[SGW] Nabespreking SGW Diepenheim 22 en 23 oktober 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:09

Mooi Rianne! :D
Ik weet nog niet hoe mn camerabril het gedaan heeft haha, hij ligt nog in de trailer... weet niet of ie het deed want kon door de lichtinval moeilijk zien of het lampje knipperde -O-

Hier ook altijd standaard jerrycan en emmers hangen in de trailer.
paard wilt alleen nooit drinken haha.

greefje1

Re: Nabespreking SGW Diepenheim 22 en 23 oktober 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:26

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:27

okee nu mijn verslagje :')
als je een paard vrolijk huppelend heb zien gaan over het inspring terein bij de cross :o ja dat was die van mij :#

haha maar nu mijn verslag:
Niet echt een geslaagde dag en een deuk in mijn ego :x dressuur: wel aardig goed 194 punten. Springen: pech balkje, en bij het inspringen van de cross was meneer zo vrolijk dat hij als een bolletje over de hindernis ging en daarna nog een aantal x blij bokken en toen lag ik er naast... toen heeft meneer even fijn op het inrij terein gespeeld... en toen we hem weer hadden een hoofdstel van iemand anders geleend omdat tijdens het speelkwartier de teugels en het bakstuk gesneuveld waren... gelukkig mocht ik even wat later starten dus had nog ff tijd om te rijden. De cross begon super fijn pakte lekker aan en sprong alles heel erg fijn tot hindernis 14, daar sloeg meneer links af en ik ging rechtdoor... dus toen lag ik er weer naast weer op gestapt en de laatste 3 hindernissen nog lekker gesprongen.(de man bij de hindernis zei dat dit mocht ik dacht primaa ;)) Verder super tevreden aleen 2 x teveel de grond geknuffeld... maar wel een mooie foto over gehouden vandaag, en rianne's moeder had het als het goed is gefilmd dus we hebben ook beeld <<)
Afbeelding

en @Valyra thanks voor het lenen van je hoofdstel en de hulp van je moeder etc +:)+

en het leukste van vandaag is dat ik gewoon 10e in de uitslagen stond met een foutlose cross := dus ben benieuwd of ik wp krijg of een brief van de KNHS :o

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:34

Je vertelt het erg leuk maar toch jammer, zo lekker is die bodem nou ook weer niet. :+ :(:)
Ben benieuwd wat de KNHS doet... :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:37

Op je site doet het knopje het (nog)niet greefje?

Hmm das wel slordig van de organisatie, ben benieuwd hoe dat afloopt :P

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:39

ik zag het, doe ik morgen wel even, maar die link die iknet gaf is ook goed ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:41

Ah wacht, heb het al door haha.
Maar zijn voornamelijk zaterdagfoto's toch?

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 21:46

Bij mij staat dat ik 80 strafpunten in de cross had, wat dus ook niet klopt..
Maar even achteraan bellen morgen want anders krijg ik misschien wel weer een brief van de knhs omdat je met 4 weigeringen eruit moet.. en dat zou onterecht zijn :n

Verder ook nog twee leuke fotos gespot van baroen :D
Afbeelding
Afbeelding

Watapatja geen probleem! Ik schrok al toen ik zag dat je teugel was gebroken maar ik moest al naar het starthok dus zei tegen mijn moeder van zeg maar dat ik wel extra mee heb haha!
Gelukkig heb je nog lekker kunnen crossen!

Rianne kan het zo zijn dat je zusje ook mij op de foto/film heeft gezet op hindernis 3? :)
Fijn van je foutloze rondjes, vooral met de schimmel zo voor de 1e x! :D
Mijn vriend zei nog vanmiddag ik zag iemand met een heerenveen setje dat stond echt heel gaaf haha!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:48

wat gek dat je als foutloos staat! Maar foto is wel ruig!

valyra 80 strafpunten klopt hoor. Tweede weigering op zelfde sprong is 40. Dus 20 + 40 is 60 voor twee weigeringen op zelfde sprong. Daarnaast nog een weigering en dus 80 ;)

Linda frits zijn foto is gaaf :D
Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:49

Valyra schreef:
Bij mij staat dat ik 80 strafpunten in de cross had, wat dus ook niet klopt..
Maar even achteraan bellen morgen want anders krijg ik misschien wel weer een brief van de knhs omdat je met 4 weigeringen eruit moet.. en dat zou onterecht zijn :n!

Je had toch 2 stops op dezelfde hindernis? Dan geldt dat je voor je tweede stop 40 strafpunten krijgt. Dus 20 voor je eerste weigering en 40 voor je 2e. 60 in totaal dus. Had je nog ergens een weigering? Want dan klopt het totaal van 80 strafpunten dus wel....

edit. gelijk met Bianca. Jouw foto is gaaf bvw!
Laatst bijgewerkt door Sim op 23-10-11 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:49

Valyra, ik zie zo snel je verslag niet maar met twee weigeringen op dezelfde sprong (20+40) en nog een (20) ergens anders heb je wel 80 strafpunten.

