[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:36

sussie jammer dat je je misschien moet afmelden. Maar is het gewoon een hoestje of hele tijd door?
marijke. ik wil nu ook wel een foto van je haar :D
snoekiej jammer dat je nog niks gehoord hebt over vorstin maar geen bericht is goed bericht zeggen ze toch altijd?

zo mijn kamer is weer helemaal schoon, Veel boeken wat op int mag dus foto's gemaakt en titel/schrijver op geschreven en dat binnenkort maar eens op MP zetten. En dan van al het paardenspul nog keer foto's maken en opschrijven qua maten etc. als ik dat dan allemaal verkocht heb dan heb ik weer een mooi zakcentje :D
zo nu even niksen want ben beetje duizelig geworden.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:39

balen sussie dat je paarden nier fit zijn!
Shanouk, geen nieuws is goed nieuws! Nu nog afwachten of de uitslag ook goed is
En inderdaad, MM we willen een foto zien :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:49

Mendy: balen dat je duizelig bent geworden. Hoe komt het?
Mama heeft Weltsieger alleen vanochtend op stal een aantal keer horen hoesten. In de wei is er niets aan de hand. Zijn deur en raam staan open, dus te weinig frisse lucht kan het niet zijn. Ook wordt het hooi en stro nu nat gemaakt tegen het stof, dus dat kan het ook niet zijn.
Shanouk: wel jammer dat je nog niets van Vorstin gehoord hebt.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:52

geen idee, misschien iets te hard aan de poets gegaan omdat ik geen zin meer had het toch klaar wilde hebben
is paard nu nog aan het hoesten dan?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:52

MM vervelend van je springles. Instructeurs kunnen een wereld van verschil maken
Bij mij in de buurt wordt de startlijst van het paardenspringen pas op vrijdagavond bekend gemaakt. Eerder heeft geen zin, omdat op vrijdag iedereen pas inschrijft
Dat is schrikken TG
Mijn springinstructrice bemoeit zich weinig met mijn dressuur. Ze roept alleen iedere keer denk aan je dressuur, waarmee ze bedoeld dat ik Ferrose weer rustig moet laten galoperen en moet laten zakken in de hals
Noor heeft vandaag voor de verandering haar haren gekamd :+
Super gefeliciteerd San!!!!
Veel plezier met crossen Sanurie
Vervelend Sussie dat Weltsieger hoest.

Ik heb vandaag de proeven voor zaterdag geoefend. Ferrose vindt ze nog te belachelijk voor woorden. Dingen als bij B in galop afwenden worden een soort kwart-pirouette (en als er een hindernis op x had gestaan had ze het heel logisch gevonden := ) en nog een paar rare acties. Morgen maar nog een keertje. Ik ben ook veel te laat begonnen maar ja vorige week reden we nog de oude proeven en ik wilde toch perse crossen deze week. Maar normaal gaan ze de derde keer redelijk, dat is dus op wedstrijd :Y)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:59

Gefeliciteerd Sannnn! Beter cijfer kan niet. Mooie opsteker na gisteren.
MM, ik dacht al; weer naar de kapper...
Altijd vervelend als je paarden niet fit zijn Sussie.
Joki, komt dus wel goed op wedstrijd.

Heb heerlijk in het bos gereden met Sim. Zag 4 enorme herten op 20 meter voor me het ruiterpad oversteken. Prachtig toch altijd.
Texelse ook weer ontmoet vanmiddag.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:04

Goedemiddag.
Noor: Succes met je presentatie.
Lau: Balen van je vp in Scheledenwindeke, even goed rijden en dan kan je hopelijk toch naar Helvoirt.
Floor: Pas je op dat je ze wel nog uitkrijgt, met deze warmte gaan je benen uitzetten :+ .
Mm: Zo'n diffuser heb ik thuis gehad, daar krijg je inderdaad hele ruige krullen van, is helaas stuk nu. We willen natuurlijk wel een foto van je kapsel!
Snoekiej: Ben benieuwd naar de uitslag.
Sussie: Balen dat de paarden niet helemaal fit zijn.
Xitsme: Goed idee, ik heb ook nog steeds een bp liggen waar niets mee gebeurt en die iegenlijk wel weg mag.
Sim: lekker buiten gereden zo te lezen.

Nou heb uiteindelijk toch een 5,6 voor wiskunde gehaald, niet zo hoog als ik had gehoopt maar wel een verbetering en te verwachten als je weer niet leert := .Ze zijn het alleen vergeten ana te passen op mijn cijferlijst, dus dat moet nog even rechtgezet worden :+ . De diploma-uitreiking was erg leuk maar duurde wel eindeloos, alle 48 leerlingen kregen een korte speech van een docent.

