[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:00

Dat had ik dan even verkeerd begrepen :) Het de bak uit springen is wel echt eng zeg... Het opnemen van de omgeving klinkt opzich wel logisch. Zou goed kunnen omdat het nu een stalconcours was en het in 'haar' wei was hierdoor ook wel wat erger was omdat ze inderdaad de omgeving beter kent. Zal het onthouden mocht ze het op cc ook blijven doen. Thanks!

CoriienRN

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:01

Ik ga richting bed, sytyc dance kijken ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:03

De bak uitspringen was ook heel eng, vooral omdat we door een hele lage smalle gang gingen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:24

gr_roos schreef:
De bak uitspringen was ook heel eng, vooral omdat we door een hele lage smalle gang gingen.

In Blokker toch, Roos? Volgens mij vertelde je dat toen we in Spaarnwoude reden. Dat is inderdaad een heel nauw gangetje!
Wat stout van Woll, Vief! :( Zou het ook met de hormonen te maken kunnen hebben i.v.m. de dracht? Of is dit al een oud probleem?
Sim: balen van je valpartijen. Hopelijk valt het mee met je voet. :(:)

Ik ben echt zo gaar als een bietje! Ga even de treintijden e.d. bekijken en een routebeschrijving zoeken en dan op tuk! :Z

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:24

Goedenavond!
Breda Hippique was leuk! Ik vond de cross niet zo spectaculair als verwacht, zaten maar een paar technische dingetjes in, maar vooral dikke sprongen. Bijna iedereen reed ook foutloos. Maar het was wel leuk om te zien :) Veel ruiters reden erg netjes! Nog heeeerlijk poffertjes gegeten :9
Daarna ben ik nog even teruggegaan naar stal om Vorstin te laten grazen.
En hiermee is de vakantie definitief voorbij |( Morgen heb ik weer college!

Leuk dat je naar je vriendin in Londen gaat Sannn! Een vriendin van mij gaat in oktober voor bijna een jaar studeren in Cambridge, dus daar ga ik ook nog een keertje op bezoek :D
Veel plezier met BBQ-en Noor!
Wat vervelend dat Woll zo super aan het drammen is Vief! Gewoon blijven aanpakken inderdaad! Die foto is wel prachtig!
Fijn dat je crosstraining leerzaam was Corien! Misschien heb ik nog wel een kür op papier voor je, zal even zoeken!
Wat balen van Stief Sim :(:) Vervelend dat hij weer van die geintjes uithaalt! En ik snap dat je daardoor met Sim ook niet lekker meer ging

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:29

Vief: Wat balen dat Woll zo stout was. Helaas weet ik precies hoe jij je voelt, mijn zwarte draak heeft ook nog wel eens van die grappen. Op de foto lijkt Woll trouwens wel heel braaf :+
Over wat er gebeurt was, clubgenootje van mij is 2,5 wk geleden van het paard gevallen op de straat. Lag vervolgens in coma en gister hebben ze alles stopgezet en is ze 's avonds overleden. Tweederde van haar hersenen was al afgestorven, dus kans op herstel was er niet. ;(
Simmie: Sterkte met je voet :(:)
Ik heb helaas Burghley gemist, dom want ik wist wel dat het erop was.

Ik heb net mijn paard gereden bij vrienden van ons, die hebben een mooie 20x60 baan. Alleen daar staan nu 2 nieuwe jonge pony's in de wei en die gingen natuurlijk lekker rondjes rennen. Mijn paard is altijd helemaal geobsedeerd door dat soort dingen dus die gedroeg zich ook weer eens als een draak. Maar er zaten ook super fijne stukken tussen, ze begint het steeds beter te accepteren dat ik toch echt de baas ben ~~}> Heb uiteindelijk toch wel fijn kunnen rijden. En het is natuurlijk wel een mooie oefening zo.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:35

Goedenavond.

Noor: Ok, jullie rijden er dus nog 3, hopelijk krijg je ham eindelijk helemaal waterbakmak nou!
Sann: Leuk zeg naar Londen :D !
Anthea: Heel veel sterkte toegewenst.
Caro: Fijn dat de merrie zo lekker in haar vel zit door het crossen.
Vief: Balen van die streken van Woll, eigenwijsheid is merrie eigen maar Woll maakt het toch wel heel bont :Y) !
Simmie: Balen dat stief niet wilde meewerken, en dat je rondje met sim ook niet lekker ging. Beterschap met je voet :(:) .
Gr_roos: Zo de ring in galloperen lijkt me niet makkelijk op sommige accomodaties, maar zoals iemand anders (Apple?) laatst ergens schreef "Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat" ;) .
Snoekiej: Leuk dat je naar Breda geweest bent!
Anthea: Dat drak-gedrag klinkt me bekend in de oren :Y) .

