[SGW] SGW Diepenheim verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: SGW Diepenheim verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 06:35

Op zich hoefde je niet te verzamelen voor 2. Maar denk dat wat Marijke bedoeld ook niet is helemaal terug nemen, maar even paard opzetten op achterbeen en paard aanelkaar in verbinding houden. Ik heb ook doorgereden op 2, maar mijn paard loopt niet uitelkaar en zet hem wel even op.
Wat je in de B heel veel ziet is dat mensen denken ik ga crossen en nu mag mijn paard vooral hard galopperen en werken ze niet meer aan dat een paard nog steeds aanelkaar moet zijn en nageeflijk. Heb jij dat niet dan heb je geen controle en kan een paard veel eerder een been verliezen of het heft overnemen.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 08:58

Ik dacht dat het springen een slagveld was: wij hebben 4 combinaties gezien en daar werden er 3 van uitgesloten: waren dat toch precies de enige 3 van alle B-paarden. Dat is ook sterk := .
Ik had niet verwacht dat er zoveel mensen uitgesloten zouden worden in de cross. Vond het er echt niet moeilijk uit zien.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:08

Nou idd en dan vooral bij de B pony's, daar is zowat de helft niet rondgekomen. :oo

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:15

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:17

Tsja, het is ook best makkelijk om B-cross te starten natuurlijk, of je rond komt is dan een ander verhaal..

Heb toch nog een aantal bokkers op de foto gezet, die 3 kwartier dat ik fotografeerde, altijd leuk :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:18

Vond inderdaad ook dat er slecht gereden werd. Maar ook op zaterdag in de andere klasses werd er slecht gereden. Wat ik van het M paarden heb gezien was ook niet om over naar huis te schrijven (zal er verder niets van zeggen want ik rijd in een lagere klasse).
Maar wat Lotte hier ergens boven zegt is wel 100% waar: de hindernissen voor zowel het L als het M werden door de L ruiters beter gesprongen dan de M ruiters. In de M heb ik er zeker 4 in de ankers zien gaan op de picknicktafel, terwijl dat nou niet een echt heftige hindernis was. Zelfde met de steil bij het huisje, ook 2 op zien stoppen....

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:20

Ik heb in M gereden, vand e rest dus niets gezien, maar vond de cross niet moeilijk, filmpje van mij tot de waterval:
https://www.youtube.com/watch?v=hTSlhzTs35M

Even uit interesse Roxiej, ben jij van plan de B uit te rijden tot de 40 wp :D ? Ik verbaas me elke keer over jouw wp stand.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:21

Ik heb even naar de hindernislijst gekeken (wat ontzettend leuk dat die er bij zit trouwens!!!): maar zie dat het vooral de waterbak is geweest die de uitsluitingen opleverde bij de B-paarden.

En ik zag ook dat Giga echt vreselijk afschuwelijk langzaam is geweest. Pfffff, daar zit nog wel echt een probleem zeg. Ik zal het eens gaan vergelijken met de L-pony's. Het is tenslotte toch een pony :+ . Ik stond eind van de ochtend nog even bij de dierenarts en toen viel me ook opeens op wat ze toch echt een stuk kleiner is dan de paarden :(:) .

Edit: zucht: ook van de L-pony's is ze de langzaamste (behalve iemand die een fout parcours had gereden) -O- .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:23

Citaat:
In de M heb ik er zeker 4 in de ankers zien gaan op de picknicktafel, terwijl dat nou niet een echt heftige hindernis was. Zelfde met de steil bij het huisje, ook 2 op zien stoppen....

Het lastige van die picknicktafel is wel dat de finish er naast lag. Sommige paarden, ook al lopen ze M, kunnen daar (tegemoet komende paarden die flink galoppen) toch even door van slag zijn en geen afstand krijgen wat tot een stop kan komen.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:23

Wat een mooie rit zo Astrid! :)

En Eef ook al. Trakehners geen probleem zo te zien :D

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:27

Hierbij ook nog even mijn verslagje!
Ik ben verrast door de tegenvallende resultaten. Ik vond het allemaal goed te rijden. Maar zeker balen voor degene die niet lekker hebben gereden en nog meer voor degene die ook nog twijfelen of ze hier wel mee door moeten gaan... :(:)
Maar top voor degene die wel lekker gereden hebben en zelfs prijzen hebben gereden!

