[SGW] Verslagen SGW Castenray 7/8 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ruud_O

Re: Verslagen SGW Castenray 7/8 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:49

nope helaas, ik ga zondag naar Dronten om 2x B te springen voor de ervaring.
Vrijdag heb ik reeds andere afspraken en ik moet de nodige andere "ontwikkelingen" even op z'n plek gaan zetten.

Maar ik moest Albert even gerust stellen, die kon zich het cross seizoen zonder mij niet voorstellen :P
5 juni hoop ik gewoon te starten in Oudkarspel in het L.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:09

bianca1980 schreef:
Arielle_ schreef:
Maar hoe maak je die camera dan goed vast op je cap? Lijkt me wel super vet om ook eens te doen!

Met Elastiek, er zit een houdertje bij deze camera's waar die vast inklikt, dat houdertje kun je met elastiek om je cap heenleggen. Werkt dus prima.

Gebruik jij hetzelfde houdertje als mij? Ik vind die van jou namelijk wel stabieler. Mijn hoofd zit een beetje los denk ik haha. Of ik moet gewoon stiller in de verlichte zit ;)

bianca1980 schreef:
RIANNE @ Ben jij je eigen filmloop aan het creeeren ?? :D :D op meerdere hindernissen iemand neerzetten. }>

Ja bijna wel he :)) Ik had m'n zus, haar vriend en m'n vader maar even druk aan het werk gezet :D Als m'n zusje niet aan het dressuren was hadden zij en m'n moeder ook nog ergens kunnen staan, dan had ik ook bijna alle hindernissen haha _O-
Wel zonde dat ik dat filmloop nooit meer gezien heb, die heb ik alleen in Westerbork 2006 gezien, later nooit weer... en van die wedstrijd had ik alleen 2 mislukte foto's :')

Ik vind deze van vorig jaar ook wel geniaal bedacht, er staat bij dat er op de fiets meegereden is.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:37

Gaaf die filmpjes vanaf de helm joh! Ook leuk dat er inderdaad geluid bijzit.

Filmpje hierboven is inderdaad ook vet gedaan, zo heb je bijna de hele cross erop. Snap alleen niet, dat water is toch niet foutloos? Vanuit stilstand springen is toch weigering?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:52

Gaaf zeg die flimpjes!

Zou de vlietlandenwel willen flimen :o

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:13

Annetje schreef:
Gaaf die filmpjes vanaf de helm joh! Ook leuk dat er inderdaad geluid bijzit.

Filmpje hierboven is inderdaad ook vet gedaan, zo heb je bijna de hele cross erop. Snap alleen niet, dat water is toch niet foutloos? Vanuit stilstand springen is toch weigering?

ik vermoed dat deze foutloos gerekend is met het feit dat het discutabel is en het paard niet een stap achteruit heeft gezet, het aantal seconden stilstaan kan je over discusseren denk ik......

RIANNE @ ik gebruik dat houdertje met die twee "zijpootjes" ?? daar heb ik het elastiek doorheen gehaald en zat echt r.e.t.e strak op mijn cap.

Filmpje van hierboven is overigens NIET door 1 persoon gefilmd dat lijkt me echt onmogelijk......want ik herken nog wel wat stukjes van die route. En volgens mij zie je het beeld idd vooruit gaan op een andere positie t.o.v het paard. Maar zo is ook ontzettend mooi, maar ja......dan moet je wel wat vrijwilligers hebben :D
Filmloop kostte overigens 40 euro !!!!!! dus wel een behoorlijke klap geld.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:37

dat is idd echt een weigering annetje, fout van de hindernissjury !

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:58

In principe is dat ook wel een weigering, het is met zulke twijfelgevallen maar net hoe de hindernisjury er tegenaan kijkt

CoriienRN schreef:
Gaaf zeg die flimpjes!

Zou de vlietlandenwel willen flimen :o

Nou, ook zo'n cameraatje bestellen :)) Volgens mij had ik zelf een handeltje moeten opzetten :=

bianca1980 schreef:
RIANNE @ ik gebruik dat houdertje met die twee "zijpootjes" ?? daar heb ik het elastiek doorheen gehaald en zat echt r.e.t.e strak op mijn cap.

Filmpje van hierboven is overigens NIET door 1 persoon gefilmd dat lijkt me echt onmogelijk......want ik herken nog wel wat stukjes van die route. En volgens mij zie je het beeld idd vooruit gaan op een andere positie t.o.v het paard. Maar zo is ook ontzettend mooi, maar ja......dan moet je wel wat vrijwilligers hebben :D
Filmloop kostte overigens 40 euro !!!!!! dus wel een behoorlijke klap geld.

Ok, die gebruik ik ook ;) Hij moet alleen net boven het merkje van m'n cap anders wiebelt ie wel alle kanten op. Dan zal het toch m'n losse hoofd wel zijn haha. Mijn capcover heeft z'n beste tijd inmiddels ook wel gehad, het elastiek is helemaal uitgerekt dus zonder cameraatje zou die niet eens op m'n cap blijven zitten denk ik :P
Dat filmpje is denk ik ook door 3 mensen gemaakt, als je een beetje kijkt naar de afstand die je kunt afleggen om andere hindernissen te filmen :) Die filmpjes zijn allemaal wel allemaal van hele goede kwaliteit :~

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:59

hij gaat toch niet achteruit en staat niet langer dan 5 sec stil... lijkt me sterk dat het als fout is aangeschreven :o

Riannuh ik wil der ook wel 1 al is het maar om je cross terug te zien en te kijkenwaar je fouten zijn :)

welke caps zijn er handig voor?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:02

CoriienRN schreef:
hij gaat toch niet achteruit en staat niet langer dan 5 sec stil... lijkt me sterk dat het als fout is aangeschreven :o

