[SGW] NK Princenhage: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

Re: NK Princenhage: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:31

miss_jumpy schreef:
GvdT schreef:
Ik hoorde dat Chantal de Z lus voor het water vergeten was, maar de rest wel foutloos heeft gecrosst. Dan nog zouden 2 foutloze ritten erg weinig zijn. Gezien het aantal deelnemers dan.

Bloos!
Dan baal je!
Ben benieuwd wanneer ze erachter kwam, toen ze al over de finish was?

Yep, ze kwam er achter toen ze al binnen was...

Wel balen als je zo je seizoen moet afsluiten MJ! Ik vind die uitspraak van Pleun wel een goede.
Heb zelf ook een hele tijd met mijn vertrouwen zitten kwakkelen en kan me goed voorstellen dat het hier niet beter van wordt! Misschien helpt het als je nu een wintertje geen cross ziet en er in het voorjaar weer met frisse moed tegenaan kan!

Familie Smulders en Yolien: Wat een k dag voor jullie! Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie daar nooit meer naartoe gaan!

Vond het trouwens vreemd (maar wel veel beter!) dat er op de trakehner voor het L nu een breekboom lag. Een paar weken terug lag er voor het B nog een gewone boom, even hoog... Verward

Ik denk wel dat je als pracoursbouwer gaat nadenken als er maar zo weinig mensen door je Z cross komen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 07:57

[sgw] Bijna koppie onder in de waterbak op het NK

MJ, priveles is echt veel beter in dit soort omstandigheden.

Wollie, is desnoods 1 * 2 weken niet een optie bij Rob? Ik ga ook zo af en toe eens bij hem lessen als we alletwee tijd hebben en dat bevalt super.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:22

Lielle: Is misschien wel een optie ja, even overleggen of Frank dat ziet zitten... Of heel snel mijn E rijbewijs halen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:55

E rijbewijs is wel heel handig Ja Gewoon zo'n dagcursus doen, ben je er zo vanaf.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 09:56

Dat zou ik ook nog wel een keer willen (eerst ergens geld vanaf zien te halen).

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:58

Lielle schreef:
E rijbewijs is wel heel handig Ja Gewoon zo'n dagcursus doen, ben je er zo vanaf.

Lielle mag ik vragen wat jij ervoor betaald hebt? voor een dagcursus, wij hebben al wat geinformeerd voor mij maar schrok nogal van de kosten, is nl wel handig om dit te hebben en zeker om het achter de hand te hebben al er iets gebeurd.... (neede hihi)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:03

Heb jij dan niet C (groot rijbewijs) nodig? Ik heb heb er toen 1200 gulden voor betaald, dat was in begin 2002 (nog betaald in 2001) en ik heb gekozen voor een hele dag les en dan de volgende dag examen doen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:05

sterkte Patsmu... dat was niet jouw dag.... Bloos

MJ: balen zeg!! snap dat je dan het vertrouwen wat kwijt bent/raakt. dat is niet leuk!
maar misschien komt het ook wel (paarden hebben dat snel door) omdat er idd iemand bij is(in de les) en je weet dat je fouten mag maken (moet zowat Lachen ) dan rijdt je toch anders dan op concours.misschien wil je op concours zelf TE graag (foutloos/goed presteren)(tja wie niet Haha! ) maar dat je paardje daar misschien te veel moeite mee heeft, of zegt van Ja daggggg Bloos
ik ken je paardje natuurlijk niet, maar hoop wel dat je het vertrouwen weer wat terug krijgt!
Laatst bijgewerkt door Biertabje op 06-11-06 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:07

Ja, eigenlijk wel maar ik wil alleen de aanhanger leren, geen vrachtwagen, daar zijn we al met 2en voor. (lin en Pat!) Ik wil de trailer/caravan puls jeep kunnen rijden......

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:14

Ben weer op kantoor, dus tijd om mijn verslagje te typen Haha!

Vrijdag samen met Eventinggek, Floor en Madeleine de cross gelopen. Vond de cross goed te doen in vergelijking met Barchem vorig jaar. Zelfs het zwarte gat viel mee, ik had het gat breder verwacht.

