[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:46

Jammer van je training Mistid. Hoe gaat het er nu mee?

Leuk Rianne, wij zijn nog nooit in Hermen geweest. Moet er ook maar eens van gaan komen.

Auw Madelein. Hakjes kunnen inderdaad wel helpen.

Jij hebt nog wat te doen Tiahastrona :)

Hier is alles nog rustig. Morgen Daimler weer thuis. Mijn knie werkt tegenwoordig nooit meer mee maar ik heb nu helaas toch wel weer erg veel pijn. Niet handig als je veel te doen hebt. Onkruid groeit namelijk erg graag in deze periode.

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:23

Maar m'n voet zit er gewoon goed in. Schijnt met inzakken te maken te hebben? Dan zou het over moeten zijn. Heb er nu pas 4x mee gereden, dus moet even doorbijten denk ik.
Vanmiddag weer onze eerste springles gehad sinds ed z'n actie in de trailer. Ging super! Getraind op afzet. Hij zet vaak te vroeg af, en in het lopen zeg maar. Daardoor zet hij dan niet met 2 benen af, en krijg ik dus achterbeen fouten ( wat dus afgelopen wedstrijd 2x gebeurde). Laatste paar rondjes super gesprongen hierdoor!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:31

Daarom hakje (is stukje dat alleen bij je hiel zit), dan zijn ze net cm lager in je knieholte. Als ze dan ingereden zijn kan je hakje eruit halen

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:02

Ja snap wat je bedoeld, alleen de laarzen sluiten nauw aan om m'n enkel, echt nauw zeg maar. In m'n petries kon ik m'n hak nog optillen in m'n laars, maar dat kan met deze niet...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:22

Fijn dat het weer terug zo goed gaat Madelein! Ik vind het echt jammer dat wij op twee verschillende dagen in de Vlietlanden zijn maar [naam] wilde graag met de jonge paarden rubriek meedoen. Hou Ed in het echt zien te goed :)

Als je laarzen zo nauw aansluiten zal zo'n hakje vrees ik niet passen. Ken helaas het effect, het is even afzien.

[naam] heeft vandaag 1.20m. parcours gesprongen en gaat morgen voor de 1.30m. onder begeleiding van een instructeur. Ben benieuwd. Daarna mag Daimler een paar dagen uitblazen. [naam] zelf moet vertrouwen gaan krijgen in die hoogte's. Paard kan het gemakkelijk.
Wel fijn dat ze samen met dit paard zo kan groeien. Voor mij toch de bevestiging dat niet verkopen de juiste optie was.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:10

Ja ben er okk heel blij mee :)!
Ja jammer idd!! Ik ga vrijdag de cross lopen met m'n instructeur, maar dan zijn jullie er zeker nog niet?
We zien elkaar ongetwijfeld nog een keer.

Idd veel kilometers maken moet ze. Merk aan mezelf dat ik de 1.10 nu makkelijk redt, terwijl het nog geen 3 maanden geleden is dat ik jankend erop zat omdat de meter me niet lukte.

Met de laarzen is een hakje echt geen optie nee. Ik neem morgen wel een anti drukplek pleister mee van m'n werk ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:50

Vrijdag zullen we er niet zijn denk ik. Weet de starttijden nog niet. Als het idioot vroeg is dan gaan we wel een dag eerder maar het is nogal een stukje rijden.

Weet inderdaad nog dat jij kort geleden even een dipje had. Is inderdaad heel normaal. Zij moet nu even over haar grens heen maar ik heb er alle vertrouwen in. Ze wil zo graag dit paard op zijn niveau gaan rijden. Wat dat betreft is zo'n paard natuurlijk wel een stimulatie. Kan ze goed gebruiken want ze loopt niet over van zelfvertrouwen :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:17

Idd km's maken Percy. Ik vond de BB in het begin ook heel spannend en nu vind ik het al niet meer zo leuk :P Heb mijn B debuut springen ook opgegeven, wel spannend maar we zijn er beide nu wel aan toe. BB vind ie niet meer leuk :P

Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik mijn andere paard in moest laten slapen...heel dubbel want ben erg blij met twal nu waar het rijden zo goed mee gaat, maar de band die ik met dat paard had was , mede door alle ellende, echt onbeschrijfelijk. Toch wel verdrietig.. tijd gaat echt snel.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:59

Sterkte Rianne!! Verder weer geen tijd voor uitgebreidere reactie, zal morgen eens wat tijd maken :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:16

Sterkte Rianne. Ken het gevoel. Ik heb in 1992 afscheid moeten nemen van mijn "once in a lifetime" paard. Heb daarna hele leuke paarden gehad maar hij blijft een speciaal plekje houden. Tien jaar lief en leed mee gedeeld na twee paarden daarvoor waar ik veel problemen mee had.

Vandaag waren de ingangsproeven van school dus [naam] heeft niet kunnen springen maar ze heeft eindelijk wel de contra galop voor elkaar gekregen. Valt nog niet mee met een paard wat gewoon is wissels te springen. Hij staat nu weer fijn achter het huis.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:30

Vandaag laatste selectie gehad, helaas een balkje in het parcours maar verder heerlijk gereden.
Alweer bijna 10 wp in de L terwijl we eerst -10 hadden in januari. :+:

Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:13

Rianne snap wel dat dat een dubbel gevoel geeft. Sterkte :(:)
Percy jammer dat ze niet kon springen.
Mooie foto Mette, goed bezig! Ga je als je niet door bent naar de kampioenschappen al gauw M starten?

Ik heb vandaag Challenge voor het eerst M gestart. Paar ruiterfoutjes maar hij sprong goed. Probeerde al vanaf februari M te starten maar alles werd afgelast of moest ik afmelden. Heb ook meer crossen gereden dan buitenwedstrijden dit jaar :')
Hij heeft wel een wond maar loopt er verder goed mee. Heb vandaag met bandages gestart, leek me beter dan het elastiek van de peesbeschermers over de korst. Heb van die bandages met onderlappen er aan.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:57

Deze zomer gewoon L, wik het nu niet verpesten + dat hij nog te jong is voor de M.. Maar hij zou het na een paar trainingen zat kunnen!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 07:25

Citaat:
Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik mijn andere paard in moest laten slapen...heel dubbel want ben erg blij met twal nu waar het rijden zo goed mee gaat, maar de band die ik met dat paard had was , mede door alle ellende, echt onbeschrijfelijk. Toch wel verdrietig.. tijd gaat echt snel.

dag later, maar als nog sterkte. Hoop dat het nu iets beter voelt!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 07:29

Wel bij gelezen, helaas geen tijd gehad om te reageren...

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:34

Net gesprongen met mijn reus, ging super top! Hij sprong alsof het een meter was haha maar we sprongen zo'n 70. Alleen na de sprong wordt ie wat heet maar daar gaan we hard op trainen. Dit was het laatste sprongetje dus hier springt ie gewoon normaal :)

View My Video

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:28

Fijn dat het meevalt Mistid. Vervelend dat je zoveel tegenslag hebt gehad.

Goed bezig Mette! Weet nog dat je het niet zag zitten met Sjaak en nu spring je er al zo mee rond. Top! Ook leuk dat het met je pony zo goed gaat.

[naam] en ik zijn even naar de mosten geweest vandaag. Zij op Daimler, ik op de fiets. Ze had de hackamore gebruikt en daar reageerde hij super op. Maar, voor zover wij de reglementen begrijpen, mag die weer niet in Nederland.
Ze gaat deze zomer waarschijnlijk wat meer hier in België rijden waar wel de FEI-reglementen gelden.

Kan alleen niets vinden over de vanuit de knhs gestarte wedstrijden hier in België. Val je dan onder de regels van Nederland of België?

Daimler liep echt super te schuimen zonder bit en hij is er heel goed mee te controleren. Het is wel een oude Hackamore want die heb ik eind jaren '70 eens gekocht :+

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:48

Percy: Fijn dat Daimler weer thuis is :)
Weet ook niet hoe dat zit met de regels.

