[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:47

@ Texelse thanks voor de tip. Ik heb even 4 strepen gezet want moet morgen wel naar het werk

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:55

Ggd Caro!! Beter voorkomen dan genezen, want dat lukt in heeeeeel veel gevallen niet.....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:02

hennydehart schreef:
@ Sim, ik snap totaal wat je bedoeld! Mijn paard heeft hetzelfde!
Ik heb toen besloten hem zo'n tube stressles te geven! SUPER! Heb daarna 187,189 en 212 op de SGW gereden!
Hij is voorwaarts, springt super, cross gaat ook perfect!
Wellicht kun je die een x proberen?!

Die van Primeval bedoel je?
Kan het allicht proberen als de Take it easy niet afdoende werkt. Ben nog even zoekeden naar de juiste dosering daarmee.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:02

Goedenavond!
Ik ben weer terug uit Ermelo! Gistermiddag al heen gegaan, konden ze nog ff op het land en wij hebben gegeten in Kootwijk. Vanochtend naar het KNHS centrum voor de Enjoy the Ride. Was echt leuk! Hele mooie route, goed georganiseerd en gewoon lekker gereden. Met de slof was Vorstin prima te houden. Achteraf mocht je nog wat sprongetjes nemen op het crossterreintje. Ik had de slof afgedaan, dus niks meer om, pff dat was echt even niks. Beugels 2 gaten korter gedaan en mijn bp opgehaald bij de trailer, en toen gewoon aan het werk gezet. Toen kon alles wel weer aardig normaal :+ Alleen op de steeplebaan stopte ze steeds weer en wilde ze gewoon niet lopen. Blijf dus overtuigd van mijn beslissing om geen SGW meer met haar te gaan rijden. Maar echt een leuke dag gehad dus :)

Wat balen van de dressuur Eef!
Super Sim, iig weer kunnen crossen dus!
Getver, lekker van je hand Mootje :+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:14

Welkom Henny nog! Sorry, gisteravond totaal vergeten.
Balen van de dressuur Eef, hoorde het van Laura al. Echt jammer.
Sarah wat zuur zeg van Beat. Jammer, hopelijk ga je de volgende keer (Hattem?) knallen!
Jij fijn gevoel Caro, fijn!
Evie ook ontzettend jammer van de dressuur. Jij stond bij hindernis 9 bij mij in de cross of niet? Voel je je al wel stuk beter?
Marijke ook al gesproken, ontzettend jammer.
Au Mootje, klinkt niet lekker van je hand. Wanneer ga je naar Noorwegen?
Ik denk dat jij onbewust toch meer gespannen bent dan je denkt Sim. Vond het er vandaag heel anders uit zien dan donderdag.
Wat jammer dat ze dan weer stopt op de steeplebaan Snoek. Gelukkig dat je verder lekker gereden hebt! Enig idee wat je gaat doen nu met Vorstin al? Of richt je je op de dressuur de komende tijd?

Hier goed tevreden terug uit Ysselsteyn! Ik ga het spelletje meer snappen waardoor de cross echt super lekker verliep. Zo'n fijn vertouwd gevoel gevoel tijdens de cross terwijl dit pas onze 7e cross was. Uitgebreidere verslag staat in verslagen topic. Doel ook behaald, 1 seconde buiten de tijd gecrossd. Dressuur moet nog wel aan gewerkt worden, maar dat weet ik. Ga ik van de winter aan werken. Springen ging ook met enorme wappers af en toe, ga toch maar eens aan het L springen denken van de winter. Ben uiteindelijk 9e geworden, waren 8 prijzen. :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:16

Super Sann! Fijn dat je zo lekker gereden hebt! :D

Wie helpt mij even...

