[SGW] SGW Hattem - 13/14 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Re: SGW Hattem - 13/14 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:29

Ik ga morgenochtend voor mijn dressuur eerst de cross lopen en daarna nog een keer, ben echt benieuwd Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:32

veel plezier en succes vast voor alle Hattem-gangers!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:31

De cross is best pittig voor de Lpaarden vind ik. Ik ga voor de trakhener bij hindernis 4, als ze begint te loeren pak ik het alternatief. Bij de punt neem ik het alternatief, ik vind die niet echt mooi gebouwd, vooral die coniferen daarachter/zijkant dwingen nog meer naar de buitenkant.
Bij de Rabohoek ga ik ook gewoon rechtuit, nouja dat is dan mijn plan Knipoog

Iedereen veel succes en wie weet tot morgen! Haha!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:51

Pfff alles is gepakt en gevlochten. Morgenvroeg om 6.30 uur weg. Rosanne is startnummer 49 en Anneroos heeft 105. Ze hebben er zin in. Ik ook; het wordt vast een mooie dag!

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:37

Ik ben alweer terug, doe straks wel verslag

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:11

Een lang verslag van Hattem (OV) 14 oktober:

6.10 ging de wekker van Elise (loes (l0esjj) bleef nog lekker 20 min liggen Boos! ), rijkleren aangetrokken, nop ingevlecht en auto ingepakt en om ong 7.10 vertrokken we richting Hattem... Ongeveer een uur later daar aangekomen en betaald en nog beetje gekeken enz.. Rond half 9 nop opgezadeld, losgereden en proefje in wat dus echt niet ging Nagelbijten / Gniffelen Hij was erg vervelend.. Nop weer afgezadeld en op trailer gezet en zelf de cross kleren aangedaan..
Nadat we dat hadden gedaan gingen we de cross lopen.. Paar rot lijntjes gekeken hoe ik ong zou rijden enz.. toen we bij de ena laatste hindernis waren zeiden we tegen elkaar: zijn we wel goed gelopen, we hebben geen water gezien Nagelbijten / Gniffelen en andere mensen hadden het er ook al over, wat bleek B pony's hoefden geen water.. Dat scheelde me weer iets, want hoorde van nops baasje en me instructrice dat de waterbak gene fijne waterbak was, stijl erin en allemaal troep erin.. De punten opgehaald: 162 en 165 volgens mij en een 8e plek Bloos
Nog eventjes paar hindernissen in de cross gekeken en maar richting de auto gegaan waar we nog wat gegeten hebben en gedronken.. Rond 12uur begonnen met nop opzadelen en richting het losspringen.. Toen zag ik dat ik er nog ma paar voor me had, dus gaan losrijden en wat sprongetjes maken en toen viel het eienlijk nog wel mee hoeveel tijd ik had.. Noppie liep in het parcours erg fijn alleen op de ena laatste hindernis, een dubbel kwam die niet fijn op de 1e, en op de 2e kwam die al helemaal niet fijn met gevolg een balk..
Met het springen had ik dus 1 balk. Toen nog even Rowie (Skygirl) gekeken bij het springen en richting de dierenarts gestapt waar alles weer toppie was Knipoog
Op het losspring terrein van de cross nog hele tijd gestapt en later hem even weer wakker gemaakt en paar sprongetjes gemaakt waarbij meneer het nodig vond om ERG vroeg af te zetten en loes ene foto ging maken Nagelbijten / Gniffelen (die komt nog wel)
Toen 108 richting het starthok ging ben ik er ook heen gegaan en had toen nog ong 2 minuten daar nog eventjes rond gestapt en om 13.06 kon ik starten..
Hindernis 1 (witte hek op weiland) ging super, hindernis 2 (iets met boomstammetjes enz..) moest ik been erbij houden maar we gingen erover, hindernis 3 (smallere sprongetje maar wel afgesloten) kwam ik een beetje hard in maar was helemaal niet erg hij sprong gewoon Haha! , hindernis 4 en 5 (2 hekken bij elkaar) gingen goed, toen lande ik in de priktakken, hindernis 6 (berkenstammetjes met dennetjes eronder) ging goed, 1000 m, hindernis 7 (boerbakje) ging goed, hindernis 8 (een stijltje met een boomstammetje, leek ons niet moeilijk) maar ik kwam er erg hard heen dus gevolg ik schot een verkeerde weggetje in en kon ook niet meer na rechts want daar stond een boom dus schoot langs de hindernis en bne weer terug gedraait en opnieuw aargereden dus 1 weigering!, hindernis 9 (boomstam) ging goed, hindernis 10 a (keuze: hindernis of erlangs heen gaan) gewoon door de vlaggetjes en klaar Tong uitsteken , 10 b ging goed, hindernis 11 leek ons ene lastige wending om ervoor te komen maar het ging allemaal super, hindernis 12 a (opsprong) ging goed, zette beetje vroeg af, hindernis 12 b ging goed, hindernis 13 (sprong op bult af) ging goed, hindernis 14 (stijltje van 2 boomstammetjes) ging goed, hindernis 15 (een soort vn blokkending met eendjes erbij) ging goed en de laatste hindernis 15 (berkensprong) ging ook goed Haha!
Dus 1 weigering in de cross en 6 seconden te sloom!
Na de cross was ook alles weer goed bij de dierenarts.. Nop afgezadeld, verzorgd en op de trailer gezet..
Ondertussen dat we gingen wachten op uitslag nog paar mensen gekeken in de cross.. En toen hing eindelijk de uitslag er! Haha!
Daarop stond ik 4e met 0.4 pnt verschil op nr 3 (en er waren maar 3 prijzen Boos! ), later met me moeder en loes nog even gekeken bleek dat er niets vn klopte Verward Niemand had volgens de uitslag een weigering in de cross terwijl ik er een had en ik wist van nog een paar die weigering hadden en heel wat meer mensen zeiden al: het klopt niet.. Dus iemand er heen gegaan en ja hoor het klopte dus helemaal niet.. Hun alles weer opnieuw berekent enz.. en na een tijdje wachten hing er weer een nieuwe uitslag..
Daar stond ik op de 5e plek van Overijssel.. Super tevreden hij liep erg fijn (in de cross en met het springen) Haha!

