[SGW] Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:40

Sunnevalover schreef:
Floran, ik was gister nummer 96. Heb je toevallig ook foto's van mij? Ik reed op een spikkelpony! :)

Ik had gister helaas een weigerig in de cross in het L pony's op het heggetje dat je naar beneden springt (nummer 5). Pony had deze helaas niet helemaal goed gezien en ik reed de hindernis zelf ook niet helemaal goed aan. Verder wel een hele fijne cross gereden! Vond hem daarentegen (al helemaal voor het begin van het seizoen) erg pittig en hoog. Dit was tevens pas de eerste cross voor dit seizoen voor mij en de 2e in het L. Gelukkig heb ik een hele ervaren en fijne pony die me er super doorheen heeft geholpen, maar ik was toch wel onder de indruk.

Nee sorry, ik was er pas weer vanaf nr 103...

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:41

Floran schreef:
Mjoor jouw start nummer was niet ingewikkeld, dus van jou weet ik in elk geval dat ik iets heb:

Dank! Ook eens foto's van het springparcours! Leuk :D

Citaat:
het was niet alleen de crossbouwer, soms moest de crossbouwer iets bouwen van de TA terwijl de crossbouwer het anders en vriendelijker had gebouwd in eerste instantie maar door de TA moest worden aangepast.
Het was zeker een cross die de doorslag gaf in de uitslag. Het lag echter soms ook aan de voorbereiding van de ruiters, er waren ruiters aan start die niet wisten welke kleur route ze moesten en soms ruiters die niet eens verkend hadden. en daardoor dus verkeerde hindernissen hebben gesprongen.
Ik ben tevreden, 2 heerlijke dagen op het secretariaat geholpen. Natuurlijk hadden we liever meer ruiters aan de finish gehad, dit gaf de cross bouwer ook toe
.
:') :') Dat verhaal heb ik inderdaad ook gehoord!

Ik heb vandaag toch echt wel goede combinaties voorbij zien komen bij de waterbak!

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:43

Sim schreef:
De fotos doen het nog niet maarten, klopt dat?

Misschien dat ze nog niet volledig online waren...
Bij mij werkt het nu in elk geval. Trek even aan de bel als het niet lukt! :)

Sim

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:50

Dank je, ik ga het nog een keer proberen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:58

Bij mij laadt ie niet vanaf pagina twee OdD

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:00

Tja, ik heb een tijd met de TA staan praten Wendy, en ik kreeg toch echt een andere indruk van hoe het gegaan is dan jij schetst... Kijk, mensen met zo'n belabberde voorbereiding horen natuurlijk niet in een cross thuis, daar zullen we het allemaal over eens zijn. Maar bepaalde dingen in de cross passen echt niet bij hoe ik de TA ken, was ook enorm verbaasd vrijdag na het parcours lopen dat ik zijn naam als TA hoorde.
Ik heb echt niks tegen een zware cross, als het maar fair is. Het zou zeker niet vreemd geweest zijn als er wat alternatieven gebouwd waren.

Een voorbeeld, zo'n bloembak als deze op de punt vind ik gewoon niet fair. Ik kan er niet bij waarom dat zo moet staan. En ja, hij is iets opgeschoven, maar hooguit een paar centimeter.

Afbeelding

WendyKtH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:04

Het enigste wat ik van de cross heb gezien zijn de uitslagen in de rekenkamer, springring en een paar combinaties bij de waterbak, verder geen hindernis.
Maar wat ik van de bouwploeg heb gehoord en de crossbouwer moest door de TA de hindernissen moeilijker aangepast worden. Zo kenden wij de TA ook niet.
Wat zon bloempot daar doet weet ik ook niet. En wie zijn idee dat was weet ik niet.

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:28

PercyLeen schreef:
Bij mij laadt ie niet vanaf pagina twee OdD

Het is druk momenteel op de site. Mogelijk dat het daarom wat moeizaam gaat. Ik heb tussendoor de boel wel even een schop gegeven. De pagina verversen of sluiten en opnieuw laden kan ook nog wel eens helpen.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:46

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:09

ik heb vanmorgen van 10 tot 11 foto.s gemaskt en vanmiddag van de m paarden tot nummer 127 geloof ik

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 06:25

Ik vond voor de klasse M dat het een heel mooi en uitdagend parcours was. Zeker na de aanpassing bij de waterbak was hij goed te doen! De cross in Ysselsteyn en Barchem voor de M is veel pittiger. Misschien dat een paar alternatieven het nog mooier zouden maken.

Maar ik vind dat de organisatie zeker een compliment verdiend. Alles lag er top bij en beide dagen liepen gesmeerd. De uitslag en prijsuitreiking gingen ook mooi vlot.

Op zaterdag heb foto's gemaakt. Voor de link zie www.facebook.com/regelinkfotografie

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 06:56

Over de tussenstand en de prijsuitreikingen mag zeker een compliment gegeven worden! Het was voor ons super handig om online de tussenstand te kunnen zien. Hebben dan ook tussendoor ons paard naar huis gebracht en konden zo de tussenstanden toch meekrijgen waardoor we wisten dat we terug moesten voor de prijsuitreiking. Dus dat was zeker top!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 07:01

Ja mijn man reed in A'dam met een bebloede mond rond. Kleine aanvaring met een broodje ham gehad en op zijn tong gebeten voor hij dressuur moest starten. En het stopte pas met bloeden na de cross. Ik zei nog voor de grap, straks wordt je uitgesloten :') ehbo trok hem nog net niet van zijn paard toen hij over de finish kwam. Maar hij zei doodleuk, ik heb er de hele dag al mee rondgelopen en leef nog steeds dus ik ga eerst mijn paard verzorgen.

