[SGW] SGW Ede: wedstrijdverslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

g0otje

Re: SGW Ede: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:09

Lielle schreef:
Marieke, jammer van het springen (en de dressuur). Zoals ik al zei, gewone wedstrijden vind ik ok lastig te planne, maar het is wel essentieel. Maar goed, je hebt iig wel al weer 4 wp's in het M OK dan! en die controle komt ook wel met meer wedstrijden.

Sim, nogmaals top met Djin. Jammer van je springparcours, maar je vertrouwen in de cross is iig weer terug met haar OK dan! Over Killea ga ik even niets meer zeggen, kan me voorstellen dat je nu niet aan haar wil denken Knipoog

L0ve, goed hoor. Je VlV en je winstpunten gaan hard zo OK dan! Het enige wat ik niet snapte was je opmerking dat je in het M spr meer ritme wil hebben. Bij meer tempo en impuls kan ik me iets voorstellen, mss bedoel je dat ook en anders ben ik erg benieuwd.

Die Thomas heeft vorig jaar ook wat foto's van mij in Wanroy gemaakt, erg leuke vent Ja

Bettine, leuke foto's. Ik heb niet bij je moeder gereden, maar bij een man.

Jiska, je gaat hard zeg! Goed hoor Ja Ik heb je helaas niet gezien in Ede, zo vroeg was ik er nog niet.

Laraine, welkom op bokt. Proficiat met je 2e plek in het NK en je kwalificatie. En goed gedressuurd zeg! Ik neem trouwens aan dat 48% 48 strafpunten moeten zijn Knipoog

Marieke, ik vond het L ook wel heel erg licht staan gisteren, water B vorig jaar ziet er een stuk pittiger uit.

Renske, leuk je ontmoet te hebben. Jammer van je dressuurpunten en je stop op het water maar het goede gevoel is toch het belangrijkste.

Bashuk, ik heb een iemand zien stuiteren bij de trailers, op een kleine donkere. Ik denk eigenlijk niet dat jij dat was, maar het zou kunnen. Was rond half twee. Jammer van je langsloper, op 14 moest je idd behoorlijk sturen. En ook al zo snel gereden Haha!

Renske, leuke foto trouwens.

Overigens ook kennis gemaakt met Breunis, die stond naast ons Ja

Missmuts, fijn dat hij nu toch door het water is gegaan. Het mag dan achter iemand aan zijn, je bent iig wel erdoor; mss blijft dat toch hangen voor de volgende keer. WB die dressuur opmerkingen, de 1e snap ik niet maar zou de 2e op onderdeel 4 slaan?

Patsmu, proficiat met je 2e plek en vooral met het feit dat hij zo lekker aanpakte.

MJ, ik heb Vrouwenpolder dit jaar niet gereden, maar vorig jaar vond ik die ook heel erg simpel. EL dit jaar had er iig nog wat combinaties in zitten (oa picknickplaats) en het lusje achteraan met de in-uit onder het huisje, de greppel/opsprong met steil en de rotsblok opsprong waren toch beduidend moeilijker dan Ede gisteren. Het enige wat wat lastiger was dit jaar was het water, verder waren de smalletjes heel erg mooi aangeleund en zat er helemaal geen combinatie sprong in.

IK hoop iig dat je er snel achter omt wat er mis is.

Ik bedoel daar mee dat ik in mijn springparcoursen op 1.20m/1.30 m een hoger tempo rijdt en anders naar de hindernissen toe moet rijden met tino dan wanneer het zo laag staat!! Omdat als het zo laag staat net als afgelopen woensdag hij automatisch eerder wil vertrekken en harden wil gaan lopen. Dan neemt tino het roer over en ik wil gewoon lekker rustig in me ritme rijden zodat ie niet in zijn haastigheid de balken eraf schopt.. Als het hoger staat dan laat tino zich wel rijden en kan ik het tempo wat opvoeren, want dan springt ie toch hoog genoeg!!!!!

