[SGW] Verslagen en nabespreking SGW Vlietlanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Verslagen en nabespreking SGW Vlietlanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:00

Texelse, wat Jolienn zegt is ons inderdaad verteld bij de 'voorlichting'savond.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:11

hmm, heb mezelf nog nergens gespot op de foto's.. Gelukkig had ik een fotograaf bij me, dus zodra hij de dvd met foto's komt afgeven ben ik ook goed voorzien van foto's! Ik zal dan ik het fotografentopic zetten van wie hij nog meer foto's heeft, het foto's maken beviel hem erg goed. Hij wil vaker mee en wil een nieuwe, nog betere lens die hij bij een andere fotograaf ter plekke heeft gezien! Helemaal super dus! En naast het foto's maken heeft hij met zijn bedrijf ook mijn rit naar Vlietland nu (ruim 100 km) gesponsord!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:15

dat heb je goed voor elkaar FF!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:15

Ik heb zondag de BB pony's gereden (nummer 233)

Springen 1 balk, ontzettende meevaller want balken zijn niet zo intressant en kun je dwars doorheen volgens mijn pony. Ook tempo was redelijk, ik heb iets teveel terug gereden maar goed kan gebeuren.
Toen de cross, zenuwen tot ergens ver boven mij (eerste cross voor deze combie op vreemd terrein) ze heeft alles netjes gesprongen, water gingen we stappend in maar dat ze erin ging viel me al alles mee (expres terug naar stap gezet dan gaat ze makkelijker) en ook een stuk gedraafd omdat ze in galop liep te slippen (geen ijzers en dus ook geen stiften) al met al 1 na laatste van de mensen die over de finish gekomen zijn, maar voor mij was het echt super!!

Trailer op ging ook makkelijker dan normaal, dus geslaagde dag om nog even niet te vergeten.

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:32

Hier mijn verslagje dan nog maar.
Ik deed gister mee in de BB pony's. Was ook onze allereerste keer dat we aan een cross meededen.
Voordat ik erop ging hadden zowel pony als ik erg veel spanning. We zijn eerst op de dressuurvelden rustig gaan losrijden om 4 uur, spanning er lekker uit gereden. Vervolgens de spring losrij ring in. Was geen grassprietje meer van over dus lekker een hele tijd gestapt. Paar hindernisjes gereden en uiteindelijk parcours in. Had 2 weigeringen op hindernis 6 op de blokken die op de grond lagen :P Wilde echt zo graag de cross in dus met al mijn wilskracht hem eroverheen gekregen. Verder gewoon rond gekomen dus we mochten de cross in *\o/*

Lekker losgesprongen voor de cross. Hij voelde fijn aan en trok lekker op de sprong aan. 2 minuten voordat we de cross in moesten kwam het ineens echt met bakken uit de hemel. Binnen 10 seconden was ik echt hélémaal doorweekt. Foto hieronder is van de 1e sprong, regen is hier ook goed te zien. Hij wilde niet echt lekker weg uit het starthok en had dus meteen een weigering te pakken op 1. Opnieuw aangereden en hij ging er netjes overheen.

