[SGW] SGW Vlietland, nabesprekingstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:58

Wat een geweldige ervaring.
Springparcours ging echt zo netjes beheerst, helaas door niet goed tellen van mij een balkje eraf,
maar we mochten de cross rijden. Deze ging echt fantastish. Charlie vond het ook echt superleuk en
dat maakte mij ook enthousiast. Helaas schrok hij van de punt bij de haaientanden en kon hij niet goed
inschatten waardoor hij bedacht die sprong ernaast te doen, waardoor we de hogere meenamen en dus
uitgesloten werden. Al met al echt een fantastisch rondje gereden en volgend jaar dan maar de B springen,
neemt hij iig de goede bij de haaientanden :')

Ben echt trots op m!
[SGW-ITP] Charlie Brown, SGW Vlietlanden, BB Ponys

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:07

Uitslagen staan online! Was super netjes binnen de tijd! Had verkeerde knopje op horloge ingedrukt dus tijd liep niet mee.... Blond!! 12,7 voor stijl dus voldoende toch?
Weer 1 Wp erbij dus!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 23:10

hennydehart schreef:
Uitslagen staan online! Was super netjes binnen de tijd! Had verkeerde knopje op horloge ingedrukt dus tijd liep niet mee.... Blond!! 12,7 voor stijl dus voldoende toch?
Weer 1 Wp erbij dus!

12,7 vind ik knap, cijfers zijn toch van 1 tot 10.... :P

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:55

vandaag sinds een lange tijd weer een cross gereden(BB) en het ging super! Springen ging iets ongecontroleerd maar wel foutloos, en ook foutloos in de cross! Voor het eerst een foutloze cross gereden en maar 12 seconden langzamer dan de ideale tijd(normaal ben ik altijd een minuut erboven ofzo :+ ) En een 5e plek! Helemaal blij dus:) leuk om alle verslagen te lezen van iedereen en wat fijn dat het weer mee zat!:)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 00:05

Nou komt niet vaak voor: ik kwam met een poedersuiker gevoel uit een foutloze cross.

Hindernis 1t/m3 gingen heerlijk na een stom springparcours van mij (te hard en daardoor 3 balken) na 3 haar even los gelaten en aan het einde terug gezet. Draai ik de hoek om en wil aanrijden staat het paard van de starter voor me voor mijn hindernis(keer nummero 4 dat medam dr naast lag: in de inspringring, na de finish van het springen en bij het inspringen op de cross ook al) dus kon ik niet anders dan haar omtrekken wat bijna fout ging.

Daarna was joy onzeker, kwam terug op iedere hindernis en we zaten er niet meer lekker in.
Op het water ging het niet soepel maar er is ons geen weigering aangerekend. Vervolgens stond er iemand heel hard te roepen dat ik moest stoppen. Was naar mijn idee niet de bedoeling dus reed twijfelend door, waarna bij de volgende hindernis niets gezegd werd dus ik gewoon door gegaan ben. Na mijn parcours en uit de uitslag bleek er inderdaad niets te zijn waarop ik had moeten stoppen dus waarom ze dat riep snap ik niks van :P. Bijna een weigering op die smalle hindernis naast de trakener en ook de opsprong ging niet soepel (kwam ze niet goed op).

Ondanks een foutloze rit kwamen we allebei er niet lekker uit, pony heeft super gewerkt en haar best gedaan maar was geweldig onzeker terwijl we normaal flink aantrekken op de hindernissen.

Terrein viel me alles mee overgens! Goed te rijden, veel fijner dan vorig jaar!

Stijlpunten waren trouwens totaal te behalen - behaalde punten waren je stijlpunten. Zo laag mogelijk was dus goed :)!

emmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 01:04

ik zag dit topic en het leek me wel leuk om ook een verslagje te schrijven van vandaag.
ik zal me eerst even voorstellen:
mijn naam is emma blok
ik heb een 11 jarige kwpn merrie genaamd ukki we zijn in het voorjaar begonnen met crosstrainingen en hebben vandaag onze 2 de bb cross gereden

ik was best wel zenuwachtig aangezien ik in oudkarspel was gevallen in de cross.
het inspringen ging erg lekker ze was mooi rustig dus paar sprongetjes gedaan en het springparcour in.
lekker gesprongen helaas een balkje op de laatste maar was erg tevreden.
na het springen had ze een hartslag van 60 toen de cross in.
ze ging erg lekker een stop op het water toen het alternatief genomen en een langsloper op hindernis 13 (smaltje) daarna weer aangereden en toen sprong ze hem super. heb lekker rustig gereden dus had ook nog wat tijdfouten maar was erg tevreden voor de 2de keer.
zelf vond ik de bodem erg slecht vooral na hindernis 7 maar ik was ook al best wel een beetje op het eind ik was nr 177
na de cross had ze een hartslag van 68. vond het een erg leuke cross met leuke hindernissen!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:28

bianca1980 schreef:
hennydehart schreef:
Weer 1 Wp erbij dus!

12,7 vind ik knap, cijfers zijn toch van 1 tot 10.... :P

Stijlpunten was opgeteld :D
Ik had 14, want had 2x een 7

Javayo

Re: SGW Vlietland, nabesprekingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:41

Wat een mazzel trouwens dat de buien die nu vallen niet in het weekend zijn gevallen, want dat had het terrein nooit kunnen verwerken.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:42

Nou inderdaad!!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:43

smurffie schreef:
Stijlpunten waren trouwens totaal te behalen - behaalde punten waren je stijlpunten. Zo laag mogelijk was dus goed :)!

