[SGW] SGW Oenkerk 28 juli

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:53

Dikkie deed het prima. Dressuur een waardeloos gereden proefje, maar nog 182. Springen een stop op 2, weet niet wat ik aan het doen was maar ik vergat te rijden. Lin had voor de cross gezegd dat ik extra op moest letten bij 1, dus dat ging prima, maar vervolgens deed ik te weinig op 2 geloof ik. Daar een stop. Verder heerlijk gereden. Beau doet het echt fijn! Had zelfs op m'n beoordelingsformulier staan dat we te hard gingen ( :+ :? ). Maar als ik na ga, 33 seconden over de tijd heen, terwijl ik een stop had en in het begin echt rustig aan heb gedaan, heb ik inderdaad wel vrij hard gereden verderop in de cross.
Wieringerwerf nog in het B en dan in Norg L.

Verder heb ik eigenlijk iedereen al gesproken, maar degenen die ik niet heb gesproken een :(:) of een +:)+

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:57

Fijn georganiseerd hoor Dwyne!
Tis ook zo lekker rustig op het terrein, mooi groot allemaal.

Dressuur ging best wel erg fijn, 2 foutjes. Punten vielen een beetje tegen, 193 (5 op de houding en zit, raar := ). Inspringen heel erg fijn, parcourtje paar mindere afstanden. Wel foutloos. Cross heb ik eigenlijk te lang moeten omhangen voordat we van start konden, eerste felheid was er weer af. Foutloos, maar wel veel afremmen op de hindernissen. 50 sec. buiten de tijd en geloof 2x 7 voor stijl. DA was helemaal super, paard had 68 voor en 66 na :D

@ Gomir ... allemaal springjury's? Gezellig in dat hok :P
@ Saden ... supeerrrrrrrrrrrrrrrrr !!! *\o/*
@ Daniele ... vet balen! H2 was ook vrij massaal (met lopen vooral). Ga je naar nog een sgw dit jaar?
@ Watapatja ... haha, misschien komt die logische voorspelling wel uit :+ Ik zag jullie met inrijden dressuur volgens mij, de mooie hals viel me op.
@ Rosalie ... gaat echt goed met crossen de laatste tijd of niet? Fijn dat je uit dat dal bent gekomen!
@ Mirthe ... heb je lekker doorgereden ja :P Ook bij DA geen problemen? Hoorde je voordraver nog praten over het niet fijn willen draven op asfalt met proppen tegenover de DA.

Hoe hebben jullie eigenlijk die 2 greppel/slootjes gereden, vanuit stap?
Ikke wel nl. Wilde er niet vol in galop overheen knallen.

gomir

Re: SGW Oenkerk 28 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:09

Drie springjury's een omroepster en een schrijfster Lappie ;)

Ik vroeg me ook al af wat je aan het doen was op 2 bij het springen mistid :? Zat net mijn zusje te vertellen dat het zo'n fijn beestje was :+

Fenny: ik heb nog even bij je staan praten. Had een lichtblauw bloesje aan en vroeg of je nog een beetje wat te doen had.

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:13

Veel goede resultaten, iedereen gefeliciteerd *\o/*

Paardje stond woensdag na aanrijding met een paaltje op drie benen, maar bleek mee te vallen en alleen maar twee kleine schaafwondjes te zijn dus toch maar besloten om te gaan crossen.

Dressuur ging wat hard en niet super netjes dus verwachte na de vorige 2 sgw's niet zulke hoge punten. Maar blijkbaar toch wel netjes, 226 punten en daarmee vierde. Pony deed wat raar met warmspringen maar tijdens het springparcours ging hij super, en dus foutloos. Cross was niet zo moeilijk dus mooi doorgereden en 5 seconden buiten de tijd. Uiteindelijk 3de geworden :D

Verder vond ik het een mooi wedstrijd en goed georganiseerd +:)+

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:22

hallo dames!
weer eentje van de organisatie hier, zo te horen allemaal positieve reacties! al met al was het weer een geslaagde dag, geen rare dingen gebeurt en geen gedoe met uitslagen.
heb zelf een rondje L gereden, dressuur zat ik er te lang op merrie nogal geiriteerd en 174 als gevolg. springen en cross foutloos. weet mijn tijd verder niet heb lekker rustig aan gedaan had de laatste weken niet veel trainingstijd ;)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 22:24

Greppeltjes heb ik vanuit draf gedaan, winch zag ze gewoon als een hindernis dus mega wappers erover heen :=

Ik vond het een gezellige wedstrijd met een hele vriendelijke organisatie!
Gomir: heb je mij ook nog gezien? Een grote vos, beetje aan het eind van de b paarden (nummer 131) en mijn cross set is lichtblauw met donkerblauwe hartjes.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:30

