[SGW] Verslagen SGW Barchem 28/29/30 Oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Verslagen SGW Barchem 28/29/30 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:14

Wat jammer van Costa Paul. In Ysselsteyn zag het er zo goed uit.
En Rose? Ga je die volgend seizoen weer doorstarten?

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:35

Hoi allemaal!
Een boel verhalen al, goede en ook wat minder goede helaas.
Bij mij ging de dressuur zaterdag op standje ADHD. Melford vond het niet nodig om te stappen, galoppeerde bij elke mogelijkheid aan. Niet echt een nette proef dus, had ook maar 166 punten.
Springen de volgende dag ging weer beter, was foutloos.
Daarna crossen, het zag er super mooi uit, maar ook wel pittig. Was ook behoorlijk nerveus toen ik van start ging, maar gelukkig trok dat al snel weg na het springen van H1. We hadden helaas een langsloper op 5 (de punt), ik had em niet strak genoeg op rechts en hij piepte er zo langs heen helaas.
Voor de rest heerlijk gecrosst heb nergens alternatieven gepakt en hij pakte alles zo aan. Ook de opsprongen met hindernissen erachter, wat ie nog nooit gedaan heeft, waren geen probleem.
Ik was behoorlijk buiten de tijd en 14,4 strafpunten, maar goed hebben lekker gereden en als ik zag op de uitslagen hoeveel mensen niet de finish hebben gehaald, ben ik best wel trots dat wij dat wel gedaan hebben. :o
Op naar volgend jaar :D

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:37

:wave: :wave: Simone. Rose maak ik verkoopklaar - ze is een goed paard om in de SGW een fijne start te maken. Dat betekent inderdaad dat ik haar weer naar de L breng, op een nader te bepalen moment.

Het rondje met Costa is inderdaad jammer maar voor hem en mij weer een "leermoment". Ik schat dat hij niet eerder een cross cross in is gestuurd die qua parcours, sprongen en omgeving zo imponerend is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:39

Dat zou heel goed kunnen. Barchem is natuurlijk vrij open, heel anders als een bos-cross.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:43

Anouk: jij baalt mooi dat jij in de verkeerde ring zat, in de B in jou (jullie, Mandy) ring waren de meeste mensen foutloos. In mijn ring maar 1!!!! foutloze, ik was, met 3 weigeringen nog 7de :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:44

Nou mijn ring (ring 3) had veruit de meeste foutlozen :+ Twee ringen hadden 2 foutlozen en 1 ring geen 1 haha. Wat een slagveld!

Ik zie een 5 als stijlcijfer bij mij.... Toch knap, aangezien ik alleen H1 maar heb gehad. :?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:46

Vraag ik me toch serieus af waar de jury dan heeft gestaan. Ik heb een 7.5 voor stijl??? :? :?

Rowo: Dank je voor je PB :j
Ik spring blijkbaar wel mooi rond in het parcour. Kon ook lekkere afstanden rijden :j
Die tijdfout, ach, liever dat dan een balk :j

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:50

Haha ja ik zag het ook van die ring! Mooi balen, maar goed heb echt lekker gereden en was erg trots over de 2x water en de opsprongen die hij zonder twijfel gewoon meepakte!
@ Rowo: Das wel knap ja...lijkt me toch niet dat daar een stijjury zat! Hoe is het met Zetje?
@ Roxxiej: Weer een beetje afgekoeld? Want je had het idd niet eens zo slecht gedaan! :P

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:51

Ik denk dat Barchem voor een paard wat nog niet veel gecrosst heeft zeker erg imponerend is. Vind het ook knap dat Renskek met haar nieuwe vlam het nog zo netjes gedaan heeft. Maar ja, Renskek is zelf niet de eerste de beste, dus dat scheelt vast een boel 8-) .

Rowo: je bent dus overduidelijk met stijl afgestapt bij H2!!
Je laat straks nog wel even weten hoe het vandaag met Zetje gaat hè?

Anouk: goed gedaan hoor!!

