schreef:
Heel gaaf Rosa_!! :D Ben sowieso een blauw fan maar je hebt echt een mooie set verzameld :j

Dankje! Rijbroek had ik al. Dekje heeft mijn moeder gemaakt, had een simpele donkerblauwe besteld en met veel bloed zweet en een kapotte naaimachine heeft ze er een lichtblauwe rand omheen gezet. :') Trui was 20 euro bij de H&M, ideaal :) Oornetje lag in de uitverkoopbak bij de divoza, 10 euro. Ik heb echt veel geluk gehad.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:57

Hahaha das lekker Rosa! Staat gaaf!
Ik had ook veel met 50% korting met m'n nieuwe set hoor ;)
Heerlijk shoppen zo!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:08

hetismij wat een gave set!
Rosa jou set ziet er ook leuk uit, ben benieuwd hoe het van opzij is
Die ijzer-af-trap-dingen lijkt mij niks, je paard staat toch altijd verkeerd in zijn stand. En hoe minimaal het ook is, goed kan het naar mijn idee niet zijn

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:14

Mooie sets komen hier voorbij!

Ik kan het niet laten, ik ben ook al aan het bedenken welke kleuren ik wil bij mijn nieuwe paard!
Alleen heb ik echt geeeen idee wat er goed zou staan! Bij mijn vorige paard wist ik dat wel, maar bij deze? Het is een 'gewone' bruine, maar hij is wel aardig donker. Ook heeft hij een witte vlek onder zijn buik!
Ik ben er iig achter dat donkerblauw hem goed staat, maar dat vind ik een beetje een saaie kleur qua crosskleur, of je moet er een leuke opvallende kleur bij hebben.
Mijn AJ en BP zijn zwart, dus het zou eigenlijk handig zijn om dat zo te houden. Ik cross ook het liefst in een witte rijbroek, omdat ik het verwisselen vreselijk vind :P en wit ook wel mooi vind :)

Dit is mijn oude set trouwens met mijn oude paard:
Afbeelding

En dit mijn nieuwe paard (charmante foto, maar hier zie je zijn kleur het beste)
Afbeelding

Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:17

Een combi van zwart/wit en rood Snoek? Of een combi van zwart/wit en zilver?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:27

Ik zat idd ook al aan rood te denken, met wit en zwart. Maar dan kom ik wel erg bij Lielle in de buurt. Rood/bruin vond ik ook wel mooi, dat heb ik volgens mij bij MelanieB op Bonny wel eens gezien, maar ik denk dat dat Denzel niet zo staat. Mijn tuig is natuurlijk ook al zwart, dus dan zou ik dat ook weer moeten veranderen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:30

Snoekiej schreef:
Ik zat idd ook al aan rood te denken, met wit en zwart. Maar dan kom ik wel erg bij Lielle in de buurt..

Tja, de meeste kleurencombies hebben anderen ook al. Daar zou ik me niet door laten tegenhouden. Als je het mooi vindt, waarom niet?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:32

Bruin/rood heeft Bon idd wel eens op! Is wel erg mooi hoor, Bon heeft beetje diezelfde kleur als Denzel :j
Ook zwart/bruin.
Maar is weer minder mooi als het met zwart tuig is, dan krijg je zwart/bruin/rood :))

Rood staat sowieso wel erg mooi :j