Trouwens ik had de hoogste stijl (7.3) van overijssel Haha! Haha! Haha!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:16

Heej heb je dan de deken gewonnen ???

Mijn zusje is gelders kampioen B geworden en die vertelde dat de deken naar degene met de hoogste stijl ging Tong uitsteken

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:17

Lest schreef:
Heej heb je dan de deken gewonnen ???

Mijn zusje is gelders kampioen B geworden en die vertelde dat de deken naar degene met de hoogste stijl ging Tong uitsteken

Deken?

Ik heb neit gewacht op prijsuiteiking omdat ik geen prijs had

Was die deken per provincie of van de hele B?

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:20

volgens mij van de hele B

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:21

Lest daar had ik niet het hoogste van, alleen van overijssel!

Welke bokker had een nummer rond de 160?
Die heb ik wel gezien maar weet niet wie het is Bloos

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:09

elise01 schreef:
Lest daar had ik niet het hoogste van, alleen van overijssel!

Welke bokker had een nummer rond de 160?
Die heb ik wel gezien maar weet niet wie het is Bloos

Ik had nr. 161, dan was ik het misschien Knipoog

Mijn verslag komt nog!

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:03

andrea ja dat was jij dan!

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:04

Yes, Gelders kampioen in de M ponys.Verslag volgt morgen ga nu slapen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:32

gefeliciteerd breunis!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:36

Ook weer thuis... Ziek en wel foto's gemaakt, is helaas niet van iedereen gelukt... Boos!
Ga ze zo nog even uitzoeken en dan zal ik ze vandaag of anders morgen online zetten. Heb geloof ik nog wel een mooie van de Gelders Kampioen Breunis... Knipoog Gefeliciteerd!

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 06:46

Nou ik hoop het Gitta,zijn gek op foto's en helaas was Paul van Oers er ook niet.Volgens mij waren er dit keer niet zo veel fotografen.Of hebben jullie ze wel gezien?
Zo weer naar het terrein opruimen en vanmiddag een feestje.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 07:32

breunis gefeliciteerd Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 07:52

Goed gereden Breunis, gefeliciteerd!

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 08:17

Mijn verslag:

