[SGW] Verslagen Eventing Maarsbergen B/L/M 24/25 juni 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:44

Mooie foto's MelanieB!
Wat kl@te dat het weer zo tegenviel vandaag. Was er vanmorgen nog even om prijs op te halen en zag er allemaal erg nat uit. Gelukkig toch nog goede verslagen gelezen. Maar ook minder goede, met zelfs een onfortuinlijke val op de voorlaatste hindernis. Daar was het gisteren ook al slechter, net als bij de huisjes.
Texelse, laten we hopen op droog weer bij een graadje of 21...

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:45

Leuke foto's Melanie! Mag ik die van Giga in mijn fotoverslag verwerken?

Goed gedaan Hilde! Jammer van het pechbalkje. Soms snap je gewoon niet waarom die balken vallen :Y) .

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:47

''spuit 11 reageert ook''

Ik heb toevallig gister aan Jobke gevraagd naar de stijlpunten. Die mocht je wel inzien maar niet meenemen en zij vertelde ook dat er maar 1 stijljury zat.

Danique1990

Re: Verslagen Eventing Maarsbergen B/L/M 24/25 juni 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:58

waarom mocht je die niet mee nemen??

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:00

Volgens mij moeten ze die opsturen? Maar daar heeft Jobke niks over genoemd, dus ik kan het ook mis hebbem

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:03

Oh dacht dat je die altijd mocht mee nemen ( net als je dressuur coupon! ) Oeps :=

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:03

muts_marijke schreef:
''spuit 11 reageert ook''

Ik heb toevallig gister aan Jobke gevraagd naar de stijlpunten. Die mocht je wel inzien maar niet meenemen en zij vertelde ook dat er maar 1 stijljury zat.

dat is in strijd met de reglementen! Er moeten er 2 zitten in het parcours.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:04

Vraag mij dan toch af hoe je er achter komt of je een voldoende had voor stijl...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:05

mireilledons schreef:
Vraag mij dan toch af hoe je er achter komt of je een voldoende had voor stijl...

kon je opvragen bij het secretariaat

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:07

thanx Evony, moet ik Jobke dus toch even een mailtje sturen.

zou er echt maar 1 stijljury gezeten hebben? Weet zeker dat er een stijljury bij het water zat. Dat was Willeke van Vulpen namelijk. Dacht dat ik ook juryleden had zien zitten tussen 3 en 4, of in ieder geval aan het begin van de cross.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:08

Lielle schreef:
Ik ben op de terugweg. Fijn gedressuurd, 180 vielwat tegen, pechbalk met springen en heel fijn foutloos en ruim binnen de tijd gecrosst. Uiteindelijk zevende met vijf prijzen.

fijn Lielle, jammer van de punten, maar goed gedaan!! :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:09

Als je een onvoldoende had stond dat achteraan bij je naam op de uitslagen.
Onvol. stond er dan achter. Er waren maar heel weinig onvoldoendes.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:11

Ik ben nog wel benieuwd naar mijn dressuurpunten en de uitslagen in het algemeen. :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:18

Leliaardje schreef:
Leuke foto's Melanie! Mag ik die van Giga in mijn fotoverslag verwerken?

Goed gedaan Hilde! Jammer van het pechbalkje. Soms snap je gewoon niet waarom die balken vallen :Y) .

Ja hoor die mag je gebruiken :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 22:19

Hier dan een verslagje van mijn kant:

Eerst dressuur gereden hij liep eigenlijk wel fijn, wat kleine dingetjes die niet zo netjes waren maar een stuk beter dan in de Vlietlanden vorige week (184 punten) nu een protecol met aalleen maar 6-en en een 4 bij wat niet zo heel netjes was, 172 totaal, maar imo was het toch echt niet zo slecht :? Maar ach, volgende keer beter.

Toen nog een keer de cross gaan fietsen, begon hierbij toch wel ernstig te twijfelen aan de bodem, 90% was gewoon goed maar een klein deel waar de L ook had gereden was echt blubberig, met mijn moeder afgesproken dat ik voorzichtig zou rijden en zou stoppen als de bodem te slecht was of het niet fijn aanvoelde. Toen snel opzadelen bij de traileren achtereenvolgens Corien, Eef en Lau gesproken, nadat ik hoorde van Corien haar nare val en Eef en Lau die ook niet gingen starten besloten om dan alleen maar een rondje te gaan springen voor de oefening. Zo gezegd zo gedaan, simpel en net rondje nul in het springen, paard voelde erg fijn aan, naar de da gegaan om te keuren en af te melden.

Vervolgens zien we een hele boel mensen in de M erg simpel en zonder ook maar een beetje twijfel of glijerij rond rijden, sommigen met zelfs nog een flink tempo. Ze hadden bovendien een hele berg zand voor en achter de de enerlaatste hindernis gestort waardoor hier ook geen problemen met afzet en landing meer waren. (dit was eigenlijk het slechste stuk van de bodem in de cross, waar Corien dus was gevallen en veel paarden een rotsprong hadden).
Ik heb toen een paar ruiters in de M die de cross al gereden hadden gevraagd wat ze van de bodem vonden en of er echt gladde stukken in zaten. Van meerdere mensen te horen gekregen dat het goed te rijden was en nergens écht glad als je gewoon rustig reed.