Ik heb zaterdag voor de 2e keer in de L paarden gestart. Ik zag het eigenlijk allemaal wel zitten, behalve de 2e trakhener (hindernis8). Daar zou ik gewoon voor het alternatief gaan. Ik vond Melford beoorlijk tam en hij leek er niet zoveel zin in te hebben, wat ik helemaaal niet van hem gewend ben maar goed. In de dressuur zagen ze dat kennelijk graag, want ik had 201 punten. Echt een dikke lacher, want ik heb anderhalf jaar B dressuur gestart en daarin 9 winstpunten weten behalen :') Maar goed, mag niet klagen.
Springen waren we foutloos, maar verdiende wederom geen schoonheidsprijs. Melford was tijdens het losrijden bij het springen en voor de cross nog steeds niet zichzelf. Hij was beetje shaggie en leek nergens zin in te hebben. Ik maakte mij oprecht zorgen, maar gelukkig leefde hij zowel bij het binnerijden van het springparcours als bij het in de buurt komen van het starthok helemaal op en was hij weer helemaal de oude.
Cross ging super fijn! Ik had veel goede afstanden en geen twijfels. Hij pakte alles heerlijk aan. Achteraf had ik ook goed hindernis 8 mee kunnen pakken, maar ik durfde zelf gewoon niet := . Bij de paddestoelen aangekomen, zat ie vet te loeren op de 1e paddestoel. We kwamen nog wel recht voor de 2e maar die was al niet meer te springen. Opnieuw aangereden en daarna geen probleem.
Al met al, super tevreden en ons eerste winstpuntje is binnen :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:28

Eef_Bam schreef:
Ik heb in M gereden, vand e rest dus niets gezien, maar vond de cross niet moeilijk, filmpje van mij tot de waterval:
https://www.youtube.com/watch?v=hTSlhzTs35M

Even uit interesse Roxiej, ben jij van plan de B uit te rijden tot de 40 wp :D ? Ik verbaas me elke keer over jouw wp stand.

Ik wilde de regio nog in de B rijden, maar dat is uiteraard weer de laatste cross van het seizoen.
Mijn laatste cross zit er aan te komen in de B en planning was al om Markelo Potdijk L te gaan starten :j

SGW was er meer voor de leuk erbij, was in eerste instantie niet van plan om er verder mee te gaan. Dus dan kan je doorrijden tot je er ziek van wordt. Maar paard geeft nu daadwerkelijk aan dat ie meer uitdaging wil en aankan, dus ik rij nu dressuur en springen erbij, SGW wordt nu de hoofdzaak :j

Sim: alle 4 de ritten die ik gezien heb kwamen er geen paarden van de andere kant. Waren er enkele van die of in de waterbak of op de paddenstoelen strandden. Van wat ik kon zien leek het de hindernis te zijn (of misschien de entourage)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:33

Ah zo zijn wij ook begonnen, eerst dressuur , toen springen en daarna cross, alleen na 7 crossen in de B vond ik het al mooi geweest .

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:34

Ziet er super gecontroleerd uit Eef_Bam! Jammer dat hij zo blokkeerde op het water.

Lijntje van Astrid is ook gaaf idd!

Leliaardje, misschien toch nog wat meer galoptraining? Ik merk dat dat bij Easter wel helpt. Vorig jaar was hij in de B crossen allemaal buiten de tijd, in bathmen voor het eerst op de ideale tijd. In de L moest het wat sneller, de 1e crossen nog wat buiten de tijd en gisteren was hij met weigering in de L precies op de ideale tijd. Mark doet toch regelmatig wat galoptraining met hem.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:36

Hoe heeft Mark het verder gedaan Bar? :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:38

Eef_Bam schreef:
Ah zo zijn wij ook begonnen, eerst dressuur , toen springen en daarna cross, alleen na 7 crossen in de B vond ik het al mooi geweest .

Maar ik neem aan dat jij wel afstanden ziet? Want dat is mijn valkuil. Gaat nu al wel steeds beter, maar lag er zaterdag om die reden in het springparcours al bijna af :=
Krijg ook wel vaak te horen 'zou je dan wel een cross gaan rijden als je geen afstanden ziet', vandaar dat ik ook SGW voor de grap erbij deed. Maar die winstpunten nu, tja, ik snap je punt :j het mag nu eenmaal...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:48

Rox, in dat geval zou ik een instructeur zoeken die veel op lijntjes traint. Wij kregen vroeger op de ponyclub les van de manege-eigenaar, en die zette altijd lijntjes neer. We moesten dan hardop het aantal galopssprongen tellen, en daar ook in varieeren, dus de ene keer 6 galopssprongen in een lijntje, de volgende keer 5 in dezelfde lijn en die keer erop 7 galopssprongen. Iedereen die bij hem heeft gelest ziet de afstanden zonder probleem. En daarbij krijg je van lijntjes rijden en varieeren in galopssprongen imo een beter ritme en fijnere controle.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:49