Voor onze doen goed gedressuurd,met Knock Out ben ik B dressuur en het achterwaarts en wijken zit er nog niet op.Dus in de M zijn we altijd onderaan te vinden bij de uitslagen.Heel hard op getrained de laatste weken met als resultaat maar 4.4 pnt verschil op de nr.1.Dus maar 1 balk en een tijdfout.Het springen en de cross zijn onze specialiteit dus er was goede hoop.Van Gederland was ik de enige die foutloos was met springen dus ik was al opgeklomen.Toen ik van start ging ik de cross had mijn moeder al gehoord dat er van gelderland al weigeringen waren dus die riep nog onderweg ga voor safe.Alle hindernisjurys en de mensen in het bos moedigden ons aan omdat het een thuiswedstrijd is.We gingen zo fijn of we vleugels hadden.De start is nooit een probleem dus 1 en 2 geen probleem,naar 3 water in gegaloppeerd bank gesprongen stevig doorgegaloppeerd omdat ik wist dat ik de tijd in het begin van de cross moest zetten aan het eind wordt het heuvelachtig en draaierig dus dan kun je geen tijd meer inhalen.4 die enorme heg geen probleem het ging net zo mooi.5 zijhekje bij de hooiruif en toen naar 6 de punt ,heb toch de punt genomen en Knock deed het gewoon.Hooruif ,berkensprong het land van Johan in waar normaal mijn jaarling loopt door naar de dikke boom en toen het holle pad mooie afstand achter over en hoppa op naar het water.
Wat terug genomen ,boomstam hier schreeuwde iedereen naar me toen moesten we ons wel even extra concentreren op de wijnvaten.Trakhener het bos in weer dikke boom en naar het terras van vorig jaar wist ik dat die best pittig is ivm de smalle hindernissen en al het volk eromheen.Normaal rijden we daar altijd in het bos en nu staan er allemaal vreemde dingen voor mijn pony.(Maar het ging goed bovenaan smalletje genomen bocht om de wybers richting Oma's huis.Wij wonen aan de ene kant van het bos bij het holle pad en mijn oma bij de heuvel met afsprongen.)Links richting afsprong
Knock had wel zo iets van he links we gaan toch altijd rechtdoor voor mijn suikerklontje.Stijltje afsprong bruggetje en de 1 na laatste,toen het terrein op thuis binnen de tijd.Ik was zo blij moest er een beetje van huilen,ben nooit zenuwachtig maar in Hattem wel want dan kent iedereen me en dat verwachten ze zo veel.
Ik had ook nog een pony in de L, V&M Live de dressuur ging eigenlijk niet zo lekker als anders,springen ook niet 1 balk en verkeerde afstanden.
De cross wel binnen de tijd en foutloos.

Nu gaan we weer naar het terrein om op te ruimen.En dan gaan we van de week weer trainen voor Diepenheim en hopen dat het daar ook goed gaat.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 08:52

breunis schreef:
Nou ik hoop het Gitta,zijn gek op foto's en helaas was Paul van Oers er ook niet.Volgens mij waren er dit keer niet zo veel fotografen.Of hebben jullie ze wel gezien?
Zo weer naar het terrein opruimen en vanmiddag een feestje.

Ik heb er zo'n 6 geteld... Haha!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:00

Ik zat bij hindernis 3/4 (Trakhener) en daar zat een tijd een fotograaf verscholen in de bosjes. Ik schrok heel erg toen hij flitste op het moment dat er iemand over de hindernis sprong, want het leek net alsnog er een rare vonk ontstond. Vork
Ik besefte pas seconden later dat er een fotograaf stond.

Vond het alternatief bij onze hindernis niet zo mooi. Je mocht met een slinger omrijden naar het schuine, smalle sprongetje, maar een aantal crossers vergaten dat je toch écht eerst rechts langs de vlag moest rijden.
Dat is zo zonde...

H_Schipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:07

breunis schreef:
Nou ik hoop het Gitta,zijn gek op foto's...

Ben jij dit toevallig?
Afbeelding

Eerste foto van de dag Knipoog

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:12

Was natuurlijk weer niet op tijd om de cross te lopen voor dat het begon, dus ik had nog geen plekje uit kunnen zoeken om te gaan staan/zitten. Had ik eindelijk een leuke hindernis gevonden, bleek dat alleen de B/L paarden en pony's er over te komen. In het bos was het toch op sommige plekken wel vrij donker en als de zon niet scheen was het toch moeilijk te doen... Mja... Doe je er aan he... Haha!

Moest ook wel even wennen dat je een combinatie maar 1 keer tegenkomt. Normaal heb je nog wel wat speling op een andere hindernis of in de dressuur zelfs 6 minuten haha. Maar goed...

Ik kwam de combi tegen toen ik net het bos uit ging lopen... Knipoog

Afbeelding
Helaas niet helemaal scherp, maar zo wel grappig om naar te kijken...

Afbeelding
Met de andere pony, in het bos... Haha!

De andere foto's zet ik later wel online, vertrek zo richting Vlagtwedde in de hoop daar nog wat nuttigs te kunnen verrichten... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Gitta1977 op 15-10-06 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

H_Schipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:13

_Lorette_ schreef:
Ik schrok heel erg toen hij flitste op het moment dat er iemand over de hindernis sprong...

Sorry, kan ik wel eens geweest zijn. Cheese!
Hoop dat de deelnemers niet geschrokken zijn van m'n flits, zal het anders voortaan niet meer doen. Maar is vrij noodzakelijk in het bos met bewolkt weer...

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:16

Heb de flits niet hoeven gebruiken gelukkig, wel veel fantasie nodig om de camera zó in te stellen dat je veel licht vangt...