Ik ben het er niet mee eens dat het alleen voor niet ervaren ruiters niet te doen was. Mijn man start inmiddels toch ook een aardig tijdje, en rijdt alle L crossen foutloos uit tot nu toe. Maar ook hij vond dit heel pittig staan. Er staan er nu toch ook zat op de lijst die voldoende km's hebben en zelfs met andere paarden internationaal starten, die nu 1 of meer weigeringen aan de broek hebben. Als meer dan de helft in een ring uitvalt, of 1 of meer weigeringen heeft mag je toch wel stellen dat het geen makkelijke cross was (en idd kun je je afvragen of alles wel zo fair was). Ook voor ervaren combinaties. Ik ken alleen maar ruiters die met voldoende kennis en ervaring aan de start kwamen gisteren. Dan ligt het imo echt vooral aan het parcours dat er moeilijkheden zijn ontstaan onderweg.

Floran dank je wel! Leuke plaatjes :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 07:36

Idd complimentenvoor de organisatie :j

Mikebrdt71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:48

vond het voor een B een leuke pittige cross
De L heb ik vorig jaar gereden vond de hindernis voor de piano nu best een uitdaging was blij dat ik met mn paard nog in de B zit..

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:55

SusanH schreef:
Ja mijn man reed in A'dam met een bebloede mond rond. Kleine aanvaring met een broodje ham gehad en op zijn tong gebeten voor hij dressuur moest starten. En het stopte pas met bloeden na de cross. Ik zei nog voor de grap, straks wordt je uitgesloten :') ehbo trok hem nog net niet van zijn paard toen hij over de finish kwam. Maar hij zei doodleuk, ik heb er de hele dag al mee rondgelopen en leef nog steeds dus ik ga eerst mijn paard verzorgen.

Ik heb hem zien langskomen. De mannen van het Rode Kruis stonden naast me en hebben meteen doorgeseind naar de mensen bij de finish idd om hem op te vangen. Zag er heftig uit maar gelukkig dus niets aan de hand :)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:18

Ik ben gister de hele dag als toeschouwer geweest. Vond het inderdaad vrij pittig staan maar denk dat die heuvels het ook lastig maken.

Wat ik wel raar vond is dat er bij de M paarden bij de ena laaste combinatie een hindernis kapot was gegaan. Dat de cross niet stil gelegd werd. Combinatie daarna is uit de cross gegaan omdat haar paard de kapotte hindernis niet wou springen.
Vond dat ook wel vrij logisch, slim paard ook dat ie daar niet aan begint. Hadden ze of de hindernis eruit moeten halen of cross stil leggen en maken.

Maar ik heb wel genoten van de cross. Door de moeilijkheidsgraad voor toeschouwers wel erg leuk om te kijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:43

FCSA schreef:
SusanH schreef:

Ik heb hem zien langskomen. De mannen van het Rode Kruis stonden naast me en hebben meteen doorgeseind naar de mensen bij de finish idd om hem op te vangen. Zag er heftig uit maar gelukkig dus niets aan de hand :)

Nee alleen een tong die bleef bloeden. Toen hij na de cross een patatje ging eten was het gelijk over. Gister heeft hij pas na de cross een broodje genomen.

Mikebrdt71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:51

Hier mijn rondje.

FroukjeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:09

Hoihoi, ik was nr 29 in de L. Heeft iemand misschien nog een foto van ons gemaakt? Groetjes Froukje

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:19

Het was inderdaad een mooie maar wel technische cross.
Uitslagen live waren ook super!

Zelf super fijn gereden. Dressuur fijn ontspannen wat resulteerde in 209 en daarmee aan kop. Springen foutloos, cross ook foutloos en binnen de tijd. En daarmee de eerste prijs weten te behalen :D

Heeft er nog iemand foto's van 157?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:28

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:32

Dank je majo! Heb gelijk mijn man getagd :D .

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:05

Koekeroekus schreef:
Ik ben gister de hele dag als toeschouwer geweest. Vond het inderdaad vrij pittig staan maar denk dat die heuvels het ook lastig maken.

Wat ik wel raar vond is dat er bij de M paarden bij de ena laaste combinatie een hindernis kapot was gegaan. Dat de cross niet stil gelegd werd. Combinatie daarna is uit de cross gegaan omdat haar paard de kapotte hindernis niet wou springen.
Vond dat ook wel vrij logisch, slim paard ook dat ie daar niet aan begint. Hadden ze of de hindernis eruit moeten halen of cross stil leggen en maken.

Maar ik heb wel genoten van de cross. Door de moeilijkheidsgraad voor toeschouwers wel erg leuk om te kijken.

Bij die M-hindernis stond ik dus net te fotograferen. Was geen fijn gezicht toen dat misging. De hindernis lag compleet in puin. Heb er zelf nog uitstekende planken weggehaald. Cross "kon niet stilgelegd" worden en ze moesten er maar gewoon overheen...
Ben blij dat de laatste combinatie de keuze maakte om daar maar te stoppen.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:11

odD_Fotos schreef:
Koekeroekus schreef:

Bij die M-hindernis stond ik dus net te fotograferen. Was geen fijn gezicht toen dat misging. De hindernis lag compleet in puin. Heb er zelf nog uitstekende planken weggehaald. Cross "kon niet stilgelegd" worden en ze moesten er maar gewoon overheen...
Ben blij dat de laatste combinatie de keuze maakte om daar maar te stoppen.

Pfff wat een bijzonder verhaal... Bij welke hindernis was dat?