[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:49

Ik heb me opgegeven als vrijwilliger bij sgw Lisse, aangezien ik al die crossen rij mag ik best eens wat terugdoen en ik kon in de Vlietlanden helaas niet helpen vanwege tentamens. Moeders gaat ook helpen als hindernispost, en dan kunnen we daarna gelijk parcours lopen voor zondag !

Van zo'n berichtje word ik nou vrolijk!!! :D Super!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 07:40

Goeiemorgen :Z
Ik ga zo naar stal, en daarna naar Breda Hippique! Heb er zin in :):)
Heb alleen wel een dozijn Strepsils en roze smarties ingepakt, heb echt gigantisch veel last van mijn keel. Komt van alle liedjes zingen vorige week.

Veel plezier in met paardjes kijken vandaag Mootje
Leuk dat je vrijwilliger gaat spelen in Lisse Evie!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:34

Goedemorgen!

@ Evie: goed dat je gaat helpen in Lisse!! Ik rij Gorssel, Lisse en Texel nog en dan is het seizoen inderdaad over voor ons i.v.m. mijn vakantie! :)
@ Dat zijn nogal wat kilometers Mootje.. Zit er wel wat leuks tussen??
@ Tientjeh: leuk dat Uk het zo goed doet met je zusje!
@ Sannn: hopelijk valt het hoesten mee bij Vero.

Gisteravond even lekker naar de sauna geweest en daarna een borreltje gedronken bij mijn buurtjes. Tweeling werd alweer 2 jaar! Was toch nog vrij laat thuis :o dus ben net wakker. Vandaag écht een flinke studie dag en de paardjes rijden. Morgen voor het eerst naar mijn opleiding in Utrecht, dus zal ook even uitzoeken hoe het zit met de treinen e.d.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:42

Morgen! :wave:

@Evie: Leuk dat je in Lisse gaat helpen!! Doe idd niet zoveel. Ga vandaag 15/ 20 minuutjes in de bak laag en los werken. Kijken hoe ze dan is en of ze hoest en morgen heeft ze vrij. Kan ik dinsdag verder kijken of ik da op bel of niet. :)
@Mootje: Druk weekendje dus, hopelijk zat er wat leuks tussen.
@Snoekiej: Veel plezier in Breda!
@Noor: Lekker naar de sauna geweest! Ga je vervolg opleiding doen? Je had rechten gedaan toch?

Gister afscheidsfeestje gehad van vriendin die volgende week naar Londen gaat. Gelukkig komt ze maandagavond nog even langs. Heb al wel gelijk gezegd dat ik in februari ofzo met vakantie naar Londen kom :D
Nu zo goed aan de studie.

_Noor

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:25

Leuk Sannn Londen!
Ja, heb rechten gedaan en ga nu de Beroepsopleiding voor Gemeentejuristen doen aan de Radboud Universiteit via het CPO. :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:59

Sussie85 schreef:
Anthea: veel sterkte! Had het bericht al op de voorpagina gezien dat ze overleden was. Echt heel erg.

Ze is uiteindelijk 19:45 overleden, maar op hyves had iedereen al gecondoleerd dus het was een beetje verwarrend. Denk dat veel mensen dachten dat zodra de kunstmatige beademing stopt, iemand meteen overlijdt. Maar ze heeft dus nog zo'n 10 uur zelfstandig geademd. Op bokt stond ook al dat ze overleden was, terwijl dit nog niet het geval is.
Ik heb er best wel slecht van geslapen vannacht, moet er echt de hele tijd aan denken. ;(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:01

Heftig Anthea, veel sterkte...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:06

@ Anthea sterkte..

Ik heb een beetje spierpijn in mijn rug/zij van gisteren.. Paard voelt zich weer helemaal happy. Ging tekeer in het land.Helaas wel hengstig dus de ruin zit er de hele tijd weer bij. Vanmorgen de ruin weer gereden en de oude merrie gelongeerd. Toen ik begon met longeren was zij stijf en liep als een pony te krabbelen. Nu loopt zij weer mooi ruim alleen heeft zij weinig zin om te galopperen. Helaas voor haar haha.

