Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SusanH schreef:Dat van die lichaamstemperatuur klopt en daarom moet je ook goed koelen en zorgen dat je paard voldoende vocht inneemt en andere tekorten aan kan vullen. En daarnaast moet je je paard ook goed kennen en inschatten wat wel en niet verantwoord is. Wij denken dat ons paard deze inspanning prima aankan. Hij heeft een goede conditie en heeft al eerder in soortgelijke omstandigheden inspanning geleverd. Daar herstelt hij snel van. Krijg het idee dat mensen die wel starten nu worden weggezet als mensen die niet goed voor hun paard zorgen. Dat vind ik jammer. Als de voorbereiding goed is, je paard goed herstelt bij warmte en je niet voluit gaat plus daarnaast goed de grens aanvoelt kan het imo prima.
Sambo schreef:Hier grote twijfel!We hebben redelijk gunstige tijden 17:00 dres,half 8 spr en cross.Onder normale omstandigheden hersteld mijn paard snel maar weet niet hoe ze gaat reageren op de aangegeven temperaturen!En dan het grote probleem dat mijn paard geen druppel wil drinken tijdens de wedstrijden!
pol013 schreef:Of ranja, want dan kun je het desgewenst nog zoeter maken.
Een gras laten eten van te voren, vochtreserve.
En heel nat aangemaakte bietenpulp meenemen voor ter plekke
En al helemaal niet vergeten:electrolyten!!!
Zonder die ga je nergens heen wat mij betreft.
Sunneva schreef:Ik heb elektrolyten van pavo "Elite" oid. Dit is in brokvorm om het gemakkelijk toe te dienen. De verpakking is vrij onduidelijk en geeft alleen aan dat je het voor de inspanning moet geven. Hoeveel tijd moet daar dan tussen zitten? S'ochtends voeren en s'middags rijden? Of vlak voor het rijden?
Wie heeft hier ervaring mee of verstand van en kan mij verlichten
dus komt alleen maar mooi uit!