[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:51

Ga denk wel iets halen. Als ik na 1 pot niets merk koop ik gewoon geen nieuwe.

Ze is ook wel groot natuurlijk

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:48

:wave:

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:06

:wave:

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:49

Dag dames! :wave:

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:04

Hallo,
Hoe is het met iedereen? Is stil hier.
Ik ben vandaag lekker naar het water geweest, ze ging elke keer liggen 8)7 , misschien wilde ze afkoelen.

Morgen weer rijden, vorige week was ze stout, heb alle hoeken van de bak gezien. Misschien omdat ze 2 weken niets had gedaan of ze is aan het puberen??
Ben benieuwd hoe ze morgen is.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 21:51

Tiahastrona schreef:
Hallo,
Hoe is het met iedereen? Is stil hier.
Ik ben vandaag lekker naar het water geweest, ze ging elke keer liggen 8)7 , misschien wilde ze afkoelen.

Morgen weer rijden, vorige week was ze stout, heb alle hoeken van de bak gezien. Misschien omdat ze 2 weken niets had gedaan of ze is aan het puberen??
Ben benieuwd hoe ze morgen is.

Hoi allemaal! Ik kom er ook niet echt aan toe momenteel, check zo af en toe het SGW Oenkerk topic.. want daar zit ik in de organisatie en de SGW + oefencross is dit weekend, dus nu druk met de voorbereidingen!

Wel gaaf hoe jij je paard in het water longeert Tiahastrona! En grappig dat ze ging liggen haha, snap dat wel ;) Succes morgen met rijden!

Ik hoop Edelweiss morgen ook weer te kunnen, vandaag niet aan toe gekomen. Ga haar zondag meenemen naar de oefencross, heb ik een lesje met haar (met een mede topic bokker :D), ben benieuwd hoe ze dat doet :)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:26

Goedemorgen!

Die nieuwe van mij heeft even 1,5 week vrij. Ik ga zelf een weekje weg en met die enorme hitte hier vind ik het geen doen. Gelukkig is het vandaag iets koeler!

Ik heb me voor september opgegeven voor de BB Impuls rubriek springen dus ik ben heel benieuwd. Dat zal de eerste ervaringen worden op een ander terrein en met mooie hindernissen dus we gaan het zien! Voor die tijd thuis nog maar een paar keer oefenen (heeft nu nog niet onder de man gesprongen hier thuis).

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:42

hey iedereen

Edita heeft goed haar beste gedaan op haar eerste dressuur ondanks de hitte.
Ik vond haar zeer dapper maar de Juri vond haar te groen _O-
Tja ik vond het niet zo raar dat ze wat keek en hinnikte naar de andre paarden buiten de piste in haar proef :o

over die vitamines, ik geeft eigenlijk niet echt wat bij. Ik ben van mening dat ze als ze gezond zijn de gewone training aan zouden moeten kunnen zonder allerlei extra's naast een goede brok.
Ook al heb ik wel zitten twijfelen aan iets voor meer spiermassa omdat ze een behoorlijke achterstand heeft doordat ze zeer mager heeft gestaan (bloedworm infectie toen we haar kochten).

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:54

Hoi allemaal!
Ik heb een hele tijd niet mee gelezen en moest 4 pagina's terug lezen :') Ben ook nog op vakantie geweest.

@tia; Wauw gaat goed zeg, met jou paardje! En heerlijk zo in het water :)
@Appeltje; Welkom, gaaf paard heb je!
@Neesa; Oeh dat is wel even schrikken dan.. gelukkig ging het daarna goed!!
@MM; Gaaf crosstraining in Ermelo! Is dat vaker? :) Is voor mij niet zo heel ver weg!

Sorry, verder weet ik het niet meer en de pagina gaat niet verder :o

Hier gaat het best goed! Geen streken meer gelukkig. Toen ik op vakantie was heeft Edje bij mijn instructrice gestaan en daar moest hij hard aan de bak :Y) Hij was blij dat hij weer met mijn terug mocht geloof ik... Haha!
Voor de vakantie hebben we nog een paar keer gesprongen, en ben blij dat hij het zo leuk vind!! Hij staat nu op ijzers en heb deze week voor het eerst bij ons op stal op het gras gereden :) Daar was hij ook super braaf!
Wel gaan wij volgende week naar A lbert van Es omdat hij een raar achterbeen heeft.. Ik kan het niet zo heel goed uitleggen, maar mijn instructrice heeft heel erg gemerkt dat hij veel moeite heeft om zijn linkerachter been er goed onder te krijgen, en er zit ook een soort verdikking op lijkt wel... Dus ben benieuwd of we daar wijzer van worden. Doe het dus nu ook wat rustiger aan, het zou niet eerlijk zijn als hij er wel pijn aan heeft..

Nog even een fototje spammen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:38

Hallo iedereen,

@MizzMontana :wave:
@marije1987: veel plezier zondag bij de oefenparcours
@Tiahastrona: Hoe ging het rijden dit keer? Wat leuk dier heb je, die weet wel hoe afkoelen moet :D
@flooredking: Fijne vakantie gehad? Ik hoop dat je niet al te veel zorgen maakt, vervelend... succes
@appel_tje: Ze is nog jong dan mag ze nog wel groen zijn toch?! Fijn dat jij er wel tevreden over je proef terug kan kijken.

