[SGW] SGW Gorssel - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sfranken

Re: SGW Gorssel - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:30

Is precies wat ik dacht Simmie. En zaterdag was het zeker dezelfde dame als afgelopen jaren.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:38

ja die er zaterdag was, vondt ik heel goed.
Elke keer netjes zeggen hoeveel enz.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:40

Ik vond de starter zaterdag ook erg goed hoor! Lachen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:44

Maar even over dat mensen dus voor een hindernis staan. Kan ik daarmee inderdaad nog wat? ( Ik snap dat het nu niet meer kan, maar mocht het ooit nog een keer gebeuren)

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:46

marielle123 schreef:
op de foto zie je die hindernis aan de kant liggen. er zat bovenop die takken nog een boomstam. het M en Z waren dezelfde hindernissen aan het inspringen als de B..
vond het echt te hoog staan, vooral voor INspringen..

Ik heb ze dit jaar niet gezien maar wat ik op de foto zie lijkt me goed te doen, ook voor de B. Het is bijna op iedere wedstrijd zo dat er maar (dezelfde) hindernissen staan om los te springen voor alle klassen. In het B pakte ik vaak alleen de laagste, je bent toch al los van het gewone springen. Snap niet dat daar nu zo'n commotie over is moet ik zeggen, maar nogmaals, ik heb ze niet live gezien...

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:52

De hindernis waar het bij mij misging, was minstens zo hoog als de houten hindernis ernaast. Beide waren zeker hoger als de hindernissen in het springparcours.
Het tonnetje heb ik niet gezien.

Nou ja, het is gebeurt, gelukkig goed afgelopen en de volgende keer zal ik ook eens beter op de bodem letten.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:03

Ruudjw schreef:
De hindernis waar het bij mij misging, was minstens zo hoog als de houten hindernis ernaast. Beide waren zeker hoger als de hindernissen in het springparcours.
Het tonnetje heb ik niet gezien.

Klopt hoor Ruud ! Waren toch tegen de 90/95cm aan in mijn mening

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:08

jantine ik denk dat je gelijk naar de jury had moeten gaan,.. misschien dat ze er wat mee hadden kunnen doen, geen idee,..
ik heb het in Maarsbergen ook niet gedaan,..

ze hadden maar 1 foto gemaakt helaas, (of eigenlijk een halve hahaha, maar wel een leuke)

Afbeelding

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:24

die inspringhindernissen leken wel 2 meter hoog..!! Wow!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:30

kom op mensen, je hoeft er niet overheen! De beestjes zijn al los van het springen Lachen

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:35

Tientjeh, dat is inderdaad Wisecrack op de foto. Ik ben erg blij dat hij het zo goed doet met zijn nieuwe eigenaresse. Ze gingen super door de cross!

Simmie, het hele weekend heeft er dezelfde starter gestaan als eerdere jaren.

Ik vind de commotie over de inspringhindernissen eerlijk gezegd wel wat overdreven. Zoals Renske al zegt, je hoeft er niet overheen!
Ik heb wel eens een cross gereden waar helemaal geen inspring hindernissen voor de cross stonden.
Hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat het niet heel vervelend is dat er iemand gevallen is op één van de inspring hindernissen.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:42

Miriam schreef:
marielle123 schreef:
op de foto zie je die hindernis aan de kant liggen. er zat bovenop die takken nog een boomstam. het M en Z waren dezelfde hindernissen aan het inspringen als de B..
vond het echt te hoog staan, vooral voor INspringen..

Ik heb ze dit jaar niet gezien maar wat ik op de foto zie lijkt me goed te doen, ook voor de B. Het is bijna op iedere wedstrijd zo dat er maar (dezelfde) hindernissen staan om los te springen voor alle klassen. In het B pakte ik vaak alleen de laagste, je bent toch al los van het gewone springen. Snap niet dat daar nu zo'n commotie over is moet ik zeggen, maar nogmaals, ik heb ze niet live gezien...

De losspringhindernissen in Gorssel waren echt aan de maat. Te vond ik voor de b en l! Niet dat ik er problemen mee had Knipoog

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:41

renskek schreef:
kom op mensen, je hoeft er niet overheen! De beestjes zijn al los van het springen Lachen

Ik maak er toch ook geen problemen van voor de rest ? Heb er ook niet over geklaagt voor de rest, maar ik ben wel van mening dat ze flink waren Ja.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:55

Het was ook niet perse op jou bedoeld, sorry als het zo is overgekomen!