Ik ben weer thuis met een beetje een dubbel gevoel :\. Het klassiek reed ik zelf niet zo netjes en tikte Bam er halverwege ergens een balk af, alweer... Tweede rondje had ik hem superfijn voor elkaar en sprong hij fijn, balk op de laatste hindernis van de eerste fase, alweer ^)....

Hij is niet ongehoorzaam, en springt alles wat je voor zijn neus zet, maar ik wordt het echt een beetje beu dat er zo weinig vooruitgang in zit, ik kan hem steeds netter en gecontroleerder rondsturen maar het reseltaat blijft hetzelfde: een stomme balk |o .
Het is ook niet dat het te moeilijk is voor hem, hij springt alles met 2 hoeven in zijn neus, maar laat onderweg wel zijn benen ergens op half 7 hangen, als je hem een keer verrast met een hoger parcours dan hij gewend is wordt hij ineens fanatiek (zoals in Almelo), ik kan wel de punten voor het M bij elkaar sprokkelen, maar als hij eenmaal gewend is aan die hoogte word hij dan waarschijnlijk weer zo laks :?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:38

Noor: Het probleem was er al met de dressuur. En met naar buiten gaan ook al zo lang als ik haar heb. Dat ze het nu een keer met springen probeerde is wel nieuw..
Shanouk: Sterkte morgen ;) Ik heb mijn eerste week er al weer opzitten..
Evie: Kan me voorstellen dat dat ook wel frustrerend is :(:) Misschien maar gewoon hard trainen voor het M en als hij daar op uitegekeken is het Z in ;)?
Anthea: Wat een naar verhaal zeg.. ;( Geloof idd dat jij goed weet hoe je je dan voelt. Fijn dat je ondanks de afleiding toch fijn hebt kunnen trainen :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:45

Sterkte Anthea!
Mooie foto Vief! Echt mooie set heb jij! :+: Rot dat ze steeds zo eigenwijs doet.
Das goed baalen Simmie. Hopelijk valt het mee met je voet! Beterschap daarmee.
Ik heb Burghley ook gekeken. Moest wel lachen om die ene Chinees. Die bleef er wel knap opzitten, jammer dat hij uiteindelijk toch viel!
Succes morgen weer op college Snoekiej. Ik heb m’n 1e week er helaas ook al weer opzitten.
Baalen van die balkjes steeds Evie., lijkt mij idd erg frustrerend.

Ben vandaag ook druk aan de studie geweest. Drukke week dus moest vandaag alles doen. Net even Vero licht gereden. Ze hoestte niet. Dus ik hoop dat het vals alarm geweest is.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:49

Evie: Balen dat je dan steeds 1 balk hebt. Met mijn vorige paard had ik dat ook, die was altijd heel braaf enzo maar tikte er ook heel vaak net 1 balk af. Heel frustrerend.

Snoek: Succes met je eerste colleges.

San: Fijn dat Vero niet hoestte, hopelijk was het inderdaad vals alarm!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:49

Noor: succes met je gemeentejurist opleiding!
Sann: Leuk zeg naar Londen, maar wel jammer dat je nu (tijdelijk) afscheid moet nemen van je vriendin!
Anthea: nogmaals heel veel sterkte!
Caro: Fijn dat je merrie zo lekker gaat.
Vief: wij hebben in het begin ook afgezien met Vivre. Die wilde bij het indoorspringen niet bij de ingang vandaan. Gelukkig had ze veel respect voor een grote gele zweep. Dus als pa daarmee zwaaide dan besloot ze toch maar te gaan. Maar voordat ze het spelletje SGW snapte, wilde ze ook wel eens niet bij de start vandaan. Vivre is ook een enorm dominantemerrie. Als je die een vinger geeft neemt ze een hand. Heeft best een tijd geduurt voordat mijn zusje haar echt de baas was en nu nog heeft ze nog wel eens haar momenten. Maar zuslief weet nu hoe ze moet winnen. Succes in elk geval, hopelijk vind je ook de methode.
Simmie: Balen dat je van Stief viel, beterschap met je voet!
Snoekiej: Leuk dat je naar Breda geweest bent, wij waren er ook met het hele gezin. Volgens mij ben ik je niet tegengekomen. Wel een heleboel andere bekenden.
Anthea: ook een merrie toevallig?

