[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:10

Het parcours is afwisselend op twee of drie verschillende locaties. De bodem was idd een ramp op de editie van vorig jaar, maar zoals Antonius al zei op Artevelde daar valt het normaal supergoed mee.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:51

Antonius, echt tof paard vind ik. Jij weet je paarden goed te kiezen. Nu ja, zoals ik zei twijfel ik of dat enkel aan het paard ligt, geef jou een ezel en je wint er wellicht ook mee ;) Maar 't is een knap beest! :D

Hier ook aan het "trainen" voor de cross. Mijn vriend is vorig jaar in mei beginnen rijden en heeft er ondertussen een cross of 4 op zitten... Maar 't is wel een zondagsruiter, 't mag niet teveel regenen of zo ;) dus hij heeft er sinds november amper op gezeten... (maar de paarden worden gelukkig door andere ruiters ook gereden ;) )
Gisteren dan overwacht toch gaan oefenen in Merendree:

Afbeelding

Paardje op de foto is een draver van 26jaar oud. Dit was de meest spectaculaire foto natuurlijk want het paardje loopt enkel nog crossjes van 60cm en ook op training doen we enkel lage sprongetjes. We zorgen goed voor haar en hopelijk blijft ze meegaan. Voor mijn vriend is ze ideaal, ze doet bijna alles van zelf, kijkt naar niets ;)

Volgende week neemt hij mijn ruin mee waar ik L mee cross :P heel benieuwd hoe dat zal gaan ;) Hij heeft er eens een crossje mee gereden in oktober en is er toen 2x van gevallen :+

Hij zou met beide paarden meedoen, ons oudje in de 60cm (initiatie) en mijn ruin in de 80 omdat hij 60 zo laag vindt := maar ik denk dat hij beter ze allebei in 60cm rijdt... maar ja, mannen hé ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:07

Aha
maar vorig jaar was niet op terrein van a*rtevelde. Er zijn 3 organisatoren voor cross h*eusden en dus wisselt de locatie onderling

Antonius

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:10

Niet gezien dat iemand anders ook al gereageerd had over cross h*eusden...

En ja Sofie, mannen... De mijne is van hetzelfde kaliber. Ideaal vind hij dat ik de paarden train en hij kan scoren op wedstrijd. Maar niet met mij Zenne :-)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:21

Om nog maar sinds mei vorig jaar te rijden en al enkele crossjes gedaan te hebben, chapeau! Knap :D!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:28

PrietPraat schreef:
Om nog maar sinds mei vorig jaar te rijden en al enkele crossjes gedaan te hebben, chapeau! Knap :D!

Ja, leren lopen zonder dat hij kan stappen hoor :) Met een braaf paard gaat dat prima, met eentje met wat meer pit (zoals mijn ruin, die eigenlijk ook nog in de categorie sloom/braaf valt) zal dat wat anders zijn!

En hij zou al nationaal starten ze als het van hem af hing ;)
Beetje zoals Antonius zegt :P

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:25

SofieHavan schreef:
Antonius, echt tof paard vind ik. Jij weet je paarden goed te kiezen. Nu ja, zoals ik zei twijfel ik of dat enkel aan het paard ligt, geef jou een ezel en je wint er wellicht ook mee ;) Maar 't is een knap beest! :D

Hier ook aan het "trainen" voor de cross. Mijn vriend is vorig jaar in mei beginnen rijden en heeft er ondertussen een cross of 4 op zitten... Maar 't is wel een zondagsruiter, 't mag niet teveel regenen of zo ;) dus hij heeft er sinds november amper op gezeten... (maar de paarden worden gelukkig door andere ruiters ook gereden ;) )
Gisteren dan overwacht toch gaan oefenen in Merendree:

[ Afbeelding ]

Paardje op de foto is een draver van 26jaar oud. Dit was de meest spectaculaire foto natuurlijk want het paardje loopt enkel nog crossjes van 60cm en ook op training doen we enkel lage sprongetjes. We zorgen goed voor haar en hopelijk blijft ze meegaan. Voor mijn vriend is ze ideaal, ze doet bijna alles van zelf, kijkt naar niets ;)

Volgende week neemt hij mijn ruin mee waar ik L mee cross :P heel benieuwd hoe dat zal gaan ;) Hij heeft er eens een crossje mee gereden in oktober en is er toen 2x van gevallen :+

Hij zou met beide paarden meedoen, ons oudje in de 60cm (initiatie) en mijn ruin in de 80 omdat hij 60 zo laag vindt := maar ik denk dat hij beter ze allebei in 60cm rijdt... maar ja, mannen hé ;)

Ik zie dat je in merendree hebt geoefend, hoe ligt het terrein daar nu?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:56

avi5987 schreef:
Ik zie dat je in merendree hebt geoefend, hoe ligt het terrein daar nu?

