[SGW] Setjes ruiter en paard in de sgw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Setjes ruiter en paard in de sgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:02

Die zijn wel echt geweldig!!

Ik heb springschoenen gezien met een roze bontrand!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:06

Whahahaha die wil ik. Maar dat mag denk ik niet :+

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:19

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:22

Pics or it didn't happen Birte! :+

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:26

Ze zijn wel hip Birte!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:34

Heeeeeel gaaf birte!!!

Ik vind ze op de site er alleen zo kort uit zien (en daar lijkt de kleur niet echt op wat jij besteld hebt...) Blauwe durf ik dus niet te bestellen en de roze voor het springen eigenlijk ook niet...

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:57

Same here. Ubertje gave springschoenen, maar denk niet dat de blauwe gaan matchen.....

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:36

Loetie84 schreef:
Heeeeeel gaaf birte!!!

Ik vind ze op de site er alleen zo kort uit zien (en daar lijkt de kleur niet echt op wat jij besteld hebt...) Blauwe durf ik dus niet te bestellen en de roze voor het springen eigenlijk ook niet...

mijn foto vertekend heel erg, foto op de site klopt veel beter (foto van mij is met mijn mobiel gemaakt)

springschoenen zijn idd niet zo lang, vind ik niet zo erg want mijn paard heeft platpootjes waardoor de meeste springschoenen te lang zijn.
deze springschoenen horen dacht ik 2 cm van de grond te zitten op het laagste punt

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:16

De Westropp springschoenen zijn helaas waarschijnlijk niet (meer) in geel te verkrijgen... Heb net met hun gebeld en ze gaan kijken of ze er misschien nog kunnen leveren, dat hoor ik morgen.

Even een opmerking wat springschoenen betreft: de functie van springschoenen is de hoefballen en de kroonrand van het paard te beschermen. Een normale springschoen zit goed als ze ongeveer 1 cm vd grond af zitten. Als ze lager komen worden ze iedere keer omhoog geduwd als je paard door de zand loopt en dat gaat schuren en draaien. Omdat hij dus niet helemaal tot de grond KAN komen beschermt een springschoen ook niet echt tegen het aftrappen van de ijzers.

Het grote voordeel van de Westropp springschoenen is dat ze niet om kunnen slaan als je door water of modder rijdt (je ziet dit wel eens gebeuren bij normale springschoenen, die blijven dan omhoog staan ipv de hoef te beschermen) en als ze erop gaan staan scheurt er alleen een paneltje af die je los kunt nabestellen en simpel kunt vervangen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:22

weer wat geleerd! ...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:42

nadeel van die dingen is alleen dat ze zo'n pokke herrie maken, maar geloof dat het tegenwoordig wel al minder is geworden

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:00

KLopt, het vernieuwde model maakt minder herrie. AL vinden sommige crossruiters dat wel jammer, want dan horen ze je beter aankomen in de cross :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:02

maar dan kan je paard je aanmoedigingen niet horen, is ook weer jammer ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:04

bvw schreef:
maar dan kan je paard je aanmoedigingen niet horen, is ook weer jammer ;)

Pff, nou dat maakt niet uit, want volgens mij instructeur mag je niet tegen je paard praten. RIJDEN moet je :P
(want als een paard je zou begrijpen, zou er wel een voorlees boek zijn waarmee je hem alles zou kunnen leren := )

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:04

Loetie84 schreef:
(want als een paard je zou begrijpen, zou er wel een voorlees boek zijn waarmee je hem alles zou kunnen leren := )

:') geweldig

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:07

Ja ik moest er ook wel om lachen. Heb de rest van de les geprobeerd niet meer te praten (want hij had wel gelijk, ik moet RIJDEN) maar komende wedstrijd klets ik gewoon de oren van mn paard dr koppie hoor! ;)

Maar weer on-topic: Dat lawaai is wel minder fijn... Zou voor mij een afknapper zijn. Gelukkig hebben ze mn kleur niet!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:09

Loetie84 schreef:
Ja ik moest er ook wel om lachen. Heb de rest van de les geprobeerd niet meer te praten (want hij had wel gelijk, ik moet RIJDEN) maar komende wedstrijd klets ik gewoon de oren van mn paard dr koppie hoor! ;)

Maar weer on-topic: Dat lawaai is wel minder fijn... Zou voor mij een afknapper zijn. Gelukkig hebben ze mn kleur niet!

In de cross zeg ik wel eens tegen mijn paard dat hij het goed doet ;) of als hij kijkt naar iets zeg ik ook wel eens van "komaan!" En hij reageert er vaak wel op :P
Maar ik gaf vroeger les aan zo'n kind die constant praatte "goed zo meisje" "rustig maar meisje" "meisje, stop ermee" en zo alles op datzelfde toontje :roll:
Gek kwam ik er van!

Ik zou ook liever niet met springschoenen rijden die zoveel lawaai maken, als iemand in de weg loopt roep ik die persoon wel aan de kant ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:18

Als er mensen in de weg lopen geef ik een brul, daar heb ik geen springschoenen voor nodig haha.
De Westropps wil ik ook nog ooit een keer bestellen, maar ik ben nogsteeds aan het nadenken wat ik nu wel. Denk dat ik heel langzaam een extra set bij elkaar ga sparen.

Tape vind ik onhandig, mijn beschermers blijven zo ook goed zitten.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:20

ik vind het geluid niet vervelend, je kan ook heel goed horen of je paard goed gallopeerd

ik had ook al een set in het zwart, wist toen nog niet hoe de andere kleuren er uit zagen omdat er toen alleen van de zwarte en de witte foto's waren.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:00

Ik heb allerlei kleurtjes op voorraad en heb ook wit met pink gemixt, ziet er heel gaaf uit :P Ga zelf denk ik wit met navy nemen vd Westropp. Mijn kleuren zijn bordeaux met navy en wit, op dit moment ziet mijn crossoutfit er zo uit:
Afbeelding

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:43

Leuke set! Ik vind dat fushia altijd wel vrolijk. Mijn springjasje heeft achteraan in de splitten ook van dat fushia. Denk er dus over om een navy dekje met fushia rand te gaan zoeken.
Leuke capcover ook.
Met welk zadel rijd jij? :o

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:16

Erg leuke set. Ik ben niet echt van die kleur blauw, maar gemixt met dat roze vind ik het top!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:17

Maar er staat toch echt dat het bordeaux is dames :+ . Jammer dat je dekje net wat fel is, zo lijkt de rest idd wat roze. Verder erg gaaf!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:19

Gaaf! Mooie combinatie die je weinig ziet!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:08

mistid schreef:
Maar er staat toch echt dat het bordeaux is dames :+ . Jammer dat je dekje net wat fel is, zo lijkt de rest idd wat roze. Verder erg gaaf!

Nog nooit van bordeaux-roze gehoord zeker?! :Y) Op de foto is het net fuchia (huh, hoe schrijf je dat?! :o? ) maar hoe dan ook, ik vind het een mooie combi!