Afbeelding

Hindernis 2 wilde hij weer op de rem en heb echt letterlijk tegen hem zitten schreeuwen. Zal maar niet neerzetten wat ik allemaal riep want zat flink te schelden op hem. Hoorde volgens mij ook nog mensen lachen. Maar hij sprong hem wel netjes. Op 3 reed ik zelf misschien te twijfelend af. Hij sprong er meteen langs en was zelf uit balans maar toch meteen opnieuw aangereden en nog een weigering. Daarna even rust gepakt, groter rondje in draf gereden en hij ging eroverheen. Door naar het lange stuk waar ik flink gas heb gegeven om hem moe te krijgen. Hindernis 4 het stro en 5 gingen perfect. Op naar hindernis 6 en toen kwam ineens de man met de hamer. Had al die tijd nog amper ademgehaald en voelde me ineens flink hijgen, last van m'n rug en benen. Voor hindernis 6 kwam hij erg terug en ging slingeren maar ik had niet meer de kracht om hem eroverheen te krijgen. Weigering 4 dus. Toch nog een keer aangereden maar weer weigerde hij. Wist uit paniek en adrenaline ineens niet meer wat ik moest doen. Domme ik vraag dat ook niet even aan de hindernisjury's :o? Ik dacht van ik rijd maar gewoon naar de dierenarts weer naar het hoofdterrein haha. Meneer van hindernis 7 vroeg waar ik heen ging en ik zei ja maar ik heb toch 4 weigeringen. Oh oh zei hij dan ga ik dat doorgeven. Vond dat wel heel raar maar is uiteindelijk maar goed dat ik niet door ben gegaan. Jury's bij hindernis 1 waar mijn vader bij stond vonden het raar dat ik niet gewoon door was gereden, dus was een beetje raar allemaal.

Toen ik rondstapte bij de DA begon het nog harder te regenen dus ben blij dat ik niet doorgereden ben. Had dan een paar hindernissen verderop niet meer verder gekomen. Al met al ben ik toch trots op ons, wist vantevoren niet eens of we het springparcours wel rond zouden komen. Ponylief kan alle hoogtes namelijk makkelijk aan maar is altijd erg kijkerig op de hindernissen. Ikzelf moet er aan gaan werken dat ik geen bommetje adrenaline meer ben en dat ik gewoon ademhaal, dat voelt pony natuurlijk ook. En dan gaan we het een volgende keer gewoon weer proberen en dan wel proberen rond te komen. :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:42

Thanx Jetske en Rianuh! :)

Ik ben alleen niet gevallen! Het scheelde wel weinig maar ben er weer opgeklommen!
Ik vond het wel vreemd want ik ben niet eruitgehaald tijdens de cross.
Meestal wordt het dab toch omgeroepen?!
Met 3 weigeringen moet ik er dus zelf mee stoppen volgende keer?!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:44

3 weigeringen op dezelfde hindernis is direct stoppen. 4 weigeringen in totaal ook. :j

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:47

Officieel inderdaad wel. En in de B werd daar ook met omroepen wel op gelet (al is het niet veel gebeurd geloof ik) maar bij het BB viel voor mij in elk geval als hindernis jury wel eens de melding van een andere hindernis weg, en als iemand bij mijn hindernis dan nog 1 weigering had maar ik dus niet weet of dat 3 of 4 of 5 is, dan ga ik iemand er niet uit roepen als hij na 1 weigering wel vlot verder kwam.
Ik zag bij de palissade wel dat er daar een paar ruiters na weigering nummer 4 zelf hun nummer aan de jury gaven en naar start gingen.
Erg correct.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:48

Maar de bedoeling is volgens mij dat je dan zelf stopt toch?

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:49

Oh ik dacht dat je gevallen was doordat je zei dat je er weer opgeklommen was ;) Dat was bij de een na laatste hindernis?
In principe weigerde hij wel gewoon toch? Dus dan had je 4 weigeringen totaal. Hoe weet je dat die niet als weigering gerekend is?
Bij 3 hoef je er nog niet uit, of het moeten er 3 op dezelfde hindernis zijn. Bij 4 in totaal dus ook (ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet altijd braaf gestopt ben hoor :o).

Maar omdat je een hindernis overgeslagen hebt ben je sowieso gediskwalificeerd, hoe fantastisch de rest ook gaat, het is dan gewoon een fout parcours.

@dani_spit; Die foto! Wat een regen zeg... Toch weer heel veel geleerd beide of niet dan :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:50

Officieel wel ja. Maar ik denk dat een deel van de BB deelnemers het niet weet, of die toch wel heel erg graag hun oefencross uit willen rijden.
Als je bij een officiele SGW zelf doorrijdt en die uitslag komt bij het KNHS terecht kan je daar een waarschuwing voor ontvangen (of in elk geval een waarschuwende brief) maar met een oefencross worden die maatregelen dacht ik niet genomen omdat het oefen is.
Maar dat weet ik niet volledig zeker.