/spuit elf

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:50

Ik vind je vosje echt heel leuk Valyra, wat een sjiek ding.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:51

Watapatja, ik vind jouw foto ook erg mooi. Tip voor een volgende keer: iets meer terugzitten in je bovenlichaam bij een sprong met een lagere landing.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:52

Wat betreft hoefsmid; volgens onze eigen hoefsmid wordt de smid op het concours door de organisatie betaald; en rekend hij als hij zelf op een wedstrijd staat dan niets aan de deelenmers. (op onze eigen wedstrijd doet hij alles voor niets!) Zelf al 2x 10 euro betaald voor een ijzer wat er weer onder moest, dat klopt volgens hem dus niet. Hoe dit qua regelementen is vraag ik mij af; weet niet of dat ergens te vinden is?
Maar, qua nabespreking; mijn dochter had een super proef, 199 pt, helaas een balkje in het parcour, en ze heeft een weigering aangerekend gekregen bij de waterbak. Wilde eerst de inloop nemen maar pony remde af; toen de linker afsprong genomen zoals overlegd. Jammer hoor, hij doet altijd de waterbak prima, maar inloopje was lastig, afsprong was makkelijker. Verplichte doorgang in de waterbak was verdacht maar hadden we gelukkig van te voren gezien! Wel een hele goeie tijd; aan het begin van het seizoen dacht ik dat ze het nooit zou redden, maar nu 0.8 fout. Super gereden en een hele leuke cross!

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 21:52

Oh bianca bedankt voor je uitleg(dat wist ik dus niet haha :o gelukkig heb ik nog niet gebeld ;)), dus dan klopt het wel dat ik door mocht rijden? :)
Lielle ook bedankt voor je uitleg! :) Dat vergeet ik nooit meer ;)
Gave foto zeg trouwens :D

Manic bedankt voor je leuke reactie's!
Als ik de foto's terug zie denk ik wel altijd wat een ponytje is ze toch ook haha :P
Jou foto is ook erg gaaf :)) <3

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:53

neee zondag middag foto's en maar een paar van zaterdag i kdenk maar tien van zaterdag

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:54

ben idd ook benieuwd wat ze er van maken :P
we hebben vandaag weer veel geleerd, en mag niet klagen dit was pas onze 2e cross dus volgende x weer beter ;)
ik hb ook nog een mooie foto gevonden :D
Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:55

Valyra schreef:
Oh bianca bedankt voor je uitleg(dat wist ik dus niet haha :o gelukkig heb ik nog niet gebeld ;)), dus dan klopt het wel dat ik door mocht rijden? :)

Ja. Je moet er uit bij:

3 weigeringen op dezelfde hindernis
4 weigeringen in totaal (verschillende hindernissen, kan dus wel 2 weigeringen op 1 hindernis bij zitten!)
en bij een val van ruiter en/of paard.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 21:56

Sim bedankt, die regels kende ik dan idd goed :j
Maar ik schrok omdat ik 80 zag staan ik dacht ze hebben me er toch niet 4 aangerekend :P
Maar anders had er ook wel uitsluiting achter gestaan haha!

Nogmaals bedankt voor de verheldering allemaal :)
Laatst bijgewerkt door Valyra op 23-10-11 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:57

_Sim_ schreef:
Watapatja, ik vind jouw foto ook erg mooi. Tip voor een volgende keer: iets meer terugzitten in je bovenlichaam bij een sprong met een lagere landing.

thanks voor de tip :D zal er de volgende x aan proberen te denken ;)
was de eerste keer dat we zn hindernis sprongen, dus ik dacht geen gelul sporen er in en springen :P en dat deed hij ook braaf *D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:08

Ik vind het trouwens ook heel ruig dat je gewoon met je Z2 tuiggefokte paard de cross binnen rijdt :D

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:10

Gave foto Sanne! Ik zet het filmpje wel even ergens neer waar je het kunt downloaden ;)

Mooie foto's Linda! En je bent serieus de eerste die mijn zusje ook op de foto heeft ;)

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:19

manic schreef:
Ik vind het trouwens ook heel ruig dat je gewoon met je Z2 tuiggefokte paard de cross binnen rijdt :D

dankje :o en nu er aleen nog op blijven zitten _O-
maar het crossen bevalt me super goed *D en hij vind het ook nog eens heel erg leuk!
Laatst bijgewerkt door Watapatja op 23-10-11 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:20

riannhuh schreef:
Gave foto Sanne! Ik zet het filmpje wel even ergens neer waar je het kunt downloaden ;)

helemaal goed :D kreeg al te horen dat ik het maar op moest sturen naar funniest home videos :')

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:29

riannhuh schreef:
Nog een leuke galopfoto gevonden op internet :)
Afbeelding

ik had er nog 1 van je ;)

Afbeelding