Betreft vitamines: Ik ben ook van mening dat een gezond paard met; goeie brok, goed hooi en weide gang, niet veel extra's nodig heeft. Maar als je als eigenaar twijfels hebt, dat heeft natuurlijk ook zo zijn redenen. Elk paard is anders. Ik ben wel benieuwd, Tiahastrona door het geven van wat extra vitamines je ook verschil gaat merken, we horen het wel.

Ik had gehoopt dat mijn vriend deze week leuke foto's van ons kon maken: Helaas kwam daar niet zo veel van terecht, wel wat kliekjes daar zijn er 2 leuke die ik oké vindt. Zo hebben jullie eindelijk een beeld wie we zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen maandag met de trailer op pad geweest voor een buitenrit in het bos, ze ging er in en er uit of ze nog nooit hier over heeft geweigerd en in het bos en bij de trailer super braaf. We kunnen nu op pad voor sessie springles :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:14

Mijn 5 jarige is de laatste tijd wel heel fijn! Maar of dat aan de extra vitaminen ligt of toch aan dat andere bitje of aan het veranderen van springinstructeur zullen we natuurlijk nooit weten!
Zo lijkt het wel alsof ik heel vaak dingen verander, maar ben vooral steeds aan het puzzelen hoe het nog net een beetje beter kan.

Komend weekend doe ik in Renswoude mee met twee paarden en als ze het daar goed doen start ik een 4 jarige en een 5 jarige in Ermelo!

Marije weet jij al of je aan die 4 jarige rubriek mee gaat doen?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:41

Marije: Hoe was Oenkerk?
UK_eef: lekker even vrij gehad
Appel_tje: Mooi dat je dressuur goed ging +:)+
Flooredking: Lekker vakantie gehad? Fijn dat Ed zich gedraagt, minder van zijn been
Neesa: Lekker naar het bos geweest. Nog last van dazen gehad??
MM: Mooi dat ie fijn gaat. Van het weekend lekker crossen *\o/* *\o/*

Ik geef die van mij wat vitaminen bij, toch maar niets voor de spieren. Die komen vanzelf wel, als t goed is. Wel vitaminen omdat ze voordat ze bij mij kwam het niet heel goed heeft gehad, dus toch een beetje helpen. Geef haar na het rijden dan muesli en lucerne extra.
Lag er gister bijna naast :D , ze schrok en ging bokken met hoofd tussen de benen. Dus zit er weer wakker en alert op. Morgen weer lesje, hoop dat ze zich beter gedraagt dan de vorige keer.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:34

Mijn 4 jarige gaat vanaf deze week weer opbouwen na 3 maanden rust. Had van het weekend al even 5 minuten erop gezeten en dat was zadel erop en rijden maar. Altijd fijn een brave :D

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:35

Ik ga in Lisse starten binnenkort met mijn 4 jarige haflinger, dus ik meld me!
Hij vind de waterbak erg eng maar de meeste andere hindernissen springt hij wel :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:18

Wat gaaf Caro dat je weer aan het werk gaat! Heerlijk als je er zo weer mee weg kan rijden.

Tia, ze houden je alert dat jonge spul.

:wave: Welkom Tess, de waterbak komt vanzelf, dat gaan ze steeds minder eng vinden als je het met rust en vertrouwen aanleert.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 07:37

Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben Rianne en ben 19 jaar. Heb sinds een paar weken een nieuw paard, omdat ik mijn vorige paard helaas heb moeten laten inslapen. Het is een 4-jarige ruin van Diarado. Super braaf, maar kan soms nog wel een beetje lomp zijn :D Heb hem gekocht voor de eventing en hij had 1 crosslesje gelopen wat ie braaf aanpakte. Ben nu gewoon eerst lekker thuis aan het rijden en gisteren onze eerste mini-crosstraining gehad :+ Hebben in de wei wat crosshindernisje en een waterbakje. Instructrice zei: Heb het slootje voor je uitgegraven, pak maar een pluk manen, tik maar iets bij en stap er maar gewoon rustig overheen.. pluk manen en tik was niet nodig, stapte er zo superbraaf overheen. Daarna waterbak gedaan (moeten ze eerst een stukje naar beneden een gat inlopen en dan erdoor) Keek heel even en liep er daarna braaf doorheen. Ga ook elke week 2 keer lekker met hem naar buiten en dat pakt ie ook zo vreselijk braaf aan.. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat een cross-topper in spe is!