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:11

Simmie schreef:
L0ve, dan heb je wel heel erg hard gereden met je 4 minuut 59 sec. (is vast een typefoutje Haha! ) Optimale tijd was 6.28.
Evengoed gefeliciteerd met je 4e prijs!

haha bedoelde 6.59 Knipoog

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 15:57

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:03

Jaa ik ben weer thuis, heb 4 of 5 sprongen niet genomen,
ging erg lekker voor mijn gevoel,
De derde keer dat we het water in moesten vond meneer dat hij het ook best wel alleen kon.... dus liep die super braaf het water in Haha!... ben echt tevreden op mijn knulletje... Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:55

Ik ben net ook weer terug uit Ede. Was even komen kijken. Ik ben fan van het paardje van Sjaan!!! Wat een heerlijke kop erop!

Goed zo, Valiant.

Gefeliciteerd Hesterv.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:12

over een weekje of 3 krijg ik de dvd thuisgestuurd, de hele cross is gefilmd Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:24

Nou Vieff is ook weer thuis Haha!

Vanochtend al om half 7 wakker geworden van m’n wekker en snel wat gegeten en de laatste spulletjes klaar gezet. Toen naar stal waar we in 3 kwartier Sambal invlochten en alles inladen. M’n vader kwam precies op tijd (die wilde nog wat langer in bed blijven Knipoog) en toen richting Ede Vork
Het was weer ongeveer 45 minuutjes rijden. Daar aangekomen eerst even naar de wc gegaan, betaald en toen het parcours gelopen. Daarna met z’n allen de cross nog een keer gelopen. Nu stonden alle hindernissen er gelukkig wel Tong uitsteken

Toen we weer bij de trailer kwamen was m’n opa er ook al. Sambal opgezadeld en richting de dressuur. Daar eerst even heel rustig wat rondgestapt en hem goed overal naar laten kijken. Toen nog even in een van de mooie banen wat losgereden. Er was namelijk maar 1 ring in gebruik. De proef --> Sambal was erg gespannen. Ik weet niet precies waar het door kwam maar hij fokte zich aardig op. Had op het laatst echt een bommetje onder me lopen. Vooral het tweede gedeelte van de proef toen hij al wist dat er na het doorzitten het galopperen kwam was ie erg gespannen. Met het halsstrekken dacht ik van nou vandaag gaat het goed maar ik had het nog niet gedacht of hij was al weg Tong uitsteken
Gelukkig hadden we zo ongeveer de halve bak om hals te laten strekken Knipoog
Punten: 204 was ik het wel mee eens Ja Dacht iets van de 3/4 plaats ofzo.

Weer terug naar de trailer, beenbescherming omgedaan en de rest van het zooitje omgewisseld. Toen ik bij het losspringen kwam zag ik opeens dat ze de bordjes in de cross hadden veranderd Bloos!
Ik had echt zo van huh Verward Bij het lopen van de cross stond het namelijk heel anders aangegeven Nagelbijten / Gniffelen
Maarja gelukkig bleken het alleen die hindernissen te zijn dus dat was niet zo heel erg..

Losspringen ging goed. En het parcoursje ging nog beter.
Ondanks dat het niet zo hoog stond sprong hij erg fijn Lachen

Toen naar de DA Sam was nog steeds opgefokt en net na het springen had hij dan ook een hartslag van 80 Nagelbijten / Gniffelen
Het arme ding had volgens mij al wel weer door wat hem te wachten stond Knipoog
Tjsa.. Wat moet je daar nou mee Knipoog
Toen nog even wat losgecrosst en dat pakte hij ook braaf op. Ik werd omgeroepen en ben toen maar gelijk even door het starthok gegaan eerste keer vond hij het spannend maar deed het nog wel maar die keer daarna had meneer geen zin meer en moest m’n vader hem bij het bit pakken. Ik dacht als dat maar goed gaat komen. 3-2-1 en daar gingen we! Al slingerend naar hindernis 1, maar ik was er op voorbereid en kon hem mooi tussen m’n been opsluiten. Been en het bos in. Sam vond het weer spannend, maar 2 en de 3 (de paddenstoel) gingen goed. Toen dacht Sam he we gaan weer terug en toen wilde hij wel lekker aanmaken *LOL* Hegje ging goed. Hij ging er wel overdreven hoog overheen en de sprong naar het water toe ging ook mooi Ja
Het water zelf gewoon in draf genomen (hij durft toch nog niet echt te galopperen in het water Knipoog) en het eerste water ging goed. Toen een sprongetje vlak voor het tweede water. Deze vond ie eng en hij stopte. Ik kon hem nog wel doordrukken waardoor hij er toch in één keer over ging. Sam zag tijdens z’n sprong wel dat daarachter ook weer waterzat waardoor hij niet mooi naar voren sprong en met z’n achterbenen op de boomstam landde.. Lang leven de beenbeschermers Knipoog
Toen weer uit het water over een mooi bospad. Hier dacht ik even mooi tempo te kunnen maken maar daar dacht Sam anders over. Hij wilde niet echt lekker vertrekken en met veel been en een tik lukte het ook niet echt.. Echt balen, maarja verder wel foutloos door het bos en weer door de waterbak laatste sprong en gefinisht. Uiteindelijk wel 3.6 strafpunten voor tijd aan m’n broek..
Wel lekker dat we foutloos waren maar ik baalde er wel echt van dat hij in het bos niet zo hard durfde. Volgens mij was hij gewoon bang in het bos. In het veld wilde hij namelijk wel hard.
Uiteindelijk nog met een mooie tweede prijs naar huis gegaan. Beetje een dubbel gevoel.. Sommige dingen gingen erg fijn maar ik had graag gehad dat ie iets lekkerder in het bos gelopen had. Nou ja volgende keer beter toch!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:26