De dressuur ging erg goed, hij sprong 1x galop aan op de volte maar voor de rest foutloos. Resultaat 6e plek met 208 en 182 Boos! ptn. 26 ptn verschil tussen beide juryleden is toch echt teveel !!
Wel mijn doel bereikt: bij de eerste 10 eindigen in de dressuur.

's Avonds lekker gegeten bij Budda in Rijsbergen. Dit is echt voor herhaling vatbaar! Plato had het erg naar de zin bij Liberty, leuke manege en alles tiptop in orde!

Zaterdag nog een keer de cross gelopen en enkele ruiters op het zwarte gat en de trakener bekeken en gezien dat het goed was Bloos

Bij het springen ging alles goed tot hindernis 8. Ik had enkele ruiters voor mij gezien en zij reden tussen 7 en 8, 3 of 4 galopsprongen. Ik koos voor 3 en dat kostte mij een balk. Boos! Balen want die kon ik me niet permiteren.

Ik had een supersafe gevoel over de cross dus met veel vertrouwen van start. Ik was van plan om alle snelheid uit Plato te halen die erin zat om de balk van het springen goed te maken. Dit ging goed tot hindernis 3. Daar kwamen we heel hard aan, Plato ging heel groot af en landde op de achterkant van de hindernis. Hart schoot in mijn keel maar gelukkig redde hij zich en bleef op de been maar meteen achter de hindernis stond een boompje Rolleyes . Gelukkig kozen we allebei dezelfde kant van de boom Haha! . Richting hindernis 4 effe rustig aan, teugels en beugels zoeken en goede afstand rijden voor het vertrouwen.
Daarna alles weer vol gas en zonder problemen. Bij de spoorbomen 2x witte vlag geraakt dus geen tijd verloren op die hindernis Haha!
Uiteindelijk foutloos binnen met 14 sec tijdsoverschrijding. Superblij met de cross en de tijd, Plato is nog niet zo snel maar lukt steeds beter.

Tijdens het wachten op de uitslag liepen we, Eventinggek, Madeleinde, Floor en aanhang, de M-cross om ons voor te bereiden op het volgende seizoen toen we hoorden dat de uitslag er was. Er werd gezegd dat ik nog net prijs had met een 12e plek. Dus naar het hoofdterrein maar toen kregen we telefoon. Ruud's pap was naar het ziekenhuis gebracht met hartklachten. Het was niet levensbedreigend maar wel ernstig omdat hij al 2x gedotterd is.
Op het hoofdterrein bleek dat ik 1 plaats gezakt was, van 12 naar 13 en dus geen prijs meer. De schuldige was, ...... Bitwise Boos! Haha! Dat durfde je in je eerdere verslagje niet te melden hé dat je een mede-bokker eraf gereden had. Haha!
Was balen en toch ook weer niet omdat ik een goed gevoel had over onze prestatie. 13e op NK is niet slecht maar toch, er had meer ingezeten.

Omdat ik toch geen prijs meer had, hebben we besloten om meteen te vertrekken zodat Ruud nog naar het ziekenhuis kon. Intussen weten we dat er waarschijnlijk weer ergens een vernauwing zit maar vandaag kunnen er pas onderzoeken uitgevoerd worden en weten we over een paar dagen meer.

@ Sabine en Margot: gefeliciteerd
@ ETS + Yolien: sterkte, het is nooit leuk om zo iets te horen maar als je dan aan de andere kant van het land staat, wil je nog maar 1 ding en dat is zo snel mogelijk naar huis.

Wie maakten er trouwens foto's tijdens de cross, staan de foto's ergens op internet?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 10:18

Paardinbeeld. Maar ze staan nog niet op internet.
Ik zag wel een foto van jou waar je op de achtergrond naar Lielle staat te kijken Ibon Knipoog

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:23

Ibonn schreef:
Op het hoofdterrein bleek dat ik 1 plaats gezakt was, van 12 naar 13 en dus geen prijs meer. De schuldige was, ...... Bitwise Boos! Haha! Dat durfde je in je eerdere verslagje niet te melden hé dat je een mede-bokker eraf gereden had. Haha!

Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos . Maar in ArenDonk stond jij er beter voor

Hoe is het met de vader van Ruud ?

Paard in beeld heeft ook foto's gemaakt. Die foto van Lielle met de spoorbomen sta je ook op!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:27

Citaat:
Maar in ArenDonk stond jij er beter voor

Dat klopt Haha! maar ik gun het je van harte hoor. Nu zijn jullie voorgoed genezen van het gaten-trauma Haha!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:44

Ik ga alvast iets nieuws verzinnen voor volgende jaar .....

Oh ja, Proficiat met je resultaat (was ik nog vergeten)

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:31

Welke fotograven stonden er allemaal?

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:34

Patsmu: klinkt als een heftig weekend!

Ik ben nog altijd K.O. van het weekend. Op een of andere manieren zijn die wedstrijden slopend, al hoef ik zelf niet te rijden. Maar ik ben toch trots op de 3e plaats van Madelene!

Sabine, Margo, Lex, Suzanne en alle andere prijswinnaars die ik nu vast vergeten ben: proficiat!!!!!!!

MJ: Volgend jaar weer hard gaan trainen en dan komt het vast goed! Misschien had hij zijn dag niet...

Bitwise: volgend jaar komen de grote gaten Tong uitsteken

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:25

Pastmu, het mocht jullie afgelopen weekend niet mee zitten. Gecondoleerd met je opa.

Alle prijswinnaars uiteraard GEFELICITEERD!!!!!

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:36

Nou mijn verslag, dressuur wat gespannen, punten vielen wel erg tegen. Springen had ik 2 balken, 1 mijn eigen schuld en de andere heb ik niet horen vallen, hoorde het pas toen hij zei 8 strafpunten, Hij sprong wel goed, maar toch 1 blakje teveel. Maar cross helemaal foutloos en makkelijk binnen de tijd. heb echt een fijne cross gereden. 28ste geworden dus uiteindelijk toch tevreden.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:25

Hier dan eindelijk mij verslag:
Vrijdag naar mijn gevoel best n goede proef gereden, maar later zag ik op de video dat t er veel te braaf uitzag. Helaas stond ik dus ook maar 19e na de dressuur. 185 en 182 punten (oa een 4 voor de stap die er op de video echt heel netjes uitzag Verward ). Maarja, er was niet veel verschil in strafpunten (rond de 10 punten tussen 1 en 20!) dus er kon nog vanalles gebeuren met t springen en de cross. Vrijdag avond lekker gezellig ben nog enkele andere bokkers gewokt Haha! was lekker en heeeel gezellig!

Zaterdag ging t met losspringen direct al heel erg lekker. In t parcours heb ik Pasjha, op de stijltjes waar ik bang voor was dat ie ze misschien af zou springen, voor de zekerheid maar extra aangemoedigd met m'n stem Clown Heeft wel geholpen want hij trok iedere keer z'n benen wat extra hoog op zodat we dus ook netjes foutloos Knipoog

Daarna rustig aan gedaan want t springen liep n beetje in. Ik vond wel dat t losrijterrein voor de cross wat te klein was; je kon er niet echt lekker eens n rondje lekker doorgallopperen. Maarja... Pasjha begon al wat wilde huppels te maken op t voorterrein, hij had er echt zin in Ja Omdat het bleek dat we toch moesten doorrijden wilde ik direct flink doorrijden in de cross (eindelijk Haha! )

