[SGW] SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:41

haha ja ik zag het had mn bericht al beetje aangepast

AntheaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:42

GvdT schreef:
Als het L in ede op woensdag of donderdag is en HM 1,5 week later is het nog het over wegen waard. Zeker in de lagere klasses

maar ik las dit en toen dacht ik dus dat het wel een week na elkaar was

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:05

wsl worden de basisklassen wel door de week gereden, en de oefencrossen in het weekend, maar dan blijft het alsnog niet handig.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:08

nee idd, dan heb je maar 2 dagen ofzow er tussen, beetje veel

vind eht ook dom van Ede, want HM is toch een selectiewedsttijd voor de pony's, dan lopen ze dus wel allemaal starts mis

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 00:54

Roden wordt 8 en 9 april
Vrouwenpolder 27+28 mei
Ambt Delden gaat niet door
en Bathmen ,Barchem en Hattem gaan wellicht nog schuiven in oktober.
Princenhage is 3 en 4 ipv 4 en 5 nov.
Een kampioenschap mag nml.niet op zondag verreden worden.

Ede en Hooge Mierde is inderdaad niet handig in hetzelfde weekend.
Ede dacht dat HM een week later was.Maar Ede kan niet verschuiven omdat ze een FEI wedstrijd organiseren en die data's liggen vast.Dus wat HM gaat doen is de vraag maar ze waren behoorlijk pissed.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 01:05

Hee taormina, jij bent sneller!! Van welke sgw ben jij eigenlijk?

Ik wil nog even toevoegen:

Chaam toch 12 en 19 maart
Westerbork is nog bezig, nog niet rond. Mogelijk tussen half april en begin mei!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:43

Ik mis nog wel een aantal wedstrijden: Neede, Heino, Maarsbergen etc.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:45

de wedstrijden in het najaar in de achterhoek staan nog niet vast, te veel discussie. Maarsbergen enzo blijven zoals ze op de concept kalender stonden.

Er was trouwens op de kalendervergadering ook nog een spreker die het had over filmloop. Die wil zorgen dat er op een wedstrijd bij elke hindernis gefilmd wordt. Dan monteren ze dat, en kan je een band van je eigen cross kopen!

Idee is best leuk, maar de uitvoering..??
En stel dat dat 35 euro kost. Zou ik best een keer kopen, maar echt niet elke keer. Dus voordat ze daar de kosten uithalen...!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:15

€35.- voor n video van de hele cross stelt nog niks voor!! Ik heb toevallig gisteren (eindelijk na 2 jaar ) mijn dvd van mijn eventing wedstrijd in het Kentucky Horse Park in Lexington US gekregen echt keiiigaaf om te zien. Maar ik heb er wel, als me ik zo even goed herinner, $ 130,- voor betaald!! Maar toen had ik zoiets van die kans krijg ik nooooooit meer, dus dat wilde ik echt wel graag op dvd hebben. Nou, eindelijk dan. Is echt super leuk om te zien!!

Zou best wel goed zijn als ze dat hier zouden gaan doen, als je n echt fijne cross hebt gereden is dat toch echt wel uniek hoor! Kun je het zelf ook eens zien!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:20

dat is wel gaaf, zou er best eentje willen hebben maar zeker niet iedere keer.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:57

Op het EK van Katja was dat ook ontzettend duur en we hebben toen alle grooms een camera gegeven en zo toch vrijwel iedere hindernis op video. Super gaaf om terug te kijken hoor, krijg je steeds weer kippevel van, ook als je al die emoties ziet!

Maar goed, dat is een EK, iets anders dan gewoon een SGW waarvan je er 20 in een jaar rijdt...

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:19

dus Roden gaat wel door??

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:33

Princenhage op een vrijdag??? Dat kun je niet maken.

Het is bij ons in de ledenvergaderingen al eens vaker besproken. Bij ons zijn de meeste wedstrijdn op zondag. En de kampioenschappen altijd op zaterdag en zondag. Princenhage hoort ook bij het voormalige NKB gebied, dus niet verrassend dat zij het ook op een za+zo gepland hadden.

