[SGW] Int. cross Helvoirt 29-30 augustus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Int. cross Helvoirt 29-30 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:37

suus had prijs, Jiska foutloos gecrosst en binnen de tijd maar geen prijs. Uitslagen staan al op de site.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:38

Heb ze net gezien.

Super prestatie van allebei!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:10

Wow! Suus prijs! Dat had ik nog niet meegekregen! Ga zo gauw de uitslagen bekijken. Helvoirt was gaaf, alleen heb ik jammer genoeg weinig van de cross en hindernissen kunnen zien door een klein ongelukkig ongelukje thuis waardoor ik niet helemaal rad liep en me maar moeilijk te voet kon verplaatsen. Boos! Gelukkig heb ik Suus nog wel even kunnen helpen vanmorgen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:11

ach Suus niet. Linda in de 2*, ben helemaal in de war.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:19

Lielle schreef:
wat een ge-wel-di-ge wedstrijd. Ik heb een topdag gehad, mooie sport gezien, veel gekletst en super weer. Ik zat samen met Ibonn op 5/6 in de 1* en 5ab in de 2* en mn de 2* was een hele kluif. Hele dikke skyjump en dan op 4 galopsprongen gebroken lijn naar een smalletje. Veel langslopers, een val die gelukkig niets voorstelde, en ook een aantal prachtige passages waaronder Linda Smulders en Jiska Ja

tnx lielle, Ice liep echt super in de cross. maar een paar seconden buiten de tijd. de tweede crosstijd had ik Lachen
vond het echt een supermooie wedstrijd! leuk om te rijden. mijn springen liep nogal mis door zijn onvoorzichtigheid, maar de cross maakte alles weer goed!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 07:00

Ik heb Suus en Margo helaas niet zien rijden, wel een hele blije Suus tegengekomen, echt nogmaals gefeliciteerd! Margo ook foutloos toch?

Jiska zagen wij op het tweede water, dat ging onwijs netjes!!
Echt leuk, Ici (of Ice??) Beau is echt super enthousiast in de cross!!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 07:34

jeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjj
een 10e prijs mee naar huis kunnen nemen!
Wat is het toch een heerlijk paard die Otto van ons, hij bezorgde me weer kippenvel (en dan zit ik er niet eens op!)
Super wedstrijd, EK-waardig dus wat ons betreft volgend jaar het EK in Helvoirt!
Foto's van het weekend zet ik vanavond thuis online en link ik hier wel even door (als het mag Suus, Talitha???)

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 12:43

Clown Haha! Hyper! *LOL* net wakker Bloos Heb n heeeeeeerlijk en SUPER weekend achter de rug! Het weer was gelukkig fantastisch (iets minder voor het rijden maarja) en de sfeer ook geweldig! Zaterdagavond was mega lachen Clown maar dat zal wel te zien zijn op de foto's die inderdaad gegarandeerd geplaatst zullen gaan worden Clown ROFL Huilen van het lachen

Wedstrijd was ook super. Met dressuur was Pasjha inderdaad weer helemaal de oude en hij liep heel lekker. Helaas was hij wat kijkerig op Vivian Clown (als de foto's dan maar goed zijn Haha! ) anders had ik voor mijn gevoel er zeker nog wat meer punten kunnen rijden *LOL* Maar goed, ik was al heel blij met een 13e plek uit 52 combinaties! Pling
Daarna springen, dat vind ik toch t vervelendste van zo'n cross Bloos Nouja, insprngen ging eigenlijk best lekker dus ik had goeie hoop. Eenmaal in de ring ging t eigenlijk best netjes en foutloos, tot en met hindernis 7; toen dacht ik: oh wat gaat t mooi foutloos tot nu! en toen gingen 8 en 9 eraf Gestoord Gestoord Ik mag dat gewoon echt nooit meer denken, dan gaat t bijna gegardeerd fout.... Daarna stond ik 26e in het klassement.

Cross was heel mooi, maar voor de een * niet echt heel zwaar. Ik had wel begrepen dat de tijd redelijk krap stond, dus ik ben er qua tijd wel zeker voor gegaan (Jan van Beek kwam net voor mijn start ff resume geven van zijn eerste rit Bloos ).

