[SGW] Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:57

Dat was ze zaterdag al!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:58

Sim, in je hok!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:01

Ojee, Sim begint hier ook al :oo

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 15:06

Ben net naar het toilet geweest, geen platjes te bespeuren!

Wat vonden jullie overigens in het algemeen van het niveau van de cross? Ik vond het mooi technisch staan! Alweer uitdagender dan vorig jaar.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:09

Ik moest wel even 10x slikken toen ik aan het parcours lopen was, dat was wel andere koek dan Westerbork! Maar uiteindelijk heb ik mezelf overwonnen en alles gesprongen (zelfs een hindernis teveel :+). Ik vond het technisch en ik denk dat dit was hoe een L-cross hoort te zijn.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:11

Ik reed ook mee in de M paarden gisteren.
Dressuur was ik zelf niet erg tevreden over, strak beetje hangerig maar wel oke. De jury vond het wel top; 204 punten en een voorlopige eerste plaats!
Het crosslopen had ik al voor de dressuur uit gedaan, heerlijk vroeg opgestaan dus -.-'
Nadat Uk even een paar imponerende wheelies had gemaakt(ik vond het wel komisch), ging het springen simpel foutloos.
Toen de cross, Uk had er ontzettend veel zin in, en het eerste stuk inclusief hindernis 1 kreeg nog een extra versnelling toen hij een wedstrijdje verzon met het paard dat paralel met hem een verdieping hoger galoppeerde. Op de rem, en keurig met veel power over hindernis 2 (die vond ik best pittig voor een tweede sprong).
Keuken en kookeiland deed hij ook lekker, en gecontroleerd. Net als 5, en 6/7/8 in één lijn, hij redde me heel braaf op de laatste toen het niet helemaal paste.
picknick/piano/heuvel/muur allemaal zo lekker, en toen reed ik heel onbevangen en zelfverzekerd op de trakhener aan. Mooi tempo, kop erop, en ineens begon hij vlak ervoor te remmen..
En toen boem stond hij stil. -O- Ik dacht echt k.tk.tk.t want als een paard stil staat voor een trakhener dan doet ie het meestal helemaal niet meer.
Dus tweede keer aanrijden, en weer ieeeeeeeeehhhng in de remmen.
Maar bij poging drie nam ik een extra lange lijn, veel gas, been en stem. En jaaa hij ging! Helemaal blij, maar toen weer snel alles bij elkaar graaien want daar stond het smalletje alweer, en die deed hij weer zo makkelijk en mooi.
De boom voor de waterbak begon hij weer te remmen.. Helaas. Dus toen maar alternatief (de twee op/afsprongetjes en de boom van de andere kant.) En toen de muurtjesdubbel en het scherpe bochtje naar het smalle muurtje, ook dit deed hij met uiterst gemak (zo voelde het tenminste :D )
En de laatste paar sprongen gingen weer heerlijk uit een mooi tempo.

Weg eerste prijs, maar wel een heel goed gevoel aan over gehouden. Alle technische dingen doet hij met twee vingers in zijn neus en snapt hij dus ook heel goed. En de bult en afsprongen zijn ook geen probleem. Nu nog eens even aan de slag met de waterbakken en trakheners :)

Ik startte voor Karen, dus als iemand nog foto's heeft.. :j

ik vond de cross zeker uitdagend! heel technisch en knap gedaan op zo weinig oppervlakte!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:20

Carmen85 schreef:
Hahaha Mistid! Die remmen van die fiets zijn echt een ramp haha. Grappig dat het je opgevallen is :+

Toen jullie kwamen aanrijden zei ik tegen mam "Hee, daar heb ik eens een prijs van gekregen, met Yoeri de 1e prijs op Paard (2009 geloof ik)". Later bedacht ik dat jij dat was, had de link ff niet zo snel gelegd. Ik was toen net het springparcours aan het bekijken en je vader kloeg toen over z'n remmen :+

Texelse, dat zal oergezellig worden want Saar & ik sporen even min :+

_Sim_ schreef:
_Noor schreef:
.... Heb nu alleen kleine puntjes en platjes ....

He jakkie.......

:')

Jammer van je stops Soof!

Ik vond het ook een mooie uitdagende cross en baal echt dat het weer zo vervelend deed.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:21

PolleMaster; volgens mij heb ik jou zien springen *D Vond het er goed uitzien!
Was jij ook degene die na de hoefijzersprong gelijk het zadel eraf haalde? :o

Viktorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:22

:wave: TeeGee (zie het nu pas) Ging ie goed? ik was blij met mijn paardje. Alleen 1 weigering om dat hoefijzer en 1 gekneusde voet door een kalkoen haha

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:24

Ik heb ook gisteren gereden, ik vond de cross ook echt heel mooi! Ik heb gisteren mijn echte L debuut gemaakt. De dressuur ging echt slecht. Het ging net plenzen en mijn pony gleed telkens uit. Ik had uiteindelijk toch nog 170 punten. Toen springen simpel foutloos en binnen de tijd. Toen ik de cross ging rijden was het gelukkig droog en de grond ook. Ik was weer simpel foutloos en volgensmij 17 sec binnen de tijd :). Uiteindelijk een derde plek.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 15:31

hetismij schreef:
Ik moest wel even 10x slikken toen ik aan het parcours lopen was, dat was wel andere koek dan Westerbork! Maar uiteindelijk heb ik mezelf overwonnen en alles gesprongen (zelfs een hindernis teveel :+). Ik vond het technisch en ik denk dat dit was hoe een L-cross hoort te zijn.

