[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:15

Jeetje, dat zijn ook geen aantallen :=.

Mijn wedstrijd debuut met Bobo is ook gepland :D :):) Spannend := .

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:22

Mootje: In Zuid-beijerland (Concours Hippique De Zilveren Mustang) maar de meeste mensen gaan daar dus heen om te dressuren := , er zitten er 4 in de BB, stuk of 12 in de B en dus 4 in de L, M en Z is vervallen omdat er welgeteld 1 persoon zich had ingeschreven voor de M en geen voor het Z . Ik moet nu wel als laatste het klassieke parcours springen, twee-fasen lopen en vervolgens weer als eerste starten :Y) .
Kim: Spannend :D , volgend weekend?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:26

Haha nee niet volgend weekend ;).
Eerst is Sofie weer aan de beurt en het laatste weekend van september mag Bobo mee in het BB springen :). Het weekend erop meteen nog maar een keertje. Kan hij er meteen aan wennen, en dan heb ik weer wat crossen met Sofie. En dan is Bobo weer aan de beurt :D.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:38

@Noor en Margreet: :(:) Een hele dikke knuffel voor jullie! Kan me voorstellen dat het flink schrikken is! Gelukkig kan hij maandag al bij de chirurg terecht en wordt het vervolg ook snel in gang gezet en eindigd het verhaal positief!
@Anthea: Ook sterkte voor jou :(:) Door dat soort gebeurtenissen van dichtbij mee te maken wordt je inderdaad weer even met beide benen op de grond gezet.
@PB: Een leuk paard die Unaniem zo op de foto, wel jammer dat hij zo klein is :o
@Mootje: De Unaniem viel dus wel in de smaak :D Zondag gaan jullie inderdaad een paardje kijken bij mijn vriendin ;) Helaas moet ik werken en kan ik er niet bij zijn.
@Kim: Spannend dat je debuut met Bobo gepland staat! Maar komt vast goed.
@Lielle: Wat een tijden voor Gorssel zeg :oo Je moet wel wat over hebben voor je hobby op deze manier zeg.... Hopelijk kunnen ze toch nog wat voor je regelen.
@EB: Wat weinig deelname op die wedstrijd in het springen zeg!
@Snoekiej: Fijn dat je kamp alsnog geslaagd is! En dat je weer lekker met Vorstin hebt kunnen rijden vandaag.
@Sann: Vero is dus wel een echte dame in dat soort dingen :P ?
@Lotte: *\o/* *\o/* Gefeliciteerd nog met je verjaardag!!!! Hopelijk heb je een fijne dag gehad!

Ik ben vanavond heerlijk met een vriendin naar de sauna geweest :D Weer lekker bijgekomen en zij is helemaal relaxed, zodat ze morgen hopelijk kan genieten op het NK :P Nu ga ik een poging doen tot slapen, maar het Mega Piraten Festijn is bezig en die tent staat zo ongeveer in onze achtertuin, kan dus van alles 'meegenieten', Monique Smit komt net..... Vrees dat ik moet wachten tot 01.00 -O-

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:42

Mootje schreef:
Celtic is leuk <3 Zo fijn in de omgang en braaf, en hij heeft voor het eerst gesprongen. Op de foto's ziet hij er volwassener uit dan IRL. Nog even gekwijld bij de andere paardjes :))

en bij Amati ... :D :D ...... <3

Sann @ ik zal eens even kijken als je mij bedoelt ?? zit jij dan ring 16 .... ;) 11.58, dan is jou crosstijd namelijk wel gunstiger.
Ik heb precies twee uur tussen dressuur starten en springen dat vind ik net een beetje erg krap, als je ervan uitgaat dat alles uit elkaar ligt, dan word het toch een beetje stressen met omkleden etc en losrijden springen. Ik ga lopend de cross doen nl, omdat ik twee vriendinnen mee heb die een keer willen kijken hoe dat nou gaat.(maar echte groomhulps zijn dat niet... :D )

TeeGee

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:45

@Anthea, wat vreselijk zeg! Heel veel sterkte!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:52

Vero is idd wel dametje wat dat betreft. :P Baalen van het megapiratenfestijn. Kan je straks nog naar Nick en Simon en alles gratis luisteren ook :D