Voor de B niet. Het was de gemiddelde van de 2 jury's bij elkaar opgeteld. Dus hoe hoger hoe beter.
Het wordt nu in de B ook van je strafpunten totaal afgetrokken, dus hoe hoger je stijl hoe meer strafpunten van je totaal af, dus hoe beter in de uitslag.

Ik zie op de uitslagen bij de BB hele andere aantallen langskomen. Daar zal het dan wel anders zijn geweest.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:45

In de BB werden sowieso 3x stijlpunten geven, er stonden in ieder geval 3 cijfers op mijn lijstje.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:48

Ja maar dat is 'normaal' 1stijlpunt in B. In BB, daar werd het afgetrokken dacht ik. Een 7 maakte 3 strafpunten, in BB

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:49

Hoe zit het met de stijlpunten van de BB. Ik had er 13, maar er zijn ook mensen met 20 punten.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:50

Javayo: Je hebt in de B altijd 2 stijljury's en die geven beide 3 cijfers.

Ik weet niet hoe ze het in de BB hebben gedaan, getallen voor stijl lopen daar uit van 12 t/m 28

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:52

Hmmm als ze zoals Amber zegt hebben gedaan zou dat beteken dat je 6 cijfers krijgt en dat wat je niet hebt gekregen (dus een 7 en dan 3 niet gekregen is 3 strafpunten) je totaal score is. Hetkan nl niet van de 2 gemiddelde cijfers komen want dan zouden sommige nooit aan 24 zijn gekomen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:57

Nee 3, was 1 jury. Ik had 2x een 7 en een 5,5. Maakte 10,5 strafpunten totaal op mijn stijlblaadje. Maar wat ze er precies mee deden.... :Y)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:12

Oefencross of B paarden? Want in de oefencross had je 21 staat op de uitslagenlijst.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:16

In de B krijg je toch 2 cijfers en BB 3?! Raak nu in de war! Hahaha

En wat hebben we indd een mazzel dat we dit weer gister niet hadden!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:21

site vlietlanden schreef:
Stijlbeoordeling BB paarden en BB pony’s - SGW Vlietland 17 juni 2012

Dit jaar worden in de klassen BB paarden en BB pony’s ook stijlcijfers gegeven tijdens de crosscountry. Deze tellen mee in het puntentotaal voor de eindklassering.

Hoe gaat dit in zijn werk?

In de cross zit één stijljury die de wijze van rijden beoordeelt. Daarvoor krijg je 3 cijfers:
· Wijze van rijden in het terrein
· Wijze springen van de hindernissen
· Balans en zit ruiter

Elk cijfer levert een aantal strafpunten op. Die strafpunten berekenen we door elk stijlcijfer af te trekken van het getal 10 (de maximale score). Een 6 voor de wijze van rijden levert dus 10 - 6 = 4 strafpunten op. En krijg je een 10 van de jury? Dan zijn dat 0 strafpunten.

Een cijfervoorbeeld
Stijlcijfer Strafpunten (10 - cijfer)
Wijze van rijden in het terrein 7 3
Wijze springen van de hindernissen 6 4
Balans en zit ruiter 8 2 +
Totaal aantal strafpunten 9
Vermenigvuldigingsfactor 2 x
Eindtotaal strafpunten stijljury 18

Dit eindtotaal wordt opgeteld bij de strafpunten die je hebt verzameld in het springen en de cross. De vermenigvuldigingsfactor passen we toe om de stijlbeoordeling zwaar te laten wegen. Netjes rijden wordt dus beloond, een onverantwoorde rijstijl levert meer strafpunten op.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:44

Lielle schept even verduidelijking! Thanx! En de B dus indd zoals altijd 2 stijlcijfers toch?

Ik had uiteindelijk nog een 11de plek! Ben echt tevreden!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:45

ok, dus ik had 13 strafpunten. En dat gedeeld door 6 brengt mij rond de 2 strafpunten per onderdeel gemiddeld ongeveer. Niet heel slecht dus :P

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:35

Ik heb gister ook mijn 2e cross gereden met Layla! We waren in het knalroze.
Het losrijden voor de dressuur was niet te doen, dus mooi in de berm wat heen en weer gedraafd. Desondanks wel een fijn proefje gereden en 192 punten gekregen.
Springen ging niet zo fijn, volgensmij weet ze dondersgoed wat er gaat gebeuren na het springen :D Het ging te hard en daardoor te vlak. Het lijntje van hindernis 3 naar 4 redde ik daarom niet. Mooi even stilgezet en weer opnieuw aangereden. 12 strafpunten + 3 voor tijdsfouten. Eenmaal van start een onwijs fijn gevoel. Vorige keer waren we nog een beetje aan het prutsen met het tempo, nu ging dat heel goed. Geen enkele twijfel dus heel trots! Helaas wel 15 sec te vroeg binnen :Y) We hadden allemaal 7'ens en één 6.

Heb nog een aantal mensen gesproken, volgensmij ook een aantal bokkers. Vind het zo opvallend dat de sfeer op een SGW heel anders (leuker en gemoedelijker) is dan bij een gewone dressuur-/springwedstrijd.

De bodem van de cross vondt ik prima te doen!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:44

Kan iemand mij vertellen waar de stijljury's zaten in de B paarden? Ik moet duidelijk m'n weg nog een beetje vinden in het hele gebeuren :o?

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:46

En de stijljury van de BB paarden? Daar is er 1 van geloof ik, maar ook geen idee waar die te vinden was.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:47

Volgens mij heb ik er eentje zien zitten na de trakhener, dus die kon de keienmuur, tonnen, oxer, trakhener, en haaientanden zien.