[SGW] Tripalon Bussloo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:23

Kun je de cross van te voren lopen(of fietsen)?
of is dat niet nodig?
is wel een heel eind, 9 km.. :P

Linnietje

Re: Tripalon Bussloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:28

Ik ben ook wel benieuwd wat ik tegen kom..

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:59

uuuhm nee is niet nodig ;)
dat voor lopen ;)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:06

lopen is idd niet nodig! wij hebben alleen vorig jaar de eerste paar hindernissen bekeken. maar het staat allemaal erg duidelijk aangegeven ;)

Lotje93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:52

Lopen is niet nodig. Het is een oefencross, heel relaxt. 18 hindernissen over 9 km (ik dacht dat het 8 km was, maar ik lees hier steeds 9 km). Je hebt alle tijd voor de hindernissen en het staat zo dat je niet in de problemen hoeft te komen. Gewoon de tijd nemen. De route kan niet missen.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:30

Ik geloof idd ook niet dat het nodig is om te verkennen van te voren. Ik heb er wel gruwelijk veel zin in!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:11

Normaal gesproken staat alles heel goed aan gegeven en is het verkennen niet nodig. Ik heb er ook super veel zin in!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:45

Lotje93 schreef:
Lopen is niet nodig. Het is een oefencross, heel relaxt. 18 hindernissen over 9 km (ik dacht dat het 8 km was, maar ik lees hier steeds 9 km). Je hebt alle tijd voor de hindernissen en het staat zo dat je niet in de problemen hoeft te komen. Gewoon de tijd nemen. De route kan niet missen.

Ik heb gisteren meegedaan aan dag van het Paard in Buurse. Daar was een crossje over 3 kilometer met ik geloof 14 hindernissen. Halverwege was ik kapot HAHA! Veel galoperen in die cross namelijk. Gaat die Bussloo cross releaxter? Want 9 kilometer gas erop lijkt me erg pittig... Hoorde al dat Bussloo meer een bosrit is met hindernissen. Toch? Wel heeeel veel zin in na gisteren. Wat ontzettend leuk, zo'n cross :j

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:53

Voor de route hoef je ook niet te verkennen is mijn ervaring. Maar het zou wel prettig zijn als je weet wat je tegenkomt en dan alvast beslissen of je voor hoog of laag gaat.

Ben wel benieuwd of de bodem een beetje goed is. Ben een paar jaar geleden in Broekland geweest en dat was toen heel slecht.
Smalle bospaadjes met een dikke laag modder. Vreselijk was dat.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:55

Het zou wel fijn zijn als er dan een papier hangt op een bord ofzo met de hindernissen en de volgorde, dan weet je wat je tegen komt.
Zelf vind ik het fijner om te verkennen, dan weet je de staat van de bodem voor de hindernis enz. Maargoed 9km is wel veel idd..
Laten we er maar op hopen dat ze dan de hindernisroute hebben aangegeven met foto's :)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:42

Odeale schreef:
Voor de route hoef je ook niet te verkennen is mijn ervaring. Maar het zou wel prettig zijn als je weet wat je tegenkomt en dan alvast beslissen of je voor hoog of laag gaat.

Ben wel benieuwd of de bodem een beetje goed is. Ben een paar jaar geleden in Broekland geweest en dat was toen heel slecht.

Ik dacht dat er geen keuze is. Je hebt van te voren gekozen welke hoogte je wil springen en er is tussentijds geen optie voor hoog of laag dacht ik.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:49

Kris schreef:
Odeale schreef:

Ik dacht dat er geen keuze is. Je hebt van te voren gekozen welke hoogte je wil springen en er is tussentijds geen optie voor hoog of laag dacht ik.

Klopt. Je hebt je opgegeven voor een bepaalde hoogte, maar er is wel een enorm laag alternatief... Dus geen hoog en laag...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:50

Ik hoop oprecht dat de dressuur door gaat :j Had dit namelijk speciaal opgegeven omdat je juist dan als dressuurprikker er ook nog iets aan over kunt houden....

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:51

Van mij morgen ze de dressuur laten vervallen, dan hoef ik iig niet om 6:30 al op stal te zijn :D :D :D

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:52

Ik hoop ook echt dat de dressuur doorgaat :D
Heb me opgegeven voor de M1 en heb toch wel zin in mijn debuut :)

Haha Kris, ik moet er ook al vroeg uit :+ Moet om 9 uur namelijk al de ring in :oo

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:53

Ik hoef lekker pas om 11 uur ofzo :P Maar ik vrees wel een beetje ervoor hoor dat ze de dressuur laten vervallen...

Lotje93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:57

Illusion1990 schreef:
Lotje93 schreef:

Ik heb gisteren meegedaan aan dag van het Paard in Buurse. Daar was een crossje over 3 kilometer met ik geloof 14 hindernissen. Halverwege was ik kapot HAHA! Veel galoperen in die cross namelijk. Gaat die Bussloo cross releaxter? Want 9 kilometer gas erop lijkt me erg pittig... Hoorde al dat Bussloo meer een bosrit is met hindernissen. Toch? Wel heeeel veel zin in na gisteren. Wat ontzettend leuk, zo'n cross :j

Op Bussloo staat geen tijdslimiet. Je haalt punten met de hindernissen en die staan zeker niet te hoog. Andere jaren worden er geregeld stukken gestapt en rustig gedraafd. Heel Bussloo rond in galop is ook voor goed getrainde paarden wel een beetje veel ;), zeker als je er voor een dressuurproef rijdt en er na een parcours springt. De hoogte heb je van te voren aangegeven, onderweg kan je die niet veranderen. Als je een hindernis te laag of helemaal niet springt, krijg je gewoon geen punten daar.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:02

Ik ga mee met mijn zus (Valyra) en ga het ochtenddeel foto's maken.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:03

Oeh leuk :) Bij de dressuur of???

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:04

Als de dressuur komt te vervallen, melden ze dat dan wel al een dag van te voren?

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:08

PSM: Alleen rond de tijd dat mijn zus moet denk ik. Half 11 ga ik de cross in dus eventueel tussen 9uur en half11.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:09

Dat neem ik toch wel aan :j Kris :j

Hmm dan houdt het op ;)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:10

Gelukkig hebben wij denk ik zelf ook een fotograaf mee :P Kijkt linnietje aan :P

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:10

Kris schreef:
Odeale schreef:

oeps, oh ja, dat is in Haarle. Daar doe ik ook aan mee.

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:18

Jep, onze fotograaf is mee hoor ;)