Haha, ja bedoelde jou idd Bianca. :P
Moet idd in ring 16. Ik heb echt hele fijne tijd ertussen, vooral omdat ik hoor dat het ver lopen is en het in Oudkarspel fout ging met te kort tijd er tussen en teveel willen doen. Kan me nu niet gebeuren! Toch maar eens kijken of ik fiets mee kan nemen, hebben alleen geen mountainbike. Vooral voor m'n ouders handig, m'n vader is niet best te been. Ik ga de cross ook nog keer lopen tussendoor. Wil er zaterdag ook al heen om te lopen en wat combinatie's te zien springen. Kan ik beetje kijken hoe of wat! :)
Jouw tijd is dan idd wel krap, vooral als die afstanden echt zo groot zijn.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:56

SANN @ ik heb wel een fiets maar dat is een beetje banketstaaf vind ik als je visite mee neemt :P dat gaat niet lukken.. :D drie uur ertussen is ideaal, maar als ik klaar ben met dressuur heb ik geen twee uur meer over, dus ben al beetje aan het rekenen, maar 12 uur dressuren en dan 12.15 afgezadeld zijn is wel snel.. ;) kan ik 12.15 - 13.15 cross lopen en weer bij mijn trailer terug zijn, maar dan al 13.58 springen dus tja. Doe ik 25 minuten over omkleden en zadelen proppen draaien en alles dan kan ik 20 minuten losrijden als het springen dan ook maar iets inloopt word het dus al jagen en dat vind ik al helemaal niet gezellig. WW liep ook zo in met springen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:59

Dat had ik met Oudkarspel ook en dat was toen ook nog m'n 1e cross ooit. Moest binnen 20 minuten opzadelen/ stiften draaien en inspringen. Zenuwen speelden me helaas te veel op toen. Des te blijer ben ik nu met die 3 uur er tussen. Kan je niet anders vrijdag avond of zaterdag ergens alvast de cross lopen? Scheelt dan toch wat.. Of je neemt 3 fietsen mee :P

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:12

Sannnn schreef:
Kan je niet anders vrijdag avond of zaterdag ergens alvast de cross lopen? Scheelt dan toch wat.. Of je neemt 3 fietsen mee :P :D

hahah dat worden dan 4 fietsen totaal. Ikzelf en 3 anderen en misschien zelfs een 4e, maar die is bang voor paarden dus daar heb ik zeker niets als het snel moet _O-
Ik vind het ook zo wat om zaterdag al te gaan ivm de km's dan ga ik liever mijn paard en spullen zaterdag al helemaal klaarmaken en zorgen dat ik 1,5 uur eerder wegga voor de cross ipv invlechten thuis nog. Voor de dressuur krap inrijden vind ik altijd minder erg dan voor springen opgejaagd worden. Ik moet nog even een goed tijdplannetje maken en dan even een beslissing nemen van de week. Hangt ook een beetje van de afspraken af op zaterdag, anders laad ik de trailer vrijdag al. Bull krijgt toch vrij zaterdag.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:06

Sorry afwezigheid!

Vief en lotte nog gefeliciteerd met julie verjaardag!!
Kim spannend je debuut!
Noor en margreet :(:)

Ik ga snel naar stal op naar lelystad :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:42

Goeiemorgen!
Ik heb lekker uitgeslapen, kon ik wel gebruiken! Het was vorige week geen ontgroening, maar echt een kennismaking. Ik ben nog geen officieel lid, de inauguratie is pas in oktober geloof ik. Krijg nog niet echt hoogte van hoe alle disputen zijn, dus ik weet nog niet of ik bij een dispuut ga.

Jeetje Anthea, wat een k-nieuws! Heel erg veel sterkte :(:)
Strakke actie Evie := Dat heb ik wel eens bijna gehad! Maar toen was ik echt net op tijd met het doorhebben :+
Leuk dat Celtic gaaf was Mootje! Andere paardjes van PB zijn idd ook om te kwijlen :D
Gaaf dat je eerste wedstrijd met Bobo gepland is Kim!
Heerlijk een dagje sauna-en Benthe!
Veel plezier in Lelystad Corien! Van wie heb je les?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:46

Ik had net even een mazzeltje. Hoefsmid gebeld om dat ik graag wil dat Jer nog op nieuwe ijzers komt voor Gorssel. Ik was dus rijkelijk laat met bellen... Komt hij heel toevallig vanmiddag bij mij in de buurt een paard beslaan, dus doet hij die 2 van mij er meteen achteraan! :D Vanavond naar de sauna, nu nog even in de boeken!

