[SGW] Oefencross indoor/outdoor Rijpwetering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:24

Ik ben geweest en heb naar alle pony's hoog gekeken op zondag en naar de paarden hoog en vond het zeer vervelend dat er toch mensen waren die wat last hadden van overmatig zweepgebruik. Het lag aan de rijders en niet aan de beesten. Overigens wat ging dat ponyrennen knetterhard zeg

Ingridje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 07:20

Ik vind niet dat je dat zo kan oordelen. je kent de paarden niet, en ieder paard zit anders in elkaar. En ik heb ook bij pony's hoog en paarden hoog gekeken en ik vond het alles meevallen. Ik snap best dat als je paard al 3 keer heeft geweigerd dat je hem zat word, daar heeft iedereen last van.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:35

Als je een hindernis verkeerd aanrijdt of liever gezegd helemaal niet rijdt maar er naar toe raced is het logisch dat je paard stopt en is het niet paardvriendelijk om je beestje flink te slaan dus hoezo kan ik dat niet beoordelen? Het is jammer dat ik er geen film opname van heb anders kon je zien hoe ik deze situatie beleefd heb.

CoriienRN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:59

nou jah somige gingen wel flink te keer jah, maar bij pony's laag niet echt! mar ach dat heb je ook wel et dressuur hoor teminste wel bij ons, van die mense die hun paard schoppen en trekent door de proef heen krijgen

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:42

nogmaals het verzoek om hier gewoon Nederlands te schrijven.

CoriienRN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:50

sorry

marel

Re: [SGW] Oefencross indoor/outdoor Rijpwetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:16

Hier cocó in actie met sporty flame! Goed gedaan hoor!

Afbeelding

CoriienRN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:19

zie een kruisje

Ingridje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:19

ik ook..

Marije112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:17

Flurk schreef:
Ik ben geweest en heb naar alle pony's hoog gekeken op zondag en naar de paarden hoog en vond het zeer vervelend dat er toch mensen waren die wat last hadden van overmatig zweepgebruik. Het lag aan de rijders en niet aan de beesten.
Overigens wat ging dat ponyrennen knetterhard zeg

Ik was eerste geworden..
Dat ging best hard ja.. Al ging Khadya nog niet helemaal volluit..

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:24

Ik vond wel dat sommige inderdaad niet zo heel vriendelijk waren tegen hun paarden.... Heel hard door het pacour rijden en dan boos worden als hun paard weigerd.

Marije112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:02

Widner schreef:
Ik vond wel dat sommige inderdaad niet zo heel vriendelijk waren tegen hun paarden.... Heel hard door het pacour rijden en dan boos worden als hun paard weigerd.

Wel eens een echte cross op televisie bijvoorbeeld gezien?
Daar zie je dat alleen maar...

CoriienRN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 08:09

ja idd en met milatary is dat ook zo, eigenaar van ijn poby deed het ook schelde en vloeken bij mij ging die foutloos en super rustig

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:20

Ik weet niet wat voor crossen jullie zien, maar in de 2 4* crossen die ik live gezien (en dat is de wereldtop) gaan ze zeker niet slaan en scheldend door het terrein en dat geldt ook voor de wedstrijden waar ik zelf mee doe.

En dit is het laatste verzoek om normaal taalgebruik.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:52

Ik heb zelf ook oefencrossen gereden en durf te zeggen dat ik er best wel veel van weet. Daarom durfde ik deze mening van het zweepgebruik ook te plaatsen want het was gewoon de waarheid

CoriienRN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:34

dat is waar jah, vind ik ook sorry Lielle, mijn toetsebord haperd en ik heb dislextie en over de top sport denk je dat ze dat niet doen met springen, dressuur en cross denk het wel. mensen blijven mensen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:15

Flurk schreef:
Ik heb zelf ook oefencrossen gereden en durf te zeggen dat ik er best wel veel van weet. Daarom durfde ik deze mening van het zweepgebruik ook te plaatsen want het was gewoon de waarheid

Dat geloof ik wel, ik reageer met name op het bericht dat je dit op TV zo vaak ziet, en dat bestrijd ik. Ik kom op heel veel SGW's, zowel nationaal als internationaal en ik herken dat gewoon niet. En het lijkt me waarschijnlijk dat ik meer crossen zie dan de meeste deelnemers aan dit topic. Ik zeg dus niet dat het gebeurt, maar het is zeker niet de standaard.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:29

Lielle schreef:
Flurk schreef:

Dat geloof ik wel, ik reageer met name op het bericht dat je dit op TV zo vaak ziet, en dat bestrijd ik. Ik kom op heel veel SGW's, zowel nationaal als internationaal en ik herken dat gewoon niet. En het lijkt me waarschijnlijk dat ik meer crossen zie dan de meeste deelnemers aan dit topic. Ik zeg dus niet dat het gebeurt, maar het is zeker niet de standaard.

Prima

marel

Re: [SGW] Oefencross indoor/outdoor Rijpwetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:01

Poging 2: Foto's van de cross van kyralovertje én paard!

Oeh lekker kontje

Afbeelding

Love scapa dekjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog eentje van de indoorcross in april:

Afbeelding

CoriienRN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:09

oh gaaf joh die indoor cross van april heb echt zo'n zin om weer mee te doen mooie foto's hoor heb je niet herkent

Marsieparsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:46

ik heb meegedaan op zondag! en ik was 2e:D weet iemand of er ook foto's van op internet komen te staan?
@millie: ik ken het meisje op de foto met de bruine pony, die in het oranje-blauw crosst!

millie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:52

@marseparsie welke categorie en welk startnummer had je?

Laat het meisje maar even mailen dan kan ik haar het origineel sturen.

Ik vind het wel jammer van alle foto's die ik genomen heb dat je de juiste rijders niet vindt. Volgende keer maak ik alleen nog maar foto's van mensen die ik ken. Ik moet denk ik concluderen dat niet iedereen op bokt zit

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 09:10

Heb je het programma boekje dan niet meer? Daar staan de startnummers met namen in

Marsieparsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:04

ja ik zal het aan het meisje vragen! ik was startnummer 1, op zondag, pony's hoog (schimmel) en mijn zusje was nummer 15, pony's laag, zondag (bruine b-pony).
maar er liep toch een fotograaf rond? de foto's zouden op internet komen te staan binnen twee weken. weet niemand hier verder iets vanaf?

Ingridje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:46

nee volgens mij zou er op de manege een computer komen te staan met alle foto's, het waren 2000 foto's dus dat kon niet op internet. Dat is mij verteld toen ik m'n foto's van de indoor ging halen, ik ga ergens deze week even naar de manege om te kijken, dat word nog zoeken tussen die 2000 foto's