[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:27

*ff ego-post*

Kom er net achter dat een vorig paard van mij nu wordt gereden door 1 vd zoons van Ludo Philipaerts :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:41

Wow, Marloes! Waarom had je die verkocht? Was je toe aan iets nieuws?

Ik ben echt benieuwd naar Uk zijn keuring!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:42

Simmie @ zo op het plaatje zie je het er ook niet echt aan af hoor, maar ik vind de voering die je dubbel hebt wel een plus punt die kan je wassen, dus als ik een nieuwe cap koop wil ik wel naar zoiets zoeken. GPA heeft geloof ik ook wel voeringen die eruit kunnen en verwisseld kunnen worden.

MO-v Dijk @ als je haar eens wil vragen graag, mag ook via PB terug.

PB @ Ik zal eens kijken daar, thanks voor de tip. Ik heb nog niet gekeken naar wat mijn smaak dan zou gaan kostten..... :P maar 1300 euro is wel erg te gek. Ik wil eigenlijk niet boven de 600 euro gaan, want dan ga ik zelf wat plakken of zo.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:46

Mo; was een erg goed paard en té voorzichtig voor mij. Toen er geld werd geboden hebben we dus niet te lang nagedacht :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:57

@malloesje wat gaaf.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:00

Gaaf hoor Marloes!
En nog een Samshield cap, Divoza levert ze ook.
Ik ben sinds kort helemaal gek van die Antares caps, alleen die kosten ook aardig wat.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:32

Ben met Uk weer wezen keuren en weer was het harde rechtsom net niet. Hij was niet kreupel of onregelmatig, maar hij zette hem minder ver naar voor als linksom. Op het zachte niets te zien. Dus foto´s gemaakt van zn rechterspronggewricht. Daar kwam gelijk de oorzaak uit. Hij heeft vergroeide spat in zn gewricht. 1 geluk, het is vergroeit, dus niet meer actief. Daarom kan het ook geen kwaad meer. Maar wel een 2tje met een bemerking daar dus. Dat is waarschijnlijk de afgelopen 4 jaar dat ik hem heb gehad gebeurd en daar heeft hij ook waarschijnlijk wel wat last van gehad. Ik heb al die tijd nooit wat gemerkt en doorgereden. Dat is waarschijnlijk ook goed geweest, waardoor het nu niet meer actief is.

Maar nu is het weer afwachten van de koper, wat die nu willen.
Moeilijk en balen allemaal.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:37

Dat is echt balen Marloes! Maar een tweetje valt nog mee en betekend in ieder geval dat hij niet is afgekeurd.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:40

Het is Jantine :P Nee, als hij voor de rest gewoon goed is, dan is hij goedgekeurd met een bemerking. Maar spat is natuurlijk niet zomaar wat. Ook al is het dichtgegroeid en rustig. Hij zal daar nooit meer kreupel aan worden, maar het blijft een risico.
Zo gek dat ik het nooit gemerkt heb. Ze vond Uk een bikkel dat hij altijd zo door was blijven lopen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:41

Dat is erg jammer Jantine :(:) , gelukkig is hij wel goedgekeurd.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:42

Hij is voor de rest nog niet gekeurd, alleen dat achterbeen, waar hij minder ver mee doortreed op het harde. We willen eerst weten wat de kopers willen. Als hun hem nog willen hebben ondanks de bemerking ,gaan we verder foto´s maken. Zo niet, dan blijft hij bij mij en hebben we dus geen verdere foto´s nodig.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:43

Oeps sorry Jantine. beetje :o?
Ben benieuwd wat die mensen zeggen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:45

Ow, dan heb ik me ook vergist, omdat je zei dat het een 2-tje was dacht ik dat hij helemaal gekeurd was en dat dat in het raport stond.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:50

@ Martine: jammer dat het nog even spannend blijft. Het is al moeilijk genoeg om je paard te verkopen...
@ Bianca: misschien ben ik dan toch in de war met een andere wedstrijd? Toen in Noordbeemster was ik 2 x eerste volgens mij. Bij dhr. Salfischberger. Maar kan natuurlijk in de war zijn! :o Ik heb je wel eens gezien in ieder geval! :j

Nou Babs is echt weg. Raar hoor. Maar dierenarts vond het een goede beslissing. Was het vandaag niet gebeurd, dan vandaag of morgen.
Tijdens de cursus af en toe een traantje weggepinkt, maar (nogmaals): voor het beessie was het klaar.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 18:02

Marloes: wat gaaf :D
Tientjeh: Mmm dat is wel wat minder, aan goed het is niet meer actief :D. Ben benieuwd idd wat de kopers er van vinden.
Noor: altijd moeilijk dat soort dingen, maar als het het beste is, dan heb je er gauw vrede mee.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:02

Jeetje Jantine :(:).. Erg balen. Inderdaad even afwachten wat de kopers willen...

