Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hector schreef:Ach, het komt vast goed! Ze nemen toch geen tijd op, dus al doe je er een half uur over om te starten, je cross kan dan nog best goed gaan
Shoeve schreef:ik ben ook wel heel benieuwd hoelaat ik moet (ik hoop eerlijk gezegd niet al te vroeg want ik moet eerst nog een uur rijden voordat ik er ben)
ik doe voor de eerste keer mee, mijn pony heeft nog nooit gecrosst, dus vind het best wel spannend. (thuis heb ik wel eens geoefend met vuilniszakken, tonnetjes, zeil, autobanden en andere 'enge' dingen, maar daar deed ie niets op uit!).
ik ga in het bruin starten met de cross en het springen denk ik,
ik heb namelijk bruine peesbeschermers en strijklappen een bruine pad, bruine rijbroek en bruine bodywarmer.
Shoeve schreef:weet iemand ook hoelaat het parcours verkennen is? en het verkennen van de tripalon?
Citaat:en met die tripalon, is er dan een baan afgezet waar je binnen moet blijven rijden zodat je niet verkeerd kunt rijden of staan er onderweg bordjes ofzoiets?
het is namelijk de eerste keer dat ik meedoe!)
meiske16 schreef:ik kan het niet vinden
Karin schreef:Shoeve schreef:weet iemand ook hoelaat het parcours verkennen is? en het verkennen van de tripalon?
Parcours verkennen is niet op een vaste tijd, dat kun je tussendoor doen. Ook het springparcoursje. Sowieso is het verkennen van een crossparcours nooit op een bepaalde tijd, je kunt het parcours lopen terwijl er anderen aan het crossen zijn.
Vorig jaar hebben wij op zaterdag een deel van de cross te voet verkend (de lus van de 5 km). Het hele parcours van 10 km lopen, daar ben je wel even mee bezig. Er wordt in de binnenbak een video afgedraaid met daarop de hindernissen in volgorde en twee 'modelruiters' die voordoen welke mogelijkheden er zijn. Dus in feite verken je de cross vanaf video. Uiteraard mag je 'm lopen, maar op de dag zelf heb je daar waarschijnlijk geen tijd voor.
Citaat:en met die tripalon, is er dan een baan afgezet waar je binnen moet blijven rijden zodat je niet verkeerd kunt rijden of staan er onderweg bordjes ofzoiets?
het is namelijk de eerste keer dat ik meedoe!)
Er staan bordjes en pijlen, en op plekken waar je verkeerd zou kunnen rijden zijn soms ook stukken afgezet met lint. Verkeerd rijden is vrijwel onmogelijk.