[SGW] SGW Oenkerk (27 augustus) is verplaatst naar 3 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:54

Lappie_Lap schreef:
Of als je er onvrijwillig afstapt :P

"ja maar ik viel er niet af, ik wou alleen even kijken of z'n beschermers nog goed zaten" :))

Dwyne

Re: SGW Oenkerk 27 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:21

De waterbak zit pas ergens bij het einde van de cross dus dan heb je al een heel eind gehad ;)

De uitsluiting bij de BB is een goed punt, we doen eigenlijk alles volgens de KNHS dus dan zou je ook bij de 4de weigering in totaal uitgesloten zijn. Kom ik nog op terug.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:53

riannhuh schreef:
Ik wou eigenlijk ook nog evenen oefenen met mijn BB paard in Oenkerk (bij de manege, niet in de cross :D), maar ik ben bang dat ik er deze week geen tijd meer voor kan vinden :P Gaat vooral om het water :)

Marije1987, weet jij hoe ver de waterbak in de cross staat? En of er eventueel een alternatief is? Ik ga de waterbak zeker wel proberen maar ik zou het zonde vinden als ik daar op uitgesloten zou worden en er nog heel wat hindernissen na de waterbak komen :o

De waterbak is een van de laatste hindernissen en er is een alternatief voor. :)

Water kun je bij de manege goed oefenen, is makkelijk voor de paarden om er daar in te lopen (vooral de bak achterin het terrein).
Vanavond weer vergaderd, behoorlijke to-do doorgenomen, nog druk bezig de komende dagen en dan zijn we er klaar voor!

Voor wie woensdag of donderdag nog zin/tijd heeft, kom gerust helpen met laatste dingetjes, oa opbouwen dressuur- en springring :)

Waarschijnlijk houden we voor BB gewoon officiële reglementen aan.

@Daniella: Het is niet in het dorp, als je Stania State kent ben je al heel dichtbij het terrein. Het is nog (als je vanaf Leeuwarden/E10 komt) een stukje doorrijden na Stania State en dan bij de 1e bocht die je tegenkomt (bij een wit hek) rechtsaf, kom je meteen op het terrein (parkeren/springen/dressuur) af met daarnaast het pad om het bos in te gaan. Er staan wel een aantal hindernissen redelijk bij elkaar (bijv. 2 op 21 meter van elkaar) en op de vallei is de 1e, 2e en laatste hindernis, dus daar kun je ook mooi wat plaatjes schieten :) Hindernis 3 is daar ook vlakbij, maar is misschien wat te donker qua belichting.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:10

Oke dankje marije, ik zal even kijken. Denk wel dat ik even kom kijken, hoelaat begint het?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:13

8u starten we met dressuur, 10u springen, half 11 cross. Gaat door tot ongeveer 19.30.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:58

lange dag dan marije!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:41

Ah daarom zag ik al die tractoren weg rijden, ze ging het gras maaien ;) Nou super hoor, ik heb er heel veel zin in!
Alleen niet in zondagochtend, net of doen ze het er om. Mag natuurlijk om 9.00u al van start in Haulerwijk grrr :P

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:45

marije1987 schreef:
8u starten we met dressuur, 10u springen, half 11 cross. Gaat door tot ongeveer 19.30.

Ik kom dan niet de hele dag dat is me wat te lang.. :P
Cross is het leukste voor mij dus daar ben ik wel bij :j

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:22

bvw schreef:
lange dag dan marije!

Haha ja, maar als we dan toch doen, laat dan ook maar zo veel mogelijk starten.. ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:36

zolang het licht is buiten kan je wel rijden idd!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:48

hoe is het in Oenkerk? Kunnen jullie nog meer water hebben? Op buienradar komt er weer zo'n vieze rode vlek aan, en natuurlijk passeert die vannacht weer over jullie........

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:57

Friesland is vandaag erg meegevallen hoor :j heeft wel wat geregend, maar niet echt extreem :n

Ik heb er echt zin in!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:01

Hey Gomir! Leuk dat je er bij bent zaterdag! :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:11

Gelukkig maar! Voor vannacht heeft buienradar weer zo'n rode vlek over oenkerk.
Wat ga jij doen Gomir? Zelf crossen, of help je daar mee?