Ik was vandaag vrijwilligster, vond het super gezellig en zeker voor herhaling vatbaar volgend jaar!
Hopelijk dan ook 1 dag met paard :D Wordt dan wel de oefencross vrees ik :')

Ik zat trouwens bij de waaier, hindernis 12. Niemand geweigerd :D

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:34

greppeltjes heb ik beide uit galop gedaan, Wenda sprong ze met een beste wapper inderdaad. Leuk dat je het gezellig vond jorinda! veel hindernisjury's waren weer super enthousiast dus graag tot volgend jaar ;)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:42

Skippy, je tijd was 278 seconden, dus 11,2 tijdfouten ;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:46

Die hartjes vielen wel op Rosa :D Wist niet dat je ook een bokker was.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:54

o valt me nog mee voor dat ik lekker chill gereden heb ;)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 07:27

Leuk om jullie reacties te lezen en dat jullie allemaal positief waren over de cross en de organisatie :) mochten er nog verbeterpunten zijn of dacht je ergens, wat een rothindernis oid, meld het gerust :D
Ik heb de hele dag van alles en nog wat gedaan, o.a op 3 locaties hindernisjury geweest. Helaas bleek bi de controleronde van de hindernisjury's dat er 2 gewoon niet waren gekomen (geen afmelding oid), dus toen ben ik daar ingevallen, wat helaas ook betekende dat ik zelf niet meer mee kon rijden. Volgend jaar hopelijk wel :)

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 08:45

Leuke wedstrijd, complimenten voor de organisatie! Balen dat er vrijwilligers niet komen opdagen zeg!

Ik heb tijdens het lopen van de cross nog een paar foto's gemaakt van de laatste B paarden, vanaf ongeveer kwart voor 4, en een paar van de B-c pony's. Ze staan op OYPO. Sta je als prijswinnaar bokker erbij dan mag je mij mailen, mail ik je de foto.

lovekirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:58

Ik heb gister de hele dag foto's gemaakt, volgens mij heb ik bijna iedereen er wel een keer op staan :)
Ben nog druk aan't uploaden, maar de eersten staan erop!

oypo.nl/doutsen

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:05

L_L, wat super gereden zeg! Wat leuk dat je nog weet dat we uit een diep dal zijn gekomen. Als je bekijkt hoe het een paar jaar geleden was, dan kon ik me idd niet voorstellen dat het weer zo goed zou gaan! Maar jij hebt toch ook wel een hoop tegenslag gehad waardoor je veel crossen niet kon rijden?

Marije, wat balen dat je niet kon rijden omdat er zomaar vrijwilligers niet komen opdagen! Ik zou echt poepieflauw zijn. Hopelijk overkomt je dit geen tweede keer!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:15

Paard is wat lomp met zichzelf ja, met geweldige timing steeds :o
Ik kan ook niet onbeperkt met hem crossen, dat kunnen z'n ringbanden met name niet aan. Dus het is echt voor erbij geworden, maar wel met gericht en consequent trainen. Hij (in ik) vinden het zo leuk om te doen :D
Vorig jaar hebben we toen samen terug gestapt van finish naar parkeerterrein in Markelo, poos met elkaar gesproken. Heb je gister niet gezien alleen.

@ Marije ... dat is wel erg sneu! Dat de consequentie van het niet komen opdagen van de vrijwilligers was dat je zelf niet kon starten.

Wat mij trouwens opviel bij de start van de cross (en ook m'n mede schaduwparkeerder). Volgens mij hield de starter 4 minuten tussen de starts aan. Als iemand gestart was, dan duurde het even tot de starter het volgende nr opriep ... en daarna gaf die aan dat het nog 3,5 minuut was voordat deze mocht starten.
Is het de bedoeling dat er 4 minuten tusssen zat? Op de startlijst stond ook maar 2 minuten.
Vooral aangezien het springen behoorlijk inliep, hoopte het bij de cross behoorlijk op.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:46

LL, volgens mij wast dat als er iemand tussen uit viel.
Tussen mij en mn voorganger zat ook 4 minuten maar dat klopt qua nummers ook.
Voorganger van 68 en ik 70.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:32

Euh... zijn er geen voor- en nabesprekingstopics meer? Memo gemist zeker. :P

Ik had een monsterscore van 210 punten bij de dressuur. Springen verder gekomen dan in Vinkega, alleen bij H6 eraf gevallen. -O-

Voorlopig gaan de SGW-ambities dus de ijskast in en eerst maar weer eens wat kilometers maken in het springen. Hopelijk volgend jaar beter.

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:44

Leuk al die vooral positieve ervaringen te lezen!!!