Voor de liefhebbers om 15.00 op BBC2 Burghley horse trails oa de cross van gisteren en geloof het springen live..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:47

Sterkte Anthea.
Caro, kwam het net zeggen; zag het gister toevallig in de gids staan. Ik heb de tv al aan staan!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:51

Zit nu te kijken. Dat paard van die Lithouwer zag gewoon de hele hindernis niet. Wel een gave sprong.
Mary King ging weer top. Vindt haar zo goed en positief rijden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:19

Zo! Ik heb vandaag de studiebol uitgehangen en heb net Jer nog even fanatiek gereden. Hij was het er in het begin niet helemaal mee eens geloof ik, maar na een flinke galopsessie ging hij lekker :P
Nu naar mijn broer bbqen, kan ik mijn kleine neefje ook weer eens bewonderen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:22

caro29 schreef:
Zit nu te kijken. Dat paard van die Lithouwer zag gewoon de hele hindernis niet. Wel een gave sprong.

Dat was idd een complete misser. Ongelooflijk dat het paard de hindernis compleet over het hoofd zag! Die was goed kreupel toen hij uit de greppel was. ;(
En die schimmel van die Japanner op de open punt :oo, gelukkig liep dat goed af. Evenals dat donkere paard wat daar een complete koprol maakte.

Citaat:
Mary King ging weer top. Vindt haar zo goed en positief rijden.

Ik ben ook Mary fan!

Trouwens voor het eerst viel mij op dat men met 2 event watches rijdt. Heb ik nog niet eerder gezien!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:08

Dat viel mij niet op maar ik rij nooit met een horloge.
Mijn top 3 ruiters zijn in de eventing: Mary king, William Foxx-Pitt en Mark Todd. Heb Mary in december nog in Londen gezien. Erg leuk mens, veel humor en super aardig.
Qua paarden ben ik erg fan van Lenamore de winnaar. Wat een dier!!
Dat paard van die lithouwer liep idd niet lekker. Die koprol vond ik echt even schrikken. De japanner was erg komisch na de sprong maar gelukkig goed afgelopen. Hij hield het lang vol.
Lijkt mij een leuk evenement om eens heen te gaan..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:31

Anthea: Weet niet over wie het gaat (geloof wat gemist...) maar sterkte :(:)
Noor: Goed bezig geweest dus! *D Ik moet straks helaas ook nog even studiebollen....

Ik heb de hele dag stalconcours gehad. Was weer heel erg gezellig :D
Woll 's ochtends al even in alle rust in de bak ver van de ring een 20 minuutjes alleen aan een lange teugel losgereden. Toen alles klaargemaakt en ons apenpakkie aan en naar het losrijden in de wei. Was blij dat ik haar nu gelijk aan het werk kon zetten, want ze was weer behoorlijk druk en sterk. Wilde ik van de ene wei naar de andere waar de ring was, begon ze weer... Omhoog, wegdraaien.. Kreeg haar met geen mogelijkheid de goeie kant op. Mijn moeder nog geprobeerd haar aan het bit mee te nemen, maar mevrouw rukte zich zo los. Dus ik er maar af, enorme tik gegeven en haar meegesleurd naar de andere wei. Daar er weer op gedaan alsof er niks aan de hand was en aan Woll haar eerste M1 proef begonnen. Weg illusie dat ze zich in het M1 wel zou gedragen :+

Had mijn handen eraan vol. Was wel heel trots op het achterwaarts gaan, mooie 7 voor. Helaas gingen we gelijk uit draf in de achteruit zo ongeveer, maar goed :+ Daarna een gebrokenlijn in middenstap, gaf haar goed vrij maar daar maakte ze nogal misbruik van door alleen maar haar neus eruit en omhoog te doen := Toen begon ik hem al wat te vrezen voor de rest van de proef. In de middendraf galoppeerde ze al aan en toen ik haar weer terug in draf nam en bij de jury de wending voor de korte zijde maakte had ze het wel weer gezien en brak ze de ring uit. Arme jury en schrijfster (op plasticstoeltjes) schoten weg (had ik zelf denk ook gedaan) en Woll maar stom doen... Jury begon maar tips te geven hoe ik haar weer vooruit zou moeten krijgen, want dat wilde ze dus niet meer en uiteindelijk maar gevraagd of ik de rest met zweep verder af mocht rijden. Proef wel afgemaakt maar uitgesloten ivm hulp van derden en zweep... Zelf heel rustig gebleven, maar ondertussen kon ik der wel wat natuurlijk _-:( Het is gewoon echt eigenwijzigheid/dominant gedrag. Ze deed vorige stalconcours precies hetzelfde en doet het ook als ze bijvoorbeeld van het erf moet....