Dat er een aantal mensen zijn die niet op zondag willen rijden vind ik tot daaraan toe, maar om het dan op een vrijdag te zetten slaat nergens op. Dat is ook een schooldag voor de jeugd en tot 16 jaar ben je leerplichtig. Dan dwing je dus kinderen om te spijbelen van school.
Bovendien is een vrijdag voor de meeste mensen nog gewoon een werkdag.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:39

Ja een cross op een vrijdag lijkt mij ook niet zo handig! Ik denk dat je toch geen rekening kunt houden met de mensen die niet op zondag willen rijden! Dan doen ze lijkt mij niet mee.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:46

ik snap niet dat een basis kampioenschap niet op 1 dag kan!
kan je er wel minder laten starten, maar ik vind zelf twee dagen sowieso niet fijn, ben maar een amateurtje!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:49

taormina schreef:
Ede en Hooge Mierde is inderdaad niet handig in hetzelfde weekend.
Ede dacht dat HM een week later was.Maar Ede kan niet verschuiven omdat ze een FEI wedstrijd organiseren en die data's liggen vast. Dus wat HM gaat doen is de vraag maar ze waren behoorlijk pissed.

Vorig jaar had Maarsbergen in eerste instantie ook hun weekeinde ingepikt. Daar waren ze ook al niet zo blij mee. Dit jaar lijkt her er weer op. Het is wel drukke SGW tijd die weken rond HM

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:17

Tja, ik vind het al tijden te gek voor woorden dat ik een dag vrij moet nemen of dat je kinderen idd moet laten spijbelen omdat er een stelletje gelovigen op de Veluwe de boel zitten te dwarsbomen!!

Als zij niet op zondag mogen/willen starten moeten ze dat vooral doen. Vreemd als je keuzes maakt voor je geloof, maar daar vervolgens geen consequenties aan mogen hangen! Moeten we straks ook rekening houden met mensen die een bedevaart naar Mekka willen ondernemen?

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:18

Nou inderdaad zo denk ik er ook over Marieke! Alleen ik durfde het niet zo te formuleren!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:24

Eens Marieke. Maar ik vind wel dat als je die regel hebt, dat je het dan altijd moet toepassen ook als het Nk in een andere regio is.

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:05

Princenhage is gewoon op vrijdag en zaterdag.Dat heeft het bestuur moeten accepteren om een kampioenschap te mogen regelen.

Het is trouwens een voorschrift van de KNHS die voortkomt uit de fusie.
Om iedereen de gelegenheid te geven een kampioenschap te rijden is er besloten nooit een kampioenschap uit te schrijven op zondag.
Helaas pindakaas

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:06

en die regel vind ik dus belachelijk, dat ben ik wel met de rest eens. Nu dwing je dus mensen vrij te nemen om andermans principes.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:07

Wat ik nog wat belangrijker vind is dat de bouw van de cross daar goed begeleid wordt, want er zitten wel eens wat rare dingen in.

Bitwise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:13

Het is daar toch iets aan het verbeteren. Er is al begeleiding bij gehaald.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:32

Roden ben ik niet zo blij mee, de eerste planning van 15 en 16 april was voor mij veel gunstiger i.v.m. werk.

Wat betreft het NK, de NBVR in noord-holland was ook tegen het besluit een NK alleen op zaterdag.
Geldt volgens mij ook voor RK, sgw B uitgezonderd omdat dat niet een officieel kampioenschap is

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:45

Ik vind het terecht dat de kampioenschappen op zaterdag moeten worden gehouden. Ik mag van mijn opa en oma (waarvan de paarden zijn) ook niet rijden op zondag en het is hartstikke rot als je daardoor wedstrijden mist.
Ik begrijp ook wel dat er mensen zijn die dat maar raar vinden, vind ik zelf ook
Iedereen moet de mogelijkheid hebben om aan een kampioenschap in de basissport mee te kunnen doen.