Zelf ben ik ook tevreden. Dressuur 181 (oudje mist wat impuls, en zelf rij ik nogal passief het proefje door), een foutloos parcoursje waarbij zeker geen gebrek aan impuls was maar we lekker in het ritme zaten, en een foutloze cross. Dat ging trouwens wel met een paar haperingen... Op hindernis 1 kwam paard flink terug, hij stond bijna stil en ging toch verder, dat werd genoteerd als goed over hindernis 1 maar met de opmerking dat paard stil stond en verder ging. Bij de rekenkamer werd daar alsnog een weigering van gemaakt. Na overleg met federatie vertegenwoordiger en hindernisjury was het duidelijk dat het niet om een weigering ging, en was mijn resultaat weer goed voor 2 winstpunten! Pfff, dan krijg je wel even de zenuwen zeg... Vooral omdat paard na de cross ook nog de kroonrand had openliggen en het ook al even spannend was bij de vet check. Volgens mij heb ik trouwens niet voor niets breekboom toeslag betaald, Jorinda_ ik geloof dat ik de waaier een aardige knal heb gegeven... Op de hindernis met de vriendelijke fotograaf kwam ik véél te ruim, oudje nam me daar een wapper! Al met al vond ik het weer een super dag in Oenkerk. De organisatie had het goed voor elkaar en wat hadden we een fantastisch weer en een fantastische sfeer!!!

Erg leuk trouwens om overal foto's te zien. Ik heb nu 2 sites gevonden, en denk dat de zoektocht nog wel even doorgaat!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:42

Ja er was een paard, die knalde met voorbenen én achterbenen flink tegen de achterste boomstam :') Maar niets stuk hoor aan de hindernis, en hopelijk aan paard ook niet!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:09

Hier ook tevreden :)
16e van de 22 met dressuur, foutloos in het springen en foutloos in de cross! 1 seconde over de tijd heen, en een bijna val naast de waterbak :+ We waren door de verplichte doorgang, en ineens dacht ie; laten we naar links gaan en een pirouetje maken! Kon gelukkig nog net blijven zitten en weer doorgaan haha. Uiteindelijk 7e geworden en helaas 6 prijzen :P

Filmpje is helaas ALWEER mislukt... ga er nu echt mee terug want volgens mij deugen die batterijen gewoon niet, helemaal opgeladen en gecontroleerd en toch na 2 minuten weer leeg terwijl ze ruim 2,5 uur moeten kunnen hebben... heb tot de roodwitte blokken dus erg zonde...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door riannhuh op 29-07-12 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:14

Oh jij had die camera op je cap? Haha, leuk! Wel balen dat ie weer mislukt is zeg...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:19

Lappie_Lap schreef:
@ Mirthe ... heb je lekker doorgereden ja :P Ook bij DA geen problemen? Hoorde je voordraver nog praten over het niet fijn willen draven op asfalt met proppen tegenover de DA.

Hoe hebben jullie eigenlijk die 2 greppel/slootjes gereden, vanuit stap?
Ikke wel nl. Wilde er niet vol in galop overheen knallen.

Bij de DA ook helemaal geen problemen. Dat in Vinkega vergeten we gewoon want dat sloeg echt nergens op. Lin vindt het niet fijn dat ze normaalgesproken op het harde worden gekeurd met de proppen in inderdaad.

De slootjes heb ik wel iets voor terug genomen, maar in een rustig galopje. Ik zie nu op de foto's dat ik ht slootje heel vroeg na de hindernis verwachtte, ga in de landing van hindernis 3 wel wat extreem terug zitten voor de B :+

Super gedaan joh!!

Gomir, de laatste wedstrijd waar we gesprongen hadden was Zuidlaren, en het tweede parcours hadden we niet zo fijn beeindigd daar (dwars door de hindernis en ik eraf met een hersenschudding tot gevolg O:) ). Denk dat ik gewoon ff een pussy aan het spelen was en na die stop wat wakker werd. Vervolgens hield ik het hele parcours eigenlijk net te lang vast. Had eigenlijk even ergens een parcourtje moeten springen. Wat leuk dat je het een fijn beestje vindt! :D

Wat jammer Puera!
TessaB, super gedaan met je oudje!
Wat balen Rianne! Ding is duur genoeg! Goed gecrosst :)

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:57

lovekirsten schreef:
Ik heb gister de hele dag foto's gemaakt, volgens mij heb ik bijna iedereen er wel een keer op staan :)
Ben nog druk aan't uploaden, maar de eersten staan erop!

Ik zie maar 1 foto?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:01

Zijn er hier trouwens mensen die ook wel eens gezellige buitenritten maken? :+ Milan_Lover en ik organiseren nu de tweede en zijn wel van plan er meer te gaan organiseren :P Even in het klein, omdat ik niet weet of het hier toegestaan is, anders mag 't ook gewoon weer weggehaald worden uiteraard: [BM] Buitenrit Dwingelderveld/Terhorsterzand do. 30/08!

Ik zie overigens bij haar Oypo ook maar 1 foto.