Kletsnat :+
Mijn jeep en trailer daar vastgereden en paard in de modder eruit geplukt en dan de grotere middelen ingezet ;)
Voor en na de hindernissen liggen bijna overal plassen water. Maar de waterbak was goed gevuld :')

Dus op't gemak gaat dat wel :) maar echt veel rond galopperen zou ik er niet doen..
(maar voor ons was het goed genoeg, wij gaan zondag terug met een ander paard)

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:15

Haha bedankt! Ik wacht dan nog even af

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:15

Even een vraagje aan de belgische bokkers, de sgw diepenbeek is die op hetzelfde terrein als de sgw genk? in de kattevennen? en is die op 1 dag of op 2 dagen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 16:55

Nee die in diepenbeek is echt in diepenbeek :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:49

Hoe was indoor Zeeland?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:14

Leuk :)
We hadden 1 balkje in de jumping, maar wel een foutloze cross *\o/* Paard was in de jumping nog wat kijkerig naar de omgeving, maar eens hij mocht springen was het snel over. In de cross was hij alweer zo simpel te rijden, ik was heel blij met hem. Hij moet overigens nog 4 worden in mei.
Hier een fotootje!
Afbeelding
Ik heb ook filmpjes, ik moet alleen nog even studeren hoe ik dit online kan krijgen :o

@ Madelene: Diepenbeek staat voor dit jaar op de kalender als 2 dagen. De voorbije 2 jaar was dit op 1 dag, maar ik zie nu dat het dit jaar de Benelux cup is, dus vermoedelijk verwacht men teveel inschrijvingen om op 1 dag te kunnen afwerken. Is overigens ook een ander terrein dan Kattevennen dat in Genk ligt. Het terrein van Diepenbeek is wel dichtbij, ik schat 10 km?

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:28

Ik heb jou gezien antonius! Je was zo leuk gestyld met dat grijs & geel :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:56

haha thanx :D

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:00

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 12:26

Gaat er iemand naar de cross van Haalter?
Of iemand die daar al geweest is en weet hoe het niveau is?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:04

Een topper in wording precies!!

Ik ga niet naar Haalter en ben er nog niet geweest :n. Heb door het mooie weer zoveel zin in Heusden :+! Met me inhouden om me nog niet in te schrijven, zag dat er al redelijk wat inschrijvingen zijn. Hopelijk blijft het mooie weer :Y).

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:30

Bedankt lene, ik had ze ook gevonden, maar wou hier het topic niet volspammen met foto's van mezelf :P

@Daaphh: voor zover ik me kan herinneren nog niet in Haaltert gereden.
Wij gaan naar Affligem.

@Prietpraat: ik ben al ingeschreven voor Heusden! Heb er ook superveel zin in. Dan nog voor 'eigen publiek' dus dan moeten we het zeker goed doen :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:21

Antonius schreef:
@ Madelene: Diepenbeek staat voor dit jaar op de kalender als 2 dagen. De voorbije 2 jaar was dit op 1 dag, maar ik zie nu dat het dit jaar de Benelux cup is, dus vermoedelijk verwacht men teveel inschrijvingen om op 1 dag te kunnen afwerken. Is overigens ook een ander terrein dan Kattevennen dat in Genk ligt. Het terrein van Diepenbeek is wel dichtbij, ik schat 10 km?

oke dank je wel..dan weet ik dat het 2 dagen is...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 19:53

Is het zeker dat het 2 dagen is? Want vorig jaar was het ook 2 dagen maar 1 dag voor de communitaire ( tot 100cm) en de andere dag voor de vlp ( van L tot Z)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:17

Op equibel staat het nu op 2 dagen, kan natuurlijk nog veranderen, is nog veraf ook.

Waregem staat nu op 3 dagen, zou ook voor het eerst zijn, maar er zit nu wel paasmaandag bij, dus het zou wel kunnen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:09

Was de nationale in Diepenbeek vorig jaar niet over twee dagen en de communautaire over 1 dag?

Ik probeer me steeds zo laat mogelijk in te schrijven. Ben ook nog steeds aan het twijfelen welke reeks ik zou starten in Heusden. Ging eerste de 60 rijden, als oefenrondje, 'conditietraining' omdat ik voordien wel niet echt ga kunnen oefenen op crosshindernissen. Maar nu ik de foto's zag van de cross zou 80 ook moeten lukken. Twijfeltwijfel :+.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 23:35

Geen idee, ik zat in Zuid-Afrika.
Maar gelijk ik het van men trainer vernam, was het 1 dag communautaire en 1 dag vlp. Maar kan ook mis zijn hoor. Was niet in het land.

Je kan het toch altijd proberen de 80. Moest het niet lukken, pak je de volgende keer terug iets lager. Je hebt het wel teminste geprobeerd!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 21:09

Vandaag op de cross in Overpelt gaan oefenen.
Ging heel goed! De gevlekte sprong alles lekker makkelijk van de eerste keer.
De bruine had het in het begin wat "moeilijk". Keek op alles , stopte soms.
Maar na een hindernis of 3,4 sprong hij ook alles van de eerste keer.