[SGW] Voorbespreking SGW Lisse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:57

Zal eens kijken, kreeg een link van de man bij de waterbak.

Wij waren super tevreden met ons jonkie. Hengst van vier jaar oud zonder enige ervaring de L in. Twee weigeringen op 4 omdat hij echt niet snapte wat het was en nog een weigering verder op maar verder de cross super uitgelopen.

Veearts raakte serieus van hem in de war. Hartslag van 44 die dik de zeventig in ging als er een ander passeerde en daarna weer gewoon zakte. Ontstond even de angst op hartritmestoornis maar het werd al snel duidelijk dat het alles te maken had met het passeren van andere paarden en met name merrie's :+

Onze baby heeft heel veel nieuwe indrukken opgedaan en lang op de trailer moeten wachten en hij heeft het echt super gedaan. Trots op onze kerel!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 06:02

kalliexxxx schreef:
weet iemand die zaterdag is geweest welk bedrijf er touwhalsters stond te verkopen. ik ben de naam kwijt en zou graag online bij hun een bestellen.

Wil ik ook wel voor je navragen vriendin zit in de organisatie

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 06:04

CoriienRN schreef:
Leuk dagje gehad vandaag! Wezen kijken veel bekende gezien helaas ook een paard over de kop zien gaan met een goeie bekende :(

Waar was dat.. Want een vriendin van mij was aan het posten en weet van niks

CoriienRN

Re: Voorbespreking SGW Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 06:19

Kidokids, Hoeft toch ook niet bij haar hindernis gebeurd te zijn geweest ;)

Was bij de puntjes verder het bos in.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 07:34

CoriienRN schreef:
Kidokids, Hoeft toch ook niet bij haar hindernis gebeurd te zijn geweest ;)

Was bij de puntjes verder het bos in.

Waar lees jij dat het bij haar hindernis gebeurd moet zijn. :o

Ze zit voor de helft in de organisatie en ze vroeg aan mij waar het gebeurd was omdat ze van niks weet..
Ze is de hele dag aanwezig geweest.

Maar iemand die op zijn knieën valt is niet over de kop geslagen. Dat is er namelijk wel gebeurd.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:12

Waarschijnlijk zegt CoriienRN dat omdat jij zegt dat je vriendin hindernisjury was, en je vaak behalve van je eigen hindernis niet veel meekrijgt van de rest van de cross, alleen over de portofoon, maar dat mis je al snel. En wat er over de porto ging, was vaak niet helemaal duidelijk ;)
Er is 1 paard met ruiter gevallen op de put, hindernis 4. Die gingen niet alleen op de knieën maar kwamen echt allebei plat op de grond terecht. Dat heb ik zelf gezien. Iets eerder was er op hindernis 6, de puntjes, iemand over de kop geslagen. Dat heb ik zelf niet gezien, maar CoriienRN wel. Hij kwam later wel zelf terug lopen met zijn paard, en bij de waterbak pakte iemand zijn paard van hem over.

Ik snap wel dat je vriendin daar niks over gehoord heeft, zo duidelijk was de communicatie dus niet. Zal er niet te veel over uitwijden, maar het feit dat alle lijsten sinds de definitieve lijst weer veranderd waren, is al niet handig, en dan helemaal niet dat wij als hindernisjury een oude lijst hadden gekregen. We hadden dus steeds geen idee wanneer een rubriek was afgelopen, of hoeveel ruiters er nog moesten komen. Iedereen had namelijk ook andere nummers dan op de startlijst. Van iemand anders begreep ik dat zaterdag zowel de dressuurjury, springjury starter en hindernisjury's allemaal een andere lijst hadden.

Er is overigens wel EHBO voor opgevraagd voor die tweede val over de portofoon, maar ik geloof dat hij al eerder zelf terug was bij de waterbak dan dat de organisatie er was.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:43

Communicatie en organisatie dit jaar was inderdaad opvallend.. Auto's die vanaf de verkeerde kant gewoon doorrijden heb ik maar terug gestuurd voor de mensen die met de trailer op ze moesten wachten, ik had 2 weigeringen op hindernis 1 die niet doorgekomen zijn ( geeft niet want ik stapte zelf uit maar is niet de bedoeling). Vrijdag heb ik als deelnemer ook een hele hoop van de ruzies meegekregen :+

Springen liep 10 minuten in waar ik veel mensen over hoorde dat ze dus niet ingesprongen hebben en niet meer tijd kregen als ze erom vragen ( incl ikzelf) maar vervolgens stond je bij de cross met 15 ruiters op dat kleine stukje..

Al was het parcours dit jaar wel top! ( niet over het keienpad waar altijd heel veel klachten over zijn).

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:42

Kan ik ergens de uitslagen vinden?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:51

kiddokids schreef:
Waar lees jij dat het bij haar hindernis gebeurd moet zijn. :o

Ze zit voor de helft in de organisatie en ze vroeg aan mij waar het gebeurd was omdat ze van niks weet..
Ze is de hele dag aanwezig geweest.

Maar iemand die op zijn knieën valt is niet over de kop geslagen. Dat is er namelijk wel gebeurd.

Dat schreef je zelf ;)

Maar goed paard vloog met ruiter over de kop heb hem zelf helpen op staan en het paard gevangen, met ruiter een stuk terug gelopen tot dat hij het paard over pakte richting waterbak.

Denk dat de uitslagen deze week online komen.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 13:21

Wat schreef ik zelf..niet bij HAAR hindernis...dat staat er niet..

Ze was aan het posten staat er..
Maar maakt niet uit alleen dat ze van niks wist..

idd dmv communicatie zou ze het moeten weten want ze zit in de organisatie ze wist alleen paard die op zijn knieën was gevallen.