Een foto voor de liefhebber (heb nog niet echt 'actie'fotos omdat hij nog maar drie weken bij ons op stal staat.
Afbeelding
Afbeelding

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:04

Je verhaal past wel bij je onderschrift ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:38

Wat een knap paard Rianne, hoeveel bloed zit erin?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:56

Dankjewel TeeGee! Ik weet niet precies hoeveel bloed erin zit. Het is een Diarado x Gatecrasher en zij zeiden dat er wel redelijk wat bloed in zat. (heb gekeken op horsetelex maar daar staat hij niet op)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:22

Leuk paard Rianne, welkom.
Je kan hem zelf op horsetelex zetten als je wil, is niet zoveel werk. Daarna kan je gegevens bekijken, van broers en zussen enzo

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:38

@ Rianne knappe diarado. Ik ken een jaarling diarado x burggraaf. Is nu al bijna net zo groot als haar moeder van 1.65m. Ook een knap dier om te zien. Bewegen doet zij goed maar niet spectaculair.

Mijn 4 jarige loopt fijn. Fijner dan voor haar vakantie dus hopelijk kunnen we nu door!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:01

Caro: dankjewel. Klopt wel wat je zegt. Deze heeft ook geen spectaculaire gangen maar is wel nuchter en werkwillig en leert erg snel.
Dat is wel een grote dan zeg! Deze is nooit officieel gemeten maar schat ik 1.65/1.66.

Fijn dat die van jou zo goed gaat!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:39

Welkom Rianne, leuk beestje heb je daar! En wat heerlijk dat hij meteen zo meewerkend was over het slootje.

Caro, fijn dat je 4 jarige nu beter loopt dan voor de tijd! Bij jou was het echt een langere pauze maar ik merk met de jonge paarden wel vaker dat een poosje vrij ze echt goed doet.

Ik ben met de 4 en 5 jarige afgelopen zaterdag voor het eerst in de B gestart in Renswoude.
4 jarige vond alles erg spannend en haakte een keer af voor h2 en h3 maar daarna alles gesprongen, hij groeide echt in het rondje en 2e helft van de cross ging heel fijn!
5 jarige begon goed en was foutloos tot de laatste hindernis. Had daar een stop en was echt een domme ruiterfout! Zo zonde... was niet meer geconcentreerd, eigenlijk heel blij dat hij tot daar foutloos was en reed te makkelijk naar h16 en daar een stop.
Kan er nog van balen maar ben ook trots op de paarden die voor het eerst mee waren en mooi wel de cross hebben uitgelopen.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 10:24

Hoi dames! Meld me ook weer 's!
@UK_Eef: Lekker even vakantie voor je paardje! Heb je een leuke vakantie gehad? Leuk dat je je opgegeven hebt voor het BB springen :D
@MizzMontana: Wat super van je 4 jarige op concours! Balen van je fout met je andere paardje, maar wel fijn dat je inderdaad met beide de cross hebt kunnen uitrijden! Ik dacht trouwens dat 4 jarigen vanaf 1 augustus pas gestart mochten worden? Of deed je HC oid? Ga je ook naar Ermelo? :)
@Rianne: Welkom! Leuk paard heb je! Ideaal trouwens dat je thuis wat kunt oefenen! Super dat ie dat zo lekker makkelijk oppakt :)
@Caro: Fijn dat je paardje goed loopt! :D
@Tesslove: Welkom! Gezellig!
@Tiahastrona: Oenkerk was super geslaagd! Wel een flinke onweersbui rond half 3, waardoor de cross een tijd stil lag, maar daarna konden we gelukkig weer verder en hebben veel positieve reacties gehad. Zondag Edelweiss mee gehad, in het begin vond ze het wat spannend (was met een groepje en als de ene uit het zicht was, was ze daar vooral op gefouct en niet op de hindernis haha), maar later ging het beter en kreeg ze de smaak te pakken :D Zie:
Afbeelding
Heb haar ook opgegeven voor Ermelo volgende week, we moeten om 18.41 starten :)
Gelukkig ging het goed met rijden laatst en lag je er niet naast. Is ze inmiddels weer wat rustiger?
@Neesa: Ben het met je eens m.b.t. vitamines. Ik voer brok, muesli, lijnzaadolie en hooi nu ('s winters kuil, maar nu staan ze ook in 't land), zonder vitaminen en dat gaat prima. Maar misschien heeft het ene paard wat meer nodig dan de ander.
Haha altijd jammer als de foto's tegenvallen, maar wel een leuke indruk! Super dat ie ook zo braaf was in het bos!
@flooredking: Leuke vakantie gehad? Mooi dat het goed gaat met Edje! Even op strafkamp geweest bij je instructrice haha.. wel apart van dat been! Misschien voor de zekerheid even rontgenfoto van laten maken?
@Appel_tje: Fijn dat Edita goed liep bij haar dressuurwedstrijd! In welke klasse startte je?

Ik zal weer ff verder met werken :+ Vanmiddag lekker vrij en dan met Edelweiss (en m'n andere paardje) naar het crossterrein bij onze manege. Start m'n andere paardje zondag bij de SGW in Wieringerwerf, zin in :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:53

Dat klopt helemaal marije! Het was op 3 augustus ;) Deze paarden gaan alle twee me naar Ermelo, dit was de generale repetitie. Leuk dat je ook mee doet in Ermelo, weet mijn tijd zo niet uit het hoofd maar we zullen elkaar ongetwijfeld tegen komen.
Mooie foto van jou en Edelweiss, fijn dat het concours goed verlopen is op een onweersbui na.