Die van mij vond ik erg leuk gevonden van mijn lerares scheikunde, met elke keer leuke vergelijkingen naar het paardrijden. Dat ik een zelfstandig denker ben die problemen graag op een eigen manier oplost en niet graag over de platgereden paden gaat, maar zoekt naar een betere en kortere weg. Dat zij bij antwoorden van mij vaak dacht "wat is dit?" maar dat het achteraf toch vaak bleek te kloppen. Dat ik graag moeilijke problemen te lijf ga en met originele oplossingen kom maar dat als ik op het bekende pad wordt ik niet altijd even goed oplet "omdat het paard de weg naar huis wel weet" .
Met als afsluiting: "ga vooral de grote problemen te lijf, maar struikel niet over de kleintjes. Dan zul je altijd vast in het zadel zitten "

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:06

Leuke speech voor je EB.
Herten zijn zo leuk om te zien Sim

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:10

Evie: leuke speech!
Mendy: nu hij in de wei staat (tot vanavond laat) hoest hij niet. Gisterochtend bleek hij ook al te gehoest te hebben op stal. Opa had dat gehoord, maar die dacht toen nog dat er een stofje ofzo dwars zat. Maar nu het vanochtend weer zo was, ben ik bang dat hij toch wat verkouden is geworden.
Sim: gaaf hoor, zo dichtbij een paar herten zien. Hier zie je die alleen maar in het bos (of in de weilanden) als je heel erg vroeg bent 's ochtends.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:11

Leuk, Evie :j
Sussie, Balen dat W aan 't hoesten is.
Texelse is dus uiteindelijk wel aangekomen aan de andere kant van 't Marsdiep :P
Noor heeft complimentjes van haar collega's gehad.
Snoek heeft nog niets gehoord van de Scinti en heeft verder een drukke dag! Werk ze :)

Ik zit eindelijk aan mijn nieuwe grote bureau en ik heb twee kasten gekregen *\o/*

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:19

Leuk dat ze zo'n persoonlijk speech houden, Evie. Moeten ze toch een hoop moeite voor doen.

2 kasten mootje! Kun je iig een hoop werk in kwijt. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:20

De 2 kasten zijn bij elkaar 9m plank. Ik heb vooralsnog een meter in gebruik :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:22

Vult zich vanzelf wel.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:32

Lau, balen dat je nu 2 winstpunten mist!
Corien: fijn dat het al beter gaat met Danny.
itsme heeft een grote opruiming.
Sussie: balen dat je paarden niet fit zijn!
Karen: dat is inderdaad schrikken! Gelukkig valt het mee.
Leuk Evie!
Mo: je kan even vooruit zo te horen. :D

De Duitse DA is vandaag op stal geweest en heeft Caap ook nog even nagekeken, onder het mom 'nu hij er toch is'.
Hij heeft weer last van zijn rug, osteopaat is dus niet voldoende. Hij is van voor tot achter ingespoten in de spieren aan allebei de kanten. Verder had hij wat last van zijn knie rechts achter, niet kreupel maar hij wil niet graag dragen. Dat wist ik maar dacht dat hij daar nog een beetje slap was.
Aan de knie heeft hij nog niets gedaan, dan wordt het teveel en dat kan de lever niet aan dus dat doet hij de volgende keer.
Weekje longeren en dan is hij weer als nieuw. :D
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 30-06-11 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:34

Wat fijn Mo! Eindelijk een echte werkplek!

Evie, leuk is dat als ze beetje moeite ervoor hebben gedaan!

Sim, ik kom echt een keer bij je rijden!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:39

@ tg jeetje dat is schrikken. Gelukkig is het niet ernstig
@ danique gefeliciteerd met de verkoop
@ noor haar kammen wil idd nog wel eens werken _O-
@ Sannn gefeliciteerd met je 10 *\o/*
@ Corienn blijkbaar voelt Danny zich een stuk beter.
@ Shanouk wanneer hoor je de uitslag? Mijn oude merrie is daar ook geweest 7 jaar geleden voor de scinti. Vindt dat erg goede artsen. Ga 10x liever daarheen dan naar Utrecht.
@ Sim je klonk trouwens wel erg roestig toen je voorbij mij reed in de cross zaterdag. Was het je vergeten te zeggen. Even beetje olie :o
@ Eef leuke speech..

Ik ben vanmorgen naar springles geweest. Paard was wat mat en slordig met haar rechtervoorbeen. Echt dat been laten hangen... Maarsbergen en 2 dagen extreme temperaturen waren iets wat te veel voor haar. Uiteindelijk fijn gespongen. vanavond maar weer een keer naar de kapper (ben in december voor het laatst geweest en zou pas met kerst weer komen)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:40

Eef leuk joh van die persoonlijke speechen! Dat deed onze mentor ook bij ons afscheid op de middelbare school. Ze had toen ook voor iedereen een persoonlijk gedicht uitgekozen en die op een kaartje erbij gedaan. Gedicht zit nog altijd op mijn spiegel, ik vind 'm zo mooi zeker voor toen!