lekkere post weer vief|:D wil het niet lukken?

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:27

huh. ik durf te zweren dat er net alleen nog maar tttt in viefs post stond Wow!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:36

Nou vief, ondertussen heb ik je post gelezen Knipoog
Lekker wel je tweede prijs! Vroeger, toen ik nog wel eens de cross mocht starten, heeft Joeri ook wel eens zo'n bui gehad. Dat 'ie gewoon niet echt mee naar voren dacht met het galloperen in het bos... (oa nijeberkoop..)
Maar als je dan het bos weer uit bent knalde die ineens wel lekker door! 3.6 stafpunten voor tijd valt nog mee toch, maar wel jammer.
Als 'ie gewoon doorgegallopeerd had had je waarschijnlijk de ideale tijd Knipoog
Maar joh, je hebt toch al een deken Tong uitsteken

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:38

ben ook weer terug in ede. legigi was erg braaf. alles rechtdoor gesprongen. bij het water was wel een beetje twijfel, maar ze ging er goed door heen. ben erg tevreden over hoe het ging...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:39

Hahaha sorry Onide maar hij bleef maar errors geven dus ik dacht ik test het even..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:48

@ Jitske : Balen van je dressuur Ach gut
Wel fijn dat Britje zo goed crosste zag je nog door de waterbak gaan en dat zag er erg goed uit Ja
@ Bento: Toffe kontefoto’s zeg Tong uitsteken
Balen van het water maar verder wel nette resultaten Lachen
@ Nickeltje wat fijn dat je zo lekker gereden hebt!

@ Onide: Jeetje wat balen zeg.. Ach gut

@ HesterV: Super hoor!
Ga zo even naar je fotoverslagje kijken Lachen

@ Valiant: Heb je nog door het water zien gaan, je keek erg blij Haha!

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:58

Lees zo van de rest wel bij!

