[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:30

Mijn moeder heeft Piet vandaag even gelongeerd.
Hij was wel een beetje boos, want we hadden hem best strak bijgezet.
1 foto gemaakt, want hij schrok van de flits

Afbeelding

Ik denk dat hij net aanzette tot een bok, want mijn moeder staat een beetje angstig

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:48

Stoute Piet.. beetje bokken.. haha
Maar wel een leuke foto.

Ik ga Unbe.. morgen ook even longeren met bijzet, heeft ze volgensmij nog nooit omgehad, dus ben benieuwd wat ze doet!

Lielle --> Ja van dat hoofdje dacht ik al! Unbe.. heeft trouwens wel een errug klein hoofdje.. maatje cob en dan zit nog alles op het bovenste gaatje!

andrea16

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:53

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:21

Hallo ben er ook weer.
Ik zal nog ff een paar pagina's lezen

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:35

Zo ben ik ook weer even! Gisteren zo heerlijk gereden, zonder rugpijn! Maar vandaag bleef de bak weer hard, hier in de regio heb je geen binnenbakken waar je even kan rijden dus Laros had pech. Uniek is met mijn bijrijdster op ponykamp dus die loopt lekker elke dag.

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:51

Het is hier nu wel heel erg stil!

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:18

Haaaaaaai

Ik had net springen! ging echt helemaal goed.. ik ben echt trots op mijn ruintje

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:58

Sjaan schreef:
Jiska--> Nieuw paard? Heb ik wat gemist? Wat voorn paard? Foto's??

ja van toin... heel leuk beestje. Ik wil best foto's erop zetten, maar dat lukt me nog steeds niet! ik stuur via msn wel een keer door als je toevallig online bent. Maar ik zie jou ook met een nieuw paard voor mij op de foto staan???

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:29

Hallo, ben ik ook weer es.

Wat fijn JJ dat je lekker zonder rugpijn hebt gereden.

Lielle, hoe ging je springles?

Leuk paard Sjaan!! Vooral mooi koppie

Heb vandaag ff met BT het bos van Gaasterland onveilig gemaakt. Was wel lekker ff zo´n buitenrit.
Vanaochtend m´n volbloed gereden. Die had duidelijk geen zin om te dressuren. Ben toen maar gaan springen. Ging fijn. Wat gymsprongetjes en stijltje met drafbakje steeds hoger bouwen. Hij sprong 1.20 met gemak. Hij bleef mooi rustig na de sprong en werd ook niet heet. (de rest over volbloeden en springproblemen ingevuld op een ander tocpic. Heb het even gelezen en ook even gepost )

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 01:44

Klinkt geslaagd RK

Dat volbloeden-topic bewaar ik voor morgen. Moet er morgenochtend weer vroeg uit, dus vind het wel mooi geweest.

Mijn werk was rustig vanavond, behalve toen ik mijn eten in de magnetron zette en met Lielle aan het bellen was
Best leuk hoor, een telefoongesprek in 3 delen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:29

Is er al iemand wakker?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:39

Ja hoor

Springles ging fijn, heb Niels gereden en daarvoor het paard van de vriend van de eigenaresse (we wisselden halverwege) en vooral Niels begint toch wel heel erg goed te lopen.

Gomir, was best leuk

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:41

Leuk Lielle, ga je nog weer springwedstrijden met Niels rijden?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:02

Nee, dat blijft haar vriend doen. Dat gaat nu goed, en ik heb er eigenlijk geen tijd voor, zeker niet als we straks nog Wadje hebben om te rijden. Maar ik blijf wel meerijden in de springles met alletwee.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:06

Oh zo, maar ook wel leuk en leerzaam om te lessen!

Er is trouwens een nieuw crossterrein, heb ik al een topic over geopend.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:22

Ik zag het, altijd leuk

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:50

Goeiemorgen. Lielle, ik heb vrij vandaag

Gisteren heb ik dus voor het eerst sinds 2 jaar weer springles gehad. Het was heerlijk! En Online is

Na het losrijden begonnen met een lijntje van drafbalk, kruisje, 1 galopsprong, 2 in-uitjes achter mekaar, 1 galopsprong, en dan een kruis die later een oxer werd.
Vond het wel eng om meteen met zo'n lijntje te beginnen na zo lang niet gesprongen te hebben, maar Online weet wel hoe het moet en ik hoefde er alleen maar op te zitten.

Dat een paar keer gedaan en daarna nog een lijntje van een steil met daarna een oxer. Op dat steiltje (was maar 80 cm) kreeg ik elke keer een afstand van niks.

Ik heb in ieder geval weer veel bijgeleerd:
*Ik zit veel teveel te regelen. Zelfs als ik denk dat ik niks zit te regelen zit ik toch nog iets te regelen.
*Ik moet niet zoveel het paard over de hindernis duwen en hem gewoon loslaten van voren.
* Na de landing moet ik niet meteen gaan trekken om hem op te vangen maar even een paar passen met rust laten, verlicht blijven zitten en dan pas rustig opvangen.

Bitwise reed ook mee met Ienie. En die sprong echt super. Pakte helemaal niet vast in de rug en bleef heel mooi los lopen.
Na de

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:54

Klinkt goed Scum! Fijn he, zulke lessen

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:00

goedemorgen!!
leuk scum!! klinkt als een geslaagde les!! ik wil de paardjes vaak van voor ook iets te veel vasthouden

jep bosrit was leuk gister RK wij hebben op de terugweg nog lekker een patatje gehaald

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:05

Ja, ik wil nu eigenlijk elke week springles.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:48

fijn dat je les zo goed ging scum!

Ik benook heel blij, want yentil haar beentje is al weer een heel stuk dunner. Als je nu allebei haar voorpezen voelt dan is die ene nog maar een heel klein beetje dikker Maandag met les vroeg me instructeur nog hoe hetmet haar ging en toen zei ik dat dus zo. En hij zei dus dan kom je binnenkort weer met de schimmel naar les? Ik zo nou helaas niet ze moet eerst nog een paar maanden in de wei

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:09

ik ga zo samos maar weer even rijden..Is alweer een tijdje geleden..En ben benieuwd hoe hij loopt naar dat longeren met bijzet..

Hoezo heeft PP een ban dan? Ik wist niet eens dat je dat kon krijgen joh..Hoezo kun je dat krijgen dan?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:18

anja15 schreef:
ik ga zo samos maar weer even rijden..Is alweer een tijdje geleden..En ben benieuwd hoe hij loopt naar dat longeren met bijzet..

Hoezo heeft PP een ban dan? Ik wist niet eens dat je dat kon krijgen joh..Hoezo kun je dat krijgen dan?

Succes met rijden Anja15 (doe je wel voorzichtig?)
Waarom PP precies een ban heeft weet ik niet. Je kunt er één krijgen door "stout" te zijn.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:19

in het topic op FZ staat een korte reden aangegeven. Ze heeft een ban van 3 maanden omdat het haar 4e OW in korte tijd is.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:23

Vanmiddag komen de vorige eigenaren van een paardje van ons! Nou ja we hebben maar 1 paard wat we de laatste jaar hebben gekocht! De rest op 1 na hebben we allemaal zelf gefokt!

Ow en zaterdag moet Wonderland voor de 2e bezichtiging! Spannend! Volgens de man waar hij staat is hij met sprongen vooruit gegaan vooral met springen! Dus we zullen zien!