Ik heb er een beetje problemen mee als er over zulke kleine dingetjes wordt 'gezeurd' . De organisatie heeft een geweldige wedstrijd neergezet en ik vind het dan niet leuk tegenover hen om hier heel lang over door te gaan.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:07

Ik zelf vind het wel altijd fijn om nog een hindernis te kunnen springen voor de cross en voor het B en L is het fijn als er een klein sprongetje bij staat. Ik vind ook dat er hier in dit topic niet echt gezeurd wordt, er wordt alleen aangegeven door een aantal mensen dat ze het jammer vonden dat er geen lagere hindernis was. Misschien kan de organisatie overwegen om volgend jaar ook een laag sprongetje neer te leggen, niks mis mee toch??

Ik zelf vind het woord commotie hier een beetje overdreven.....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:16

De starter die ik ken bij Gorssel is altijd de mevrouw met de hoed.

Ik snap wel dat er mensen zijn die een paar keer een vaste hindernis willen springen. Ik wil dat ook altijd graag.
Zeker voor de onervaren ruiters in het B en in mindere mate het L is het prettig als er een klein sprongetje staat wat vertrouwen geeft.
Er zijn crossen die een breekboom op 2 in hoogte verstelbare steunen hebben liggen. Persoonlijk vind ik dit het prettigst. Iedere klasse kan op de gewenste hoogte losspringen en de ruiter kan (al dan niet met hulp) de hindernis zelf verlagen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:23

Zo, ook nog even een verslagje van mij.
Moest om 7.30 al dressuur rijden met Jipje, hij liep niet zo fijn voor mijn gevoel, maar had toch nog 190 punten en ergens een 5e plek ofzo. Daarna even een ontbijtje naar binnen gewerkt, toen weer opgezadeld voor het springen en de cross. Met springen wou hij totaal niet lekker lopen, normaal loopt hij zelf en moet ik hem tegenhouden, nu leek het wel alsof ik hem moest toedrukken. Ik wist niet zeker of ik wel zou starten in de cross, omdat hij dus niet helemaal zichzelf leek. Uiteindelijk besloten toch te starten en wanneer het niet zou gaan, zou ik gewoon stoppen. Gelukkig ging de knop om en ging hij eigenlijk heel fijn in de cross, ik zag een beetje op tegen de in-uit van de op-afsprong, maar ook deze pakte hij lekker aan. Helaas door een domme stuurfout van mij schoten we langs de molenwiek heen en kon ik mezelf wel voor mijn kop slaan Boos! Daarna weer lekker verder en uiteindelijk maar 2 seconden buiten de tijd gefinished en dat terwijl ik voor mijn gevoel niet hard had gereden.
Daarna met Nika dressuur, losrijden ging aardig, maar in de ring was het weer drama. Daarna springen, ging erg lekker en was tevreden. Toen de cross in en ze pakte zo lekker alles aan, was helemaal blij. We waren foutloos en binnen de tijd met een heel fijn rondje. Kortom het was weer een leuke dag!
Canter heeft nog mijn crosshorloge gemaakt, wat ik echt top vond Knipoog
Wat betreft de inspringhindernissen, daar had ik geen moeite mee, maar nou was ik er ook op zondag. En de starter vind ik altijd een erg vriendelijke vrouw die goed oplet.

Ik heb nog wel bijgelezen en veel tevreden verhalen gelezen allemaal! Voor degene die niet helemaal tevreden waren: volgende keer beter!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:46

Ik vind het nogal misplaatst om te zeggen je hoeft er niet over heen. Sommige paarden zijn nou eenmaal geen M of Z en sommige ruiters ook niet. Voor die combinaties is het wel fijn om even een vaste hindernis te springen voor het vertrouwen voor het van start gaan van een cross!
Ik ben echt wel wat gewend, maar voor mijn onervaren paard vond ik het ook nogal veel wat er stond. Ik kan me best wel voor stellen dat mensen dit een minder punt vonden van de wedstrijd. Gelukkig hebben ze zondag wel een lage wal neergezet.
Ik vond Gorssel een prima wedstrijd en heb heerlijk gereden en het heeft verder ook geen zin om verder druk te maken over de inspringhindernissen.
Maar ik vind het commentaar wel terecht!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:59

Goed dan ik zal het doorgeven aan de crossploeg wat betreft de inspringhindernissen.