Mistid: Goed gedaan! +:)+ Gaat het al beter met z'n wond?

Ik heb gisteren superfijn getraind in Hernen! Wat een braaf paard heb ik toch, pakt alles aan. Puntje, trakehner, picknicktafel, op/afsprongen, water(insprong), greppel. Beide weer veel geleerd. Vond ook dat R.ob erg fijn les gaf :j Heb nog een filmpje

(en ja helemaal in stijl :)F )
View My Video

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:08

Hij pakt het leuk op Rianne! Was je er samen met Linds.ay?
Mette wat lijk je zo klein vergeleken met op de pony :D hij doet het leuk!
Percy in Nederland is de enige manier dat je op neusdruk kunt rijden als volgt: Je hebt een gewoon hoofdstel inclusief bit met teugels, en dan mag je een extra paar teugels direct aan het hoofdstel bevestigen. Bijvoorbeeld aan de ringetjes van een Mexicaanse neusriem of aan een lage neusriem. Ik heb dat toen een keer uitgezocht omdat ik er ook één had die beter op neusdruk liep dan op het bit. Ik moet er nog wel ergens een foto van hebben, was wel gewoon met springen maar het harnachement voor SGW is volgens mij gelijk gesteld aan springen. KNHS laat ruiters pas vanaf het Z volgens de FEI reglementen rijden, of M HC. Vind het aan de ene kant raar, maar aan de andere kant zijn er helaas nogsteeds ruiters die tegen zichzelf beschermd moeten worden.

Er zit een korstje op Chall z'n wond, het nat niet meer (is dat een zin? Met natten bedoel ik iig dat er nog steeds vocht uit liep) en het been is ook niet meer gevuld met vocht.
Net een buitenritje met m'n zusje gedaan. Beau is zielig, heeft haar hele hals vol zitten met dikke bulten van de dazen. Echt hele dikke bulten van wel 4 cm doorsnee. Iemand nog een tip voor dé vliegendeken? Licht van kleur, hals is een vereiste en zo'n buikflap is ook wel handig maar niet vereist.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:11

Ben ook maar 1.57 :+

Vanavond naar concert in de Arena van One direction haha :D , paardjes hebben een korte vakantie.
Cross in Ermelo is al bijna !

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:35

Ja Mistid, L.indsay is mn crossmaatje haha! Hebben beide een 5jarige dus doen veel samen :)
Die van mij zat ook onder de bulten, heb nu de vliegendeken weer op en nu zijn ze weg.
Ik heb deze: http://www.dokihorse.com/nl/category/zo ... rettyPhoto
Voldoet volgens mij aan je eisen :)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:17

Zoo, hier ook tijd voor een inhaal-actie!

Tia: toetsen en verslag/essay goed geweest? Heb je al vakantie? Anders nog succes gewenst!

Rianne: Je training ziet er zo simpel uit! Hij pakt goed aan. Ik heb he gevoel dat je soms nog net wat vlotter mag rijden. Simpel hoe hij die smalletjes en het water doet, gaat precies van zelf! En er staat toch wel al wat te springen tussen. Wat start jij in de zomer?

Madelein: ik heb dat niet gehad, die pijn met nieuwe laarzen, en nu zijn ze te kort... Beter zo dus.. Is het al beter ondertussen? Goed van je fijne training en dat hij nergens last meer van heeft!

Percy: hoe is het met je knie? Caressa gedaan met examens? Zijn ze meegevallen? Knap van 1m20 en 1m30, maar Daimler ziet er op de foto's idd uit dat hij het makkelijk kan...

Mette: je gaat als een speer, goed bezig! Ook met sjaak zo te zien.. Hij lijkt een makkelijke galop te hebben! veel plezier bij 1D!

Mistid: Tof dat je hebt kunnen starten. Nu km's maken dus. Bandages met onderlappen (harde?) lijken me prima. Ik heb een amigo voor mee te rijden, gaat prima nu. Op de weide heeft ze een hele simpele goedkope aan. Als ik er eens tevige mag aanraden die zijn geld waard is: rambo sweet itch. Wel wat 'zware' deken, maar onverslijtbaar en voldoet aan je eisen.