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:26

Even een vraagje; Het word mijn eerste cross :o

Hebben jullie proppen/kalkoenen in tijdens de cross?

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:31

Blijft de stijljury ook zitten bij de BB? :)

En ik zag dat de rugnummers gehuurd moeten worden voor de BB, kan er niet toch met eigen rugnummerdrager gereden worden? :o

Met springen en de cross proppen indoen idd :j

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:33

Klasse BB hoeft geen rugnummerhouder te hebben. BB is zonder dressuurproef maar wel met springparcours.

Dat staat op de site :j

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:38

Daar staat 'hoeft niet', dat lees ik als 'maar het mag wel', maar op de startlijst staat "LET OP! Rugnummers moeten worden gehuurd in de BB, BORG 10 EURO"

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:40

riannhuh schreef:
Daar staat 'hoeft niet', dat lees ik als 'maar het mag wel', maar op de startlijst staat "LET OP! Rugnummers moeten worden gehuurd in de BB, BORG 10 EURO"

oh, nouja dan huur ik er daar wel eentje :o

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:50

riannhuh schreef:

En ik zag dat de rugnummers gehuurd moeten worden voor de BB, kan er niet toch met eigen rugnummerdrager gereden worden? :o

Mag wel, maar we hebben geen nummers voor jullie geprint, dus dat zou je dan zelf moeten doen haha. Maar liefst gewoon iedereen in hetzelfde tenue, dat is ook wel zo makkelijk voor de hindernisjury's.

Weet eigenlijk niet of de stijljury blijft zitten, ga ik navragen.

Bodem was vanavond nog prima, het begint hier nu wat te druppen, we zullen morgen weer zien hoe het er dan bij ligt.

@Lisaislisa: Zou wel proppen in doen, je gaat grote stukken over zandpaden, maar vooral ook voor het springen en de stukken bij start/finish, is het toch wel prettig om grip te hebben.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:53

marije1987 schreef:
riannhuh schreef:

Mag wel, maar we hebben geen nummers voor jullie geprint, dus dat zou je dan zelf moeten doen haha. Maar liefst gewoon iedereen in hetzelfde tenue, dat is ook wel zo makkelijk voor de hindernisjury's.

Weet eigenlijk niet of de stijljury blijft zitten, ga ik navragen.

Bodem was vanavond nog prima, het begint hier nu wat te druppen, we zullen morgen weer zien hoe het er dan bij ligt.

@Lisaislisa: Zou wel proppen in doen, je gaat grote stukken over zandpaden, maar vooral ook voor het springen en de stukken bij start/finish, is het toch wel prettig om grip te hebben.

Dan bedoel je zelfde als met springen?
Oke bedankt!

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:16

Ik heb altijd proppen in met de cross, ook al ga je over zand, je weet het nooit en extra grip is sowieso altijd handig :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:34

Mijn Vos wordt vrijdag zelfs beslagen met 4 propgaten per ijzer... Liever het zekere voor het onzekere voor het geval dat we een nat najaar hebben. Heb er dan liever wat extra proppen inzitten. In Oudkarspel durfde die van mij niet over de bodem te lopen na een flinke bui.
Zusje rijdt zaterdag met de Vos de cross, hopelijk wil 'ie aanpakken.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 05:37

Heb gister thuis nog even geoefend.. Pony was beetje stout dus ben benieuwd of het goed komt zaterdag :=

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:53

lisaislisa schreef:
marije1987 schreef:

Dan bedoel je zelfde als met springen?
Oke bedankt!

Marije bedoelt het liefst iedereen het rugnummer op dezelfde manier in de BB. Bij Wieringerwerf kreeg je tot vorig jaar ook een rugnummer-hesje maar dat vond ik van die vervelende dingen. Ik weet niet wat we hier in Oenkerk krijgen maar vandaar mijn vraag of eigen rugnummerdrager ook toegestaan was ;)
Het springen en de cross rij je idd in dezelfde outfit, er zit maar 20 minuten tussen en dat is zomaar voorbij als je je parcoursje springt, je paard laat keuren en nog een inspringhindernisje voor de cross meepakt. De kleuren van je kleding maakt dan niet uit, als je maar cap, rijlaarzen en een bodyprotector om hebt. Je zit dus niet vast aan een witte rijbroek een een wedstrijdjasje. :)