Vanochtend Pancho gereden. Voor het eerst weer met stang en trens, was weer even wennen, maar hij liep echt heel fijn. Volgens opa kon ik al wel weer starten in het Z. Daarna snel gedoucht en naar Breda Hippique. Mooie sport gezien! Helaas ook een wat mindere valpartij waarbij paard en amazone over de kop gingen en het paard eerst op drie benen doorliep. Net voor het paard de trailerambulance inging liep hij gelukkig al beter maar zag er niet lekker uit. Het was mooi weer vandaag en een leuke ambiance. Vond het wel sneu dat het publiek alleen voor de Nederlands klapte. Sta je daar in je eentje te klappen voor de buitenlanders. Die verdienen toch ook gewoon support!

edit:
Sann: fijn dat Vero niet meer hoest!
Evie: jammer van je balken!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 23:08

Even een ego-berichtje van mij :D 5 uur ging de wekker en ben nu net 5 minuten thuis :z Pff, Wat een dag :oo Concours was qua mijn rijerij drama, toch nog één puntje gereden!

Ga nu lekker slapen. Lees morgen bij!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:18

Goedenavond!

Anthea: Heel veel sterkte. Wat een naar ongeval zeg!
Vief: Leuk he paarden :P
Evie: Balen van je balken!

Pfff heb een slopend weekend achter de rug.
Vrijdag avond kwam Mo met vriendin voor Celtic. Hij mocht voor het eerst vrijspringen en wat ik kon zien zag dat er echt goed uit. Moet mezelf echt keer op keer zeggen dat ik 1 geen geld heb voor nog een par den 2 ook geen tijd eigenlijk :+

Zaterdag mocht ik dressuren met Trakkie. Eerste proef ging echt geweldig. Beste proef tot nu toe in de M2. Tweede proef ging minder. 3 grote fouten en verwachtte net winst.
Punten waren voor de eerste proef verrassend, 168. Commentaar ging ook nergens over. (zeker als ik dan ook zie dat een amazone die iedere drafpas 30cm uit het zadel kwam met een paard dat krabbelde en niet zuiver was 1ste wordt.)
Tweede proef 181 met voor de drie grote fouten een 4. Precies wat ik zelf dacht.

Had vandaag een feestje. Vriend van beste vriendin werd 43. Erg gezellig met erg veel gin-tonic :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 07:53

Moge!!

Evie balen van die balk.. hoop dat jack zijn best doet zaterdag :=
Snoek heb uiteindelijk gister wel wat op papier gezet van de week maar eens rijden :) jammer van je vakantie dat hij alweer voor bij is!
Sann netjes toch met S&T :D snel weer plannen dan ;)
Pb lekker dom is dat he! rij je lekker en dan zie je zoiets voor bij komen das echt deprimerend!

Zo ik ga weer richting werk :+ morgen om 5 uur weer weekend :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 07:59

Morgen :wave:

PB: Dat is wel een heel groot verschil tussen punten en gevoel zeg :\
Sussie: Lekker dagje gehad dus :) Fijn dat het rijden met S&T goed ging!
Corien: Werk-ze vandaag! Kort weekje zeg!

Ik zit al braaf even wat te studeren :z 10.45 uur weer college..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:04

Jeetje vief jij ook succes op college!
Morgen avond is het 3 dagen feest dus vandaar ben ik lekker vrij :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 08:12

Mijn bijleesmoment :D

Anthea, Heel veel sterkte!
Vief, Jeetje wat een stoute Woll :oo
Simmie, Stief was dus ook al niet meewerkend!
Snoekiej, Succes met je eerste collegedag.
PB, Balen dat de jury niet zag wat jij voelde.. Stomme dressuur ;)
Sannn, London moet je zeker heen gaan nu je vriendin er zit :j
Corien, Alweer feestweek? Dit is al de derde in een paar weken tijd toch?

Pff, Ik loop erbij als een zombie ;( Had ook niet anders verwacht na dit weekend! Ik totaal 970km gereden in twee dagen en 8 paarden gezien. We zijn weer een hoop wijzer en vriendin kan nu denk ik wel haar keuze maken :j

Vanavond maar uitzending gemist kijken van het voorstelrondje 'boer zoekt vrouw' en 'grenzeloos verliefd' :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:22

Morning! :wave:

@Vief: Die Wolles := ... hopelijk laat ze het gauw varen, dit gedrag..
@Simmie: Wat een nare valpartij :(:) .. Goed arnica smeren. Hopelijk kan je snel weer op je voet staan!
@Sann: Londen :):) .. Leuk hoor!!
@PB: Lekker vreemd van die punten...Soms gebeuren er rare dingen in die sport :+ .