Eenmaal van start ging het eigenlijk gelijk lekker. 1 was gewoon n lekker inkomer met wel een boom in het midden, mooi links gepakt. Lekker tempo door naar 2, wijnvaten/tafel hindernis ging lekker (hier stond Wendy en haar moeder). 3 was een bergje op met op 1 sprong een schuine stijl (hier stond Marloes), ging ook netjes en zoals gepland. 4 was bergje af en scherp naar rechts boom, goed. 5 & 6 was bergje af en scherp terug naar links walletje en daarna halve volte naar rechts walletje 6 (hier stonden Ibonn en Lielle Haha! ) Deze vond ik best lastig omdat Pasjha gewoon lekker hard rechtdoor wilde en de hindernis eigenlijk niet zag, wel nog goed ervoor gekregen. 7 was greppeltje met stijl erachter ook goed. Daarna lekker hard door naar Nickeltje en haar vriend Haha! bankje 8. Daarna op naar het water; eerst water inlopen, eruit, heuveltje op en over 9 soort stenen bank, weer water in en uit en door naar het hoofdterrein. Daar stonden weer 2 houten wallen 10 & 11 op een halve volte achter elkaar, ging lekker. Halve volte terug naar de berkenoxer 12, lekker. Daarna naar de flinke waterinsprong 13, denk dat de landing in t water wel bijna 1.50 of zo was! Die ging echt super strak en dat was echt kicken *LOL* daarna door t water naar 14 soort huisje water uit, ook goed. Daarna 15 dichtgebouwde oxer en daarna stijl 16, gingen netjes. Daarna 17 oxer en 18 opsprongetje ook netjes. 19 eendenkooi goed. Door naar schuine combi 20,21 en daarna klein bochtje schuin door naar 22. Deze waren niet zo hoog en ik reed hier flink door omdat ik zag dat de tijd krap werd, gingen goed maar raakten we wel. En daarna volle vaart door naar de laatste boom 23. Op mijn klok 8 sec. over de tijd, en dat klopte precies. Was super tevreden en mega trots op Pasjha!!!! Lovers

Daarna snel Simmie opgezocht Lovers afgezadeld en spul naar de DA gesleept om af te spuiten. We mochten rustig aan doen vd DA ivm het warme weer (gelukkig was Pasjha nog geschoren voor Helvoirt!). Na iets meer dan 10 min Pasjha laten keuren en de complimenten gekregen vd DA Pling Hij vond dat Pasjha er heel netjes op stond Pling Daarna Pasjha lekker afgespoten en terug naar de stallen. Bij de finish wachtte Erna me ook nog op, zit ook op bokt maar weet haar boktnaam zo ff niet. Leuke verrassing, zij heeft me 4 jaar geleden aan Rob Janssen geïntroduceerd toen ik hier terug in NL wilde beginnen met crossen Haha! Erna vond t natuurlijk ook geweldig dat we t zo goed hadden gedaan! Erg leuk!

Daarna rustig aan alles opgeruimd en ondertussen stond Pasjha ook al op stal Knipoog Fijn als je hulp hebt! Daarna zijn we nog fijn de twee * cross gaan kijken. Was mooi! Ook nog even bij 5/6 Lielle en Ibonn staan kijken, Linda Smulders het mooi voor zien doen Haha!

Uiteindelijk ben ik 21e geworden en heb ook mooi mijn eerste QR binnen Pling Ben helemaal happy. Helemaal als ik zie wie/wat er allemaal voor me op de uitslagen staat; geloof dat Nienke en Simone Willems bijna de enige niet prof. eventing ruiters voor me zijn Wow! Best cool dus vind ik.

Ik vond het echt een heeeele mooie wedstrijd en de sfeer was ook super! Mega complimenten voor de organisatie OK dan! wel beetje minder dat je extra moest betalen voor t stro bij zo'n inschrijfgeld Op naar de volgende wedstrijd Vingers aflikken

En heb geloof ik al lang niet meer zoveel bokkers gezien Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:46

Mooi verslag EG!!
Echt knap van je om zo rond te komen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:48

Nogmaals super gedaan Suus! Jammer dat ik er niet het hele weekend bij kon zijn. Volgende keer weer.

Mijn teen is trouwens toch gebroken, ben smiddags naar de SEH gegaan omdat het echt heel erg veel pijn ging doen en enorm op ging zwellen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:49

super gedaan Suus, echt knap!

Sim, je bent ook eigenwijs. Was dan meteen in Helvoirt gegaan Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:49

Wow Simmie, gebroken nog wel!!
Op zo'n manier dat je in het gips moet, of dat niet?
Kan je wel gewoon naar Minderhout?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:50

Echt super hoor ! Gefeliciteerd !