Dus lees hier paard over de kop en vroeg dat aan haar.. Maar van die had ze niet gehoord vandaar dat ik het hier vroeg

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 13:24

smurffie schreef:
Communicatie en organisatie dit jaar was inderdaad opvallend.. Auto's die vanaf de verkeerde kant gewoon doorrijden heb ik maar terug gestuurd voor de mensen die met de trailer op ze moesten wachten, ik had 2 weigeringen op hindernis 1 die niet doorgekomen zijn ( geeft niet want ik stapte zelf uit maar is niet de bedoeling). Vrijdag heb ik als deelnemer ook een hele hoop van de ruzies meegekregen :+

Springen liep 10 minuten in waar ik veel mensen over hoorde dat ze dus niet ingesprongen hebben en niet meer tijd kregen als ze erom vragen ( incl ikzelf) maar vervolgens stond je bij de cross met 15 ruiters op dat kleine stukje..

Al was het parcours dit jaar wel top! ( niet over het keienpad waar altijd heel veel klachten over zijn).

Ja was idd waar dat inlopen en de cross vijf voor ons..
jij was ook vroeg volgens mij zaterdag mijn vriendin was nr 8
Heb je zien lopen

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:28

Ja dat inlopen van het springen viel mij ook op Had wel kunnen losrijden, maar kreeg toch wel stress in zo verre ik dat nog niet had hihi

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:02

mamamier schreef:
Het was gezellig druk in het bos, zeker bij de waterbak. Ook mijn kleuter liep daar heerlijk te rennen en hield haar eigen cross haha, springend over grote takken wachtend Tot haar grote zus langs kwam op haar pony. Ze weet precies waar ze mag komen en ook dat als ze een fluitje hoort, ze direct papa of mama een hand moet geven. Kind weet ondertussen niet beter, gaat al haar hele leventje mee op wedstrijd.

Dan had ik het niet over jouw kids. ;) Voor degene bij wie ik kwam kijken, werd na meer dan 1 fluitje ternauwernood een kind bij de hindernis weggehaald. Eea. kwam op mij nogal onveilig over.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:08

uitslagen staan online

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:29

Ik was pas tegen de middag start nummer 79, maar ik vroeg om op mijn eigen tijd te mogen starten (10 minuten later, mijn paard rij ik door blessure ongeveer 15 a 20 minuten los) en dat was geen optie want de cross moest door. Kwam ik bij de cross moest nummer 68 nog van start gaan?

De dierenarts was je zo door omdat ze met. Genoeg stonden dus stress om helemaal niks. Niet dat het verder voor mijn uitstap iets had uitgemaakt, of misschien wel dat ik haar al netter had kunnen rijden in het springen.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:30

Weet iemand waar de stijljury's zaten op zaterdag in de B?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 06:53

Kiddokids dan weet ik welke haf van jou is en wie er op reed. Leuke haflinger!
Apple, toppie van Mike en paardebeest!
Max heeft ook super gereden, helemaal top!
Mamamier haar hart heeft het weer overleefd. :P En dochter en pony reden een super L debuut.
Percy is ook blij met paardebeest zijn L debuut. Paard met hartritme-grapje, haha! Op de foto in de waterbak staat je dochter er alleen niet zo heel fraai op met bovenhands zweepgebruik. Misschien tot fijner voor het paard om voor een L cross eerst wat ervaring in het terrein op te doen?

Ik ben benieuwd of er nog meer foto's gaan opduiken, mocht iemand iets weten dan lees ik het graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 06:59

hetismij schreef:
Weet iemand waar de stijljury's zaten op zaterdag in de B?

Zondag zat er 1 bij die hoek waar de waterput en waterbak elkaar bijna kruisten.

De andere weet ik niet

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:09

Heel bijzonder.... ik heb 1 weigering gereden en heb er 3 aangerekend gekregen :(

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:35

Vibabu erg vervelend.
Dan zal je toch echt op de uitslag moeten wachten om protest aan te tekenen achteraf gebeurd dat helaas niet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:00

Aii ik zit nu de foto's te kijken.. Percy misschien is meer oefening inderdaad aan te raden, dit ziet er niet vriendelijk uit en zo verliest het paard wel de fun erin.

Ik denk dat de meeste foto's wel aangegeven worden op de facebooksite, wellicht nog in het foot-topic hier op bokt?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:59

Ik weet het helaas. Vind het wel heel erg jammer! Geen idee waar dat vandaan kan komen om mij 2 extra weigeringen aan te rekenen...... Ik bedenk altijd of het nut heeft om te wachten voor de prijsuitreiking of niet. Nooit rekening mee gehouden dat er iemand 2 weigeringen bij kan verzinnen. Wel heel erg jammer aangezien ik gewoon een winstpunt gehad zou hebben en nu ineens niet meer en dus volgend jaar ook geen L kan starten :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:03

vibabu schreef:
Ik weet het helaas. Vind het wel heel erg jammer! Geen idee waar dat vandaan kan komen om mij 2 extra weigeringen aan te rekenen...... Ik bedenk altijd of het nut heeft om te wachten voor de prijsuitreiking of niet. Nooit rekening mee gehouden dat er iemand 2 weigeringen bij kan verzinnen. Wel heel erg jammer aangezien ik gewoon een winstpunt gehad zou hebben en nu ineens niet meer en dus volgend jaar ook geen L kan starten :/

Balen :(

Kun je niet nog ergens starten dit jaar?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:22

Welke hindernis heb je die weigeringen gehad dan?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:30

[bemoeimodus aan] Is het misschien niet verstandiger om volgend seizoen nog een paar crossen foutloos B te rijden voor je over gaat naar de L? [bemoeimodus uit ;)] Wel jammer dat het fout is gegaan....