@MF: Slecht
Hij profiteert zo enorm van mijn fouten (dwz niet dul genoeg zijn). En test dus nu ook uit wanneer het eigenlijk niet nodig was. 1e parcours niet over de 1 geraakt, ook niet lager en/of rechtje. Dus uit miserie terug naar paddock gegaan. Daar sprong hij wel altijd alles goed voor/tussen/na beide parcoursjes. 2e parcours moest ik van Ch.anel meteen naar 2 gaan, simpel rechtje. Daar 2 langslopers maar uiteindelijk toch erover. In draf, benen erin en Ch.anel langs zijkant. Daarna direct door naar 3, wou ook weer willen langslopen maar toen hij aan het uitwijken was, nog kunnen terugsturen en erover geduwd. Daarna meteen door naar 10 simpel rechtje, ging goed. Door naar 11 een oxer, ging ook goed. Sprong er groot over, mijn balans was niet top door dat overspringen maar Luxor liep gewoon door zonder problemen. Moest dus 10 en 11 opnieuw doen en doorrijden naar 4ab. Geen kijkerige dubbel. We hebben moeilijkere dubbels gedaan. (lijk in Gave*rranch de 1e met die oranje topjumps en 2e hindernis met die rode hekjes) Maar net voor de 1e hindernis smijt hij zijn remmen toe en viel er voorover af. Normaal is Luxor een langsloper maar stoppen kan hij dus ook.
Cha.nel was toen ook in de piste om te helpen begeleiden. Na 1e 'parcours' (twas er geen ma soit) vroeg ik of dat zij eens met Luxor wou rijden. Ze ging da doen maja ze zei eerst zelf nog eens proberen omdat ik er uiteindelijk wel mee moet rijden. Toen ik viel op die 4ab heeft zij op Luxor gekropen en haar eens goe dul gemaakt. Cha.nel had hem logisch gezien beter voor elkaar. Maar hij probeerde nog steeds wat dingen. Bvb willen stoppen maar ze duwt hem er dan nog net over. Lelijkste was na een sprong gewoon omdraaien/andere richting uit zonder een reden. Cha.nel kon daar dus duidelijk niet mee lachen en Luxor heeft het geweten. Hij is heel slim Luxor maar gebruikt het nu ook op een negatieve manier. Chanel was niet te spreken over zijn gedrag. Ik was ook erg teleurgesteld. Chanel zei van hij is niet bang, hij hing vandaag de r*tzak uit. Enge sprongen sprong hij. Hij doet op random dingen dom. En vaak op andere manier, om toch maar vanalles te proberen. Ze heeft alles kunnen springen met Luxor behalve 8ab omdat die wel uit hele korte bocht kwam dus 8ab heeft ze niet geprobeerd. Ik heb erna in paddock nog sprongetjes genomen en geen vuiltje aan de lucht. Achteraf bij een drankje nog wat gebabbeld. Dat spijtig is van de tijd en geld die ik er al geïnvesteerd heb. Bij haar zijn de paarden haar job, en zou Luxor niet in goed blaadje staan. En begrijp da ook wel, investeringen moeten ook opbrengen. Maar ik heb Luxor nog steeds supergraag hoor.
Maar besef nu dat ik niet meer te soft mag zijn. Sinds verhuis voelt hij zich veel beter in zijn vel. Hij ziet er goed uit, meer energie (loopt vanzelf aan longe, anders moest ik veel aanmoedigen) maar bij de energie komt zijn brutale/puber kantje ook blijkbaar.
Zondag op jumping in Waregem 5 stappen terug nemen. 2 rondjes 60 cm. En tis voor dul te rijden. 
Ik zie het nog positief in, maar zal nu wel met mes tussen tanden moeten springen. Luxor was trouwens totaal niet gestresst/bang na die 'strafkamp'.
Hopelijk goeie bezinning geweest.