Toen maar parcours gelopen, lekker geluncht en toen was het tijd voor het springen. Losspringen ging goed, dus was blij dat het na vorige wedstrijd toen ze opeens niks meer wilde gewoon weer lekker ging. Parcours in en ze had er zin in, dacht ik..... }:0 Werkelijk bij elke uitgang brak ze uit en kreeg ik haar na heel wat moeite pas weer vooruit. Als ze dan weer voor de sprong was sprong ze wel echt super en trok ze goed aan, maar langs de uitgangen... Ik vrees inmiddels toch echt dat ze nogal goed in haar vel zit door de dracht en gewoon echt kijkt hoever ze hiermee kan gaan.. :( Ze is aan de hand altijd al heel drammerig/dominant en vrees dat ze inmiddels ook onder het zadel probeert te kijken hoe ver ze kan gaan.. Tweede rondje ging wel wat fijner (wel weer de uitgangprobleempjes maar kreeg haar nu sneller doorgedrukt, en iemand van de kant die haar een goeie pets had gegeven) en ze sprong echt weer heel erg goed :D Maar goed was verder natuurlijk een beetje een drama.. 't Was maar goed dat hoffotograaf Sjoert met een paar hele ruige foto's aankwam, want had echt even een gehaktbal-momentje. Vrees dat er een bootcampweekje aan komt ;)

Uiteindelijk nog de aanmoedigingsprijs gekregen. Kon er wel om lachen :D

Mijn mama had ook nog een mooie foto gemaakt:
Afbeelding

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:23

Anthea, sterkte de komende tijd.

Ik ben vandaag heerlijk naar Breda geweest, mooi weer en mooie sport gezien. De Italiaan die de 3* gewonnen had reed echt super netjes op de combinaties waar ik hem zag.

Heb me wel verbaasd over 1 hindernis. Het was een punt opgevuld met coniferen, de bovenkant toonde niet open, maar dicht. Nu was erin het midden over de lengte 1 balk in geslagen zodat de coniferen mooi bleven staan, maar waar heel makkelijk een been achter zou kunnen blijven haken als het misgaat.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:25

Mooie foto vief!!! woll de eigenwijs ;)

Evie wil het ook nog een x doen helpen posten bij een sgw :j lijkt me erg leuk..

Zo heb gister echt super gereden in lelystad bij roxanne :)
Lekker gerden, en roxanne was eeerug positief!!
Vandaag lekker gelongeerd :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:28

Gatverdarrie Vief! Dat zijn geen leuke geintjes. Wel leuk dat je de aanmoedigingsprijs had. :+
Ik ken het gevoel; Vandaag met losrijden tot 3!!! keer toe van Stief gevallen, waarbij hij de laatste keer op mijn voet heeft gestaan. Hij begint weer met zijn oude (geen leuke!) geintjes :( . Mijn spoor is helemaal verbogen (hij stond op de zijkant, net onder mijn enkel) maar kon gelukkig nog wel afgedaan worden. Al met al leek het mee te vallen, maar Stief heb ik niet meer gestart (zou rondje BB rijden). Heb nog zitten twijfelen of ik wel met Sim zou starten (pijn trok weg) en heb het uiteindelijk wel gedaan. 1 x keer B klassiek en 1 keer B progressief. Wel rondgekomen, maar wel met een paar fouten en gewoon niet echt lekker gereden. Zat zelf te mutsen. Blijkbaar was ik toch meer van slag van mijn val van Stief dan gedacht. Ach ja, zo gaat het; de ene week win je en de andere week verlies je.
Mijn voet is inmiddels "lekker" aardig opgezwollen en heeft wat gezellige kleurtjes. :+ Kan ook niet meer op mijn hak staan, terwijl ik dat eerder nog wel kon. Stuitje begint ook aardig op te spelen. Lekker in de kreukels dus.