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:52

Thanks Leliaardje!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:53

Bij hindernis 4 zaten ze, dat had ik gezien. En denk bij het rijtje richting de 2e waterbak.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:03

Toch leuk om een 5 te krijgen als ze je helemaal niet gezien hebben :D

Met Zetje gaat het niet goed. Ze staat niet op het been en loopt mega kreupel. Ff goed in de gaten houden. Als het niet beter wordt komt er uiteraard weer een DA bij. Maar t is na een nachtje stal er niet beter op geworden.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:05

Anouk: ja iets verder afgekoeld :P was gisteren echt te pissig voor woorden. Vriend was nog lang boos erom, tot een uur of 5 heeft ie niets tegen me gezegd :+

Mandy: :(:) :(:) :(:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:06

Roxxiej: je moet niet zo streng zijn voor Nitro. Barchem is gewoon echt niet simpel en zo lang crossen jullie nog niet.
Vriendje wil nog wel vaker mee naar een SGW? :+

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:11

Dan weet ik wel wie je bent annika. Was toen ook bij die clinic met iemand mee!

Wat vervelend van je paard mandy!

Nou Ga zo de uitslagen eens bekijken.

Stijljury zat inderdaad bij de lijn richting het water, met een grijze jeep.

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:13

@ Roxxiej: Haha ja je ging aardig te keer. Meisje dat met mij mee was zei ook: Ik hoef echt niet zo tegen mn moeder tekeer te gaan, haha.
@ Mandy: Wat balen! Hopelijk knapt ze snel weer op.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:14

Als ik heel kwaad tegen mijn pa zou doen, zou die zo in de auto stappen en wegrijden en vervolgens nooit meer mee gaan :o

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:18

rowo schreef:
Als ik heel kwaad tegen mijn pa zou doen, zou die zo in de auto stappen en wegrijden en vervolgens nooit meer mee gaan :o

En gelijk heeft ie, mijn ouders net zo, ze gaan toch helemaal met je mee, dus een beetje normaal doen lijkt me logisch, kijk, dat je even boos bent oke, maar ik hoef echt mn moeder oid uit te schelden want weet wel zeker dat ik het dan kan schudden.

Balen van Zetje Mandy!

zo te lezen was het toch echt een pittige cross, vind Barchem wel altijd erg mooi, hoop volgend jaar wel van de partij te zijn.
Voor de mindere verslagen :(:) En voor de betere +:)+ En natuurlijk de M kampioen! :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:19

Mijn vriend krapt zich de volgende keer nog wel 3 keer achter de oren offie mee wil. Maar die moest ook gewoon in bed blijven heb ik hem gezegt :j
Mijn ma Kon zich uiteindelijk wel in mijn geschreeuw vinden ("Adrenaline moet eruit"), nadat ik verteld had hoe het ging. Heb paard bij die weigeringen wel goed bekeken, en dat was echt niet van 'oeh die hindernis is eeeennnnnggg', nee het was echt pure luiigheid :j
De laatste weigering (B hindernis na opsprong) had ik vooraf al wel verwacht, dus die snapte ik ook nog wel. Maar die eerste 2 waren echt luiigheid en Koos Stuurloos nam het er ff van. Hij liep ook vol tegen het rode paaltje, nou, dat zegt mij al genoeg..

Wel een debuut in Barchem gehad: de eerste weigeringen in 3 jaar :j hij heeft nog nooit geweigerd. Ook niet in training en ook niet met gewoon springen...

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:22

Nou dat vind ik een prestatie opzich in 3 jaar je eerste weigering...petje af.. +:)+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:52

jeeee wat een slagveld in de B paarden! Met een weigering nog winnen zelfs! Onvoorstelbaar!!!
@mandy hoop dat Zetje gauw weer goed is!

Mijn vader heeft mij vroeger al ''beloofd'' dat als ik tegen hem tekeer ga op concours dat hij de trailer afkoppeld, naar huis rijd en daarna nooit meer mee gaat op concours! Ik vind het ook totaal niet netjes, hoe teleurgesteld je ook bent om dat op je groom/helpers/ouders af te reageren.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:53

mandy, sterkte met Zetje... :(:)

Bij mij hebben ze maar 2 weigeringen aangerekend. Denk dat ik die bij het puntje niet heb gekregen, omdat ik direct doorstuurde naar het alternatief.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:58

Stond bij het puntje toen je daar langs kwam en ze zeiden idd dat je foutloos was op die hindernis!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:07

Ik heb 112 strafpunten van de tijd in de cross :+
Heb er dan ook meer dan 10 minuten over gedaan.
Maarja, met 3 weigeringen en ik heb een tijd stil gestaan om het borsttuig eraf te halen en daarna overal het alternatief genomen.
Ook bijna de helft van de L pony's heeft de cross niet uitgereden...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:27

Afbeelding
ik heb iig geleerd om alvast naar de volgende hindernis te kijken