[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:01

Dat mag wel hoor suikermeisje, ik rij zelf altijd met een mooie van Kingsland :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:03

Ik vind die van Couture hippique met de bling bling zo gaaf. Maar helaas een bagger service daar. Telefonisch niet te bereiken en mailtjes worden niet op gereageerd.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:15

EvelienH schreef:
suikermeisje schreef:
bij de dressuur mag je geen oornetje toch? Anders zou ik op zoek gaan naar een mooie :P

Mag tegenwoordig wel hoor! Ik heb er al een aantal keer mee gestart en zie er regelmatig mensen mee rijden.

Aah, goed dat ik het weet, daarom vroeg ik het ook :D
Scheelt een hoop getop met zijn maantop :P

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:26

Oren uitscheren kan alleen bij de schimmel als zij zwaar verdoofd is. Pluimen knippen wil al amper dus ga regelmatig met oornetje op CC. Ik ben wel weer op zoek naar een mooie donkerblauwe. Dat dier raakt er zo gestresst van zelfs al van de schaar. Mijn bruine merrie vind alles best. Die heb ik als 2,5 jarige zo vastgebonden en geschoren. Ik heb bij haar nog nooit een praam of verdoving nodig gehad.

Ik wil ook schaatsen maar denk niet dat het verstandig is. Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan en heb nu weer pijn

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:33

hmm caro balen van die pijn :(:)

maakt het bij de dressuur niet uit wel kleur oornetje erop doet?

Mijn knollie kon ik zo scheren in de stal, heeft niets gedaan, gek paard :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:42

@ suikermeisje, wat ze mij verteld hebben over een oornetje bij de dressuur is dat ze liever geen ''afstekende'' kleur hebben. wit oornet op een zwart paard vinden ze wat minder zeggen de meeste jury leden. Ik heb zelf een donker blauw jasje met een donkerblauw oornet. Nog nooit problemen mee gehad. :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:44

Marijke, het trekt inderdaad de aandacht weg. Nu heb ik zelf geen enkel probleem met kleuren die de ring in komen. Maar vind vaak een felgekleurd oornetje ook geen porum. Uitdrukking van het paard zie je helemaal niet meer. maar dat is de persoonlijke kant. Tijdens het jureren zal me het een worst wezen, als de proef maar fijn is!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:51

hellow!!

vanmiddag nog even weer getraind voor de elfstedentoch, 200 km ga ik nog niet halen denk ik.. schat dat het met 5 km wel ophoud... :P

@ suikermeisje: dienke reed ook vaakt met blauw jasje en dan blauw oornetje, of bruin jasje en bruin oornetje in de dressuur (toen ze d'r eigen nog reed). blingh is stoer, die wil geen oornetje op... :P

Zaterdag wordt de longeerbak hier aangelegd!! 8.00 staat de kraan er. de oude blijft nog tot eind april, dus dan is er een maand of 3 tijd nog dat ie kan 'zakken' en we de omheining in orde kunnen maken...

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:52

@ Jeroen wat voor bodem doen jullie voor de longeerbak? Wij hebben ook een omheining gekocht voor de longeerbak maar zijn nog bezig om te bedenken wat voor bodem nou het beste blijft :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:55

Voor de juryleden onder ons..ik heb eindelijk info gevonden op de site van de KNHS wanneer de bijscholingen dressuur zijn. Aangezien de KNHS mijn mail niet beantwoord ben ik even op de site gaan zoeken.Klik op antwoordstrook en ja hoor daar staan de data's. Is wel handig zodat je de avond vast kan vrijhouden.
http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=231& ... =&ppCatID=
Laatst bijgewerkt door caro29 op 09-02-12 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:57

geel zand omzetten/putten, niet te moeilijk doen... wel komt hij verdiept te liggen. in het midden ongeveer 50 cm onder het 'peil' en aan de zijkant ongeveer 25 cm onder het 'peil'. zodat ze hem niet verder oplopen, maar dat ie altijd wat scheef ligt. middenin komt dan een put waardoor het water wegkan.. (als je hem vlak hebt lopen ze hem toch in een geul uit). plus dat je mooi nog wat meer uit de wind staat (komt een grondwal van 1 meter omheen, met daarbovenop beukenhaag)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:59

Daar zal je toch nog bericht van krijgen neem ik aan Caro? Ik denk dat ik die van oktober meepak in Bathmen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:00

Das ook wel grappig.. de ene zegt dat je hem wat ''schuin'' moet leggen, zoals ik het van jou ook begrijp,
en een ander die sleept hem zo vaak en wil dat ie altijd perfect 'recht' blijft.. Ik zou ook voor het rechte gaan (net als bij nijhof :) )

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:02

Ja normaal wel maar aangezien ik vorig jaar die van het springen niet heb gehad en ik ook andere afspraken 's avonds heb oa bijscholing EHBO wil ik het graag tijdig weten. Ik snap alleen niet van die 2 dagen. Het wordt wel druk want ik heb 6 en 13 maart ook van het springen en dan 28 maart dressuur. Scheelt wel dat ik er dan weer gelijk vanaf ben..
Laatst bijgewerkt door caro29 op 09-02-12 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:02

muts_marijke schreef:
@ suikermeisje, wat ze mij verteld hebben over een oornetje bij de dressuur is dat ze liever geen ''afstekende'' kleur hebben. wit oornet op een zwart paard vinden ze wat minder zeggen de meeste jury leden. Ik heb zelf een donker blauw jasje met een donkerblauw oornet. Nog nooit problemen mee gehad. :)