Na een heerlijke mega start direct lekker op tempo. 1 en 2 gingen goed. Voor 3 vond ik de wending in ons snelle tempo opeens toch wel wat erg krapjes maar we kwamen toch lekker op 3. De oxer-stijl 4ab sprongen we perfect van voor links naar rechts achter. Dit hadden we met lopen al besproken, omdat de dubbel iets krap stond (naar Ibonn, Madelene en mijn mening Bloos ). Houtstapel 5 goed. Daarna de trakhener 6; ging helemaal zonder enige twijfel. Wal 7 goed. Op de afsprong 8 netjes verzameld omlaag gesprongen. Op de molenwiek 9 (ik ging rechtdoor) schoot me effe t beeld van Patries in Neede door m'n hoofd, omdat Pasjha iets naar links sprong doordat we dicht op kwamen en ik de linker balk wel erg dichtbij zag komen Nagelbijten / Gniffelen maar ging gelukkig goed. Daarna netjes 'op de vot getrokken' voor de passage du route 10ab wat lekker ging. Trein wagon 11 goed. Bij de brembak 12 heb ik Pasjha maar effe n paar meter vantevoren voor het hindernis gewaarschuwd, kon t zelf amper zien op n afstand Clown goed. 13 simpel. Haag 14 beetje erg op groot. Paddestoelen 15 goed. Het 'akelige zwarte gat' 16 a ging simpeler dan t smalletje b erachter Haha! Slingerboom 17 goed. Voor t water ben ik maar iets rustiger gaan galloperen want we zaten weer eens ruim in de tijd Vork Water insprong 18a ging super, alleen kon ik Pasjha niet aan t gallopperen krijgen in t water; beetje lomp op b. De val 19ab ging perfect op 2 gallopsprongen. Dubbel 20 en bloemenbak 21 gingen goed. Foutloos en op 5.53 gefinished dus 16 sec. binnen de opt. tijd Knipoog

Uiteindelijk ben ik nog 7e geworden en ben dus best wel tevreden. Alleen baal ik nog steeds vd dressuur, had echt beter gekunt maar das natuurlijk altijd achteraf Haha!

Iedereen die prijs had gefeliciteerd Go jij! Go jij!

Patsmu & co: echt ongelofelijk wat jullie voor een baalwedstrijd hebben gehad.... Geconduleerd met jullie opa Ach gut

MJ: echt jammer dat t met jullie zo slecht ging.... maar idd gewoon doortrainen! Jullie kunnen t echt wel Ja

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:27

Gecondoleerd Patries, wat een rotdag voor jullie Ach gut

Ik heb alles gelezen, maar ben ook weer wat dingetjes vergeten Bloos Iedereen die prijs had gefeliciteerd!!

En Go0tje, jammer van die tijdfouten, vooral als je normaal gesproken altijd binnen de tijd bent! Maar goed, een fijn gevoel is het belangrijkst! En ik heb soms ook weleens de indruk dat het je zelfs op bokt niet altijd helemaal gegund wordt Scheve mond

MJ, balen voor jou zeg!! Blessures zijn vervelend, maar zoiets lijkt me nog erger! Misschien moet je hem eens een maandje naar Jan van Beek ofzo brengen (als ie weer kan rijden dan he Vork ) of naar Fried van Stiphout. Kijken hoe zij ermee rijden!

GvdT: goed gedaan joh! Gaat echt wel lekker met jou! En ik zou me maar niet te druk maken over mensen die zeiken over alternatieven...kom op zeg, die staan er toch niet voor niets!!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:46

Eindelijk ook mijn complete verslag.
Voor mijn doen ging de dressuur netjes. Ik had geen grote fouten gemaakt en Sunny liep er lekker doorheen. Soms wel een beetje spanning, want in de verte gingen 2 honden met elkaar vechten Rolleyes
Na de dressuur stond ik heel erg laag, viel me echt tegen. Had wel verwacht in de middenmoot te zitten. Emmy had heel veel dressuurproeven gekeken. Ze zei dat een paar die boven mij stonden stuiterend door de ring gingen. De jury's hebben blijkbaar iets gezien wat ze niet aanstond, jammer maar helaas.

Nog even de cross gelopen met familie en Emmy en familie. Wij hadden besloten de eerste dubbel van rechts naar links te springen. Voor de rest was het bij sommige hindernissen gewoon goed opletten.

De volgende dag springen, ik vond het parcours erg laag, Sunny was ook niet onder de indruk en we kregen een balk. Natuurlijk is het geen excuus om te zeggen dat Sunny het te laag vond, maar voor een kampioenschap hadden ze het best wat moeilijker mogen maken.

