Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Uit galop stoppen en naar rechts draaien.
Rest van het plan is op verplaatsing springen en trainingsparcoursjes. Dat ik gewoon door kan rijden hoe hij zich ook gedraagt. Maar wanneer weet ik nog niet. Geen haast.
Heb nu 2 dressuurdingetjes gepland voor de komende maand. De 25e oefendressuur en in december dressuurwedstrijd. Eens iets anders dan jumping.
En voor de rest zien we wel.
hopelijk ligt het dit keer wel goed, het scheelt toch een hoop geld tov de nieuwprijs. Ik heb die er gerust voor over maar met dit verschil kan ik heel veel andere leuke dingen doen.
hij ligt niet helemaal 100% omdat er eentje te dik is
Het stoort echter absoluut niet en qua ruggebruik mag ik helemaal niet klagen. De streken lijken intussen ook steeds minder te worden en we krijgen weer hele fijne stukken. In het springen ook flink paard momenteel.
. Volgend weekend mag Iskander nog eens en dan doen wij een citytripje naar Dublin. Iemand al geweest toevallig? 

op een nieuw terrein in De Haan (prive). Had weinig verwacht maar holy oliebol wat een zalig terrein! Niet supergroot maar piekfijn onderhouden. Heel gevarieerd. Was eerst technische springles op de al even perfecte buitenpiste (smalletjes, lijntjes) en dan nog wat hindernissen en waterbak op crosspiste. Was les van Br. VDD. Echt van genoten. Hij was ook super enthousiast over mijn pony, wou graag ook zo 1 voor zijn dochter zei hij haha.
) maar in ieder geval een topcross (met KC in het zadel), ze pakte geweldig aan, dus mijn doel om het jaar goed af te sluiten was bereikt. Ze heeft tot vorige week rust gehad en ik begin vandaag terug met rijden.
. Hij is op verplaatsing eigenlijk rustiger dan thuis, laat zich steeds goed rijden.
) maar mij lijkt aquatrainer beter qua training, omdat bij zwemmen, het paard het hoofd omhoog moet houden en dus onderhals traint, waar ze bij aquatraining volgens mij eerder die spieren trainen die ook nuttig zijn voor rijden.
Moet je ze wel in de zee krijgen en je momenteel aankleden als eskimo.
Hij heeft een deken nodig heb ik gemerkt maar het lijkt mij nu absoluut niet nodig om al mijn 300gr outdoor erop te zwieren.
maar super flink wel. loop nog 7/7 24/24 buiten en doet hem wel goed. In december zal hij waarschijnlijk onthengst worden

hoe is blits nu?
Flinke paardjes. 
Bij het opzadelen kon hij bijna niet stilstaan en af en toe brullen naar zijn vriendjes die op de weide stonden.
Maar het rijden zoooo heerlijk. Lekker los en fijn meewerkend!