Madamme was hengstig, dus vreselijk lastig (net als de hele week al) met de dressuur. Ik ging voor de 145 punten, en mn moeder voor niet meer dan 150. Kom ik mn instructrice tegen, ja Ilse zei dat je 160 punten had hè. Dus ik zeg nee dat kan nooit. Dus kijken, en jawel hoor.. Die jury snapte het duidelijk niet! (Maar nu wel eindelijk een keer in mn voordeel
)Springen was ze tot mijn verbazing erg rustig. Door mijn fout een tijdfoutje en een balk, en door haar slordigheid nog een balkje. Maar ik was allang blij dat ze rustig was. (Normaal is ze niet te houden en ramt alle balken er af als ze hengstig is..)
Toen mocht ik eindelijk de cross in (met hartsla 60
) Ik braaf mijn horloge aan te zetten een minuut van te voren (met een weg racend paard, die vond dat ze al weg mocht, zegt de starter: zo die heeft er zin in, maar dat mag ie zometeen ook nog laten zien..
) En heerlijk van start, hindernis 1 lekker niet op het midden gesprongen maar aan de zijkant (je moet wat als je naar de L wilt
) op hindernis 2 kwam ze erg terug, stond bijna stil, met een aanmoedigend tikje erbij en wat stem toch keurig gesprongen (met mn hoofd in de takken
) hindernis 3 iets te dicht en vanaf 4 ging het weer lekker. Ze pakte MB dit jaar wat minder aan dan vorig jaar. (Toen was t haar eerste cross, en ook ik vond het erg indrukwekkend, wat een sprongen stonden er in zeg
) Dit jaar had ik echt zo iets van, yeah right, t was toch zo'n pittige cross? Dus misschien ligt het ook wel een beetje aan mij
Al met al heb ik toch fijn gereden en was tevreden met mn resultaat. Alhoewel ik wel geleerd heb gister, absoluut niet op techniek te vertrouwen maar op je eigen gevoel!!!!!! Stom rothorloge. Daphne (starremans) had het dus over mijn horloge. De vorige keer piepte dat keurig als je nog een halve minuut te gaan had. En ik ga er natuurlijk vanuit dat dat nu weer zo is. Ik had een heerlijk tempo gereden en op de ene laatste hindernis begon dat ding te piepen. Dus ik dacht, oliebol, plenty of time over, doe rustig aan joh, en ga heel langzaam in een bijna verzameld galopje op de laatste hindernis af en galoppeer heel relaxed op de finish af, druk mn horloge uit en zie tot mijn verbazing 32 staan. Huh, denkt Jolien, te snel of te langzaam? Drukt horloge weer aan en het loopt door naar 33, 34, 35.. TE LANGZAAM DUS!!!! Ik had dat ding moeten negeren en lekker door moeten galopperen dan was ik vrij dicht bij de ideale tijd geweest
Maarja, dat is een zeer goede les voor de volgende keer! Volgende keer is overigens Dijkgatbos, wat mijn L debuut wordt
(Ja, met mijn anti-dressuurknol een L1proef ja
)Edit: Ohja, en Ruud nog even gesproken
jammer van je parcoursje en toch nog fijn gecrosst, lijkt me lastig die horloges! Ik had ene gewone om, voor de tijd in het algemeen. Kom ik op stal, 18.15 ik denk dat is lekker vroeg, liep hij ineens 3 kwartier achter!

.