Vief Super Haha! Feli

Mijn verslag
Vanmorgen alles klaar gemaakt en rond kwart voor 10 zijn we richting ede gegaan.. KWart voor 11 aangekomen en cross gaan lopen.. Zo ver we konden gingen we gewoon de B route doen omdat de oefencross ons toch iets te makkelijk zou zijn Tong uitsteken (hindernissen waar je langs mocht (bijna overal) of hindernisjes van 10-20 cm)
Na het verkennen even betaald (mevr die er ook bij zat ineens toen ze onze naam hoorde: oh jullie zijn toch die 2 die graag B willen? Elise: ja
Vief nog even gekeken en wat gegeten en daarna gaan opzadelen..
Eenmaal opgezadeldn zijn we gaan losrijden en nog even door paar plassen gegaan die om de drinkbak lagen.. maar dat wou noppie dus niet maar met hulp van me papsie kwma het wel goed Haha!
Toen nog even na de dierenarts gegaan, noppie was SUPER Haha!
Losgesprongen en mocht ik er ook zo in..
De hindernis dat die uit het bos kwam moest ik er wel wat bene aan houden en op het veld ook maar tot zo ver ws die al super braaf Haha!
Toen de waterbak waar dus 2 andere ruiters stonden met een pony die het water niet in wouden.. Noppie kenende die wil er dan ook niet in.. Maar waterbak 1 ging die opzich gelijk half door +: Waterbak 2 werd helemaal een potje met pieren want we stonden met z'n 3en voor 1 waterbak en gene van alle wou er in Verdrietig maar later liep er 1 in dus ging noppie gelijk mee Haha! Ik snel na de waterbak de rest ingehaald en er vandoor gegaan .. De hindernissen in dat stukje bos gingen ook Super Haha!
Toen weer de waterbak hij liep er gelijk in Haha! Haha! Haha!
Laatste hindernis moest ik er erg been bij houden omdat nr 54 heeel dicht achter me zat dus noppie niet vooruit te branden was Tong uitsteken
Toen uitgestapt pony's afgezadeld en verzorgd Knipoog
Bleek later ook ineens dat ze geen prijzen mochten geven in de oefencross dus hadden ze ook niets bij gehouden Boos!
Nu weet ik ook dus niet of mijn tijd goed is enz.. Dat wil ik nl wel graag weten.. Zeggen ze: ja die kon je bij de finisch vragen.. Maarja wij gignen er vanuit dat er een uitslag kwam dus ga je dat niet vragen!
Maar al met al was ik super tevreden over noppie Haha! van het water vond ik van hem niet erg want dat kwam merendeels door die andere 2
Hij was ook lekker voorwaarts, grote galopsprongen (zijn we op aan hert trainen met de les!) en niet zijn hoofd na beneden willen duwen Haha!

Ik heb Lielle en Valiant nog wel gezien!
Viefdepief nog gesproken Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:31

Goed hoor Elise!!
Was wel jammer van dat water he Ach gut
Wel tof dat je ze in het bos allemaal ingehaald had Cool

Vond sowieso dat Ede een zooitje was..
Mijn papa kwam bij de tijdsmannetjes toen ik door de finish kwam. Hij gevraagd wat mijn tijd was zegt die kerel gewoon ja ik denk iets van ... Mijn vader zo van Afbeelding
Jah hij kon het niet precies zeggen want misschien stonden de klokken wel niet meer gelijk!?!

Verder nog een meisje die opeens 7.55 over de cross had gedaan terwijl ze foutloos was en meestal binnen de tijd rijdt. Na protest hadden ze er iets van 5 nogwat van gemaakt, maar was ze nog buiten de tijd anders was ze gewoon eerste geworden vond het echt heel l*llig..
- Vraagprogramma: Prijzen voor de oefencross, was dus niet zo, maar als het in het vraagprogramma staat vind ik persoonlijk dat ze het verplicht zijn.. Beetje raar hoor Scheve mond

- De prijsuitrijking was gewoon achter het secretatriaat terwijl iedereen op het terras zat. Behalve de prijswinnaars was daar gewoon niemand, niks geen gezelligheid echt dom..

Cross die halverwege nog veranderd wordt, ook zoiets..
Dan nog de tijd van gisteren, gewoon even 500 meter vergeten te verrekenen waardoor iedereen strafpunten kreeg omdat ze te snel binnen waren. Sorry maar vind dat gewoon niet kunnen
In Westerbork was het gewoon beter geregeld!!

*sorry moest er even uit Schijnheilig *
Sprongen en terrein waren wel super!!
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 24-06-06 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:32

Vief idd Verdrietig
Het was niet helemaal goed voor elkaar vandaag..
En over het water ga ik niet klagen op noppie want hij kon er niets aan doen, dus!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:03

Ok had net dus wat getypt en nu is alles weg! Boos!

Maar goed gister naar Ede geweest met 2 meisjes.
Eerst Wendy. Bij het dressuur ging het niet zo goed uiteindelijk 165 punten. Springen een balk en weigering. En cross foutloos binnen de tijd. Uiteindelijk 6e prijs.

