[SGW] Wedstijdkalender 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:38

Kaisa schreef:
@ Evony: die heb ik idd een tijd geleden geprobeerd, maar helaas geen reactie terug gehad. Zal deze week nog een keer proberen dan...

erg vervelend dan! Bij mij reageerde ze daar meteen op. Er staat dacht ik ook wel een telefoonnummer op de site?

Lielle

Re: Wedstijdkalender 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:42

Goed zo FF!

Helden-Panningen is dit jaar voor het eerst een officiele wedstrijd, eerder zijn er wel oefencrossen
geweest. Ik ben er nooit geweest, maar er zijn wel wat topics over.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:44

fatal_flower schreef:
Lielle schreef:
Voor een gewone cross is anderhalf uur heel normaal, voor een leuke cross rijd ik er ook wel twee of meer. Idd, gewoon bij neerleggen ;)
Vlietlanden is een fijne cross om te beginnen, de week erna is Maarsbergen, die is wat zwaarder maar wel dichterbij. In juli is er Ermelo, maar dat is dit jaar voor het eerst, en die ken ik dus niet.

Jullie hebben me overtuigd: Vlietland gaat mijn debuut worden. Voor sgw-ers begrippen is het dus niet ver rijden en daarbij is het ook nog een mooie cross die goed te doen is voor beginners.

Kan iemand mij iets vertellen over Helden-Panningen (10 juli)? Is dat een mooie cross? En een beetje te doen voor een beginner?

ik ben er nog nooit geweest, maar ik wel een paar mensen die het organiseren, en voor hun is volgens mij altijd de bedoeling geweest dat het uitermate geschikt is voor beginners..
(diegene die het mede organiseert is er een paar dagen niet dus ik antwoord even voor haar...zal ze vast niet erg vinden ;) )

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:18

Wij hebben in 2009 een oefencross in Helden gereden. Was goed te doen en het was een leuke wedstrijd.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:15

Ik heb toch maar een mailtje gestuurd naar Oudkarspel, da's inmiddels een thuiswedstrijd, daar wil ik wel echt bijzitten! :)

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:24

Ik start zaterdag in Zeeland bij de Kroo, maar weet iemand hoe hoog de bb springen en sgw is voor paarden?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:36

Dit kan je in het reglement vinden, tomcat ;)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:48

Ik heb inmiddels ook een beetje een lijstje gemaakt. 1e oefencross heb ik afgelopen zaterdag gehad en ging erg lekker!
Dit is overigens het eerste jaar dat ik begin met crossen, zitten er crossen bij die echt af te raden zijn, of juist aan te raden?

Oefencross 19 februari Zundert
Oefencross 13 maart Baarle-Nassau
Klasse B 27 maart Alphen-Chaam
Klasse B 10 april Etten-Leur
Klasse B 7/8 mei Castenray
Klasse B 18/19 juni Leidschendam/vlietlanden
Klasse B 22/24 juli Ermelo
Klasse B 24/25 september Lisse
Klasse B 1 oktober Ysselsteyn
Klasse B 15/16 oktober Princenhage

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:51

Heb je je al ingeschreven, anders kun je Chaam, EL en Castenray al doorstrepen... Verder zijn het wel ok crossen voor je eerste seizoen.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:53

Chaam en Etten-leur heb ik al wel ingeschreven, Castenray niet.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:53

Is Castenray ook al vol? Kon het op de site niet vinden namelijk. Jeetje, gaat echt hard.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:09

Volgens mij is Castenray nog niet vol hoor, Sann, hoe lang dat zo blijft is echter de vraag :+ .

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:28

ik heb me al het hele voorseizoen ingeschreven t/m leidschendam, maarsbergen ga ik dit jaar niet ivm drukte op de camping.
Ik heb geen zin om naast de pot te piesen..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:30

[quote="madelene"]ik heb me al het hele voorseizoen ingeschreven t/m leidschendam, maarsbergen ga ik dit jaar niet ivm drukte op de camping.
Ik heb geen zin om naast de pot te piesen..[/quote]

Same here!

belachelijk is het eigenlijk.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:34

Damelza schreef:

Bedankt voor de link! Heb me direct aangemeld nu Nistelrode afgelast is.

Vroeg aanmelden geeft secretariaten volgens mij vooral veel werk in het bijhouden van wachtlijsten en het verwerken van afmeldingen. Maar ja, als het echt bij ieder evenement stormloopt qua aanmeldingen heb je ook extra tijd nodig om de aanmeldingen te verwerken. Het zal voor iedereen zoeken zijn naar een modus. Eerstvolgende deadlines voor mij zijn 1 april, aanmelden Maarsbergen en 1 juni, aanmelden Texel.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:16

het is ook belachelijk, maar tot het moment dat er echt bij iedere! wedstrijd 1 lijn getrokken wordt en de knhs daar in steunt, moeten we wel.
Eigenlijk moesten de wedstrijden zo enorm groot zijn dat ze voor iedere klasse een eigen spring en cross parcour hadden en niet kruisen zodat ze de hele dag door konden gaan...mega grote terreinen voor de dressuur..hatseflats en maar gaan met die banaan..
kep on dreaming madelene :wow:

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:22

Roxxiejj schreef:
Oeh, ik meld me hier ook maar weer!
Vorig jaar welgeteld 1 cross kunnen rijden, daarna 5 stuks moeten afmelden omdat paard niet goed liep. Paard is nu weer in orde, alleen nu ga ik eerst tot 1 september op stage naar Zuid Duitsland. Gelukkig mogen mijn paarden mee, dus die kan ik daar mooi trainen voor de sgw :j Vanaf september kan ik weer starten.
Komt er ook nog bij dat ik een nieuw paard heb aangekocht en die ook in de sgw wil gaan uitbrengen. Planning staat voor mij dan ook als volgt:
Nitro:
10 september Gorssel
24 september Neede
15 oktober Hattem
22 oktober Diepenheim

Voor de nieuwe (nog volledig groen, dus simpele crossen uitgezocht :j )
10 september Gorssel
24/25? september Neede
23 oktober Diepenheim
6 november Bathmen

Nu de paarden nog goed houden natuurlijk ;)

Heb al weer dingen verandert, aangezien Nitro niet TE vaak achter elkaar SGW aankan (verbening van hoefkraakbeen in voorvoeten) en ik voor hem gewoon wat technisch moeilijkere crossen uit ben gaan zoeken.
Beetje zitten zoeken dus met foto's etc van afgelopen jaren van crossen en heb aan de hand daarvan besloten voor hem op de volgende sgw's te rijden:
11-9 Gorssel
2-10 Vasse
15-10 Hattem
30-10 Barchem

Voor de nieuwe, die momenteel alles zo goed oppakt, heb ik het hetzelfde gehouden. Bathmen kan ik dan nog aanzien of hij al wat technischere crossen aankan. Gorssel wordt gewoon een test wat hij wel/niet kan. Diepenheim doe ik wel mee voor de regiokamp., maar we zien wel hoe hij het aanpakt :j

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:08

Ik heb me nu voor Markelo (B), Etten Leur (B) en Castenray (B)aangemeld. Wil toch even zien hoe het gaat voordat ik me verder wil opgeven.
Plan is om na Castenray in de L te starten, hoop eigenlijk dat die rubriek iets minder snel vol gaat.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:43

hetismij schreef:
Ik ben ook per 1 januari gewisseld van vereniging (wegens verhuizing) Netjes op tijd aangegeven bij nieuwe vereniging dat we écht per 1 januari de coupons moesten hebben, en wij hadden ze 2 weken voor het begin van het nieuwe jaar al binnen. Met de melding dat we ze pas per 1 januari mochten gebruiken. Dus waarschijnlijk is er dan wel iets mis gegaan bij jou vereniging..

Hm, wij kregen ze helaas pas een stuk later. Maar goed, het maakt nu toch weinig meer uit.. Maar daar zal ik volgende keer eens op letten dan, al denk ik niet snel weer van vereniging te wisselen (was niet van plan aan het verhuizen te blijven) :)

Heb inmiddels mail terug van Chaam overigens. Ze zien het opsturen van mijn nieuwe coupon als een wijziging en wijzigingen komen achteraan de wachtlijst :roll:. Echt belachelijk, maar goed, ik reken dus maar niet meer op een startplek gezien ik pas als 25e op de wachtlijst sta. Zal eens gaan zoeken of er dan een leuke springwedstrijd is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:10

Arielle_ schreef:
Ik heb inmiddels ook een beetje een lijstje gemaakt. 1e oefencross heb ik afgelopen zaterdag gehad en ging erg lekker!
Dit is overigens het eerste jaar dat ik begin met crossen, zitten er crossen bij die echt af te raden zijn, of juist aan te raden?

Oefencross 19 februari Zundert
Oefencross 13 maart Baarle-Nassau
Klasse B 27 maart Alphen-Chaam
Klasse B 10 april Etten-Leur
Klasse B 7/8 mei Castenray
Klasse B 18/19 juni Leidschendam/vlietlanden
Klasse B 22/24 juli Ermelo
Klasse B 24/25 september Lisse
Klasse B 1 oktober Ysselsteyn
Klasse B 15/16 oktober Princenhage

Persoonlijk zou ik Princenhage omruilen voor een andere wedstrijd.
De cross is niet heel beginnersvriendelijk.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:11

vast een hele domme vraag weer, maar je moet toch 1 dressuurcoupon opsturen en 1 springcoupon??

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:14

Jij hebt toch wel vaker gecrosst Danique? Alleen een dressuurcoupon iig :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:14

Alleen een dressuurcoupon.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:20

ja dat klopt. Maar toen regelde mijn moeder dat eigenlijk altijd.
Dankjewel.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:12

_Sim_ schreef:
Persoonlijk zou ik Princenhage omruilen voor een andere wedstrijd.
De cross is niet heel beginnersvriendelijk.

oh, dan moet ik misschien ook iets anders uitzoeken...
Wat maakt die cross onvriendelijk voor beginners?