Hier; nieuwe ijzers sinds gisteren dus kan er weer tegen aan. Zaterdag stamboekkeuring. Maandag crosstraining. Ze is weer in vorm laatste tijd, beetje dwars maar dat hoort erbij he. Wat meer aan het werk nu voor de cross in diepenbeek. Hopelijk mogen we starten!
Wat geven jullie je jonkies te eten bij hard werk? (uit nieuwsgierigheid)
Verder: examens gedaan = hoofdpijn. Erg aan het balen, zou nog moeten gaan lesgeven en rijden met de jonge (waar ik zondag nationaal mee start...) Daar heb ik al weekje niet op gezeten...

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:33

Oliefanter dat is precies wat hij moet leren inderdaad. Hij moet km's maken en het spelletje gaan snappen. Hij is heel braaf maar nog wel erg zoekerig waardoor ik hem nog wel veel moet helpen. Als hij meer km's maakt en het gaat snappen gaat hij vanzelf meer zelf aantrekken. Ro.b zij ook dat dat nog helemaal niet erg was voor zo'n jong paard. :) Rij dit jaar lekker B, zodat hij ervaring op kan doen.
Fijn dat het zo goed gaat! Succes net met de examens, ik heb om half zeven m'n eerste dus nu even ergens hapje eten en dan door naar school!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:53

Ik had inderdaad gezien dat je wel met teugels aan de neusriem mag rijden. Een hackamore mag niet. Alleen vraag ik me af of hier in België als je voor de knhs start de regels van België of Nederland gelden. Daar kan ik niets over vinden.

Hier mag namelijk de hackamore wel voor zover ik weet. Ik vind het in Nederland wel heel erg beperkt w.b. bitten. Gebroken pelham mag weer wel en die is ook erg streng. Die heeft [naam] geprobeerd maar daar is hij niet zo fijn op te sturen.

Ziet er leuk uit op het filmpje Rianne, hij verblikt of verbloosd niet.
Succes straks bij de examens.

Klinkt druk Olifanter. Hier staan ze gewoon op de basisbrok, muesli en bietenpulp. Voer soms wel sportbrok bij maar daar worden ze snel te heet van.
Mijn knie wil nog steeds niet wat ik wil. Baal er wel een beetje van maar dat helpt ook niet dus gaan we maar vrolijk door.

[naam] krijgt donderdag de uitslag, cijfers die we binnen hebben zien er gelukkig wel goed uit.

Veel plezier Mette! Ermelo is [naam] ook. Dan gaat ze met Jan mee maar ik denk wel dat ik voor de cross kom kijken.

Fijn dat het weer beter gaat Mistid.

Bij ons loopt Shetan opeens onregelmatig. Je moet goed kijken maar er is iets met zijn rechter voorbeen. Weet ook wel hoe dat komt want twee dagen geleden bleef hij met zijn halster aan de hooibak hangen. Hij raakte natuurlijk in paniek en ik denk dat hij de bak tegen zijn been heeft gekregen. Gelukkig begaf zijn halster het al snel. Ik ben er altijd op tegen om halsters om te laten in de wei en paddock maar bij hem is het altijd wel handig omdat hij nogal eens de neiging heeft om zichzelf te verweiden. Dan kunnen we hem gemakkelijker pakken.

Ik heb [naam] even naar buiten gestuurd om op het harde te stappen. Er is helemaal niets te zien of te voelen aan zijn been. Kan natuurlijk ook vanuit de schouder komen omdat hij iets geforceerd heeft.

Even een paar dagen aankijken maar. Als de nieuwe komt, moet de veearts toch komen om te enten, kan hij meteen even kijken als het dan nog zo is.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:28

Sorry meiden, heb er even teveel de pest in om op iedereen te reageren, doe ik morgen.
Vandaag had ik springles maar bij het poetsen zag ik een dikke bult op de pees van ed z'n voorbeen. Hele peesschacht opgevuld met vocht, en een ei op z'n pees. Is ook warm. Vrees het ergste... Morgen de da bellen.