Kun je in de B nou wel of geen verliespunten halen bij uitsluiting in de cross? Na Markelo (waar ik uitgesloten was) bleef ik op + 2 staan en ging ik niet naar 0. Is dat een foutje van de KNHS geweest, of kun je daadwerkelijk geen verliespunten halen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:16

Klopt Rowo :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:18

Super San! Ik kijk het met Vorstin maar gewoon een beetje aan. Ik ga weer wat fanatieker proberen te dressuren (is er afgelopen paar weken echt niet van gekomen), en dan kijken hoe het gaat. En gewoon een beetje buitenrijden enzo. Gewoon leuke dingen doen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:18

Ik ben niet onbewust gespannen, Sannnn. Ken mezelf echt wel wat dat betreft en als het wel zo was zou ik daar ook geen doekjes om winden. Paard voelde ook anders dan donderdag. WIl je het zelf een keer proberen met haar? Keer op wedstrijd en keer gewoon zo. Kun je zelf het verschil ervaren. :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:22

Mootje schreef:
Klopt Rowo :)

Euh :o? Klopt dat ik minpunten heb, of klopt dat je geen minpunten kan halen??

sorry dat ik te lui ben om het in het reglement op te zoeken. Bokt is soms wat makkelijker :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:23

Geen verlies, net als met springen en dressuur in de B ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:25

_Sim_ schreef:
Ik ben niet onbewust gespannen, Sannnn. Ken mezelf echt wel wat dat betreft en als het wel zo was zou ik daar ook geen doekjes om winden. Paard voelde ook anders dan donderdag. WIl je het zelf een keer proberen met haar? Keer op wedstrijd en keer gewoon zo. Kun je zelf het verschil ervaren. :D

Als jij jezelf wat dat betreft wel kent dan zal ik het vast fout hebben. Ik zeg enkel alleen hetgeen wat mij opvalt vandaag in vergelijking met donderdag. :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:26

Mootje schreef:
Geen verlies, net als met springen en dressuur in de B ;)

Ik dacht idd dat het springreglement wat dat betreft voor de B redelijk overeen kwam, maar dat is dus ook zo.

Thanks! :Y)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:29

Sannnn schreef:
Als jij jezelf wat dat betreft wel kent dan zal ik het vast fout hebben. Ik zeg enkel alleen hetgeen wat mij opvalt vandaag in vergelijking met donderdag. :)

Er zat zeker een groot verschil in de 2 parcoursen, dat kan ik niet ontkennen. Maar aan mij spanning ligt het echt niet.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:37

Oh, er zijn echt wat mensen die een aai over hun bol nodig hebben!! :(:)
Maar gelukkig ook een paar *\o/* .

Giga en ik hebben lekkere buitenrit gemaakt, alhoewel ik wel merk dat ze dringend de hoefsmid nodig heeft. Wat een gestruikel zeg :Y) . Maar het was heerlijk weer en lekker rustig in het bos. Denk dat ik nu wel richting spierpijn ga :o .

Caro: ik moest ook meteen aan tekenbeet/Lyme denken. Doe voorzichtig!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:53

Vandaag heb ik weer met verbazing naar onze Charlotte gekeken. Ze is bruin geboren, met een zwarte gloed over de schouder en een zwarte vlek(je) op haar flank. Maar nu het veulenhaar van haar snoetje gaat komt er zwart onder vandaan.... Ben benieuwd wat voor kleur ze straks heeft.
Het is ook zo'n lekker ding. Met binnen en buiten zetten moet ze met het halstertje om keurig meelopen aan een touwtje, maar ja, dat is nog wel eens een opgave. Zeker het halster om en af doen, daarbij stelt ze zich nog behoorlijk aan. Het grappige is dat ze net een zeepaardje wordt. Ze staat rechtovereind, en dat is wel zo makkelijk met het halster omdoen. En soms springt ze dan ook nog recht naar voren, gewoon je armen in. Maar hopelijk gaat dat wel snel beter, want ze wordt wel al groter/zwaarder/sterker, dus over een poosje ben ik niet meer blij als ze mijn armen in springt denk ik.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:53

Avond!
Ik heb vandaag ook weer cc gehad, was al weer een paar maanden geleden. Het ging op zich wel goed, ze was alleen een beetje druk. Daardoor wel wat slordigheidjes. Had 182 dus nog wel netjes. Ze moet nog even leren wat meer rust erin te hebben.