@ Snoek: mooi dat het kamp bevallen is!!
@ Corien: veel plezier in Lelystad. Ik wil daar voor Lisse een keer trainen!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:52

Hoi,

Ben net terug crosstrainen in Löningen-Ehren. Wat een leuk terrein en aardige mensen. Paarden werden gewoon even verweid zodat je die sprongen ook kon doen. Veel verschillende sprongen en 2 waterbakken waarvan 1 best diep was. Water kwam net onder de knie. Helaas waren er wel jagers aan het trainen met hun honden en helaas was het schiettraining. Paard gaf er niks om. Heerlijk getraind en ze pakte echt als vanouds op. Trakhener ging ook super! Terrein is echt een aanraden voor iedereen. Niet alles kon dit keer ivm schrikdraad achter de hindernis maar een groot gedeelte kon los.
Ik heb foto's van de een aantal sprongen en het terrein
http://www.mijnalbum.nl/Album-JYYBDGHP- ... sport.html
Er staat voor iedereen wat..

Ik ga even snel boodschapjes doen en lees straks even bij

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:59

Zie er goed uit dat terrein Caro! Voor ons echt te ver om te trainen! Jij bent klaar voor Gorssel dus??

Paarden zijn lekker onder handen genomen door de HS. Alle ijzers konden verlegd worden, dus dat is weer een (financiele) meevaller ;) Staat Jer er voor onze laatste crossen weer knap op!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:08

@ Noor. Als ik op de training van vandaag af ga dan zijn we klaar. Paard trok erg aan op de sprongen en had er veel lol in. Ik moet dan echt zorgen dat ik even ingrijp vlak voor de sprong anders krijg ik van die noodsprongen want dan baggert zij gewoon door. Als zij zo is dan vindt zij qua sprongen niks eng.
Mooi dat de hoefsmid nog kon komen.
@ Evie en Mootje als er bij mij hier zo weinig deelnemers zijn in het noorden dan lassen ze de wedstrijd gewoon af. Daar wordt niet eens lang over nagedacht geloof ik. Meeste wedstrijden heb je wel 40/50 man in de B en L en 20 man BB en M. Z/ZZ mag je blij zijn als je er 15 heb of zo.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:22

Klinkt veelbelovend Caro. L-debuut toch?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:59

@Snoekiej: Mooi dat je kamp bevallen is! Cantus is idd leuk.
@Bianca: Vroeger weg gaan is dan idd ook optie. Misschien nog wel het handigste. :)
@Noor: Jer is er met zijn ijzertjes dus klaar voor!
@Caro: Ziet er mooi uit op die foto's. Fijn dat de training goed ging, kan je vol vertrouwen op naar Gorssel!

M'n start in Gorssel staat toch nog niet vast.. Vero begon vandaag te hoesten. :\
Ze heeft het altijd wel als het stoffig is dat ze 1/2 keer hoest en dan klaar is. DA heeft toen al geluisterd en dat was niets. Maar nu hoeste ze ook paar keer toen ik aan het draven was.. In de galop niet en ze was fit zat, had er genoeg zin in. Tempratuur ook goed. Dus kan ook aan de stoffigheid in het bos liggen of dat ze koutje gevat heeft. Maar in de wei hoeste ze ook en kwam er ook doorzichtig spul uit. Kijk het nog even aan en anders toch maar DA bellen. Vind dat hoesten altijd beetje link.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:06

@ Noor Ja L debuut. Na vorig jaar de goede resultaten in het B vond ik dat zij wel klaar was..
@ Sannn hopelijk was het niks bijzonders bij Vero en kun je lekker meedoen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:27

Ziet er leuk uit Caro en volgens mij vanaf hier ook nog goed te doen!

Mijn zusje is vandaag met mijn paard wezen trainen in Diepenheim. Daar hadden ze hindernissen uit de cross opgezet en mocht je daar een soort van oefencross rijden. Was erg goed gegaan met Uk en had zelfs al meer gedaan dan in de B moest. En dat voor dat ze er net een dikke maand mee rond rijd. Ze gaat dus vol vertrouwen op naar het debuut in Gorssel. Uk heeft natuurlijk de nodige sgw kilometers al wel gemaakt, maar je moet het wel samen doen natuurlijk. Mijn zusje is nooit hoger geweest dan de B sgw. Dus Uk is een mooi leerpaard voor haar.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:53

Wel bijgelezen maar niet alles onthouden.
Anthea: veel sterkte! Had het bericht al op de voorpagina gezien dat ze overleden was. Echt heel erg.
Evie: slimme aktie om hem bij een ander in het vak vd molen te zetten!
Caro: fijn dat je lekker getraind hebt
Sann: vervelend dat Vero nu hoest.
Tientjeh: fijn dat je zusje ook zo lekker wegrijdt met Uk.