Ik moest ook even slikken (vooral omdat we al een poos niet gecrosst hadden), maar toen ik er een nachtje over geslapen had, had ik er echt wel vertrouwen in :) Ik denk dat het inderdaad een mooie L-cross was!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:36

hetismij schreef:

Haha welke heb je gesprongen ? :P

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:56

Die 'bosjes', de sprong voor het hoefijzer. Elke klasse moest die behalve de blauwe bordjes :+

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:58

Haha evengoed nog binnen de tijd? :)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:01

Ik had zoiezo al 2 weigeringen, tijd weet ik niet ben naar huis gegaan omdat ik toch al was uitgesloten ;) Ik ben erg benieuwd naar de uitslagen, en of mijn tijd er ook bij staat!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:01

Vond het inderdaad ook een lekkere technische cross, uitdagend en selectief. L stond op veel punten ook wel zo gebouwd als een makkelijk M cross bij andere evenementen. Maar zeker niet oneerlijk.

@hetismij, heb je die hindernis voor het hoefijzer gesprongen? Daar hoorde ik een paar meer mensen over klagen dat het niet duidelijk was. Hoorde zelfs een hindernisjury zeggen dat ze voor het L daar het bordje vergeten waren. (fijn dat de jury zo lekker op de hoogte is...)

@mistid, Die grijze kop haar van m'n vader is inderdaad bekend door Nationaal boertjes indoor Balkbrug en later PAARD 2008 t/m 2010 in Hardenberg. Maar hij moet niet zo klagen over z'n remmen, hij mag blij zijn dat ie niet hoeft te lopen (heb hem die fiets cadeau gegeven, en mezelf er ook maar meteen 1, hartstikke handig)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:05

@Carmen85 die heb ik indd gesprongen, vond het erg onduidelijk en er hing geen briefje bij. Had met lopen gevraagd aan de hindernisjury of die hindernis erbij hoorde en ik kreeg indd te horen dat ze het blauwe bordje waren vergeten. Ik dacht nog als ik rijd kijk ik nog even heel goed, zag dat de achterste rij bosjes weg was gehaald dus dacht oke dan zullen we die ook wel moeten. Hoorde bij de finish dat ik gediskwalificeerd was, omdat ik die sprong had genomen, helaas dikke pech!

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:01

ik had me een avondje van te voren opgegeven als vrijwilliger. mocht bij een dressuurwedstrijd schrijven. toen we richting de jury liepen werd er verteld dat er al een schrijfster was en dat ik mocht kiezen om bij het parcour te schrijven. je raad het al.. ik had liever het parcour... uiteindelijk belande ik bij crosshindernis 9 (stenen muur). erg leuk om jullie te zien springen!
ik heb de cross niet gereden, maar vandaag even m'n hart opgehaald in het dijkgatsbos (en alle hindernissen meegepakt ) :j

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:39

Vraagje aan Noor, of aan andere L-paardendeelnemers.
We hadden hier onder het eten een kleine discussie. Wat is het geval: zaterdag heb ik de cross gelopen en stond er keurig de zigzag. Geen probleem, we waren zelf op het lumineuze idee gekomen dat de middelste wel weg zou gaan. Nou zegt manlief net dat die hindernis wel weg was maar dat de vlaggetjes er als een smalletje nog wel tussen stonden. Tenminste, aan de linkerkant stond keurig de witte vlag, en aan de rechterkant lag de paal plat, en een rood bordje heeft hij niet gezien. Hij was bij die hindernis toen jij daar door kwam Noor, dus vandaar dat ik me een beetje tot jou richt. Jorieke is "gewoon" rechtdoor gegaan, maar die is er nu niet, en ik ben zo nieuwsgierig of er nou een verplichte doorgang was, of dat de opruimers van de middelste een beetje creatief de bordjes terug gezet hebben.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 17:41

Euhm, dan wil ik allereerst mijn excuses aanbieden voor mijn gebrul en de wijze van rijden bij die hindernissen :+ Ik moest even maatregelen nemen ;)

Ik heb alleen zaterdagavond de cross gelopen en had toen al besloten een volte te maken, dus dat de hindernis ertussen weg was zag ik pas toen ik aan kwam rijden :o Dus geen idee... :o Maar ik denk dat de vlaggetjes gewoon niet goed stonden hoor!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:46

Waarschijnlijk stonden de vlaggetjes gewoon niet goed, tenminste het is mij niet opgevallen, maar dat komt ook omdat toen ik liep er ook nog 3 hindernissen stonden. Ik had ook al van te voren besloten om de volte te rijden, en er dus verder niet heel goed naar gekeken.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:51

En ik heb er alleen zaterdag gekeken en ben zondag met de filmcamera op een strategische positie gaan staan op het veld en zag Jorieke "als een streep" rechtdoor gaan op die ingekorte zigzag.

En ik heb Chris niet gehoord over je gebrul, dus het zal wel meegevallen zijn of hij is er hier al zo aan gewend dat het hem niet meer opgevallen is..... :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 19:54

Gelukkig maar ;)

Zeg mensen, ik heb een heleboel fotografen gezien. Waar zijn al die foto's?!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:55

De uitslagen staan erop! Alleen t L en M paarden is iets misgegaan geloof ik :+

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:02

Ik was fan van rugnummer 194, die zie ik alleen niet staan, maar ik kijk vast scheef :P