Was ook super trots op beat dat ze gister zo in 1 er in sprong
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar dat ging hem niet worden. Hij loerde volgens mij vooral op de 'afdaling' en het water erachter, dat kleine huppeltje opzich was echt het probleem niet. Tweede poging ging hij wel simpel en door in een beweging, redelijk vloeiend (en in draf) door de waterbak. Rustig zo verder uitbouwen en dan krijgt hij er hopelijk zo steeds meer vertrouwen in

Jetske_ schreef:Water is sws nog zijn moeilijkste puntje. Hij springt qua crosshindernissen eigenlijk alles waar ik hem voor zet, maar water is toch wel spannend. Hij gaat er wel altijd in, maar het liefst vanuit stap. Hij vind het spannend en wil het graag rustig bekijken.
Ik probeer hem nu op wedstrijden iig in draf erdoorheen te krijgen (en dan eenmaal erin graag door in galop) om hem te leren dat ie niet zo terug hoeft te komen op water.
Nu (op wedstrijd) zo'n hindernis voor het water gaf wat troubles. Hij was nogal overdonderd denk ik, hij had ook wel over dat boompje kunnen stappenmaar dat ging hem niet worden. Hij loerde volgens mij vooral op de 'afdaling' en het water erachter, dat kleine huppeltje opzich was echt het probleem niet. Tweede poging ging hij wel simpel en door in een beweging, redelijk vloeiend (en in draf) door de waterbak. Rustig zo verder uitbouwen en dan krijgt hij er hopelijk zo steeds meer vertrouwen in
Dan zien de paarden het water natuurlijk 
Ik heb je nog over de laatste hindernis zien gaan, zag er goed uit 
Die stukken gingen niet zo netjes 
Komt vast wel goed in Lisse & Princenhage

Doe je ook mee in Oenkerk?
(met een rijstijl van 7,5 gemiddeld)
waardoor Edge alsnog zijn slalom kwaliteiten mocht laten zien, Edge is geslaagd voor de reuze slalom.
riannhuh schreef:@Jetske Bo houdt wel van bokken heIk heb je nog over de laatste hindernis zien gaan, zag er goed uit
Als de stijljury's bij 4/greppel/5 en 13/14/15 stonden, heb ik zeker weten niet zo'n beste stijlDie stukken gingen niet zo netjes
@Beli Mooi debuut!Komt vast wel goed in Lisse & Princenhage
Ik ben ook zeker wel tevreden, en achteraf had ik dan maar een paar seconden later moeten starten, maar ik was zo gefocust op 'ojee, ik moet al starten!!!'
@Vibabu Top dressuurpunten! Die hindernis met de kussentjes was idd wel wat apart, ineens zoveel kleur. Was het je eerste cross? Sommige hindernissen staan idd wat dikker dan andere hindernissen, dat is eigenlijk bij elke cross wel zo. Maar als je op het paard zit, valt het altijd wel mee vind ik altijd
@Bianca Netjes voor de eerste keer weer met Helvetia. Jammer dat Frits moeilijk deed bij de start, maar gelukkig dat de cross wel fijn ging.
@Monri Wat een super debuut! En gefeliciteerd met je vader
@Elbrich Super gereden!Doe je ook mee in Oenkerk?

maar er langs lopen ziet er idd heel anders uit
en daar natuurlijk helemaal blij mee

, had 185 punten en zat alsnog ergens bovenin. Springen heel braaf foutloos
Dierenarts daarna was heel spannend, gaf in Westerbork ook al problemen dus we hebben thuis 'geoefend' met de stethoscoop maar dan reageert ze er niet op..
Zaten nu met wat stress rond de 50 geloof ik.
Degene voor mij had wat moeite met wegkomen en had mij gevraagd ver weg te blijven
Had toen geen idee meer hoeveel tijd ik nog had en toen ik bij het starthok aan kwam had ik nog een minuutje ofzo, ging vrij snel, maar niet heel erg. 
Hindernis 4 gesprongen, Bling ging ook op de rem voor de greppel dus ik ben er direct maar omheen gereden, had geen zin om daar met 2 te staan klooien
Rest ging weer prima, de witte (6?) was even spannend zo vlak uit het bos maar ze sprong wel.
Kon daarna niet meer lekker zitten, hing ergens achter vast, maar ponylief had het ritme wel te pakken en maakte nergens meer een probleem van.. Ze ging nog wel in het water in draf en ik was zo blij dat we erin waren dat ik vergat weer aan te galopperen
Ze vindt het water niet echt eng ofzo, maar gewoon leuk om doorheen te stampen 

en foutloos, stonden plots een boel nulletjes achter mijn naam haha. Leverde een 2e prijs op
was zo blij
Had evenveel strafpunten als nr. 1, maar die had wat hoger in de dressuur. Maakt mij niets uit, superfijn gevoel aan overgehouden
Lien_ schreef:Kylyco, gefeliciteerd! Heb je nog zien springen, vind hem zo stoer hihi
Leverde een 2e prijs opwas zo blij
. Ze wordt steeds rustiger en als ze waterproof is moeten we maar eens naar't L
.
!
Morgen al weer aan 't werk of mag je nog even een dagje bijkomen? 
Heb helaas ook dingen gezien die ik liever niet zou zien, maar dat heb ik de afgelopen tijd eigenlijk elke wedstrijd wel..
erg jammer!
Maar ik denk dat dat 5 was? Not sure, though.. Haha
Ik heb wel genoten van mijn naamgenoot, ze was duidelijk blij dat ze er weer bij was.
. Die moest na mij, had eerst een weigering op 4, sprong er daarna overheen en viel daarbij bijna van zijn paard geloof ik