Van zo'n berichtje word ik nou vrolijk!!!
Super!! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Super!! 

dus ben net wakker. Vandaag écht een flinke studie dag en de paardjes rijden. Morgen voor het eerst naar mijn opleiding in Utrecht, dus zal ook even uitzoeken hoe het zit met de treinen e.d.
Sussie85 schreef:Anthea: veel sterkte! Had het bericht al op de voorpagina gezien dat ze overleden was. Echt heel erg.

caro29 schreef:Zit nu te kijken. Dat paard van die Lithouwer zag gewoon de hele hindernis niet. Wel een gave sprong.
, gelukkig liep dat goed af. Evenals dat donkere paard wat daar een complete koprol maakte. Citaat:Mary King ging weer top. Vindt haar zo goed en positief rijden.

Ik moet straks helaas ook nog even studiebollen....
Daarna een gebrokenlijn in middenstap, gaf haar goed vrij maar daar maakte ze nogal misbruik van door alleen maar haar neus eruit en omhoog te doen
Toen begon ik hem al wat te vrezen voor de rest van de proef. In de middendraf galoppeerde ze al aan en toen ik haar weer terug in draf nam en bij de jury de wending voor de korte zijde maakte had ze het wel weer gezien en brak ze de ring uit. Arme jury en schrijfster (op plasticstoeltjes) schoten weg (had ik zelf denk ook gedaan) en Woll maar stom doen... Jury begon maar tips te geven hoe ik haar weer vooruit zou moeten krijgen, want dat wilde ze dus niet meer en uiteindelijk maar gevraagd of ik de rest met zweep verder af mocht rijden. Proef wel afgemaakt maar uitgesloten ivm hulp van derden en zweep... Zelf heel rustig gebleven, maar ondertussen kon ik der wel wat natuurlijk
Het is gewoon echt eigenwijzigheid/dominant gedrag. Ze deed vorige stalconcours precies hetzelfde en doet het ook als ze bijvoorbeeld van het erf moet....
Werkelijk bij elke uitgang brak ze uit en kreeg ik haar na heel wat moeite pas weer vooruit. Als ze dan weer voor de sprong was sprong ze wel echt super en trok ze goed aan, maar langs de uitgangen... Ik vrees inmiddels toch echt dat ze nogal goed in haar vel zit door de dracht en gewoon echt kijkt hoever ze hiermee kan gaan..
Ze is aan de hand altijd al heel drammerig/dominant en vrees dat ze inmiddels ook onder het zadel probeert te kijken hoe ver ze kan gaan.. Tweede rondje ging wel wat fijner (wel weer de uitgangprobleempjes maar kreeg haar nu sneller doorgedrukt, en iemand van de kant die haar een goeie pets had gegeven) en ze sprong echt weer heel erg goed
Maar goed was verder natuurlijk een beetje een drama.. 't Was maar goed dat hoffotograaf Sjoert met een paar hele ruige foto's aankwam, want had echt even een gehaktbal-momentje. Vrees dat er een bootcampweekje aan komt 

lijkt me erg leuk..
. Mijn spoor is helemaal verbogen (hij stond op de zijkant, net onder mijn enkel) maar kon gelukkig nog wel afgedaan worden. Al met al leek het mee te vallen, maar Stief heb ik niet meer gestart (zou rondje BB rijden). Heb nog zitten twijfelen of ik wel met Sim zou starten (pijn trok weg) en heb het uiteindelijk wel gedaan. 1 x keer B klassiek en 1 keer B progressief. Wel rondgekomen, maar wel met een paar fouten en gewoon niet echt lekker gereden. Zat zelf te mutsen. Blijkbaar was ik toch meer van slag van mijn val van Stief dan gedacht. Ach ja, zo gaat het; de ene week win je en de andere week verlies je.
Kan ook niet meer op mijn hak staan, terwijl ik dat eerder nog wel kon. Stuitje begint ook aardig op te spelen. Lekker in de kreukels dus.Simmie schreef:Wat gek dat ze die hindernis zo hadden gemaakt Roos.
CoriienRN schreef:Idd vief anders blijft ze het doen.. gingen je oefeningen wel in je dressuur proef? die je kon doen?

Dan is er niks aan de hand. Het was bij de dressuur gewoon halverwege dat ze zich bedacht dat ze liever uit de ring wilde (en toen ze van het losrij-weitje naar de andere wei moest) en met springen tijdens het parcours als ik langs de uitgangen kwam..
haha