Veranderen is moeite
Niet weten hoe en waarin
maar als je stil dezelfde blijft in je cocon
zul je nooit en te nimmer weten
hoe dun de vlindervorm ooit begon
de kleuren zich ontvouwden
en ook niet
dat je vliegen kon

Sim gaaf man herten zien in het bos! Dat zie ik nu nooit. Volgens mij zijn die te goed verstopt voor mijn ogen.

Joki gaat een mooie dressuurproef rijden dit weekend lees ik.

Sussies paard hoest. Vervelend zeg. Heeft hij niet juist op de tocht gestaan als je zegt dat de deur en het raam open staan?

Vies heb ik net weer gestapt. Hij begon stug. Niet door willen stappen, niet echt nageven, te los van voor, dan weer te zwaar. Pas na tien minuten stapte hij uit zichzelf lekker over en begon hij ook meer te zakken.
Toen ik bijna klaar was liet hij me ook nog bijna zandhappen O:) Hij schrok van de hoefsmid die net zijn auto naast de open bakdeur neerzette. Nu maar hopen dat hij daar geen last van gaat krijgen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:50

Anne: deur en raam zitten naast elkaar, niet tegenover elkaar. Fijn dat Vies zich uiteindelijk wel gaf tijdens het stappen.
Caro: jammer dat je paard zijn benen liet hangen in de springles.
Evelien: balen dat Caap zijn rug toch nog niet helemaal goed was. Hopelijk verbetert het nu snel.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:58

Anne, fijn dat het uiteindelijk wel wat beter ging met Vies. Hoe vaak moet de fysio nog komen?

Sussie: het voor of nadeel (het is maar net hoe je het bekijkt :P ) van die DA is dat hij alles ziet, hij ziet aan elk paard wel wat. Daardoor ben je er altijd op tijd bij, ook bij dingen die een andere DA/fysio/osteo pas ziet als het al in een verder gevorderd stadium is.

Hij ziet een paard een rondje links en rechtsom aan de longe en hij kan precies vertellen wat er aan de hand is en waar het vandaan komt. Echt bizar, helemaal omdat het allemaal klopt.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:09

floor01 schreef:
Sannn: gefeliciteerd!!
Laura: dat is balen zeg! Hopelijk kun je de resterende winstpunten nog op tijd bij elkaar sprokkelen..
Danique: :(:) was dat je pony die je verkocht hebt?
MM: leuk zo'n bijrijder, en vooral relaxt voor jou :)
Texelse: succes met paarden kijken vandaag nog!

Ik ga zo meteen ook paardrijden.. Ik heb mijn nieuwe laarzen aan, maar ze zitten eigenlijk net iets te strak voor het comfortabele :')

Nee mn pony heb ik voor de winter al verkocht, en mn pony was een kleine dikke zwarte ;)
Afbeelding
Afbeelding

Dit was eigenlijk t paard van mn zus, maar die had er wegens haar studie geen tijd meer voor.
beestje had 3 jaar lang alleen maar dressuur gelopen, ben ik toen mee gaan springen. maar het was niet echt een springpaard en 3 is toch wel wat veel.. daarom toch maar besloten te verkopen.. ;(

Afbeelding
zoals je op deze foto goed kan zien.. niet echt een springer dus :=

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:13

Ik kom ook even binnenvallen met een ego post...
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een ander huis krijg! Lekker dicht bij bathmen en heel dicht bij mn paardjes. Ben er erg blij mee!!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:23

Wat fijn Billy!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:23

Super Billy!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:29

EvelienH schreef:
Anne, fijn dat het uiteindelijk wel wat beter ging met Vies. Hoe vaak moet de fysio nog komen?
Geen idee :P Ik mag nu de komende drie dagen stukjes draven (steeds een lange zijde, in de hoeken en bochten nog niet) en daarna moet ik hem een belletje geven. Ik denk dat we dan kijken wanneer hij moet komen. Ik neem aan dat hij in elk geval nog 1x komt en waarschijnlijk vaker.
Paard is trouwens wel een pak spieren kwijt naar twee weken niets doen zeg! Gaat echt hard!

Fijn billy!

Las trouwens ook dat Sannn een heel hoog cijfer gehaald had +:)+

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:33

dat is fijn dorien! Gefeliciteerd :D

Danique het is wel een leuk dier om te zien!

EB wat leuk zo'n speech! Bij ons op school werd er per groepje een speech gehouden en zoals altijd heb ik mijn eigen groepje want ik pas nergens tussen. Met de uitreiking van mijn P had ik ook mijn eigen groepje