Riannuh ik wil der ook wel 1 al is het maar om je cross terug te zien en te kijkenwaar je fouten zijn :)

er mag niet uit stilstand gesprongen worden dat is een weigering ;)
staat in de reglementen.
paard staat overduidelijk stil

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:02

Evony schreef:
CoriienRN schreef:

er mag niet uit stilstand gesprongen worden dat is een weigering ;)
staat in de reglementen.
paard staat overduidelijk stil

Lees het reglement nog eens Evony, want voor het water en afsprongen geldt er een andere regeling ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:03

Oke ja dan is het duidelijk maar ja zie wel eens mensen langer staan en springen dan ook zo zonder weigering :=

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:16

Snoekiej schreef:
Lees het reglement nog eens Evony, want voor het water en afsprongen geldt er een andere regeling ;)

wij zijn voorgelicht voor sgw westerbork dat paarden voorwaarts moeten blijven, ze mogen wel terug komen in het tempo maar moeten wel voorwaarts blijven.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:18

ik citeer uit het reglement: Men spreekt van weigeren, wanneer het paard halt houdt voor een te springen
hindernis. Het stilstaan, onmiddellijk gevolgd door het springen vanuit stand wordt eveneens als een weigering bestraft. Bij waterinlopen mag een kleine aarzeling nooit een weigering tot gevolg heb- ben als het totaalbeeld voorwaarts blijft. Bij afsprongen mag een paard/pony even aarzelen om zijn landing te taxeren.

Dit totaal beeld blijft voor mij zeker niet voorwaarts, dit vind ik geen lichte aarzeling meer maar gewoon springen uit stilstand, bij sgw westerbork moesten wij dit dan ook beoordelen als een weigering

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:19

Dan was ik niet blij met jou geweest Evony ;) ;) want ik vind dit ook geen weigering.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:27

tja ik wel :Y) en zo heb ik het ook geleerd van gert naber en patrick kuijpers, en we hebben ook geen klachten gehad met westerbork :Y)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:37

Ik zou het ook als weigering hebben aangerekend, zeker in het L, want dat is het hier. B is iets meer een twijfelgeval, maar daar zul je niet vaak een steil als waterinsprong krijgen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:38

Ik had het ook als weigering aangerekend denk ik hoor. Ze staat duidelijk stil. Maar het is altijd lastig zulke dingen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:39

precies Lielle, bij het B deden wij; bij twijfel in het voordeel van de ruiter want het is pas B maar dit is L.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:46

Wat ik zou zeggen weet ik niet, maar het ging mij er om dat wat jij in eerste instantie zei Evony, niet klopte. Want als een paard een tel stilstaat, maar het beeld voorwaarts blijft, is het nog steeds geen weigering.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:52

Snoekiej schreef:
Wat ik zou zeggen weet ik niet, maar het ging mij er om dat wat jij in eerste instantie zei Evony, niet klopte. Want als een paard een tel stilstaat, maar het beeld voorwaarts blijft, is het nog steeds geen weigering.

dan liepen wij elkaar daar denk ik net even miss want ik was ook iets te kort door de bocht omdat het om een watersprong ging :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:59

maar dit is ook echt wel een moeilijk geval! Het algehele beeld vond ik in dit geval ook niet echt voorwaarst. Vooral niet omdat de ruiter niet mee gaat en dus waarschijnlijk niet verwachtte dat het paard nog zou springen.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:03

CoriienRN schreef:

Geen idee welke handig is, ik heb het zo zitten en dat is niet helemaal ideaal maar ach...
http://i52.tinypic.com/15gcr3c.jpg

Bianca had de link voor het cameraatje op pagina 6 gezet geloof ik, het microSD kaartje van 8GB (9,95) had ik hier vandaan: http://www.posja.nl/Webwinkel-Category- ... arten.html

Ik had ook heel leuk mijn crosshorloge om, maar toen ik hem afdeed bedacht ik me dat ik hem niet eens aangezet had :')

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:50

Lielle schreef:
Ik zou het ook als weigering hebben aangerekend, zeker in het L, want dat is het hier. B is iets meer een twijfelgeval, maar daar zul je niet vaak een steil als waterinsprong krijgen.

Ik was in de veronderstelling dat je idd tot 5 seconden stil mocht staan, maar nu na het citeer stuk van evony is dit idd wel een weigering ja.
Ga ook met BVW wel mee dat amazone niet verwachte dat hij nog zou springen. Voor de B had ik ook hier wel een twijfelgeval op gezet wat Leille omschrijft.
Maar als halthouden ook een weigering is dan tja.......ik ging altijd meer uit van het feit dat het paard geen stap achterwaarts mag zetten hoe klein ook....

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:53

riannhuh schreef:
Ik had ook heel leuk mijn crosshorloge om, maar toen ik hem afdeed bedacht ik me dat ik hem niet eens aangezet had :')

_O- _O-

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:04

bianca1980 schreef:
Lielle schreef:

Ik was in de veronderstelling dat je idd tot 5 seconden stil mocht staan, maar nu na het citeer stuk van evony is dit idd wel een weigering ja.
Ga ook met BVW wel mee dat amazone niet verwachte dat hij nog zou springen. Voor de B had ik ook hier wel een twijfelgeval op gezet wat Leille omschrijft.
Maar als halthouden ook een weigering is dan tja.......ik ging altijd meer uit van het feit dat het paard geen stap achterwaarts mag zetten hoe klein ook....

dat is heel vaak veranderd bianca! Voorheen werd er expliciet 2 seconden genoemd om stil te staan en daarna een weigering. Nu mag je niet eens meer stilstaan en moet je voorwaarts blijven!