Met deze informatie ben ik naar de start gegaan om te vragen of ik toch nog mocht starten, hele verhaal ook uitgelegd aan de meneer daar. Na even wat geregel van de twee mannen daar heb ik het plekje gekregen van nr 189, aangezien mijn eigen starttijd al versteken was en ik nog niet had losgereden. Toen gewoon rustig van start gegaan en met verstand proberen te rijden en eigenlijk was het reuze goed te doen, ben gewoon simpel van hindernis naar hindernis gereden, bochten geprobeerd mooi uit te rijden en tempo mooi gecontroleerd. Paard pakte meteen fijn aan, wilde wel lopen maar was goed te controleren en lette zelf ook wel op de bodem, liet zich mooi terugnemen op de wat blubberige stukken bovendien geen stap gegleden of wat dan ook. Ook op het water rustig gereden, misschien zelfs wel een beetje te flauw maar hij sprong er netjes in en ook wee uit, tussendoor half galop half draf. De rest van de cross liep hij eigenlijk ook heel simpel foutloos rond, op de enerlaatste hindernis wel extra voorzichtig gereden uiteraard en was iets van 15 s buiten de tijd en dat viel me eigenlijk reuze mee als ik keek hoe rustig ik gereden had.

Dus ondanks dat ik eerst besloten had niet te starten zeker geen spijt dat ik toch wel gestart ben.
Toch kan ik ook Lau en Eef heel goed begrijpen (had immers eerst dezelfde keus gemaakt), de bodem zag er op sommige stukken ook echt niet uit, in de praktijk vond ik het echter goed te doen met rustig rijden en zijn vrijwel alle M ruiters (waarvan sommigen behoorlijk het gas durfden open te trekken :wow: ) zonder problemen en foutloos de cross doorgekomen.
Eef, jij had trouwens172 in de dressuur zag ik nog, net als ik.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:27

Wat fijn dat je toch nog mocht starten en ook nog lekker gereden hebt! Wel top van de organisatie hoor.

Dank je wel Melanie. Ik ga hem er zo tussen zetten.
Linkje naar mijn foto's zet ik zo in het fotografen topic. Ze zijn nu aan het uploaden!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:30

Fijn dat je toch nog de cross kon starten en dan foutloos rond bent gekomen Evie!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 22:34

Dat was inderdaad echt fijn, ze deden heel even moeilijk, ze hadden net een gat dus ze zeiden dat ik dan nu meteen binnen een halve minuut moest starten, aangezien ik helemaal nog niet warm gereden was voor de cross heb ik toen vriendelijk bedankt en gezegd dat ik dat echt niet ging/kon doen, en toen hebben ze dus een plekje ongeveer 20 minuten later voor me geregeld, echt top!

Ik heb ook echt heel fijn gereden, het was ook geen moeilijke cross vergeleken met de Vlietlanden, alleen maar dik gebouwd en dat was voor Bam geen probleem :D !

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:35

Evie, fijn dat je toch nog lekker hebt kunnen rijden! :) Dan is er wel heel laag gepunt bij de dressuur, het was niet super netjes maar 172 is wel heel laag!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 22:38

Dat vond ik bij mezelf ook en heb jou ook zien rijden en dat vond ik ook zeker wel meer dan dat waard.

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:39

@ Eef_Bam, was jij nummer 178? :)) Als aller laatste :P

Wel fijn dat je toch mocht starten..

okee, beetje weirde vraag, en ik weet ook niet of jullie zo bekend zijn daar xD, maar weten jullie wie de jongen was die de coupons ophaalde? Nouja, vast niet. maar okee :))

Kan iedereen even zeggen welk niveau en welke ring zij dressuurden? want misschien heb ik jullie geschreven (Niveau L, ring 1. )

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 22:48

Ik was inderdaad nummer 178, met de zwart-wit geblokte outfit.
Heb je ons ondanks de rare starttijd nog op de foto weten te zetten?

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:50

Nee, ik moest hindernis 12 controleren, had geen tijd om van de M foto's te maken, jammergenoeg. Van de L heb ik er 200 ofzo :P alleen ze zijn echt vreselijk slecht geworden, door die vreselijke regen.... echt ik haat die regen...

Ohh, haha, jaa bij die blokjes zeiden we nog: wow vette outfit :))

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:52

Even snel door de verslagen heengelezen maar heb het eigenlijk te druk om persoonlijk te reageren.
Mensen die goed hebben gereden gefeliciteerd :) ! Mensen waarbij het minder ging, jammer volgende keer weer beter!!

Heb nauwelijks foto's gemaakt vandaag, was donker weer en met die regen, weinig licht en had ik er ook niet erg veel zin in :o de foto's die ik heb zet ik er morgenavond op (moet morgen hele dag werken).
Heb er wel een paar bokkers opstaan!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 22:54

Mijn outfit valt wel op inderdaad :D , de meeste mensen vinden het of helemaal niks of helemaal leuk!