Ik denk zelf dat je als ruiter moet proberen na te denken hoe safe het is om na 4 weigeringen op verschillende hindernissen nog door te willen rijden als het kennelijk niet allemaal zo vlot loopt...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:55

Tegenwoordig valt de BB onder een officiele wedstrijd met de daarbij behorende regels. Dus ja, bij 3 weigeringen op dezelfde hindernis of 4 in totaal is het de eigen verantwoording van de ruiter om te stoppen. Je merkt echter wel dat een aantal organisaties heel coulant met deze regels omspringen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:57

@ Snoekiej,
Tuurlijk heb ik het regelement doorgelezen!
Zou een beetje dom zijn als ik dat niet gedaan had ;)
Ben niet gevallen hing er gelukkig alleen naast en kon er weer opklimmen!

Wist dat ik met 3 weigeringen uitgesloten werd maar geen seconde rekening mee gehouden tijdens
Het rijden eerlijk gezegt... Waarschijnlijk zat ik er zo in :P

Had gedacht dat het wel omgeroepen zou worden, dom van mij!
Volgende x (hoop niet dat die nog komt want hij heeft nog nooit gestopt in de cross)
stop ik dus zelf meteen na de 3 weigeringen!

Bedankt voor de reacties allemaal!! :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:59

Bij 3 weigeringen op 1 hindernis in de cross wordt je uitgesloten en bij 4 weigeringen in totaal op verschillende hindernissen. Dus als je op 3 verschillende hindernisen weigering hebt hoef je niet te stoppen, bij de 4e pas.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:01

Onwijs bedankt Riannuh!! :D

Nee gelukkig niet zeg! Dan had ik ECHT helemaal gebaald!
Snap nog steeds niet waarom m'n paard gestopt is zo vaak!

Ik zag het op de hindernislijst op de site van vlietlanden!
De 1ste 2 weigeringen wel, op de hooiruif ook en de boot was een fout parcour!
Eigen schuld ging er natuurlijk langs....

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:06

@Nickeltje stonden er veel stil voor de palisade? Ik wel namelijk :D

Van de weigeringen wist ik wel, maar er zijn genoeg dingen die ik dus niet weet.. Zal het regelement eens opzoeken. Aan de andere kant is het ook een impuls rubriek, dus of je dan kan verwachten dat iederen precies weet wat er in het regelement staat?

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:07

Oh de hindernislijst, die had ik nog niet bekeken. :)
Bij mij is idd het water niet aangerekend, terwijl hij wel een pasje achteruit zette ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 21:08

Er stonden er nog best wel veel stil bij die hindernis vond ik, ik keek van achter er op zeg maar en vond dat veel paarden met een slinger aanreden en (vanaf het paard gezien) een slinger naar links leken te maken voor de sprong.
Achteraf sprak ik de jury van die hindernis en die zei dat er aan de rechterkant op de hindernis een opvallend wit reclamebord zat waar wellicht veel paarden op keken ofzo.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:18

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:29

Hebben ze nou echt maar 12 foto's gemaakt de 19e?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 21:33

FF, kijk even in het fotografen topic, daar hebben zich al veel meer fotografen gemeld, zoals de bedoeling is van dat topic.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:37

Komt vast nog wel het een een ander bij...

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:40

Nickeltje schreef:
FF, kijk even in het fotografen topic, daar hebben zich al veel meer fotografen gemeld, zoals de bedoeling is van dat topic.

Daar heb ik gekeken, ik doelde met mijn opmerking op die fotosite die gequote wordt. Van de 18e zijn er erg veel gemaakt, en van de 19e niet. Misschien dat de fotograaf zoiets had van..."mij te nat hier, ik ga dr vandoor!"

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:42

Dat zou ik die fotograaf ook eerlijk gezegd niet kwalijk nemen ... O:)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:51

Inderdaad... je camera droog houden met dat pokkeweer is nog niet zo eenvoudig...