Ik heb een donkerblauwe cap en donkerblauw jasje en een grijs paard, dus dan kan donkerblauw oornetje wel denk ik?
Fel rood oid dat vind ik niets om mee de ring in te komen :n

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:04

@ marijke, wij hebben nu een rechte, na 30 keer longeren is die weer 'schuin', en dan zit er een diepe hoefslag in, die bij regen een vaargeul wordt..., bij nijhof wordt hij ook elke paar maand weer recht gelegd.., daarom leggen wij hem gelijk schuin, loopt het water naar binnen, hou je hem ook goed droog daar waar ze lopen..., en uit onze huidige bleek dat als hij eenmaal 'schuin was gelopen' dat hij dan niet nog schuiner werd. op een gegeven moment zit ie toch op de top.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:05

Ik denk dat het hartstikke mooi staat Suikermeisje!!!
Ik heb volgens mij 1x gehad (of 2x) dat ik bij de jury werd geroepen. Ik heb in de zomer altijd een neusnet en een oornet op bij Zeus en volgens deze jury mocht dat dus niet. Gelukkig heb ik een dierenarts verklaring dus ze kunnen me niks maken maar al die andere keren dat ik gestart ben nooooooit geen gezeik gehad.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:05

Hoezo snap je de 2 dagen niet Caro?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:07

@ Jeroen de longeerbak bij de sportstal is in die 2-3 jaar dat ik daar liep geen 1 keer recht gelegd. Martin sleepte hem elke avond :)
En na 30 keer rijden heb je toch ook een geul in de rijbak??? Misschien zijn wij heeel overdreven maar onze bak krijgt helemaal geen kans om een geul te krijgen want dan is ie allang weer gesleept.
niet bitchy bedoeld van mij he!!! :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:08

Mo en lau gaaf!! ik wil zaterdag denk wel een x richting de kaag! ook een mooie route uitkiezen!!
eef gekke caap! (jack is ook zo fris pff)

Heb even "gelongeerd" meneer was beetje opstandig dus ben maar binnen gan stappen!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:12

@ marijke, nouja, elke avond slepen kan ook, maar zo vaak gebruiken wij hem nu ook weer niet :P begreep van dienke dat ie af en toe recht gelegd werd. In de rijbak hebben wij soms in geen half jaar gesleept, blijft ie ook vlak/goed..

longeerbak en rond is lastiger slepen, maar longeren is altijd zelfde volte... met rijden rijdt ik misschien 10 rondjes hoefslag en de rest figuren, met longeren lopen ze half uur of 45 minuten over zelfde hoefslag, dus veel intensiever gebruik. en met onze ervaring met de huidige longeerbak en wat kijken her en der gaan wij het schuin proberen. Plus dat de benen/pezen minder te slijten hebben, want omdat de wand dan al onder een hoek ligt hoeven de kogels/pezen minder kracht te verduren en hebben ze grote raakvlak met de bodem.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:15

muts_marijke schreef:
Ik denk dat het hartstikke mooi staat Suikermeisje!!!
Ik heb volgens mij 1x gehad (of 2x) dat ik bij de jury werd geroepen. Ik heb in de zomer altijd een neusnet en een oornet op bij Zeus en volgens deze jury mocht dat dus niet. Gelukkig heb ik een dierenarts verklaring dus ze kunnen me niks maken maar al die andere keren dat ik gestart ben nooooooit geen gezeik gehad.

Dan ga ik dat gewoon doen :D
Mijn zus heeft wel mooie in der shop dus dat komt dan wel goed :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:21

Wij slepen de bak heeel erg veel :) rijden ook niet veel over de hoefslag maar ik ben een gruwelijke zeikerd wat betreft de bodem :o Ik denk dat wij hem slepen als we er met zo'n 5-6 paarden over zijn geweest. Das dus met normaal weer (nu dus niet ;) om de dag zo ongeveer.

Wij gaan hem heel erg veel gebruiken, A, omdat ik straks niet meer kan rijden en B, omdat ik Geert wil ontlasten. :) Dan hoeft hij er niet elke avond 3 of 4 te doen in het cross-seizoen. (en ik zijn idioten niet wil rijden :+ )

Ik had ook altijd begrepen dat de pezen/benen juist meer te lijden hadden met een schuine bodem. Maar zoals jij het zegt klinkt het ook wel heel logisch :)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:28

hier soms de hele zomer niet..., keer 5/6 keer per jaar slepen denk ik zo :P, zijn hier niet zo 'zeikerig' over de bodem :P
paarden niet teveel verwennen :P

weet niet wanneer je wilt aanleggen hoor, maar je kan hier altijd kijken hoe de nieuwe straks bevalt (in mei/juni gebruiken we hem volop)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:30

Kom ik zeker een keer kijken Jeroen!!!! Super.

Ga nu gauw met Geert mee naar spring les.