Wat mij betreft was het een geslaagde wedstrijd.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:02

Ik denk dat die op zich wel blij zijn met opbouwende feedback. Het is een kleine moeite om er nog een kleintje bij te zetten als deelnemers aangeven dat graag te willen. Ik vind inspringen over hoge hindernissen ook nooit zo fijn, als ik ze in de cross tegenkom boeit het me niet, maar met losspringen ben ik een scheiterd haha!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:07

Het was ook wel de bedoeling om voor de lagere klassen die wal er neer te zetten. Die stond al te wachten langs de kant van het inspring gedeelte.

Kritiek is ook niet verkeerd, maar alleen maar kritiek horen is niet leuk.
Helemaal niet als je in de organistatie zit en je je giga druk maakt om het iedereen naar de zin te maken.
Dingen die wel goed waren of juist beter als vorig jaar horen we ook graag.
Hoe vonden jullie het springterrein dit jaar bijvoorbeeld? We hebben het springterrein verplaatst, omdat het terrein van vorig jaar veel te nat was. Ik ben benieuwd of jullie dit terrein beter vonden?

Maar nogmaals ik geef alle kritiek punten wel door en hoop dat het volgend jaar nog beter naar de ruiters hun zin zal zijn in Gorssel.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 22:21

Ik weet niet hoe de bodem was van het springparcours, maar ik weet wel dat de bodem voorgaande jaren niet veel kon hebben qua regen en aantal ruiters. Het werd snel bagger/mul.

Op wat foto's te zien leek het me dit jaar idd veel beter!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:22

Springterrein was super!!! Echt een fijne bodem! De cross was mooi, niet te zwaar. De organisatie was toppie. En ik vond de mevrouw bij start super hoor! Had totaal niet de indruk dat ze niet op zat te letten of iets dergelijks.
Vanuit mij niet meer dan lof over de wedstrijd Gorssel. Maar de inspringhindernis (het plaatsen van het walletje)op zaterdag is er vast bij ingeschoten en dat was een kritiekpuntje!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:28

Sjaan schreef:
Het was ook wel de bedoeling om voor de lagere klassen die wal er neer te zetten. Die stond al te wachten langs de kant van het inspring gedeelte.

Kritiek is ook niet verkeerd, maar alleen maar kritiek horen is niet leuk.
Helemaal niet als je in de organistatie zit en je je giga druk maakt om het iedereen naar de zin te maken.
Dingen die wel goed waren of juist beter als vorig jaar horen we ook graag.
Hoe vonden jullie het springterrein dit jaar bijvoorbeeld? We hebben het springterrein verplaatst, omdat het terrein van vorig jaar veel te nat was. Ik ben benieuwd of jullie dit terrein beter vonden?

Maar nogmaals ik geef alle kritiek punten wel door en hoop dat het volgend jaar nog beter naar de ruiters hun zin zal zijn in Gorssel.

Sjaan ik weet wat je bedoeld. Er zijn hier mensen die niets anders kunnen dan een wedstrijd afzeiken, maar zelf te beroerd zijn om ook maar iets van vrijwilligerswerk te doen voor een wedstrijd en al helemaal niet voor een cross.
Het ergst zijn de verhalen van horen zeggen, maar waar ze zelf niet bij waren en er zijn nu eenmaal mensen die graag hun eigen straatje schoon praten Knipoog
Ik ben niet in Gorssel geweest vanwege een paard wat niet fit is.
Daarnaast vind ik 7.30 dressuren erg vroeg en wat mij het meest tegen houd om te overnachten zijn de boxen op zand.

Helaas, want het is een wedstrijd die ik altijd graag rijd.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:42

Ik denk dat ik mijn punt iets anders had moeten formuleren. Ik vond dat er een beetje negatief gepraat werd in dit topic en dat vond ik niet netjes tegenover de organisatie. Ik hoop dat jullie dat begrijpen!