[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:34

TG: Ik wil wel een foto maken maar het ziet er echt gruwelijk uit. Dus dan wel even via PM Knipoog Maar bij hem waren dus ook de hechtingen losgegaan? En moest het ook opgroeien zeg maar?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:54

Ik ben inmiddels wel wat gewend....maar doe maar via PM. Bij TG waren de hechten eruit gescheurd en die flap hing ook los. Die is er toen afgesneden. Moest dus ook helemaal bij elkaar groeien, TG heeft daar toen 2 keer in de week accupuntuur voor gehad. Eigenlijk waren wij er toen iets te laat mee, voor jou zou het ook wel echt wat zijn denk ik. Alleen jammer dat ie in Delden zit.

edit: hier staan wel foto's: [MD] Pech op concours

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:39

Mooie laarzen PB.. Derby ben ik persoonlijk ook niet weg van..

@Vief: Ja..zo'n skibox.. shock en horror Vork ROFL
Heb vandaag ook weer met Wootje gewandelt, dit keer maar gewoon weer de hengstenketting er om Bloos , ze luisterde voorbeeldig.

Nou, m`n moeder wil wel thuis blijven, de tijd dat ik op vakantie ben, dan gaat ze daarvoor als ze weg willen op vakantie.. Wel heel lief natuurlijk maarja.. straks is het lekker weer, als ik weg ben, en dan kunnen ze niet weg.
De vriend van diegene die mn paard zou doen heeft zijn voet gebroken toen hij zijn paard buitenzette.. en zijn paard is nu stokkreupel en ze weten op de kliniek ook niet wat het is.. Dus die hele paardenvakantie gaat niet door..
Wel heel sneu allemaal Ach gut .
Ik ga op vakantie van 28 juli tot en met 8 augustus, maar heel veel mensen die ik ken, zijn nu ook al op vakantie, vandaar het gepuzzel, bovendien wil (het is immers zomervakantie) en kan niet iedereen Wolin doen .. *zucht, had ik nou maar gewoon een tinker, net als m`n zus ROFL .. Knipoog Knipoog (ligt hier in een deuk, om d'r eigen grap Huilen van het lachen Nagelbijten / Gniffelen )*

Ik ga nog maar even hapje eten, straks weer werken. Van het weekend lekker vrij, heb m'n opdrachten met de grootste prioriteit helemaal af.. Hopelijk hoef ik ze niet meer aan te passen. Lachen

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:51

@TG: Wootje krijgt ook accupunctuur ter genezing van haar voorbenen, dit krijgt ze alleen wel d.m.v een laserpen.. Dit omdat Wootje niet heel erg geduldig is wat betreft stilstaan en haar 4 benen aan de grond houden Bloos .. Maar ik merk echt dat het baat heeft bij haar, ze is er beter bij gaan bewegen, hoef groeide netter in vorm. Tijdens de sessie wordt ze erg relaxed en staat ze af en toe zelfs in een soort 'trance' lijkt het wel.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:26

TeeGee schreef:
Ik ben inmiddels wel wat gewend....maar doe maar via PM. Bij TG waren de hechten eruit gescheurd en die flap hing ook los. Die is er toen afgesneden. Moest dus ook helemaal bij elkaar groeien, TG heeft daar toen 2 keer in de week accupuntuur voor gehad. Eigenlijk waren wij er toen iets te laat mee, voor jou zou het ook wel echt wat zijn denk ik. Alleen jammer dat ie in Delden zit.

edit: hier staan wel foto's: [MD] Pech op concours

Ja wij hebben het er ook over gehad om die flap eraf te halen. Maar dat is bij haar toch wel even een flink stuk en je maakt wel weer een nieuwe wond. Dus even afwachten wat de dierenarts zegt.
Acupunctuur wordt niks, dat weet ik nu al. M'n opa gelooft daar sowieso al niet in en hij heeft wel aardig wat ervaring met wonden, hij heeft er z'n middeltjes wel voor.
Maar in ieder geval bedankt voor je tip! Foto heb ik trouwens nog niet, morgen als ik het niet vergeet Knipoog

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:59

Ik heb net mijn eerste autorijles gehad. Ging goed Haha!! Volgende week donderdag weer, en dan ook naar Assen rijden.
Nou eerst maar even wat te drinken pakken & lekker op de bank zitten Lachen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:19

Gefeliciteerd met je verjaardag Kim Haha! Hoe was de rijles? Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:27

Nogmaals gefeliciteerd Kimmie! Haha!