Ik ben vandaag met twee van mijn leerlingen op concours geweest. De meisjes hebben het super goed gedaan voor de eerste keer. Ze vonden het allebei reuze spannend, maar ik kon ze goed geruststellen. Uiteindelijk vierde en zevende van de acht.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:12

Goedenavond!
Ik heb gezellig met een vriendin pannekoeken gebakt en brownie gegeten :D Ze is 2 maanden in Peru geweest, dus iets oer-hollands kwam als geroepen!

Fijn dat je lekker getraind hebt Caro
Dat is weer een meevaller Noor!
Vervelend dat Vero hoest Sannn! Hopelijk valt het mee!
Leuk dat je zusje zo goed gaat met Uk Tientjeh! Hoe voel jij je? En al een beetje een buikje gekregen?
Nette score Sussie :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 21:36

Wat is het hier rustig geweest :oo
Sann, Balen dat Vero hoest. Hopelijk is het niets ernstigs.
Caro, Mooi terrein! Morgen ben ik bij jou in de buurt: Eerst naar Rolde en daarna naar tewis!
Snoekiej, Uitslapen op zijn tijd is lekker! Vandaag was het 6 uur en morgen 5 uur :z Vrijdag ben ik vrij, dus ga dan maar lekker uitslapen!
Tientjeh, Leuk dat Marielle Uk zo in de rondte stuurt :j

Ik ga slapen, morgen een lange dag te gaan. Sinds gisteravond heb ik al 520 km gereden en morgen nog naar Drenthe!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:44

@ mootje leuk... Tewis heeft leuke paarden en ken hem erg goed! Ik train daar wel eens (mooi kijkerig oefenparcours en galoppeerbaan) en heb daar in het verleden gewerkt op zijn oude plekje. Super mooie accomodatie. Hij heeft de papa van mijn 2 schimmels ter dekking en knappe Advance. Naar welk paard ga je kijken? mag wel per pb..Bij wie ga je in Rolde kijken dan?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:24

Goedenavond.

Noor: Fijn dat de hoefdmid gelijk kon komen, hoeveel crossen rijden jullie eigenlijk nog, aangezien jij voor het einde van het crosseizoen naar Thailand gaat geloof ik?
Sann: Lastig als ze hoesten, Bam had laatst ook een hoestje maar gek genoeg was dat alleen met instappen en daarna klaar, is gelukkig snel overgegaan. Als ze het tijdens inspanning doen zou ik wel voorzichtig zijn met belasten.
Tientjeh: Leuk dat je zusje nou lekekr kan crossen met Uk!
Sussie: Leuk dat je leerlingen het zo goed deden op concours.
Snoekiej: Gezellig dat die vriendin weer terug is.
Mootje: 520 km :7 , je moet er inderdaad wel wat over hebben om een paard te vinden, maar op zich is het wel goed om is aan de andere kant van het land te kijken, daar kom je toch vaker andere paarden tegen dan hier in de buurt (Duitse paarden e.d.). Ben voor Bandido (en nog 4 andere paarden om te kijken) helemaal naar Groningen gereden :+ .
Caro: Je hebt hier ook veel kleine wedstrijdjes op gras met weinig deelnemers, de meeste mensen gaan voornamelijk naar de grote concoursen met agterbergbodems ter grootte van 2 voetbalvelden en hebben niet eens stiftgaten, de aantallen deelnemers in de M en Z zijn daar ongeveer hetzelfde als bij jullie, B en L komt vaak niet verder dan 30/40 man.
Fijn dat je zo lekker getraind hebt, terrein ziet er erg mooi uit, jammer dat het zo ver weg is!

Ik heb me opgegeven als vrijwilliger bij sgw Lisse, aangezien ik al die crossen rij mag ik best eens wat terugdoen en ik kon in de Vlietlanden helaas niet helpen vanwege tentamens. Moeders gaat ook helpen als hindernispost, en dan kunnen we daarna gelijk parcours lopen voor zondag :D !