Wat gek dat ze die hindernis zo hadden gemaakt Roos.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:29

Jeetje simmie das ook niet echt fijn :(

Anthea :(:( sterkte das idd niet niks!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:34

Stief toevallig ook een merrie? ;) Beterschap voor je voet.. Klinkt echt niet fijn :(:)
Stomme paarden soms ook :+

Soms heb ik het wel echt even gehad met alle grapjes van Woll, maar heb nog steeds het idee dat het op te lossen is, dus we trainen gewoon verder. Ga haar toch echt niet van me laten winnen :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:35

Idd vief anders blijft ze het doen.. gingen je oefeningen wel in je dressuur proef? die je kon doen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:36

Nee, Stief is een mannetje.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:40

Simmie schreef:
Wat gek dat ze die hindernis zo hadden gemaakt Roos.

Het verbaasde mij ook, zeker op 2 en 3* nivo.

Beterschap voor je been. Hopelijk gaat stief zich een beetje gedragen.

Vief je verhaal van Woll klinkt bekend, mijn pony was ook zo stout bij de uitgang. Wat bij hem hielp was in de inrijbak blijven tot de ring open ging en dan in galop naar binnen. Pony was heel handig, dus die galoppeerde gewoon op beton, soms met een stukje draf ertussen. Die mocht geen kans krijgen om de omgeving in zich op te nemen, dan stopte die ermee. Ik meldde het wel altijd bij de ringmeester.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:43

CoriienRN schreef:
Idd vief anders blijft ze het doen.. gingen je oefeningen wel in je dressuur proef? die je kon doen?

Er zit nog heel veel spanning in Woll. Daarnaast verdomde ze het om rechts los te laten, waardoor het allemaal niet heel soepeltjes ging. Zaten wel een paar mooie dingen in. Had zelfs voor 1 sb een 7 en de volte in middengalop ging ook erg mooi. Op het laatst na al haar grapjes ging het wel beter en had ik voor 2 voltes van 10 meter ook 7's omdat ze zich toen wel ontspande. 't Is alleen nogal afhankelijk van de ontspanning, anders is het echt een tank die door de baan gaat en het liefst plat door de bocht gaat :=

Lekker trouwens dat je zo fijn gereden hebt vandaag :)

Roos: Het stomme is dat ze dus wel de baan of springring in gaat :? Dan is er niks aan de hand. Het was bij de dressuur gewoon halverwege dat ze zich bedacht dat ze liever uit de ring wilde (en toen ze van het losrij-weitje naar de andere wei moest) en met springen tijdens het parcours als ik langs de uitgangen kwam..
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 05-09-10 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:44

Ja nou das toch best knap dan vief!! als mevrouw dan even 7 min mee werkt := haha

Ik heb echt geeen inspiratie voor een M kúr dames.. weet iemand waar ik een voorbeeld kan zien, getekent ofzo? :=

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:57

Vief, mijn pony deed ook nooit moeilijk om de bak in te gaan. stond rustig te wachten en alles in zich op te nemen. Zodra ik langs de uitgang moest was het feest en bleef hij staan staken tot ik de bel kreeg. Daarna liep hij dan rustig verder. Hij is wel eens in de dubbel weggedraaid en over de deur de bak uit gesprongen :o

Ik ben er bij hem per toeval achter gekomen dat dit het beste voor hem werkte. Het eerste parcours stopte hij bij de uitgang, ben echt heel boos geworden, maar er zat geen beweging in, alleen omhoog. (ik was al 2 jaar met hem aan het modderen ovoor een winstpunt) 2de parcours was ik te laat en galoppeerde ik zo van de inspringring de bak in en liep hij foutloos naar de eerste plek. Daarna nog 2 keer gehad dat ik niet de ring in mocht draven en allebei de keren was het weer staan bij de uitgang.