Andrea: Wat naar zeg Ach gut
PB: Moooooooi Ja

Ik ga snel een tas pakken..
Niet helemaal fit, wordt nog wat zo'n weekend ponykamp met die koters haha Haha!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:10

Das balen Vief, dat je niet echt fit bent Nagelbijten / Gniffelen. Heel veel plezier iig het weekend met die koters van je Tong uitsteken.

Snoekiej: Was heel leuk Haha!!

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:44

Proficiat Kim! Lachen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:52

Gefeliciteerd Kim!
Andrea: Hè, da's wel een enorme tegenvaller! Ach gut
PB: Kwijl hebbuh hebbuh....

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:58

gefeliciteerd kim

ik ben net terug van nrps keuring, had 2e premie en 3e van rubriek, stond heel lang op nr 2 met 1e premie maar had net wat te weinig bespiering, maar jury vermelde wel een super stap en een uitstekende draf Lachen toch leuk om te horen..

Bestgaandrijpaard was ze 4e dus heel niet ontevreden

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:06

Veel plezier Vief!!
Kim, leuk he, autorijden Haha! Ik begin het steeds leuker te vinden!
Lekker hoor Luxtet!

Ik heb net een buitenrit van een uur of 2 gemaakt, héééérlijk Lachen!!!
Het eerste stukje weer ernaast, na 10 minuutjes (weg van alle auto's) erop gestapt. Vorstin was best braaf Lachen
We waren het een keertje niet met elkaar eens: We kwamen langs een ander paard, en Vorstin vond dat ze wel mee mocht Nagelbijten / Gniffelen Ik kreeg haar niet naar voren, alleen opzij en achteruit, dus we zijn gewoon een meter of 10 achteruit Mijn kant op gegaan. Daarna kon ik haar weer draaien en verder rijden Lachen
Ze schrok nog wel 1x heel erg van een auto met een aanhangbak erachter, met zo'n klapperend zeiltje. Ze gleed op het asvalt, maar gelukkig bleven we overeind, en kon ik haar weer terugnemen. De schrik zat er wel even goed in!
Stukjes kwam ze er dressuurmatig ook lekker bij, maar meestal had mevrouwtje het te druk met om zich heen kijken met haar koppie erop. Op de terugweg nog een heel stuk echt lekker kunnen dressuren, heel veel schouderbinnenwaarts allebei de kanten op, en renvers. Toen kwam ze er lekker door.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:18

Lekker zo buitenrijden Snoekiej. Bij ons kan dat helaas niet.

Heb net mn profiel maar weer eens wat opgefrist. Was aardig nodig. Staan weer wat nieuwe foto's bij van paarden.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:49

Hallo! Doei!

Gefeliciteerd Kim! Fijn dat je rijles goed ging Lachen
Laatst bijgewerkt door Martine op 11-07-08 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:50

Bij ons zit ik ook altijd aan de weg hoor, maar ik kan ook een stukje polder in, waar geen auto's rijden PB. Ik zie nog geen foto's in je profiel van Amati Haha! Ben wel benieuwd naar foto's van hem!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:55

Gefeliciteerd Kim!