Gister heeft Wo van 12 tot half 6 weer op het land gelopen, ze mag haar voet nog niet te veel belasten, dus rustig doen is belangrijk. Het gaat steeds beter, hoef was gister wel warmer als de dag ervoor, maargoed.. kan nog wel 1 tot 2 weken duren voor de ontsteking volledig over is.
Vandeweek zag ze het zadel en toen werd ze helemaal vrolijk. Ze zit gelukkig weer een stuk beter in haar vel ;) .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:43

Overigens gistermiddag ook een ticket Florida geboekt!

Gaan zoals het er nu uitziet 2 dagen Miami Beach doen, 2 dagen Everglades, 2 dagen Disney World ( :D ) en dan is de week alweer om bijna. Gaan in totaal 8 dagen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:13

Goedemorgen!!!

Mootje, jee wat een druk schema zeg. Kan me voorstellen dat je kapot bent!
Lotte, gelukkig gaat het beter met Wo!
Vief, stoute Woll }>
Sim, auw! Hoe gaat het nu met je voet? :(:)
Shanouk, altijd balen als de vakantie weer voorbij is. Hopelijk valt het mee vandaag!
Anthea, wat een vreselijk verhaal. Ook helemaal met die verwarring :(:)
Evie jammer van de balkjes..
Sussie, leuk dat weer met S&T hebt gereden en dat ie zo goed ging!
PB; jureren van het M2 snap ik ook echt niks van! Florida is leuk!! Disney is echt geweldig!!!!!! Vooral het vuurwerk 'savonds!
Corien, werkse!

Ik heb ook dressuur gereden, echt fijne stukken. Weer ook mindere stukken. Voor de onderdelen die voor mijn gevoel echt fijn gingen kreeg ik een 6 zonder commentaar. En voor de prutsdingen kreeg ik een 4 of 5 met 3 regels commentaar. Geef dan een 3!
Wel 7 voor keertwendingen :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:50

Goedemorgen!
Net bij de tandarts geweest, mocht gelukkig na 3 minuten de stoel alweer verlaten :D

TG: Jammer dat er niet zo fijn gejureerd werd. Wel super van je keertwendingen! Je ziet vaak genoeg in het M2 (en Z ook) dat die er gewoon totaal nog niet inzitten.
PB: Fijn dat je wel een heel fijn gevoel had. Maar echt balen dat het niet overeenkwam met de punten. Gaaf trouwens dat je naar Florida gaat!
Corien: Werkse!
Lotte: Fijn dat Wolin al weer beter in haar vel zit. Hopelijk blijft ze een beetje rustig zodat het snel geneest.
Mootje: Gefeliciteerd met je wp!
Sussie: Mooi dat Pancho zo goed liep op S&T. Mijne is inderdaad ook een merrie :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:12

Ik had in de eerste proef 2x een 4 voor m'n keertwendingen (waren ook niet de mooiste), maar in de tweede alweer 2 zessen. Bij Trakkie is vooral het rustig blijven dan een probleem. Hij wil dan aanpassageren in de proef. Thuis stapt hij ze echt al goed door.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:23

Mootje ja eerst rijnsburg toen katwijk en nu me eigen dorp :)
Hoop kilometers zeg!!
Pb lekker ff naar florida :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:23

Ja dat had ik met Yentil ook. Thuis stapte ze de keertwendingen keurig, maar op concours was ze dan soms heel gespannen en dan mislukten ze nog wel eens.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:18

TG: jammer van de jurering.
PB: ook balen dat je voor een goede proef zo weinig punten krijgt. Florida is wel heel gaaf!

M2 is gewoon een lastige klasse heb ik ook zelf gemerkt. De ene week rij je eerste en de volgende keer rij je met een vergelijkbare of soms nog betere proef in de 160 punten. Was ook blij dat ik de 10 winstpunten in de M2 had en over mocht naar het Z1. Ik kon er in het M2 gewoon geen pijl op trekken wat betreft de punten die ik kreeg. Af en toe best frustrerend.

WL: fijn dat Wol nu al beter in haar vel zit!
Anthea: dat dominante is voor toch wel merrie eigen. Het heeft ook zo zijn voordelen. ALS ze voor je gaan dan blijven ze ook voor je vechten ipv tegen je.
Mootje: gefeliciteerd met je wp. Maar zo te lezen ging het nog niet helemaal zoals je wil. Jullie zijn echt heel NL door geweest om paarden te kijken!
Corien: fijn dat je na vandaag lekker vrij bent!

Ik heb net Weltsieger gereden en het lijkt erop dat hij ook het klein gaan begint te snappen. Hij was even sensibel toen ik erop stapte, maar toen hij aan de gang ging liep hij als een zonnetje. Ben weer helemaal blij met meneer! Gelukkig heeft hij af en toe ook zijn goede momenten, anders had ik het al lang opgegeven met projectje.