Sue_ schreef:
Hoe heeft Mark het verder gedaan Bar? :)

Redelijk, dressuur 191 punten, een balk in het springen (zijn eigen fout) en een stop op 7 in de cross. Was toch best een lastig lijntje zo het bos uit over de trakehner. Opnieuw aaangereden en toen lukte het wel.
Ik was ondertussen op de fiets met stopwatch op weg naar de finish en had die stop net gemist. Zag hem pas op het veld weer gaan. Maar hij kwam zo ongeveer op de ideale tijd binnen dus ik ging ervan uit dat hij foutloos was. Helaas dus niet, hij baalde er wel stevig van.

Over 2 weken het regiokampioenschap in eigen dorp, hopelijk een goede jaarafsluiting en dan volgend jaar misschien toch nog een keer M starten?

En jij gefeliciteerd met je 1e prijs! *\o/* Was het met de schimmel of de donkere?

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:11

Bar schreef:
En jij gefeliciteerd met je 1e prijs! *\o/* Was het met de schimmel of de donkere?

thnx. Met de donkere. Heel verrassend... :D Had wel een klein beetje hulp bij het bruggetje... :+

Nou na Gorssel :D :D is dit toch wel een beter resultaat. haha. Zo van het bospad af was ook wel lastig.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:21

Bij de pony's waren er ook al veel weigeringen op h1! Waren zelfs prijzen voor mensen met een weigering in de cross

Frits was wel geconcentreerd bezig!
Afbeelding

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:24

AnkeVivaldi schreef:
Motje: Sjonge echt wel een avontuur zeg :=
Leliaardje schreef:
Motje: jij hebt er wel een heel avontuur van gemaakt zeg! Pffff.
The story of my life! :')

Kruidenpotje schreef:
Die passerende trailer, dat waren wij. Met 2 pony's op de trailer hadden we daar inderdaad geen plaats meer maar de andere spulletjes hebben we graag meegenomen!
Leuk om je hier weer te "zien", nog hartstikke bedankt! +:)+

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:28

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:31

mistid schreef:
Rox, in dat geval zou ik een instructeur zoeken die veel op lijntjes traint. Wij kregen vroeger op de ponyclub les van de manege-eigenaar, en die zette altijd lijntjes neer. We moesten dan hardop het aantal galopssprongen tellen, en daar ook in varieeren, dus de ene keer 6 galopssprongen in een lijntje, de volgende keer 5 in dezelfde lijn en die keer erop 7 galopssprongen. Iedereen die bij hem heeft gelest ziet de afstanden zonder probleem. En daarbij krijg je van lijntjes rijden en varieeren in galopssprongen imo een beter ritme en fijnere controle.

Gaan we in de winter ook hard aan trainen :j zit vanaf januari ook bij een nieuwe vereniging, waar goeie springlessen gegeven worden en ook vaak een oefenparcours staan.
Merk al wel dat ik stukken meer controle heb als vorig najaar. Mijn dressuurlessen werpen ook flink zijn vruchten af! Daar heb ik in het parcours ook erg veel aan!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:33

_lautje_ schreef:
Op zich hoefde je niet te verzamelen voor 2. Maar denk dat wat Marijke bedoeld ook niet is helemaal terug nemen, maar even paard opzetten op achterbeen en paard aanelkaar in verbinding houden. Ik heb ook doorgereden op 2, maar mijn paard loopt niet uitelkaar en zet hem wel even op.
Wat je in de B heel veel ziet is dat mensen denken ik ga crossen en nu mag mijn paard vooral hard galopperen en werken ze niet meer aan dat een paard nog steeds aanelkaar moet zijn en nageeflijk. Heb jij dat niet dan heb je geen controle en kan een paard veel eerder een been verliezen of het heft overnemen.

ik heb het ook zeker niet over verzamelen, maar dom hard als een kip zonder kop aan komen jakkeren vind ik nou niet heel verstandig. Idd wat volledig wat Lau hier zegt.

Mocht je wel stom hard willen jakkeren doe het dan iig wel zo dat het past... maar ja das voor de ruiter lastig zien als je zo aan komt rijden. (bedoel jou nu niet heleen :) )

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:38

Neeeeee, ok, dan snappen we elkaar ;)
Ik reed wel aan zoals Lau dat hierboven zei. Niet verzameld, maar wel passend naar de hindernis.