[SGW] Verslagen SGW Maarsbergen (28/29 juni en OEFENCROSS)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolienn

Re: Verslagen SGW Maarsbergen (28 en 29 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:41

Na 7 pagina's ook mijn verslag nog even.

Madamme was hengstig, dus vreselijk lastig (net als de hele week al) met de dressuur. Ik ging voor de 145 punten, en mn moeder voor niet meer dan 150. Kom ik mn instructrice tegen, ja Ilse zei dat je 160 punten had hè. Dus ik zeg nee dat kan nooit. Dus kijken, en jawel hoor.. Die jury snapte het duidelijk niet! (Maar nu wel eindelijk een keer in mn voordeel Tong uitsteken)
Springen was ze tot mijn verbazing erg rustig. Door mijn fout een tijdfoutje en een balk, en door haar slordigheid nog een balkje. Maar ik was allang blij dat ze rustig was. (Normaal is ze niet te houden en ramt alle balken er af als ze hengstig is..)
Toen mocht ik eindelijk de cross in (met hartsla 60 Lachen ) Ik braaf mijn horloge aan te zetten een minuut van te voren (met een weg racend paard, die vond dat ze al weg mocht, zegt de starter: zo die heeft er zin in, maar dat mag ie zometeen ook nog laten zien.. Tong uitsteken) En heerlijk van start, hindernis 1 lekker niet op het midden gesprongen maar aan de zijkant (je moet wat als je naar de L wilt Tong uitsteken) op hindernis 2 kwam ze erg terug, stond bijna stil, met een aanmoedigend tikje erbij en wat stem toch keurig gesprongen (met mn hoofd in de takken Verdrietig ) hindernis 3 iets te dicht en vanaf 4 ging het weer lekker. Ze pakte MB dit jaar wat minder aan dan vorig jaar. (Toen was t haar eerste cross, en ook ik vond het erg indrukwekkend, wat een sprongen stonden er in zeg Vingers aflikken ) Dit jaar had ik echt zo iets van, yeah right, t was toch zo'n pittige cross? Dus misschien ligt het ook wel een beetje aan mij Knipoog Al met al heb ik toch fijn gereden en was tevreden met mn resultaat. Alhoewel ik wel geleerd heb gister, absoluut niet op techniek te vertrouwen maar op je eigen gevoel!!!!!! Stom rothorloge. Daphne (starremans) had het dus over mijn horloge. De vorige keer piepte dat keurig als je nog een halve minuut te gaan had. En ik ga er natuurlijk vanuit dat dat nu weer zo is. Ik had een heerlijk tempo gereden en op de ene laatste hindernis begon dat ding te piepen. Dus ik dacht, oliebol, plenty of time over, doe rustig aan joh, en ga heel langzaam in een bijna verzameld galopje op de laatste hindernis af en galoppeer heel relaxed op de finish af, druk mn horloge uit en zie tot mijn verbazing 32 staan. Huh, denkt Jolien, te snel of te langzaam? Drukt horloge weer aan en het loopt door naar 33, 34, 35.. TE LANGZAAM DUS!!!! Ik had dat ding moeten negeren en lekker door moeten galopperen dan was ik vrij dicht bij de ideale tijd geweest Boos! Maarja, dat is een zeer goede les voor de volgende keer!

Volgende keer is overigens Dijkgatbos, wat mijn L debuut wordt Lachen (Ja, met mijn anti-dressuurknol een L1proef ja Slapen )

Edit: Ohja, en Ruud nog even gesproken Knipoog

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:47

he laat mij nou in de waan dat het een pittige cross was Haha!

Dressuur viel dus mee Clown jammer van je parcoursje en toch nog fijn gecrosst, lijkt me lastig die horloges! Ik had ene gewone om, voor de tijd in het algemeen. Kom ik op stal, 18.15 ik denk dat is lekker vroeg, liep hij ineens 3 kwartier achter!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:52

Volgens mij stond hij voor het B best pittig. Maar ik vind dat moeilijk oordelen omdat ik nu teveel M crossen zien. En dan lijkt het B al snel gemakkelijker.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:55

Deze vond ik wel grappig van mezelf:
Afbeelding

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:55

Was leuk te doen, hindernis 2 heb ik veel paarden op zien staken weigeren en flippen (inclusief ikzelf). Had daar ook graag de L hindernis gesprongen.
Verder was het een kwestie van schakelen in tempo voor onder andere de zandbak.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:13

Rayo, netjes gedaan van Mikel. Komt vast wel goed met de op en afsprongen als ze die wat meer gezien hebben.

TeeGee, hoe is het nu met je kuiten? Clown Wel een leuke dag gehad zo te lezen.

Missanous, keurig hoor zo'n debuut.

Jitske, netjes hoor van Velvet. Vertrouwen opbouwen is nu het belangrijkste en dat ze zo het water inloopt is wel erg prettig.
En wat betreft het Z, dat weet ik nog niet, had zaterdag 1 rotsprong en dan ga ik alweer twijfelen Bloos heb nu eenmaal niet zoveel zelfvertrouwen

Bianca, balen van je springen. Misschien is de pijp wel een beetje leeg bij Rebecca.
Zou het niet teveel geweest zijn om de paardenvierdaagse te rijden en daarna meteen een cross? (niet aanvallend bedoeld hoor.)
Hopelijk knapt ze snel weer op en heb je der in Wieringerwerf weer lekker aan het lopen.