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:59

Super Suus! Ken Erna ook nog wel, dacht al....das een bekende....en loopt ze nou met Pashja Haha!

Hoe hoog was het inschrijfgeld?? Zag wel dat die int. buitenlandse wedstrijden echt mega duur zijn....iemand een idee waarom? Als amateur is er dan toch niet veel meer aan of wel?

Wat was er gebeurd met je teen Sim?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:02

Nogmaals gefeliciteerd Suus, ik vind het achteraf toch wel jammer dat ik je niet heb zien rijden (had ik toch wat eerder mijn bed uit gemoeten.... Bloos ). Maar je big smile toen ik je later zag lopen was dan wel weer heel leuk om te zien Haha!

Helemaal gaaf om zo lekker rond te kunnen sturen op zo'n evenement!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:05

Simmie schreef:
Nogmaals super gedaan Suus! Jammer dat ik er niet het hele weekend bij kon zijn. Volgende keer weer.

*Mijn teen is trouwens toch gebroken, ben smiddags naar de SEH gegaan omdat het echt heel erg veel pijn ging doen en enorm op ging zwellen*

Nagelbijten / Gniffelen nu voel ik me toch echt wel n beetje schuldig hoor Nagelbijten / Gniffelen maar goed dat je kon fietsen! Volgende keer wel gelijk naar de EHBO als t zo erg pijn doen! en reuze bedankt voor je toewijding Lovers

Bedankt voor de complimenten! Ben nog helemaal happy de peppy Haha! ben nog helemaal geen spulletjes ingepakt voor vakantie morgen Bloos Bloos!

SGWuppie: ah leuk! Ja Erna heeft me in t begin op sleeptouw genomen Haha! Inschrijfgeld is €170,- en daar komt nog €34,50 bij voor de KNHS. Stro €5,- / zaagsel €7,50 zit er normaal wel bij inbegrepen maar nu dus niet. Voor het riders diner zaterdagavond kregen we wel ook een vrijkaartje. Is inderdaad duur grapje, maar als ik zie dat ik eigenlijk best leuk mee kan draaien heb ik toch wel echt al zin in de volgende wedstrijd *LOL* Wie weet of ik ooit nog n keer zover zal kunnen komen? Ik heb nu de kans dus die neem ik ook, ook al betekent dat dat er van sparen niet veel terecht komt momenteel Clown

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:07

Zow... had eigenlijk nooit nagedacht over inschrijfgeld op zo'n wedstrijd, maar die kosten lopen aardig op zo zeg...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:10

Ede kost 200 euro, maar stalling en ontbijt zijn dan inbegrepen.
Leuke hobbie hebben wij.....

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:10

Tjonge...
Laat het mn ouders maar niet horen...
Maar goed, of ik ooit aan dat niveau toe kom is ook nog maar te bezien, laten we ons eerst lekker bezg houden in het M...

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:17

Als je M+10 bent mag je al een * starten! Dus zou er maar alvast over gaan nadenken Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:18

Hahahahahahahahaha!
Jij grappenmaker!!!

Nee, serieus, ik vind het enorm knap dat mensen die wedstrijd van gisteren gewoon even uitrijden en dan nog op tijd enzo kunnen letten ook ...
Dat niveau heb ik niet, en streef ik nu ook niet naar, we moeten wel realistisch blijven he?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:21

Niets mis met dromen Nickel.
Toen ik begon met crossen riep ik altijd heel hard dat ik nooooooit van mijn leven een L-cross zou gaan rijden. Dat leek me echt onmogelijk toen.
Let maar op; als het straks lekker gaat in het M ga je stiekem aan meer denken.... Knipoog

Ik droom nu ook nog steeds van het rijden van * niveau, maar ja, dat stomme springen he?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:22

Hm, we zullen zien.
Toen ik begon riepen we inderdaad ook dat ik nooit L of ook maar M zou gaan rijden...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:22

idem hier. Ik zie me nog in Bathmen het Z lopen "no way dat ik dat ooit ga doen" *LOL*

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:24

Precies Nickeltje! Misschien gaat bij Nick straks n knopje om in t M en is de controle er opeens helemaal! Pasjha werd in t M ook beter te controleren. Ze moeten toch meer gaan meedenken en dan worden ze bijna vanzelf (natuurlijk niet helemaal vanzelf Bloos ) fijner te sturen/rijden in de cross.