Toen vol goede moed de cross in, Sunny begon ook al jolig te worden. Eerste hindernissen gingen meteen fijn en meteen een goed tempo gepakt. Voor de spoorbomen moest ik wel even grof inkomen met mijn hand, want de rem was even kwijt. Bij het zwarte gat dacht Sunny dat ze naar links moest, dus met een kleine slinger nog op het goede pad weten te komen.
Daarna ook weer prima tot het water Tong uitsteken Ik denk dat ik niet genoeg terug reed, dus met een iets te enthousiaste sprong het water in Clown
Sunny struikelde in het water en ik viel voorover op zijn nek. Gelukkig kwam Sunny weer omhoog en kon ik met een klein lusje de hindernis in het water weer aanrijden. De rest van de hindernissen had ik een pijnlijke neus, maar Sunny ging braaf door! Uiteindelijk nog 15 sec. binnen de tijd gefinisht.
Ik denk dat Sunny zo sterk werd, omdat ik normaal nooit zoveel gas geef op open stukken. De volgende cross moet ik dan maar weer iets meer mijn gemak houden. Ze gaf verder wel een super safe gevoel op alle hindernissen.
In het eindklassement 22ste geworden. Een top 10 klassering had er voor mij toch niet ingezeten vanwege mijn dressuur, dus ik ben best tevreden Lachen
Heb al even de M-hindernissen van Chaam gekeken op internet en die zien er erg leuk uit. Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:03

marieketencate schreef:
MJ, balen voor jou zeg!! Blessures zijn vervelend, maar zoiets lijkt me nog erger! Misschien moet je hem eens een maandje naar Jan van Beek ofzo brengen (als ie weer kan rijden dan he Vork ) of naar Fried van Stiphout. Kijken hoe zij ermee rijden!

Marieke, ik had het er met gootje ook over dat mannen gewoon meer kracht in de benen hebben en ze op het beslissende moment die paarden iets makkelijker er over knijpen.
Ik ben ook de eerste om toe te geven dat ik wel eens mijn been iets afsteek en daarna weer doorknijp ipv meteen doorknijpen als het spannend wordt. Ja en dan kan mijn doorknijpen niet op tegen het doorknijpen van een man.
Ik denk ook dat de meeste amateurs dit wel hebben. Heb genoeg ruiters in crossen geobserveerd om te concluderen dat ik bij lange na niet de enige ben Clown ben alleen wel benieuwd hoeveel ruiters dit zelf durven toe te geven Knipoog

Het zou voor Os best eens overtuigend kunnen werken.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:20

Ik heb dat ook GvdT Tong uitsteken In het parcours niet, maar tijdens de cross wel. Net als bij de afsprong in Bathmen, dan vergeet ik gewoon been te geven en dan sta je al stil.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 07:04

Ik ken het probleem Ja Zeker met Joeri werd ik steeds onzekerder in springparcoursen! Bij Sonja heb ik dat wel een beetje boel afgeleerd, maar ik merk dat ik nu ik veel minder les heb ik af en toe terugval in mn oude fouten.
Gelukkig is Inventor er eentje die dan ook gewoon niet springt dus ik leer het wel weer af Ja

Eventinggek super hoor! Ik doe het je niet na!

Renske ook lekker gereden op het neus-incident na Clown

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 07:32

Ik ben in ieder geval blij dat er meer zijn die wel eens een beentje afsteken Knipoog

Mijn Ossie is volgens mij best wel een wantrouwend paard (snel bang en schrikken, vervolgens gelijk blokkeren en willen omdraaien) en ik ben natuurlijk maar een grietje op zijn rug die soms wat te afwachtend zit. Dus ik kan me ook wel voorstellen dat dat niet altijd de beste combi is en dat een ruiter als jan van beek zo'n paard met veel meer kracht en overtuiging de cross door krijgt.

Maar Os een maand wegbrengen, dat krijg ik er echt niet door bij mijn zus en ik zou het zelf ook niet echt leuk vinden denk ik. Dus ga eerst met springinstructeur aan de slag, dat is ook nogal een doortastend persoon. En wie weet in januari nog wat prive-crosslessen.

Maar ik denk dat ik nu moet stoppen met overanalyseren want daar ben ik echt te goed in en eerst maar weer aan de slag!

Maar wat jullie hier aandragen, daar herken ik wel het een en ander in hoor! Dus bedankt, ben al weer een beetje uit mijn dal...