[SGW] Wie nog meer SGW debuut in 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Wie nog meer SGW debuut in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:41

Neem met een peesblessure liever te lang de tijd dan te kort.

Maar ook voor de mensen met jonge paarden, ik wilde ook al beginnen heb zelf besloten het niet te doen en meer tijd te geven. Ieder moet het voor zich weten, maar ik zou aanraden niet te vroeg te gaan beginnen, en ook niet weken achter elkaar gaan crossen.
Met jonge paard dus voorlopig nog geen crossen, misschien van het najaar crossje plannen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:46

Ik begin met een cross training in juni, daarna kijk ik pas verder. Ga proberen hem dit najaar een paar keer BB mee te nemen, maar ook niet meer dan 4 in 4 maand.
Volgend jaar verder kijken.
Dressuur gaat ie over 2 weken voor het eerst mee heen, over 2 maand voor het eerst een oefenparcours. B springen weet ik nog niet of ik dan dit jaar nog ga doen.

Mijne is 4 trouwens..

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:50

Die van mij is 12 dus daar hoef ik me niet zo druk om te maken :P

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:54

suikermeisje schreef:
Neem met een peesblessure liever te lang de tijd dan te kort.

Maar ook voor de mensen met jonge paarden, ik wilde ook al beginnen heb zelf besloten het niet te doen en meer tijd te geven. Ieder moet het voor zich weten, maar ik zou aanraden niet te vroeg te gaan beginnen, en ook niet weken achter elkaar gaan crossen.
Met jonge paard dus voorlopig nog geen crossen, misschien van het najaar crossje plannen.

Ligt ook geheel aan het paard, jij hebt bijvoorbeeld een grote slungel, die van mij was al echt volgroeid met 4,5 en was gewoon al mooi compact. Is natuurlijk ook meer dan 15 cm kleiner haha. Je moet gewoon goed naar je paard kijken en luisteren :j
Maar idd niet te veel willen doen op die leeftijd.

Monika1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:59

Ik meld me ook even aan (a) 9 juni Vinkega, voor paard en mij beide debuut

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:06

Evony klopt ook hoor, zo bedoel ik het ook niet echt. Maar kijk dus wel uit met wat een paard aan kan. Rox kan leuk dressuren en heeft daar al de nodige ervaring in. Bedoelde het ook niet rot, bedoelde meer van let op dat je zelf niet te graag wilt. Want dat was mijn probleem, ik wilde graag, paard deed het braaf en is niet lastig maar toch kan hij het lichamelijk nog niet aan.
Toch vind ik 4 jaar cross gaan rijden wel erg vroeg. (Die van mij wordt nu 5).

Bedoel het niet aanvallend of betweterig, maar nu met mijn eigen paard heeft me wel weer even wakker geschud en zoals gezegd: elk paard is anders, kan daar ook slecht over oordelen verder. Bedoel het goed :o

(Die van mij heeft geen blessure, hield alleen steeds wat vocht vast na crossen en daardoor ook na het springen, dus crossen heb ik even uitgesteld), enige wat ik vorig jaar gedaan heb was eens in de 6 weken een springlesje en verder dressuurlessen. Over het hele jaar genomen 2 crosstrainingen gehad en verder gewoon lekker mee langs de weg. Springlessen nu eens in de 2 weken en zo af en toe een crosstraining.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:11

Denk dat het belangrijkste is dat het paard er plezier aan houdt. Dan komt de tijd vanzelf wel dat je een cross kan gaan rijden. Verder vind ik desensibiliseren van een jong beest belangrijker dan hoogte en meer technische oefeningen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:46

Ik heb weer flink geoefend, boomstammen gaan goed, droge en natte sloten gaan goed, heggen gaan goed, kleine op en afstapjes hebben we ook al geprobeerd en dat ging ook prima.... alleen water is nog steeds een groot probleem. Ik heb hem nu zover dat hij zonder hulp van andere paarden of mensen erdoorheen gaat, maar dat duurt wel een paar minuten. Dus we gaan vrolijk verder met springlessen en waterplas training :+

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:49

2013 wordt ook voor ons het jaar dat we eens een kijkje gaan nemen bij SGW. Nog niet te snel maar wellicht van het najaar de eerste stappen. Eerst wil ik deze zomer het dressuurmatig rijden wat beter bevestigd hebben en bouwen we 3 keer per maand wat hindernissen op om ook dat te oefenen. Mn mannetje is nu 4,5 jaar wordt 5 in augustus dus we doen het rustig aan. Maar het lijkt mij super gaaf om met hem de SGW te gaan rijden! Dus ik lees hier ook even mee :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 11:12

Mam heeft om half twee met pony de afspraak staan. Duimen dus. ..

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:02

Ik meld me ook maar even en lees gezellig mee!
Heb afgelopen weekend mijn eerste cross training gehad ([SGW-ITP] Sandor en ik voor het eerst crossen!) en zag daar het licht :D
Ik ga niet officieel starten, omdat ik helaas in september moet stoppen met dit paard (en ik nog niet toe ben aan een b parcours), maar ik hoop nu wel een planning te maken wat betreft trainingen en oefencrossen/tripalons. Helaas ben ik afhankelijk van anderen voor vervoer omdat ik geen e rijbewijs heb, dus ik moet een beetje in de buurt van Twente blijven. Als mensen dus leuke tips hebben voor oefencrossen etc, dan zijn die uiteraard welkom!