Zo ook weer terug van werken, ga lekker slapen morge weer hele dag werken. Slapen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:59

We hadden vandaag foto's gemaakt van Amati alleen heeft mn moeder ze weer verwijderd. Het regende en waren heel wazig. Ga morgen weer kijken of het lukt.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:17

Heeft iemand ervaring met splijtende hoeven.
PD had een scheur in z'n hoef toen heb ik er vorige week nieuwe ijzers onder laten zetten, en heeft de hoefsmi alle afgebrokkelde stukken afgeveild. Die ijzers zaten er pas 5 weken onder en toen zag het er al zo slecht uit.
Sinds vorige week dan weer nieuwe ijzers alle scheuren weg uit z'n hoeven, zag ik vandaag na het buitenrijden weer allemaal scheurtjes.
Kan dat komen omdat ik veel over het asfalt draaf/stap?
Of is er iets anders wat ik er aan kan doen, straks eindig ik bij elke 3 weken nieuwe ijzers.
En als ik naar de kosten kijk ben ik daar niet zo blij mee Clown Elke 6 weken gaat nog, heb liever dat ik er nu een keer veel aan betaal en dat het dan gewoon goed blijft.
Maar zo blijf ik aan de gang Clown

Had wel op internet gelezen dat het wel door het seizoen kan komen, dat ze te droog worden.
maar het is niet echt droog weer op zit moment Clown
En vind z'n hoef er ook echt niet te droog eruit zien.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 00:27

gewoon elke dag goed, met water vochtig houden groeien ze goed Knipoog ingrid

ik ga richting bed.. morgen vroeg op bedrijfs feest van me vriend Clown

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 08:40

Goeiemorgen!
@Kim: Nog gefeliciteerd met je verjaardag Bloos
@Snoekiej: Fijn dat Vorstin braaf was buiten.
@Ingrid: Kan inderdaad komen doordat zijn hoeven te droog zijn. Maar bij Jipje scheurt het ook snel als ik te veel over de weg stap en draaf. Misschien wat meer in de berm rijden?

Nou gisteren dus bruiloft gereden met Nika. Ze was eigenlijk heel braaf. We moesten allemaal houten bruggen over die ook nog eens behoorlijkj smal waren. De 2 koppaarden durfden er niet over Terwijl ik nog zo had geoefend met ze van de week Boos! Ik liep met Nika achter de koppaarden en ben er dus tussendoor gegaan en gelukkig deed mijn kleine merrie het wel, dus daarna de hele stoet toch ook maar. Toen moesten we een poos wachten, maar daar had ze niet echt behoefte aan. Ben toen dus maar even een bosritje gaan maken van 45 minuten. Kwam ik weer bij het kasteel, kwam het bruidspaar net naar buiten Haha! En we hebben het de hele tijd droog gehad!
Vandaag laatste selectie met Jipje, mag toch niet naar de gelderse, maar rij toch maar. We zien wel weer wat er gebeurd.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:02

Goedemorgen!

Ja in de berm is hier altijd wat lastig, jeb hebt toch heel veel bewoonde stukken waar je langs moet en daar mag je niet in de berm.
In de polder kan het wel, maar dat is zo smal met zo'n diepliggende sloot dat ik dat wel beetje gevaarlijk vind, als je dan een mistap heb lig je met paard en al beneden Clown

Ik ga maar eens richting werk. Slapen

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:15

Goedemorgen,
Kim, Nog van harte gefeliciteerd
Benthe, Fijn dat het gisteren leuk was
Laura, mooie laarzen!! Leuk profiel
Snoekiej, fijn dat Vorstin zo braaf was
Ingrid, dat is erg lastig als je hoeven zo snel scheuren. Misschien iets minder op de harde weg draven.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:36

Goedemorgen.
Iedereen succes met wedstrijden dit weekend! Lachen
Ik ga mijn paardje even buiten zetten en ook klaar maken voor morgen,
om 6 u 's ochtends vertrekken.. Slapen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:04

Die hoeven moet je goed nat houden.
Verder proberen het afgebrokkelde bij te vijlen.
En toen de mijne een verticale scheur had voor zijn er ijzers met dubbele lippen op gezet.

Maar elke hoef is anders. Wat je dus moet doen is er een goede smid bij halen.