JN, jammer dat het niet wilde, maar als jezelf al niet lekker in je vel zit is het best lastig.

Ruud, gelukkig mocht je nog crossen. Mooi dat je er een fijn gevoel aan over hbt gehouden.

SgwUkkie, mooi dat je het gevoel hebt dat er verbetering in zit. Hopelijk kunnen jullie het vasthouden.

Ik vond de M cross meevallen. Neemt niet weg dat ik een rotsprong had op 5 en dat ik daar nu nog van baal Clown

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:14

Mn linker is nog best pijnlijk, nog steeds een hard stuk. Als ik een tijd heb gezeten moet ie even opwarmen en dan gaat het wel goed.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:16

GvdT, had je gezien dat ze de gaten dicht hadden gegooid?

TG, ik kreeg gister op de bank ineens kramp in mn ruiterspier, ook niet leuk! maar nu gelukkig geen last, hopelijk ontspant die van jou ook snel

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:22

Talida schreef:
GvdT, had je gezien dat ze de gaten dicht hadden gegooid?

TG, ik kreeg gister op de bank ineens kramp in mn ruiterspier, ook niet leuk! maar nu gelukkig geen last, hopelijk ontspant die van jou ook snel

Ik had het gemeld met inschrijven, hoorde van Ronald dat er ook een gat was in de bocht voor het M water. Hij waarschuwde me dat ik daar goed moest uitkijken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:08

Ik vond trouwens dat er een hele aardige DA zat. In het springparcours voelde Oro anders aan dan normaal. Hij hinnikte zachtjes onderweg naar 1. Leek daar op terug te kruipen en maakte ook nog ergens een soort van bok. Het voelde niet aan alsof dat van blijdschap was. Ik was even bang dat het niet goed met hem zat dus ik heb de DA gevraagd om hem extra goed te checken of ik wel kon gaan crossen. Zij zag gelukkig geen probleem. En in de cross voelde hij weer hartstikke normaal aan.

En de starter was ook geweldig. Ik kon precies op tijd mijn klok aanzetten. En ook zo'n fijne grote klok ernaast.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:17

Jitske: Als hij echt niet zou willen of het zou niet vertrouwd zijn om door tegaan was ik wel gestopt. Dat was niet het geval, dus dan ga ik gewoon door Lachen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:23

wat ik me nog afvroeg, hoe kan je nou 2x 11 tegenkomen?

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:27

slaat dat op hetgene wat ik schreef dat ik fout was gereden?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:28

ik weet niet meer wie het schreef, maar vroeg me af hoe je dan gereden had Haha!
na 11 weer links ipv rechts ofzo?

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:29

nee na 7 was ik ipv links rechts gegaan en daar zat 11
toen had ik door dat ik fout zat, maar nog niet dat dat 11 was :p dacht dat ik gewoon een weggetje was vergeten in te slaan, dus toen terug naar 8 gereden en toen het lijntje tot 11 en dacht huh hier ben ik al geweest.. Ja ik weet het.. heel dom Tong uitsteken

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:30

Zonde hoor Nadua, maar ach .. het zal je geen 2de keer overkomen ! Haha!

Scum, ik zag je dacht ik al bij de trailers.. Toen dacht ik nog, WOW wat een paard *LOL*
Ik heb je nog wel zien in springen Haha!

Bianca, rot zeg dat het bij jou nu momentueel ook even tegen zit .

Ruudjw schreef:
Was leuk te doen, hindernis 2 heb ik veel paarden op zien staken weigeren en flippen (inclusief ikzelf). Had daar ook graag de L hindernis gesprongen.
Verder was het een kwestie van schakelen in tempo voor onder andere de zandbak.

Hou maar op.. Ben der op uitgebelt met mijn 'sport' Fjord Nagelbijten / Gniffelen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:33

oh ok. Dan heb je inderdaad even lopen dwalen Haha!

2 was ook mijn grote vrees, zei het al van te voren en toen hadden we nog niet eens al die weigeringen gezien, maar dat ging vrij goed eigenlijk. Ze is echt zo stoer gewoon Cool

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:35

*LOL* Dat zeker

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:43

2 an sich stelde niet zoveel voor. Gewoon een bezembak of zoiets. Maar ik vond die tak maar niks. Gevaarlijk zelfs.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:45

Tis dat jij het zei, anders was het ons niet eens opgevallen Clown

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:46

Was echt jammer Amber, ik was in die dressuurbak aan het uitstappen na de cross.

Ik moest ook behoorlijk bukken bij 2, was echt een donker ook.

Ik hoefde trouwens bij nakeuring helemaal niet meer te draven??

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:46

Ja ik zag je nog idd stappen !
Apart dat je niet hoefde te draven..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:48

Ik heb wel gedraafd, maar volgens mij heeft ze helemaal niet gekeken. Toen ik me omdraaide was ze al weg.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:48

Wij ook niet, bij Vlietland ook niet, dus ik dacht het zal wel niet horen na een cross?

Tal dr hartslag was precies hetzelfde ervoor en erna (66)
Mijne daarentegen...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:54

Zaterdag moest er ook niet gedraafd worden na de cross.