Misschien weet iemand nog een leuke instructeur die richting Teesinkbos zou willen komen? Ik ben helemaal niet thuis hierin! Zou misschien leuk zijn om daar een keer een les te organiseren :)

Duimen Glenstorm! Hoop dat het goed komt!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:04

Ik ben daar ook wel voor in Saar :j

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 14:12

Geen ernstige peesblessure. 4-6 weken rust

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:04

wat een pech Glenstorm! echt niet leuk... ik duim voor je!

@Saar88: gezellig dat je meeleest, en mee gaat doen. weet niet zoveel over regio twente en oefencrossen, maar daar is vast via google en bokt wel een hoop over geschreven is.

ik had vandaag waterbakbootcamp met B., het lijkt de goeie kant uit te gaan... (zei ze hoopvol...)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:07

MissBay schreef:
wat een pech Glenstorm! echt niet leuk... ik duim voor je!

@Saar88: gezellig dat je meeleest, en mee gaat doen. weet niet zoveel over regio twente en oefencrossen, maar daar is vast via google en bokt wel een hoop over geschreven is.

ik had vandaag waterbakbootcamp met B., het lijkt de goeie kant uit te gaan... (zei ze hoopvol...)

en wat doe je tijdens zo'n waterbakbootcamp? klinkt wel handig voor mijn paard :+

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:11

o, ik heb het zelf zo genoemd hoor :). maar ik heb dus een les gedaan waarin we puur op het water aan het oefenen zijn (in twee verschillende waterbakken), aangezien dat ons Waterloo is en B. er echt niet van houdt.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:14

glenstorm schreef:
Geen ernstige peesblessure. 4-6 weken rust

Pfoe da's niet leuk zeg
:(:)

Ik zou daarna toch rustig oppakken met crossen meid, des te meer lol hou je van je pony.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:16

MissBay schreef:
o, ik heb het zelf zo genoemd hoor :). maar ik heb dus een les gedaan waarin we puur op het water aan het oefenen zijn (in twee verschillende waterbakken), aangezien dat ons Waterloo is en B. er echt niet van houdt.

daar hebben wij dus ook last van... maar als hij een plas eenmaal kent is het geen probleem meer, dus een hele training oefenen op dezelfde bak is voor ons geen optie :+

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 16:23

Voor we weer cross hebben (behalve snorrewind) is het pas september De
Aangezien de dierenarts niet echt wat kon vinden op de scan. Maar wel weet dat het die pees is is het zeer waarschijnlijk gewoon wat verrekt. Hij was weer goed maar gister voor de les lag de voetbal inx de bak dus ik kon het niet laten in stap even te voetballen. Alleen heeft ze uitgehaald met haar been en klaarmaken liep ze kreupel in de les.
Ik ga zeker rustig aan doen. Want ik wil lang plezier hebben van deze topknol

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:46

Oh dan heb je nog wel eventjes ja :j

Wel balen dan, maar gelukkig leek het niet ernstig!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 16:50

Nee en gelukkig weten we het nu zeker dat het meevalt.
Selectie springen zit er niet meer in. Maar evt. Dat we nog wat dressuurwedstrijdjes kunnen starten. Maar ik ga wel rustig aan doen.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:58

Gelukkig is het niet ernstig Glenstorm!

Leuk Roxxiej! Vind je het alleen niet vervelend om met een 'beginner' samen te crossen? Heb zelf nog maar een keer gecrosst :) Misschien kan ik binnenkort even een keer een topic maken, of zijn er mensen uit dit topic die ook wel mee willen!

MissBay: ik ga gewoon even met mijn agenda achter de computer zitten een dezer dagen :D

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:06

Ilse_123 schreef:
MissBay schreef:

daar hebben wij dus ook last van... maar als hij een plas eenmaal kent is het geen probleem meer, dus een hele training oefenen op dezelfde bak is voor ons geen optie :+

voor B. geld dat hij iedere insprong opnieuw eng vindt... dus vandaar.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:03

Saar88 schreef:
Leuk Roxxiej! Vind je het alleen niet vervelend om met een 'beginner' samen te crossen? Heb zelf nog maar een keer gecrosst :) Misschien kan ik binnenkort even een keer een topic maken, of zijn er mensen uit dit topic die ook wel mee willen!

Ik denk dat jij meer last gaat hebben van mij :=
Mijne slaat echt helemaal af als ie iets eng vindt en reageert dan niet echt ergens meer op :=

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:13

Hehe, klinkt wel een beetje als mijzelf als ik een hindernis eng vind :'). Gelukkig is die van mij zo makkelijk wat dat betreft, heb nog nooit zo'n koele meegemaakt. Hij redt me werkelijk waar altijd! Dus dan plak je em maar achter die van mij en vormen we samen toch 1 combinatie :D