Evelien en Evie: Wat balen zeg van de dressuur :(
Sann: super zeg!
Caro: Ook lekker gereden dus
Evony: Balen dat Beat zo deed

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:19

Wisten jullie trouwens dat SGW organisaties al rekening houden met de cross kleuren van de deelnemers.... }> hahahaha....moest hier toch ff om lachen dat ik net zag dat deze foto op de camera zat. Tis me met verkennen en springen niet eens opgevallen... :D ...maar ja...daar heb ik al vaker last van dat dingen mij niet opvallen.. :o dan vergeet je gewoon een stukje in de cross... :P
Afbeelding

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:32

:wave:
Even nog een bijlees actie voordat de drukke week weer begint!

Sarah echt heel jammer van je cross! :(:) Is wel heel lastig op te lossen/rijden als ze alles eng vinden..
Margriet was sportief, goed dat je hebt gescoord. :D
Marijke ook al zo balen voor Geert! Toevallig dezelfde jury?
Mandy ik las het verslag, balen zeg, zeker na zo'n goede dressuur en een foutloze spring ronde.. :\
Sann goed gedaan, mooi dat je het doel gehaald hebt!
Hahaha Bianca super gave foto zo met die kleuren. :D

Nou snel naar bed, morgen weer naar stage.
En verder hopen op goed bericht over de stalling. Vreselijk om zo in de zenuwen te zitten. :o

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:42

Bianca wel leuk zo een matchende hindernis als cross-accessoire.
San netjes gereden!
Gefeliciteerd met je wp Anthea
Super dat je zo een lekkere dag hebt gehad Snoek

Met Ferrose kon ik vandaag al beginnen waar ik gister geeindigd was. Dus dat scheelt in elk geval al een heleboel en het zit ook een stuk lekkerder op een paard dat als 1 paard aanvoelt ipv 3 := . Ook nu veel tijd aan loswerken besteed, maar aan het einde toch wel een behoorlijk stuk fijn kunnen rijden.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:46

Avond!

Evelien: Ik ken het!! Dan zou je echt de kop van zo'n jury eraf willen trekken.
verder wisselende verslagen. *\o/* voor mensen die fijn hebben gereden en een :(:) voor mensen die wat minder hebben gereden!
Bianca: leuke foto zeg zo met die kleuren!!

Ik ben ook weer thuis na een weekendje brabant. Was super leuk en gezellig. Hopelijk blijft dit zo een tijdje maar je weet het nooit met liefde.
Verder veel stress gehad door de trein. Niet normaal af en toe.
Zo lekker me eigen bedje opzoeken en dan morgen weer lange week tegemoet gaan.....

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:47

avond!
Heb de eindsprint en het begin van dit topic gemist, oftewel jullie kletsen vrolijk door zonder mij :+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:48

Ik ga ook me bed opzoeken. Heb ondanks het mooie weer toch een koudje opgelopen....(stomme wisselvallige weer ook) Ik vreesde er al voor want ik liep de hele dag al te niezen, maar voel het nu al wel aardig opkomen..jammer. Die extra vitamine tabletjes hebben niet meer geholpen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:50

Bianca, toffe foto :))
Anthea, gefeliciteerd met je punt!
Sann, fijn dat What het zo goed doet!
Daan; Evie, Geert en ik zaten inderdaad allemaal in dezelfde ring.
Bianca, beterschap!

Vriendlief heeft iets te diep in het glaasje gekeken en is erg vervelend....
Morgenochtend wordt de Clico APK gekeurd, ben benieuwd. :=

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 05:29

Dat kleurt leuk zo, Bianca.

Pfff! Vroeg dag na zo'n weekend vol inspanningen.