Kim had 191 met dressuur en foutloos gesprongen. Ook in de cross bleef ze foutloos en ook binnen de tijd. Zij was uiteindelijk 1e. En dit was nog maar haar 1e cross! Haha!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:17

uhm mijn verslag: uiteindelijk wel tevreden. Ik geloof dat ik er iets te licht over gedacht had. Kim en ik zijn gewoon nog geen team, en dat kwam vandaag maar weer eens aan de bak. Bovendien heb ik deze week een klote voorbereiding gehad *door spierscheuring van haar* Dus is ze alleen maar gestapt aan de longe.

Maar goed, uiteindelijk tevreden. Ik had er te makkelijk over gedacht zoals ik al zei. We kwamen totaal niet in een ritme. Hndernis 1 overheen getild *wegrijden is een heel probleem*. Hindernis 2 maar langs gereden, 3 was ze niet over te krijgen. 4 uiteindelijk het banketstaaf cavallettie gesprongen. Bij 5 voor de haag gegaan omdat ze al zo slecht aanvoelde op alles. Daarna in een redelijk ritme naar de haag op het veld. Daar zag ze weer andere paarden. dus even flink moeten werken weer. hindernis 7 stond ze eigenlijk in voordat ze wist dat ie er was. Water liep ze heel rustig in, boomstam erna wou ze niet springen, heb er ook niet over lopen vechte met dr. Vond t belangrijk dat ze vertrouwen in het water kreeg. daarna weer gewoon het water in. Hindernis 10 even met moeite gereden, maar uiteindelijk zelf gesprongen. Op 11 kwam er meteen een andere ruiter. Daar eik achteraan gereden tot hindernis 13. 14 en 15 kunnen springen *daar had ik ritme*. Water liep ze ook weer zo in. Hindernis 17 niet overheen te krijgen, maar uiteindelijk achter iemand anders aan toch wel.

Heb nu gigantische last van mn schouderbladen. had er goed aan te houden. WE moeten nog heel veel trainen, dus ik hoop dat rob nog een paar trainingen doet, dalijk heeft ze een dikke buik. En kan ik niets meer..

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:21

Klinkt als een zooitje jongens!
Vief: Maar Westerbork was ook super georganiseerd voor de eerste keer!
Elise:Zat Kim heel toevallig in baan 4?
Daar waren gewoon mensen met in de 70 strafpunten die evengoed in de prijzen reden Nagelbijten / Gniffelen

CD, niet l*llig bedoeld, maar had je dan niet beter gewoon af kunnen zeggen? Hoe kun je nou verwachten dat je paard lekker loopt na zo'n week!
Het ging gezien de voorbereiding zo slecht toch nog niet?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:26

nee onide, ik wou niet afzeggen. Ze was rad, en volgens mij klaar voor een ervaring. Overlegd met trainer en alles, hij zei dat ik alleen al voor de ervaring moest gaan. En als ik daar op af ga ging het goed. Hij had de rit gevolgd zei ie, en hij vond het voor de 1e cross ook niet slecht gaan. En verder is dit direct de laatste kans voor mij geweest om aan een cross te proeven. Deze merrie is ook dragend en zal dus de komende tijd veulen(s) moeten krijgen. En in dat schema passen geen cross trainingen en cross wedstrijden.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:39

Veulens zijn leuk, zogauw ze eruit zijn. Knipoog
Drachtige merries zijn zoo irritant!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:43

jammer CD, maar je bent weer een ervaring rijker!!Mijn allereerste cross heeft mijn pony me ook 2 x gelanceerd in de hidnernissen en veel gestopt, maar je moet toch ergens beginnen!!

Weet iemand misschien hoe mijn prodeo het heeft gedaan!!! Sanne Blom reed hem en ik heb haar nr niet meer. Ben erg benieuwd natuurlijk!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:46

Margo: nou dat zeker. en op het moment zelf ben je teleurgesteld dat het niet ging zoals je wou, maar aan de andere kant. we zijn idd die ervaring rijker. en het komt allemaal wel *hoop ik* Knipoog Lachen

ik heb ze alleen het parkeerterrein zien verlaten. Niet zien starten, Het is echt een leuk paardje die prodeo!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:47

Sanne Blom Prodeo nr 101..

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:48

haha jha lekker ding he!! Was mijn eerste paardje en ook echt een fijn dier!! Vooral voor de dressuur, ziet er uit als een klein volbloedje, maar draafde voor een grote haha!!
Ben dus erg benieuwd, volgens mij moesten ze net na jiska starten!