Noor: Het blijft niet leuk :(:) ook al is het voor het beestje beter.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:04

Het gaat hier nu helemaal verkeerd met de namen :')

Hmm, dat is niet een uitslag waar je op hoopt. Wel een super dier dat hij er gewoon mee door is gelopen, zegt volgens mij ook wat over jullie band, dat die wel goed is!
Neemt niet weg dat het wel balen is. Idd verstandig om eerst met de mogelijke kopers te gaan overleggen, foto's zijn volgens mij duur genoeg :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:35

He Jantine, dat had ik toch niet verwacht/gehoopt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:51

Hmm, toch vind ik een 2 dan helemaal niet zo slecht klinken. Maar het is dan maar net wat de kopers willen ja.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:54

En een 2 is voor de verzekering toch ook in orde? Op zoveel keuringsrapporten staan 1-en en 2-en vermeld. Weinig rapporten hebben alleen maar 1-en.
Maar ja, het is afwachten wat de kopers hier mee willen of niet willen.
Teleurstelling zal voor hen net zo groot zijn.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:59

Een 2 is ook zeker acceptabel, maar het is een 2 met bemerking. Dit is ook wel het laatste dat ik had verwacht. Gelukkig is het been verder niet stijf. Dus alleen op het harde, kleine volte zichtbaar dat hij minder ver doortreed. Het was toch wel even een schok, dit had ik totaal niet verwacht, maar het verklaard wel alles. Ik snap ook wel als het de kopers toch afschrikt, ook al zal hij er geen last meer van krijgen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:36

Noorwijdenes schreef:
Bianca: misschien ben ik dan toch in de war met een andere wedstrijd? Toen in Noordbeemster was ik 2 x eerste volgens mij. Bij dhr. Salfischberger. Maar kan natuurlijk in de war zijn! :o Ik heb je wel eens gezien in ieder geval! :j

daar was ik ook....ben ik zelf in de war met de plaats, hou dat ook nooit zo bij omdat dat niet belangrijk is voor ons, paard moet Z1 plus 5 worden ivm sport predikaat meer niet....had in ieder geval 180 op proef 22 en 181 op proef 21
maar dan hebben we elkaar daar wel gespot ja !!! De uitreiking van de M2 ging wel in twee pools volgens mij.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:42

mistid schreef:
En nog een Samshield cap, Divoza levert ze ook.
Ik ben sinds kort helemaal gek van die Antares caps, alleen die kosten ook aardig wat.

wat voor soort cap is dat dan ?? heb drunense ruiterhuis al gebeld, maar moet langskomen om te passen en te zeggen wat ik wil dat werkt het beste zei ze, ik wil dan weleens kijken wat voor model ik zou kiezen en dan ga ik toch even kijken wie ze levert voor welke prijs. Drunen is in ieder geval al dichterbij om te passen dan Belgie, wist niet dat Divoza ze ook had, daar kan ik dan ook even informeren.

Ik vind een 2tje helemaal geen reden om de verkoop niet te willen, afhankelijk van wat die mensen willen uiteraard !!!!!! als zij er dubbel Z mee willen rijden kan ik me voorstellen dat dat zwaarder meeweegt dan als leerpaard. Rebecca had bij de verkoop ook een 3tje op de kogel voor. Maar nooit kreupel geweest dus het zegt niet alles. Blijft altijd moeilijk, ik heb toendertijd zelf een 5 jarige bezocht die 2-3 had op beide voorbenen, die was alleen wat zadelmak verder niks, dus geen zwaar werk nog gehad en stond dan ook nog eens laag op de verzenen, dat heeft mij wel doen besluiten niet met dat paard verder te gaan.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:47

Bianca, Uk word dit jaar 9 en heeft er al heel wat km opzitten. Dus dat is het hem niet. Een 2tje is ook niet slecht. Het is alleen dat de bemerking ( dus vergroeide spat) het slechter maakt.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:04

Goedenavond!
Vandaag is de fysio geweest. In de eerste week van maart mag ik weer beginnen met rijden, na Afrika dus. Vorstin was wel vooruitgegaan, maar nog niet voldoende. Jammer, maar dat dacht ik eigenlijk al. Heb nog even het 'oudje' gereden, die liep fijn. Nu ga ik denk ik leren, morgen tentamen!

Over broertjes: Ik heb een broertje van 15, die behoorlijk aan het puberen is. We kunnen niet zo goed met elkaar overweg, maar momenteel gaat het wel.

Sterkte Noor :(:)
Fijn dat je weer wat kunt doen Rowo!
Haha, zinnig gesprekje idd Kim :+
Fijn dat je ook weer lekker kon rijden Ilse!
Wow wat gaaf Marloes!
Wat balen Tientjeh! Maar gelukkig is het niet ernstig (meer). Ben benieuwd wat de kopers willen! Hopelijk heeft Uk hun hart al gestolen.